Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-10, 12:38   #1
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Hei!
For 7 uker siden la jeg om kostholdet mitt til lavkarbo. Kan si at jeg spiser 1 avocado, 1 egg og litt skinke og ost til frokost, gjerne en salat til lunsj med reker, purre, squach, 1 egg og majones. Middagen blir gjerne med kylling eller fisk, smeltet smør eller creme fraiche og grønnsaker. Om kvelden spiser jeg litt bær med Biola og noen få nøtter. Jeg lurer på om kvalmen da kan komme av at magen min ikke setter pris på alt fettet jeg spiser, men kan jo ikke være for sikker...... Er det noen som har opplevd å holde på i mange uker uten å bli kvitt kvalmen. Dette gjør ellers at jeg ikke føler meg i form, blir fort trøtt.

Dette var mye syting, men det er et problem for meg nå!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 12:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Kvalm av fettet blir du neppe, for det er ikke så mye fett i det du spiser, om du da ikke fyller på med cocosa i kaffen/teen etc uten å si noe om det!

Jeg bare lurer på en ting, jeg. Kan du være gravid? For det er akkurat sånne symptomer du beskriver! Kvalm, dårlig form og trøtt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 12:42   #3
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Jeg også tenkte gravid helt til jeg så at hun var 49 år... men klart... det utelukker det jo ikke...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 12:45   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg også tenkte gravid helt til jeg så at hun var 49 år... men klart... det utelukker det jo ikke...

Nemlig! Folk har fått sånne overraskelser før! Og lavkarbo gjør rare greier med hormonene! Særlig hos kvinner!
Eller det kan være begynnelse på overgangsplager også, når jeg tenker meg om......

For hun spiser ikke mye fett, så det skal litt til å være kvalm pga av det etter 7 uker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 12:56   #5
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Hei igjen!
Nei, gravid er jeg ikke, og jeg kan også fortelle at jeg bruker cocosa, 1 ss, om morgenen fordi jeg spiser lite fett til frokosten.

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:28   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Da ville jeg ha droppet cocosaen og heller spist litt mer fet mat. Fisk og kylling er jo ikke akkurat fet mat!
Det er flere som reagerer på cocosa, så den kan være synderen!

Har du regnet på hvor mye fett du får i deg i løpet av en dag?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:40   #7
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da ville jeg ha droppet cocosaen og heller spist litt mer fet mat. Fisk og kylling er jo ikke akkurat fet mat!
Det er flere som reagerer på cocosa, så den kan være synderen!

Har du regnet på hvor mye fett du får i deg i løpet av en dag?


Takk for tipset om å kutte ut cocosaen!
Hvor mye fett jeg får i meg hver dag vel ca. 100 g (som jeg ble tipset om å spise av en ernæringsekspert.)

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 13:43   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Hva med kosttilskudd og sånt? Mange opplever jo trøbbel med magnesiummangel, feks.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta stopper etter 2 uker Schmoopy Ketolysekuren 17 20-01-09 20:52
Panikk etter 3 uker! Tina Spørsmål og svar 11 19-02-08 19:03
Etter det som føles som uker av kuren Lovehandle Ketolysekuren 1 04-10-07 12:40
Tilstandsrapport etter 2 uker Brimstone Spis deg ned i vekt med Skaldeman 10 02-03-07 00:52
4 uker etter... Agate Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 17-02-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no