Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 20:52   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg vet at jeg aldri hadde greid og vedlikeholde på 100-150 gram. Med så mye KH om dagen glir jeg rett inn i fella igjen. Been There, done that, aaaalt for mange ganger nå.

Ja, og de tabellene er beregnet for vanlig kosthold,ikke lavkarbo som man jo kan innta litt mer kcal på for å holde vekten.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:19   #27
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man kan vel vedlikeholde rundt 100-150, men må vel føle på og finne frem selv om man takler det eller ei. Det er nok veeeeeeeldig individuelt. Men det må vel ikke være enten 15 eller 150 heldigvis

Så sant, så sant. Og så tror jeg det kommer like mye an på hvilke karbohydrater man spiser. Man kan spise tomat og paprika og en ss mais i stedet for sjokolade og kake.... lizzom.

For meg er det iallfall større fare for å gli utpå om det er feil type karbohydrater jeg spiser. De feil typene er som dårlige venner som kommer på lørdagskvelden med "ikke akkurat" byens beste barn og ikke drar før kåken er herpet...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:30   #28
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Så sant, så sant. Og så tror jeg det kommer like mye an på hvilke karbohydrater man spiser. Man kan spise tomat og paprika og en ss mais i stedet for sjokolade og kake.... lizzom.

For meg er det iallfall større fare for å gli utpå om det er feil type karbohydrater jeg spiser. De feil typene er som dårlige venner som kommer på lørdagskvelden med "ikke akkurat" byens beste barn og ikke drar før kåken er herpet...

Artig formulert det der...

Jeg er redd for å spise for fargerike matvarer....vil jo ikke ha de fine blekede tennene mine mørkfarget igjen...Nå når jeg har kvittet meg med sterkt søtet svart te- lasten min vil jeg jo ikke tilbake til mørke tenner akkurat.....

Jeg har egentlig litt av samme problemet som Yrla...når vil det stoppe av seg selv med vektnedgang og hva skal jeg spise? Øke matinntaket for å holde vekta betyr at jeg må opp i et kilocal-inntak på over 4000....Å øke kh-inntaket er jeg fryktelig redd for...hva om jeg ramler rett på kh-fylla og ikke greier å stoppe da....? Og jeg elsker å være i ketose...føler meg så sterk og utholdende i ketose...når jeg har økt med kh og skal gjøre noe fysisk kjenner jeg meg sliten og får melkesyre av det minste sprell....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:44   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

bstemamma; det er godt vi er flere, og jeg tenker det beste er å spise litt mer karbohydrater for å se om vektnedgangen stanser, og at det er viktig at karbohydratene ikke trigger noe som kan få en til å få dårlige vaner. Jeg starter forsiktig med gulrot og nøtter. Du har forsøkt med epler? Det skal jeg også hvis jeg ikke stopper i vektnedgangg. Et eple om dagen ser jo veldig sunt ut Og jeg tenker på å spise litt kikerter sammen med torsk eller kylling, mange typer nøtter og alle typer grønnsaker. Jeg tror det blir sunnere enn det jeg har spist det siste året.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:46   #30
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Artig formulert det der...

Jeg er redd for å spise for fargerike matvarer....vil jo ikke ha de fine blekede tennene mine mørkfarget igjen...Nå når jeg har kvittet meg med sterkt søtet svart te- lasten min vil jeg jo ikke tilbake til mørke tenner akkurat.....

Jeg har egentlig litt av samme problemet som Yrla...når vil det stoppe av seg selv med vektnedgang og hva skal jeg spise? Øke matinntaket for å holde vekta betyr at jeg må opp i et kilocal-inntak på over 4000....Å øke kh-inntaket er jeg fryktelig redd for...hva om jeg ramler rett på kh-fylla og ikke greier å stoppe da....? Og jeg elsker å være i ketose...føler meg så sterk og utholdende i ketose...når jeg har økt med kh og skal gjøre noe fysisk kjenner jeg meg sliten og får melkesyre av det minste sprell....

Vel - kålrot, løk, neper og mais er ikke sterkt farget iallfall. Ikke eple heller.

Mine tenner ble ganske bra etter jeg sluttet med sort te og gikk over til grønn. (Men ja, det blir litt misfarging av det - som tannlegen tjener noen kroner på 2ggr årlig.) Og jeg spiser tomat, paprika og rødbeter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:58   #31
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - kålrot, løk, neper og mais er ikke sterkt farget iallfall. Ikke eple heller.

Mine tenner ble ganske bra etter jeg sluttet med sort te og gikk over til grønn. (Men ja, det blir litt misfarging av det - som tannlegen tjener noen kroner på 2ggr årlig.) Og jeg spiser tomat, paprika og rødbeter.

Jeg satser på blomkål og andre hvite grønnsaker, og skulle jeg ha lyst på fargerikere saker må jeg vel skylle munnen straks jeg har spist....

Hos tannlegen: Er dette bleking, eller bare pussing?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

bstemamma; det er godt vi er flere, og jeg tenker det beste er å spise litt mer karbohydrater for å se om vektnedgangen stanser, og at det er viktig at karbohydratene ikke trigger noe som kan få en til å få dårlige vaner. Jeg starter forsiktig med gulrot og nøtter. Du har forsøkt med epler? Det skal jeg også hvis jeg ikke stopper i vektnedgangg. Et eple om dagen ser jo veldig sunt ut Og jeg tenker på å spise litt kikerter sammen med torsk eller kylling, mange typer nøtter og alle typer grønnsaker. Jeg tror det blir sunnere enn det jeg har spist det siste året.

Jeg spiser allerede nøtter og mandler...det har jeg gjort gjennom hele slankeprosessen....

Jeg har innført eple og en potet og allerede nå kjenner jeg at jeg muligens må stoppe opp og tenke meg om...har blitt så rolig og tenksom denne uken som har gått siden innføringen av disse to matvarene at jeg kjenner meg snart ikke selv igjen.... Har ikke gjespet så mye på hele det siste året som jeg har gjort siden nattpoteten ble innført for en uke siden....helt løyent hele greia.....

Men vektnedgangen har ikke stanset..........!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:10   #32
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Hos tannlegen er det bare puss, ja. Med sånn gummidings på boret og litt grov tannkrem. Du kan skylle tennene i melk før og etter fargesterk mat. Du kan til og med svelge melka.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:18   #33
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hos tannlegen er det bare puss, ja. Med sånn gummidings på boret og litt grov tannkrem. Du kan skylle tennene i melk før og etter fargesterk mat. Du kan til og med svelge melka.

De bruker pimpstein til pussingen...visste du det?

Jeg både drikker og elsker å drikke melk...så det var kanskje et godt råd....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 22:21   #34
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Hvit te! Spennende å høre, bestemamma.Isbergsalat, tomat, agurk,stangselleri, asparges, løk og grønn og gul paprika tror jeg ikke avlegger så mye farge. Gulrot kanskje, og rødbeter helt sikkert.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:30   #35
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg regnet ut nå og fant ut at jeg ifølge den målingen inntar 100 kcal for mye. Jeg "skal" ligge på 1200. Den tar hensyn til min alder, som slår ut ganske mye nedover, tror jeg.

Jo, tok du hensyn til at basalforbrenning i de aller fleste tilfellene er "vedlikehold før aktivitet" og kun sammenliknbart med "stillesittende arbeid og ingen fritidsaktivitet"... Så om du er aktiv i jobb/fritid så må du tilleggsberegne inn de kaloriene du brenner da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 16:59   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jo, tok du hensyn til at basalforbrenning i de aller fleste tilfellene er "vedlikehold før aktivitet" og kun sammenliknbart med "stillesittende arbeid og ingen fritidsaktivitet"... Så om du er aktiv i jobb/fritid så må du tilleggsberegne inn de kaloriene du brenner da?

Det var bare utregning med høyde, alder og vekt for å vedlikeholde vekten. Sto ikke noe om tillegg. Se selv om du vil, på linken som ble gitt. Jeg brukte måte nr 2. Nr 1 ble helt feil tall, så det ble for vanskelig.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:54   #37
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det var bare utregning med høyde, alder og vekt for å vedlikeholde vekten. Sto ikke noe om tillegg. Se selv om du vil, på linken som ble gitt. Jeg brukte måte nr 2. Nr 1 ble helt feil tall, så det ble for vanskelig.

Sitat:

Before you go on with the calculations, you have to keep in mind that these numbers will be a guesstimate. You will not know the exact number no matter what you do, but you can definitely come close enough to where the difference is negligible. Furthermore, the end amount that will come from these equations will be determined without factoring in your activity levels.



Så du har nok noe mer å gå på i så fall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
TV2 3/4-11: Jan Øyvind slanket seg med lavkarbo arnakristin Nyheter / media 2 10-04-11 13:20
Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo! karbjunkie Lavkarbo generelt 50 23-02-11 19:01
Når en er ferdig slanket... Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 26-09-10 21:20
Gå ned i vekt på en filosofi og bytte når du er ferdig slanket Nola Lavkarbo generelt 0 16-01-09 11:31
1 År, ferdig slanket, hva nå?? Ruben Generell diskusjon 2 25-10-08 13:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no