Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nattevakt, noen tips?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-11, 21:25   #1
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Nattevakt, noen tips?

Hei

Er det noen som jobber nattevakter her? Jeg jobber bare nattevakter og lurer på hvordan jeg gjør med mat på natten? Noe må jeg iallefall ha i magen i løpet av natten, vaktene starter 22.45 og varer til 07.45. Blir mange timer uten mat. Kan det ødelegge for vektnedgangen dersom jeg spiser litt på natten? Noen som har tips til hva jeg kan eventuelt ta med å spise? Må være lettvint. Vi har microbølgeovn på jobben.

Etter en nattevakt spiser jeg frokost, sover også er det middag. Spiser ingenting før jeg da går på vakt igjen.

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:33   #2
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Nattevakt, noen tips?

Kjære deg, klart du skal SPISE på nattevakt!!!!!!! 9 timer uten mat er å be om trøbbel, kroppen må ha påfyll oftere enn det. Jobber dag, kveld og natt jeg og på en nattevakt på 10 timer har jeg et par rene grønnsaksmåltider og 3 små eurodiettmåltid. (en næringsbar eller kjeks)Du på ketolyse vil holde deg mett mye lengre enn meg- med den fete maten, men et par måltider må/bør du nok ha. Forslag:vaffel med pålegg i matboks, salat med kjøtt og olje, middagsrester, lavkarboknekkebrød med pålegg, kokte egg med majones eller smør i boks. MASSE å velge mellom til jobbemat på ketolyse. Se øverst hvor det står oppskrifter, i den sorte linjen, Finner alt du kan ønske deg der!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:36   #3
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Jeg jobber endel nattevakter, og jeg bruker å ha med middagsrester, kokte egg, skyr yougurt, atkinsbar eller nøtter, også drikker jeg mye vann

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 02:38   #4
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Jobbe som nattevakt æ å. Bruke som regel å ha me mæ en enkel salat med masse kjøtt og ost oppi! Å litt god olje som dressing. Anbefaler jarlsbergost i biter med chillig og hvitløkolje. Ellers så har jeg med meg lavkarbo brød og lager meg ostebrød av det. Legger på litt salami og masse ost og putter det i microen. Kan hende jeg snavler litt pålegg også. Går så det suser

Lykke til

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 05:49   #5
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nattevakt, noen tips?

Jeg jobber også natt Dvs. kveld og natt, jeg jobber 14 timer. Da har jeg med meg en middag, f. eks kjøtt og grønnsaker. Som i dag hadde jeg biffsnadder, med blomkålmos og hjemmelaget bearnesaus. Også har jeg med meg smoothie på flaske, bare shake den litt før man drikker så blander det seg om det har skilt seg. Jeg har også med meg en stor flaske med farris eller cola zero.

Jeg pleier å spise et måltid ca. en times tid før jeg drar på jobb, så det holder meg jo mett en stund.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 09:14   #6
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Hva med skyr yoghurt & bringbær/jordbær + litt nøtter oppi Og kanskje en salat med noe godt fett kjøtt i

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:15   #7
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Nattevakt, noen tips?

Skyr har litt høyt karboinnhold om man skal holde seg under 15 gram på en dag.... og av de tre alternativene er det vel blåbær som har minst.

Nå skal det sies at jeg liker Skyr veldig godt, og det hendte jeg tok meg en liten boks en gang i blant, men så er jeg mann og kunne unne meg 20 gram om dagen.... men selv da tar den opp mye av dagsrasjonen. Jeg ville ikke gjort det til en vanlig del av kostholdet til å begynne med, men en gang i blant går det jo.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:39   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nattevakt, noen tips?

Jeg spiser aldri på nattevakt Gidder ikke spise bare for å spise og jeg blir ikke sulten på natten.. Spis hvis du er sulten, hvis ikke, så trenger du ikke absolutt få i deg noe, bare fordi at du er på jobb.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 12:13   #9
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Nattevakt, noen tips?

Som alle andre tider på døgnet gjelder ketolysens gyldne regel: spis når du er sulten, til du blir passe mett. Er man sulten på natta, ja da spiser man på natta! Lytt til kroppen

Forøvrig jobber jeg også natt, og forholder meg til nattskiftene som alle andre skift, matpakkemessig. Stort sett går det i middagsrester. Spiser middag før jeg går på jobb en gang, og tar med meg restene som niste. Ofte er det nattevaktene jeg har med meg best niste til

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:17   #10
Nurse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 31
Nurse er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Takk for svar alle sammen

Jeg har hatt med meg alt fra kyllingvinger, taco til nøtter og har kost meg med det på natta. Sulten blir jeg på natta uansett Nei da jeg spiser ikke når jeg ikke er sulten, absolutt ikke. På natta er iallefall ikke det nødvendig. Jeg følte meg veldig fornøyd her om natta da kollegaen min satt å spiste sjokolade og masse annet godt, da kosa jeg meg med nøttene mine Blir så fornøyd med at jeg klarer å holde meg unna unødvendige slikkerier. En seier for meg!

En ting jeg har merket er at jeg får mye vann i kroppen av nattevakter. Bruker å gå opp ca 2 kg i vekt, for så å gå ned disse igjen dagen etter. Gjør dere andre det også?

Nurse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 17:28   #11
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Skyr har litt høyt karboinnhold om man skal holde seg under 15 gram på en dag.... og av de tre alternativene er det vel blåbær som har minst.

Nå skal det sies at jeg liker Skyr veldig godt, og det hendte jeg tok meg en liten boks en gang i blant, men så er jeg mann og kunne unne meg 20 gram om dagen.... men selv da tar den opp mye av dagsrasjonen. Jeg ville ikke gjort det til en vanlig del av kostholdet til å begynne med, men en gang i blant går det jo.

Bare tenkte at i boka så trekker han frem bringbær & jordbær selv Og skyr er det mye anbefalinger på , så trodde den var "godkjent" engang i mellom .. Men trekker selvsagt tilbake den anbefalingen om den er fy for ketose

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:24   #12
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Nattevakt, noen tips?

Mulig han nevner det i boka. Husker ikke det i farten. Jeg valgte bare blåbær selv fordi den inneholder litt mindre enn de to andre

Neida... ikke trekk den tilbake... bare husk at man bruker opp en litt stor del av den daglige karbogrensa på et lite beger... så det er ikke noe jeg ville gjort hver dag. Så klart... vi er alle forskjellige, så for noen er det sikkert ikke et problem

Tines Naturelle har vel enda litt mindre, tror jeg, uten at jeg skal si noe sikkert nå. Og den har vel heller ikke aspertam (som enkelte prøver å styre unna).

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 20:28   #13
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Mulig han nevner det i boka. Husker ikke det i farten. Jeg valgte bare blåbær selv fordi den inneholder litt mindre enn de to andre

Neida... ikke trekk den tilbake... bare husk at man bruker opp en litt stor del av den daglige karbogrensa på et lite beger... så det er ikke noe jeg ville gjort hver dag. Så klart... vi er alle forskjellige, så for noen er det sikkert ikke et problem

Tines Naturelle har vel enda litt mindre, tror jeg, uten at jeg skal si noe sikkert nå. Og den har vel heller ikke aspertam (som enkelte prøver å styre unna).

Det er jo supert om det finne enda en som er snillere på karbene Er klart at vi på ketose må tenke veldig på karb - litt mye i et måltid vel da må man nesten hoppe over karb i det neste.. Og er jo greit å fordele de få gammene utover døgnet

Skal notere meg bak øret at blåbær er enda mer snill på karbene

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 23:41   #14
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Nurse, her.

Takk for svar alle sammen

Jeg har hatt med meg alt fra kyllingvinger, taco til nøtter og har kost meg med det på natta. Sulten blir jeg på natta uansett Nei da jeg spiser ikke når jeg ikke er sulten, absolutt ikke. På natta er iallefall ikke det nødvendig. Jeg følte meg veldig fornøyd her om natta da kollegaen min satt å spiste sjokolade og masse annet godt, da kosa jeg meg med nøttene mine Blir så fornøyd med at jeg klarer å holde meg unna unødvendige slikkerier. En seier for meg!

En ting jeg har merket er at jeg får mye vann i kroppen av nattevakter. Bruker å gå opp ca 2 kg i vekt, for så å gå ned disse igjen dagen etter. Gjør dere andre det også?

Ja, samme her.... Hovner opp veldig i bena.. Men jeg holder meg unna vekta de dagene jeg vet jeg har mye vann i kroppen

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 10:04   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nattevakt, noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Tines Naturelle har vel enda litt mindre, tror jeg, uten at jeg skal si noe sikkert nå. Og den har vel heller ikke aspertam (som enkelte prøver å styre unna).

Gresk yoghurt har enda mindre og med litt fløte, bær og kanskje litt søtning er det snadder

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 16:55   #16
wammis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
wammis er på en erverdig vei

Sv: Nattevakt, noen tips?

Jeg bruker som regel og ha med meg middagsrester på jobb, og spiser det omtrent midt på natten, spiser da ikke "frokost" når jeg kommer hjem da, fordi jeg enda er mett

wammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man jobber som nattevakt! marit1983 Mer enn 30 kg overvekt 6 10-02-11 23:44
Er det flere som er på nattevakt? Fofa Generell diskusjon 4 10-09-10 13:17
Nattevakt ... ta med mat? Konkelimonke Spørsmål og svar 25 11-07-10 11:02
Hva spiser en på nattevakt? LindbergSofie Spørsmål og svar 2 07-07-07 12:41
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no