Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-13, 23:57   #20051
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kattene knakk av en stor del av min Svigermorstunge plante idag, den var ganske topptung og knakk like i festet over jorden. Kan den stikkes rett ned i ny jord i potte, eller må jeg gjøre noe annet først?
Den er frisk og fin, grodd masse den siste tiden.

Stapp den i jorda og støtt opp med noen blomsterpinner. Den setter røtter igjen med tiden, og siden den er sukkulent så tørker den neppe bort i mellomtiden heller.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 02-06-13, 23:59   #20052
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Stapp den i jorda og støtt opp med noen blomsterpinner. Den setter røtter igjen med tiden, og siden den er sukkulent så tørker den neppe bort i mellomtiden heller.

Ok. Fikk råd om å sette den i vann ett par dager først.. får se i morgen, da har den ligget og tørket ett døgn. Har jord men ikke potte stor nok.
Takk for råd

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-06-13, 05:00   #20053
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Bruk potetmel! I rumpa altså. Ved hvert bleieskift pudrer du godt med potetmel i stumpen, det funker som bare rakker'n! Helt sant. Ikke hvis det er åpne sår, men dersom det "bare" er rødt og sårt så er potetmel uovertruffent!

Jeg brukte også potetmel på mine såre søte små.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 03-06-13, 07:11   #20054
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Ok. Fikk råd om å sette den i vann ett par dager først.. får se i morgen, da har den ligget og tørket ett døgn. Har jord men ikke potte stor nok.
Takk for råd

Det er faktisk bedre å sette sånne tykkbladede planter rett i jord. Visstnok vil ikke vannrøtter overleve overgangen til jord uansett. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men med svigermors tunge har jeg god erfaring med å sette dem rett ned.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-06-13, 07:44   #20055
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kattene knakk av en stor del av min Svigermorstunge plante idag, den var ganske topptung og knakk like i festet over jorden. Kan den stikkes rett ned i ny jord i potte, eller må jeg gjøre noe annet først?
Den er frisk og fin, grodd masse den siste tiden.

He he he jeg sitter her og flirer jeg. Ikke for det planta knakk, for det er jo bare fryktelig irriterende, men pga av katta som så helt tydelig ligger der og råkoser seg og synes at livet bare er helt topp. Typisk katter, men akk så herlige de er og denne var jo spesielt nydelig

Når det gjelder planten, kan den godt ligge å tørke litt før du stapper den i jord. Bruk helst litt sandholdig jord og ikke vann for mye, da vil den bare råtne. Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-06-13, 12:08   #20056
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er faktisk bedre å sette sånne tykkbladede planter rett i jord. Visstnok vil ikke vannrøtter overleve overgangen til jord uansett. Jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men med svigermors tunge har jeg god erfaring med å sette dem rett ned.

Takk da gjør jeg det slik du sier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

He he he jeg sitter her og flirer jeg. Ikke for det planta knakk, for det er jo bare fryktelig irriterende, men pga av katta som så helt tydelig ligger der og råkoser seg og synes at livet bare er helt topp. Typisk katter, men akk så herlige de er og denne var jo spesielt nydelig

Når det gjelder planten, kan den godt ligge å tørke litt før du stapper den i jord. Bruk helst litt sandholdig jord og ikke vann for mye, da vil den bare råtne. Lykke til

Takk, ja den katten er ganske ung og leken, flyr som ei kule rundt her før han plutselig ligger og sover litt.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-06-13, 12:57   #20057
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med mosjonist-svømming etter arbeidstid (typ 16-17 tiden) på Tøyenbadet nå i disse sommertider som de andre badene har stengt? Mye mer folk enn vanlig? Mulig å få seg noen gode svømneøkter uten å måtte stampe i kø og svømme sikk-sakk?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 03-06-13, 13:58   #20058
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Noen som har erfaring med mosjonist-svømming etter arbeidstid (typ 16-17 tiden) på Tøyenbadet nå i disse sommertider som de andre badene har stengt? Mye mer folk enn vanlig? Mulig å få seg noen gode svømneøkter uten å måtte stampe i kø og svømme sikk-sakk?

Om du har mulighet til noen ekstra minutter reisevei ville jeg vurdert hundsund bad på Fornebu, hvis du likevel er på den kanten av byen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-06-13, 14:49   #20059
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om du har mulighet til noen ekstra minutter reisevei ville jeg vurdert hundsund bad på Fornebu, hvis du likevel er på den kanten av byen.

Vet du om de holder sommerstengt? Står ikke noe under åpningstidene, men sommerstengt er nevn under priser ifm refusjon.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 03-06-13, 20:04   #20060
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor det skal være SÅ vanskelig for en mann, eller vel, MIN mann å gjøre som jeg sier av og til

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 03-06-13, 22:38   #20061
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Jeg lurer på hvorfor det skal være SÅ vanskelig for en mann, eller vel, MIN mann å gjøre som jeg sier av og til

Fordi ingen liker å bli fortalt hva de skal gjøre vel

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 03-06-13, 23:27   #20062
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøver å gå opp i vekt, men ingenting funker, what to do

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-06-13, 01:53   #20063
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor lenge man skal koke kyllingfilet i plastfilm og folie ala Helstrøm? Har googlet, finner det ikke...,

Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-06-13, 07:36   #20064
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet hvor lenge man skal koke kyllingfilet i plastfilm og folie ala Helstrøm? Har googlet, finner det ikke...,

Kylling ala Hellstrøm

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-06-13, 10:39   #20065
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere på AAP som ikke har fått sin utbetaling skattefri nå i juni?

Tatt fra nav :

Arbeidsavklaringspengar blir skatta som arbeidsinntekt og er pensjonsgivande inntekt. Pengane utbetalast utan skattetrekk for to 14-dagarsperiodar i juni og for den første 14-dagarsutbetalinga i desember.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 04-06-13, 10:41   #20066
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Prøver å gå opp i vekt, men ingenting funker, what to do

Du kan gjerne få noen kilo av meg!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-06-13, 10:43   #20067
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Flere på AAP som ikke har fått sin utbetaling skattefri nå i juni?

Tatt fra nav :

Arbeidsavklaringspengar blir skatta som arbeidsinntekt og er pensjonsgivande inntekt. Pengane utbetalast utan skattetrekk for to 14-dagarsperiodar i juni og for den første 14-dagarsutbetalinga i desember.

For juni, ja. Om du har fått AAP denne uka, så er det for en periode i mai. Dvs. at neste utbetaling og den etter det vil være skattefri.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-06-13, 10:51   #20068
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For juni, ja. Om du har fått AAP denne uka, så er det for en periode i mai. Dvs. at neste utbetaling og den etter det vil være skattefri.

hehe oops, ja sånn kan det gå når man ikke leser skikkelig ja. Takk for oppklaringen, da slipper jeg tur på nav idag likevel

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 04-06-13, 11:00   #20069
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

hehe oops, ja sånn kan det gå når man ikke leser skikkelig ja. Takk for oppklaringen, da slipper jeg tur på nav idag likevel

Bare hyggelig! Var på vei til å tenke det samme selv, inntil jeg kom på at AAP-en jo er etterskuddsbetalt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-06-13, 11:03   #20070
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kylling ala Hellstrøm

Tusen takk!!!

Jeg har ikke termostat så jeg får gamble på graderen da... Har du prøvd å lage denne Kitt?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 04-06-13, 11:05   #20071
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hyggelig! Var på vei til å tenke det samme selv, inntil jeg kom på at AAP-en jo er etterskuddsbetalt.

Ja at det er etterskuddsbetalt tenkte ikke jeg på. Er mannen min som får AAP, men kan si det er jeg som følger med :P

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 04-06-13, 13:03   #20072
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi har kjøpt elektrisk grill, og i dag skal jeg grille for første gang i mitt liv Så spørsmålet mitt er ganske enkelt: Hvordan gjør jeg det?

Har kjøpt grillribbe, grilltomater og noe kyllinggreier (med ost og chorizo). Skal jeg bare legge disse rett på grillen? Må i så fall grillen (den delen som maten legges på) smøres med olje først? Eller må jeg bruke aluminiumsfolie?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-06-13, 16:08   #20073
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk!!!

Jeg har ikke termostat så jeg får gamble på graderen da... Har du prøvd å lage denne Kitt?

Jeg bruker steketermometer til å sjekke vanntemperaturen, jeg!

Har ikke kommet så langt enda! Er noen her som er litt lei av kylling for tiden, så venter til jeg virkelig får ånden over meg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-06-13, 16:10   #20074
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Vi har kjøpt elektrisk grill, og i dag skal jeg grille for første gang i mitt liv Så spørsmålet mitt er ganske enkelt: Hvordan gjør jeg det?

Har kjøpt grillribbe, grilltomater og noe kyllinggreier (med ost og chorizo). Skal jeg bare legge disse rett på grillen? Må i så fall grillen (den delen som maten legges på) smøres med olje først? Eller må jeg bruke aluminiumsfolie?

Gratulerer!
Vi elsker vår gassgrill og bruker den masse nesten hele året!
Kan gjøre begge deler, men er jo best rett på grillen, da! Smør gjerne grillristen med olje som du så tørker av igjen før første gangs bruk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-06-13, 16:30   #20075
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gratulerer!
Vi elsker vår gassgrill og bruker den masse nesten hele året!
Kan gjøre begge deler, men er jo best rett på grillen, da! Smør gjerne grillristen med olje som du så tørker av igjen før første gangs bruk!

Det var elektrisk grill de hadde kjøpt, ikke gassgrill..,

Vi har hatt mange elgriller, men noe vi alltid har passet på er at grillflaten skjuler disse varmeelementene. Så lenge grillflaten skjuler dem griller jeg på vanlig vis, men hvis de ikke dekker bruker jeg å steke på folie. Dette for å forhindre at fett/olje drypper ned på elementene. Vår grill har dessuten en kopp i bunnen som samler fettet. Denne ikler jeg med folie før grilling for da bøir det mindre å gjøre rent til meste gang.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no