Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Skyr

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-10, 12:03   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Skyr

Jeg er veldig gla i denne yoghurten. det er masse proteiner og ikke noe sukker. heller ikke noe fett da.. det er kundtig sötning og lagt på skummet melk tror jg. Spiser noen her den?

  Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:05   #2
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skyr

Jeg fant en tråd om dette. men svar gjerne alikevel.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:22   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skyr

Jeg spiser gjerne en halv en med fløte til frokost på¨travle dager

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:33   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skyr

Og jeg blander gjerne en halv boks skyr med et par gode spiseskjeer creme fraiche. Da blir det et mer solid måltid for meg, i alle fall, samt at det reduserer litt av den "parfymerte" smaken på skyren.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:31   #5
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Skyr

Og jeg blir passe mett av en halv Skyr, stappmett av en hel *ler*

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:37   #6
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Skyr

Jeg spiser Skyr - og da en hel. En halv Skyr blir for lite for meg. Med masse fløte da.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:46   #7
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Skyr

Jeg fatter ikke at dere klarer å spise med fløte på Skyr??

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:52   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skyr

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Jeg fatter ikke at dere klarer å spise med fløte på Skyr??

Hei,
Skyr er opprinnelig islandsk og den serveres med fløte… kan ikke tenke meg å spise den uten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:33   #9
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Skyr

Skyr ?????
Hvor kjøpes det ?
Mvh Grovsnus
(skyr ingen middler for å redusere vekta)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:16   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skyr

Du finner nok Skyr i kjøleskapet i så og si alle dagligvarebutikker. Min Rema har hatt dem lenge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 10:25   #11
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Skyr

Jeg spiser det til frokost innimellom. En hel, uten fløte eller noe annet til.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 11:10   #12
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skyr

Hei,
Nå er det også mulig å få Skyr naturell... mye bedre enn de med bær!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:40   #13
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skyr

ok! da fortsetter jeg med min skyr. liker den. men flöte.. kremflöte da? hmm. forspiste meg litt på kremflöte når jeg spiste det med aktinsbar flere dager...

  Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 20:43   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Skyr

Skyr med fløte er nyyyyydelig!!! Kan ikke tenke meg å spise denne uten fløte....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 21:06   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skyr

Jeg pleier ikke å spise skyr så ofte, det er jo 6g karber i en boks( de med smak) og det blir 1 karb i tillegg når jeg har på ca 30ml fløte. Men den er god som dessert synes jeg da. Alene uten fløte smaker den rart.
Jeg måtte overtales til å prøve fløte på av noen her, men da jeg turte å smake, var det jo bare nydelig.

Er jeg på tur og ikke finner mat, så kjøper jeg en kartong fløte med skrukork og en skyr.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 21:30   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skyr

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Nå er det også mulig å få Skyr naturell... mye bedre enn de med bær!

Haha..smaken er som baken, er det ikke det de sier?
Syns den med naturell smaker alldeles forj****.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:17   #17
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Skyr

Nå har jeg oppdaget en blå Skyr (liten, ikke den store naturelle). Den er det ikke så mange karber i heller. Men den er med blåbær og vanlje, den er den aller beste!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:19   #18
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skyr

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Nå har jeg oppdaget en blå Skyr (liten, ikke den store naturelle). Den er det ikke så mange karber i heller. Men den er med blåbær og vanlje, den er den aller beste!

Spennende - hvor mange karber?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 14:57   #19
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Skyr

Nå måtte jeg sjekke siden jeg har en av hver farge i kjøleskapet, og jeg har tabbet meg ut gitt! Sett på feil Jeg så på pr. 100gram på den blå, mens jeg så på pr porsjon (som er på over 100g) på de andre... Så dessverre stemte ikke det at den blå var mindre karber i enn de andre..

Slik er innholdet i dem med karber
Den blå er det 4g karb pr 100g
Den rød er det 4,1g karb pr 100g
Den lilla er det 3,9g karb pr 100g
Den rosa er det 4,2g karb pr 100g

Så det var min feil, gitt.. Det er over 6g karber pr porsjon også i den blå..

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.

Sist redigert av Seba-stina : 08-05-10 kl 14:58. Årsak: glemte noen ord
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 15:48   #20
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Skyr

Det er jo veldig liten forskjell på karb innholdet da. Jeg har kun kjøpt den lilla for den har jeg lest har minst karber....men jeg ser jo nå at jeg fint kan variere med de andre typene også....det er jo ikke mye forskjell.

Her om dagen brukte jeg tipset jeg fant her inne om å blande Skyr med CF. Jeg tok en halv boks lilla Skyr, 1 stor SS CF og blandet sammen. Hadde i 1 ts linfrø, 1 ts solsikkefrø og 1 ts sesamfrø......da ble det nesten som youghurt med musli. Kjempegodt - og et bra måltid synes jeg!
Savnet imidlertid litt smaken av noe søtt (les: rosiner), noen som har et tips til hva jeg kan bruke ???

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:46   #21
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Skyr

Blander dere skyr og fløte eller heller dere bare fløten over?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:53   #22
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Skyr

Jeg fyller boksen nesten til toppen med fløte, og så blander jeg og spiser - enkelt og greit Men så tåler jeg heller ikke mye fløte før jeg får magestress...

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:54   #23
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Skyr

Takk for svar

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 18:11   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skyr

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Blander dere skyr og fløte eller heller dere bare fløten over?

Jeg bare heller fløte i lokket( til kanten), også har jeg litt og litt fløte over, blander ikke. Blir litt som fromasj med saus på.. Veldig godt og dessert for meg.
Den blå synes jeg var best, smaker mere bær enn de andre.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om ny yoghurt, Skyr mette_moj Spørsmål om matvarer og oppskrifter 70 02-02-11 07:31
Skyr og Atkins? Poca Spørsmål og svar 5 11-02-10 22:46
Activia uten tilsatt sukker og Skyr Multi Lavkarbo generelt 2 28-01-10 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no