Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Øl med sinnsykt lite karbohydrater!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-04, 20:10   #1
yor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 7
yor er på en erverdig vei

Øl med sinnsykt lite karbohydrater!

Da jeg akkurat var innom Rema 1000 oppdaget jeg en øltype jeg ikke hadde sett før. Den heter "Red Light". For moro skyld tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut hvor mange karbohydrater det var i den.

Til forskjell fra de fleste norske øltyper sto det oppgitt på boksen. 0.5 gram pr. 100 ml!!! Altså kan en kose seg med en halvliter for bare 2,5 gram karboer! Jippiiiiii!!!!!!!!!!!!!!

Se forøvrig linken: http://www.aperitif.no/index.db2?id=65949

yor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 20:38   #2
karbonegro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 4
karbonegro er på en erverdig vei

Redlight beer

Skal kjøpe med en sixpack neste gang jeg er innom Rema-sjappa! Party on!

karbonegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:05   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Interessant (selv om jeg ikke liker øl)! Men er det alkohol i den? Står betegnelsen "light" for redusert sukker, eller betyr det at den er "light" på alkohol også?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:15   #4
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 62
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Ja, der sa du noe gitt

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 21:50   #5
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Kjøpte noe eplecider i Finland en gang,det stod light på den,men det så jeg ikke før boksene var tom(dagen etterpå ),disse hadde 4,7,men light stod der for de var søtet med aspartame og inneholdt ikke noe sukker.Det var forresten veldig stygg smak på de,men ned gikk de tross alt..

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-06-04, 23:49   #6
karbonegro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 4
karbonegro er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MHM

Interessant (selv om jeg ikke liker øl)! Men er det alkohol i den? Står betegnelsen "light" for redusert sukker, eller betyr det at den er "light" på alkohol også?

Alkoholprosenten i Redlight er 4,7% - Maltsukkeret er redusert med 80% og gir dermed 0.5g karbo per 100ml.

karbonegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 19:54   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

I dag fant jeg endelig Red Light øl på butikken! Kjøpte én boks - heldigvis ikke mer. Det smaker mer som såpevann... hvis noen skulle lure

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 21:24   #8
Marit
Medlem
 
Marit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 56
Innlegg: 282
Marit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt liktMarit er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Scilla

I dag fant jeg endelig Red Light øl på butikken! Kjøpte én boks - heldigvis ikke mer. Det smaker mer som såpevann... hvis noen skulle lure

Er det forsatt bare Rema butikker som selger dette merket?
Her på Rema er det ikke noe, er det kanskje noen andre butikkjeder som selger de?

__________________
Marit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det jeg klarer... Svar med sitat
Gammel 06-09-04, 21:28   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Det var på REMA jeg kjøpte det, i en butikkfilial jeg ikke pleier å gå i. Har ikke sett det i min nærmeste REMA-butikk, ikke andre butikker heller.

Kanskje man kan spørre dem om å ta det inn?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57
Deilig suppe med lite karbohydrater Iset Middag 0 04-05-04 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no