Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Nannahs gode vafler

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-11, 20:06   #201
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Nannahs gode vafler

Må bare nok en gang få uttrykke min entusiasme over disse vaflene!!!
Er for tiden på en liten ukes kjøretur mellom England og Norge, og har tatt meg meg 2 posjoner.
Kjempekjekke å ha til frokost, lunch eller hvis en blir småsulten mellom matpausene
Har bl.a. brukt dem som "hamburgerbrød", men stort sett har jeg kjøpt ost og skinke e.l og bruk som pålegg

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:47   #202
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs gode vafler

Disse skal i dag prøves. Røren står i kjøleskap og blir kveldskos når roen senker seg! Kjenner at jeg gleder meg veldig!!!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 20:15   #203
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Nannahs gode vafler

Noen som har prøvd å fryse disse?? funker det greit? og hvor mange dager ca holder de seg når de ligger ferdigstekte i en tett plastpose??

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 07:46   #204
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Nannahs gode vafler

Ikke prøvd å fryse, men de holder seg i alle fall 4 dager i pose/boks.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 08:44   #205
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs gode vafler

Jeg må også få lov til å gi en positiv respons på disse vaflene. Her har vi kost oss med vafler to kvelder nå. Røren var like fin kvelden etter som samme dag. Jeg tror jeg fikk 12 plater ut av røren og de var virkelig gode!!!

Tusen takk!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 18:00   #206
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs gode vafler

Åh, jeg får alltid for høye forventninger når jeg ser så mye positiv respons!

Jeg lagde vaflene til frokost i dag, de så helt ut som normale vafler, men jeg syntes de luktet forferdelig mye egg, og smake ikke godt uten syltetøy. Mulig det ble litt for lite kremost, kan det ha noe å si?

Har igjen røre fortsatt, så skal prøve igjen i kveld, med kanskje å spe ut litt med fløte og eventuelt rømme? Men nå må det sies at jeg somregel får dårlig resultat når jeg skal bake noe. TORO 1-2-3 greier jeg, men ikke så mye mer enn det :P

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 23:22   #207
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nannahs gode vafler

Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall??

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 07:53   #208
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs gode vafler

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Men, nå kom jeg på hva jeg egentlig skulle spørre om. Får dere disse vaflene sprø? Hvordan isåfall??

Nei. Mine ble ihvertfall ikke sprø.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 17:53   #209
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Nannahs gode vafler

Fyttekatta Nannah! Du er rå!!

Nå har jeg akkurat greid å hive innpå 2 1/2 plate av disse nyyyydelige vaflene. Bringebær og CF på. Himmelsk!

Tror faktisk ikke jeg har laga noen av dine oppskrifter uten og ha blitt helfrelst altså.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:41   #210
Fløtepusen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 12
Fløtepusen er ny på veien

Sv: Nannahs gode vafler

Jeg er utrolig positivt overrasket! Syntes egentlig disse vaflene ble bedre enn vanlige. Mine ble litt sprø og fin i kantene når jeg tok godt med smør i jernet da jeg stekte dem. OMG så gode de ble!!! Jeg forspiste meg på tre med seterrømme og nyrørte jordbær! Min lille tass på 1 år var helt vill i nikkersen da han fikk et par hjerter. Ingen av oss har vært sulten mer i ettermiddag!

Dette må jo være helt geniale lomper/tortillas/burgerbrød/you name it!!

Prøver forresten pizza-oppskriften din nå. Det lukter i allefall helt herlig så langt!

Fløtepusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 08:38   #211
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Nannahs gode vafler

Seriøst. Ikke bare var de gode nystekt, men nå, dagen etter, smaker de HELT som vanlige vafler. Og jeg spiser de uten noe på. *HIMMEL*

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:25   #212
Fauna
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
Fauna er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Røra mi er helt tykk. Har jeg gjort noe feil?

Har også forsøkt ei annen røre her fra Hexeberg sin bok og den er helt flytende..

Fauna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 23:23   #213
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs gode vafler

Blir den for tykk, ha i litt vann, men den skal være ganske tykk!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 14:53   #214
Tullekoppen
Nytt Medlem
 
Tullekoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 7
Tullekoppen er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Er i gang med vaffelrøre nå. Og senere blir det pizza. Tusen takk for oppskriftene - de gjør oppstarten så mye enklere

Edit; Fikk 13 plater deilige vafler. Nam nam. Syns røren fort ble for tykk og spedde på med fløte underveis.


Sist redigert av Tullekoppen : 28-07-11 kl 00:31.
Tullekoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 22:56   #215
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Oh, joy! Disse hørtes jo helt fantastisk gode ut!

Skal gå til innkjøp av sukrin, splenda og JBK på mandag! Så blir det vaffelfest!
Skal ta bilde av vaflene og komme med terningkast!

Og Nannah, jeg har lest en del andre oppskrifter du har, og skal helt klart teste mange!

Nå sitter jeg med kveldsmaten min, et stort glass isvann og et kokt egg med majones på! Ey!

Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 12:27   #216
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs gode vafler

Takk, Albertina

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 10:52   #217
S@nne
Medlem
 
S@nne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
Innlegg: 54
S@nne er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Bøyer meg i støvet Nannah!! Disse var fantastiske!! Var ganske skeptisk når jeg så røra, men etter en bit var jeg hekta! Smaken og konsistensen er super!!! Så tuuusen takk for nok en herlig oppskift!

S@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:12   #218
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Nannahs gode vafler

Jeg har nå røren stående i kjøleskapet. Den ble VELDIG tykk. Bør jeg da spe ut med vann/fløte før steking?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:37   #219
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Nannahs gode vafler

Min røre ble også veldig tykk da den stod "på vent" og jeg hadde litt vann i, men den skal være tykk altså. En spiseskje midt i hjernet og vaffelen blir stor og fin når den stekes!

Lykke til!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:24   #220
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Nannahs gode vafler

Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:05   #221
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs gode vafler

Laget disse i går kveld. Var ikke helt fornøyd. Syntes det smakte litt mye egg og hadde en litt pussig konsistens. Men putta i meg to til lunsj nå og da var de jo bare supergode! Så neste gang skal jeg lage dem kvelden før

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:16   #222
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs gode vafler

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg vannet nok ut for mye, selv om røren fremdeles var tykk så ble det ikke bra i jernet. Men var bare en kake som gikk fullstendig ad undas. Resten ble både spisende og gode Jeg blandet ut mer og mer vann etterhvert, siden jbkm kan gjøre hva som helst tykt. Uansett er jeg fornøyd med vaflene. Sambo likte de også. Har to kaker igjen som jeg kan ha til kvelds, eller kanskje frokost i morgen

Den skal være tykk! Legg en skje på vaffelhjernet, så brer det seg ut når du begynner å steke

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 15:21   #223
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Nannahs gode vafler

Åh, disse var kjempegode! Hadde i en ts vaniljepulver også for å gjøre de litt ekstra søte. NAM!

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:08   #224
snøffe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: vestlandet
Alder: 62
Innlegg: 13
snøffe er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Søndags-kaffe-kosen er reddet! Eneste minuset er at jeg ikke får ha de i fred for disse høykarbo folkå i heimen..
Tusen takk til Nannah!!

snøffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 19:55   #225
Mono
Juniormedlem
 
Mono sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 13
Mono er på en erverdig vei

Sv: Nannahs gode vafler

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Disse er de beste vafflene jeg har laget på lavkarbo
Ble veldig lik vanlige vaffler synes jeg!

Røra gir ca 5 plater.

FIXED!

Men godt mulig jeg pisket eggedosisen for mye, røren ble nå ganske stiv. Ellers er det bare å bøye seg i støvet, for dette var nett so vanlege vaffler!

Mono er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs brownies Nannah Kake/dessert og snacks 64 06-03-12 22:05
Nannahs eplekake Nannah Kake/dessert og snacks 80 10-10-11 08:54
Har noen oppskrift på gode vafler? tonemor Ketolysekuren 5 24-09-08 13:27
Nannahs pølsemiddag ... Nannah Middag 3 06-02-08 21:56
Nannahs dagbok Nannah Åpne dagbøker 36 22-01-08 17:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no