Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-13, 10:05   #20201
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det slik at når jeg skal kutte på brusen, favoritten PepsiMax, så er det selvfølgelig 6-pk tilbud av akkurat pepsimax på nærbutikken min xD

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 10-06-13, 11:43   #20202
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hva er det i dill og persille som er verd å ta med seg?
Jeg kjøper en urtepotte av hvert slag ca hver dag og spiser rett fra potta... Hørtes feil ut...
Men jeg har såååå lyst på det! Jeg spiser dill, persille, agurk, tomat og tørrfisk hver dag. Det er stort sett det eneste jeg har lyst på. Jeg vet at medisinen jeg bruker gir meg annerledes smak og lyst på noe annet, men det får da være måte på? Middagen min kan være en pose tørrfisk og to-tre tomater. Hvorfor???

Dill og persille inneholder mye jern, i tillegg inneholder de c-vitamin som er viktig for opptak av jern. Tomater inneholder også c-vitamin. Tørrfisk er jo godt, da.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 10-06-13, 15:55   #20203
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har funnet en oppskrift på muffins, der skal brukes 100 g malt mandel,
er det mandelmel, eller "knust" mandel?
Hvis det er mandelmel, kan det byttes ut med noe annet?
Har glutenmel, og soyamel.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-06-13, 16:18   #20204
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Har funnet en oppskrift på muffins, der skal brukes 100 g malt mandel,
er det mandelmel, eller "knust" mandel?
Hvis det er mandelmel, kan det byttes ut med noe annet?
Har glutenmel, og soyamel.

Jeg ville brukt malte mandler, hvis ikke hadde det vel bare stått mandelmel, uten å spesifisere at det skal males

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-06-13, 17:22   #20205
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er fond? Og beholdning?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 10-06-13, 19:25   #20206
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Hvorfor er det slik at når jeg skal kutte på brusen, favoritten PepsiMax, så er det selvfølgelig 6-pk tilbud av akkurat pepsimax på nærbutikken min xD

For å gi deg en sjanse til å bevise at du kontrollerer Pepsi maxen, og den kontrollerer ikke deg, selv når den er på tilbud

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-06-13, 19:50   #20207
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg ville brukt malte mandler, hvis ikke hadde det vel bare stått mandelmel, uten å spesifisere at det skal males

Ok, takk skal du ha!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 10-06-13, 22:18   #20208
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som har smakt sjokoladene fra CALALIER Belgian chocolate med STEVIA? Det er ca 30 karbohydrater i dem, hvor 17 er sukkeralkoholer, og 8 polyoler. Er det kun 8 jeg skal regne med da?

Anyone?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 10-06-13, 22:25   #20209
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Anyone?

Sukkeralkoholer skal ikke regnes med
Men - det har vel vært endel diskusjon i forbindelse med sukkeralkoholene i spesielt maltitol.........
Ville tro at sukkeralkoholene i stevia er NULL (altså ikke regnes som kh)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-06-13, 01:05   #20210
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For å gi deg en sjanse til å bevise at du kontrollerer Pepsi maxen, og den kontrollerer ikke deg, selv når den er på tilbud

Takk :-) det var kjempeflott måte å si det på Carisma.
Tror jeg skal notere det på handlelista til imorgen, som en fin påminnelse.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 11-06-13, 04:23   #20211
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Sukkeralkoholer skal ikke regnes med
Men - det har vel vært endel diskusjon i forbindelse med sukkeralkoholene i spesielt maltitol.........
Ville tro at sukkeralkoholene i stevia er NULL (altså ikke regnes som kh)

Jeg tipper det er noe annet som utgjør sukkeralkoholene der, uten å være sikker.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-06-13, 08:00   #20212
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg tipper det er noe annet som utgjør sukkeralkoholene der, uten å være sikker.

Cavalier bruker sukrin og stevia til søtning, samt fibrene dekstrin, inulin, oligofruktos, så alle sukkeralkoholer kan trekkes fra.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-06-13, 08:22   #20213
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Cavalier bruker sukrin og stevia til søtning, samt fibrene dekstrin, inulin, oligofruktos, så alle sukkeralkoholer kan trekkes fra.

Ja, da er de vel sukrinen som er sukkeralkoholet? Eller er Stevia et sukkeralkohol?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 11-06-13, 08:33   #20214
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, da er de vel sukrinen som er sukkeralkoholet? Eller er Stevia et sukkeralkohol?

Tror ikke Stevia er klassifisert om sukkeralkohol.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-06-13, 18:37   #20215
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Asperger er medfødt. Er ms medfødt?

Jeg har to gutter, den ene har add, skolevegring (ja, det er egen diagnose) og asperger, den andre har adhd og ms. Jeg har aldri kunnet fullføre en utdannelse slik jeg ville grunnet barnas behov og sykdom. Har jeg NÅ krav på noe? Nå som deres diagnoser er fastsatte? Og jeg kanskje får litt hjelp og tid?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-06-13, 18:39   #20216
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Asperger er medfødt. Er ms medfødt?

Jeg har to gutter, den ene har add, skolevegring (ja, det er egen diagnose) og asperger, den andre har adhd og ms. Jeg har aldri kunnet fullføre en utdannelse slik jeg ville grunnet barnas behov og sykdom. Har jeg NÅ krav på noe? Nå som deres diagnoser er fastsatte? Og jeg kanskje får litt hjelp og tid?

Jeg har alltid vært 100% alene med dem.
(Synes derfor aldri synd på dem som har 50% deling).

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 11-06-13, 20:38   #20217
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Asperger er medfødt. Er ms medfødt?

Jeg har to gutter, den ene har add, skolevegring (ja, det er egen diagnose) og asperger, den andre har adhd og ms. Jeg har aldri kunnet fullføre en utdannelse slik jeg ville grunnet barnas behov og sykdom. Har jeg NÅ krav på noe? Nå som deres diagnoser er fastsatte? Og jeg kanskje får litt hjelp og tid?

MS er ikke medfødt, men anlegget for å utvikle det kan være arvelig, sa legen til meg da jeg hadde diagnosen (feilaktig) for mange år siden. Hos noen er det overhyppighet i familien, hos andre finner man ingen bakover i slekten som har hatt noe sånt.
MS er jo en sykdom med klare sykdomskriterier som ikke er spesielt vanskelig å diagnostisere med de verktøy man har tilgjengelig i dag, men hvorfor noen utvikler denne sykdommen vet man nok fortsatt svært lite om.

Om du kan ha krav på å få hjelp til utdannelse er det bare nav som kan svare på.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-06-13, 22:44   #20218
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har erfaring med Kjell's Markiser ?
Skal ha ny markise på hytta, og fant en der som er superfin, og så har den innfelte lys

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 11-06-13, 23:41   #20219
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er det noen som har erfaring med Kjell's Markiser ?
Skal ha ny markise på hytta, og fant en der som er superfin, og så har den innfelte lys

Vi har Kjells Markiser. Det var her da vi kjøpte huset.

Ps, takk for svarene ang. sjokoladen (som var så alt for god )

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 12-06-13, 00:13   #20220
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fornøyd, kjøpte ikke en eneste flaske brus
ugh hva er det gubben har kjøpt som lukter så-- kjipt?.. minner litt om paprika, (som jeg ikke liker hehe, hverken smak, lukt eller konsistens), men det hadde han ikke kjøpt.. men en type ferdig pytt i panne greie.. hufs..

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 12-06-13, 18:12   #20221
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

MS er ikke medfødt, men anlegget for å utvikle det kan være arvelig, sa legen til meg da jeg hadde diagnosen (feilaktig) for mange år siden. Hos noen er det overhyppighet i familien, hos andre finner man ingen bakover i slekten som har hatt noe sånt.
MS er jo en sykdom med klare sykdomskriterier som ikke er spesielt vanskelig å diagnostisere med de verktøy man har tilgjengelig i dag, men hvorfor noen utvikler denne sykdommen vet man nok fortsatt svært lite om.

Om du kan ha krav på å få hjelp til utdannelse er det bare nav som kan svare på.


Og vi fikk beskjed om at det ikke er arvelig i det hele tatt, men at det er ymse ting under svangerskapet som avgjør. Blant annet om mor får nok d-vit og sollys. Det er jo bevist at den hyppigste forekomsten av ms er nordpå hos barn født i april. Moren har med andre ord gått i mørkra hele svangerskapet og fosteret har ikke fått nok d-vit.

D-vit har vist seg å være et mye viktigere vitamin, eller hormon som det egentlig er, enn tidligere antatt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-06-13, 20:16   #20222
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og vi fikk beskjed om at det ikke er arvelig i det hele tatt, men at det er ymse ting under svangerskapet som avgjør. Blant annet om mor får nok d-vit og sollys. Det er jo bevist at den hyppigste forekomsten av ms er nordpå hos barn født i april. Moren har med andre ord gått i mørkra hele svangerskapet og fosteret har ikke fått nok d-vit.

D-vit har vist seg å være et mye viktigere vitamin, eller hormon som det egentlig er, enn tidligere antatt.

Vi har lært at MS er som epilepsi, ikke arvelig men at man gjerne ser en opphopning i enkelte familier.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 12-06-13, 20:20   #20223
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en bestemor som døde av MS (lenge før min tid), og jeg har fått beskjed om å være obs på det at jeg har nedsatt følelse i huden o.l fordi de kan ikke utelukke at jeg er disponert da.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-06-13, 21:15   #20224
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har en bestemor som døde av MS (lenge før min tid), og jeg har fått beskjed om å være obs på det at jeg har nedsatt følelse i huden o.l fordi de kan ikke utelukke at jeg er disponert da.

Hvis du har nedsatt følelse i huden vil det kunne vises på mr hvis det ms.
Det er vanlig å snakke om schuber når det er ms. For noen er disse schubene sensorisk for andre er de fysisk. Hvis du har hatt nedsatt hudfølelse såpass lenge vil jeg tro at det ikke er ms sidrn du ikke har vært i mr.
Ms er noe man har eller ikke har. Det ligger ikke latent som et herpesvirus.
Det var i allefall det jeg fikk vite da jeg spurte.
En annen sak er at en ms- schub ofte kan ligne på herpesvirus siden det er snakk om nerver. Dessuten dør man ikke av ms. Man dør MED den. Det er følgesykdommer som knekker en. Sa mslegen til meg i vår.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 12-06-13, 21:35   #20225
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er det over femti år siden hun døde, så på den tida konstaterte de at det var årsaken. Veit ikke mer om akkurat det.
Tja, ms er jo i høyeste grad en snikende sykdom for de fleste, så man trenger jo ikke forbinde det med det før den har kommet et godt stykke på vei. Jeg har bare nevnt for legen(e) at jeg har det i familien, og at jeg har de og de symptomene av det som står på lista. Senest på mandag hos min nye fastlege fikk jeg beskjed om å ha det i bakhodet at det fantes i familien dersom symptomene ble verre eller enda flere dukket opp. Noen av de kan jo også relateres til både pcos og fibromyalgi (som jeg er disponert for) også, så jeg har ikke blitt utredet utover at det er ført opp i journalen min. Poenget mitt var bare at så lenge man har det i nær slekt/direkte nedarvet linje blir man hvertfall ikke avfeid om man har sammenfallende symptomer. Heller tvert i mot. Noe jeg tolker som at legene også antar det er en liten del av arv involvert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no