Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Ripsbær

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-09, 21:21   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Ripsbær

Er det noe jeg kan bruke all denne ripsbæra til som gror meg over ørene i hagen min? Noe som kanskje er forenelig med en lavkarbo livsstil? Trollkrem? Desserter? Smoothie? Osv..

Jeg pleier ikke å bruke den til noe egentlig, tar meg en neve nå og da, og gir bort resten

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:27   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ripsbær!

Krem og rips er godt!

Fr*s ned bærene i rømmebeger el.l. og kan du ta opp i løpet av vinteren. Jeg fr*ser all bære jeg ikke lager s*ltetø* eller saft av. Ungene elsker ripssaft, men dessverre har vi ikke rød rips, bare litt hvitrips som bare har noen dl bær på seg( unge busker).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:43   #3
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Ripsbær!

Hvor mange karber har de? Har ikke urd å røre de på lavkarbo jeg.

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:48   #4
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: Ripsbær!

Trollkrem er vel laget av tyttebær og piskede egeghviter vel ?
Ellers er det sikkert masse gode dessert alternativer å lage.....gele med ripsbær i , sikkert godt til kesam eller cottage cheese også !

Var god ide`å fryse ned i posjonsvis , synes jeg - så du kan bruke det litt om gangen !

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:53   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ripsbær!

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker, her.

Hvor mange karber har de?

I følge matvareguiden er det 6,9g pr 100g.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:58   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ripsbær!

Jeg laget nettopp usøtet råsaft av rips som jeg hadde i fryseren. Hver og en søter da etter behov når de skal ha seg et glass saft.
For datteren min som sliter med gjentatte UVIer, hjelper det med rips. Så hun får litt saft i ny og ne.

Ellers er jo rips med vaniljesaus bedre enn godteri. Tenkte jeg skulle lage Heistad vaniljesaus i helgen, for jeg savner skikkelig å spise rips med vaniljesaus.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:43   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ripsbær!

Opprinnelig lagt inn av sykavsukker, her.

Hvor mange karber har de? Har ikke urd å røre de på lavkarbo jeg.

Ca 7, men man får da heller bare spise lite av de. Blåbær tar jeg 10g av på 1/2dl fløte( piska), og det er nok.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:36   #8
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Ripsbær

Jeg holder meg til bringebær.
Bær med mye karber trigger søtsuget mitt, noe jeg fikk erfare etter jordbærspising.
Men kos deg med ripsene du

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no