Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hund på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-11, 12:16   #51
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Men BenteR, du som ser ut til å ha greie på hunder... Onkelen min har en hund som dyrlegen har sagt at de må være forsiktig med fettet til. Dyrlegen hadde sagt at milten holdt på å ta kvelden på grunn av for mye fett. Dette får jeg ikke til å stemme... Hvis milten gjør det samme for hunder som for mennesker, så renser den blodet. Som har fint lite med fettinnhold i maten å gjøre... Mistenker heller at det har noe med sukkerbitene de pleide å gi hunden. Sukker er gift for hunder, så DET høres logisk ut i mitt hode. Noen idéer?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 12:52   #52
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Har aldtri hørt at milten skal slite fordi hunden får fett......
Hardt fett i større mengder er ikke det smarteste å gi. Hundene får da veldig løs mage. Jeg gir mine stort sett det meste fra dyret, og jeg passer på at i løpet av en 14 dagers syklus gir dyrene mine både innmat, brusk, bein, fett og kjøtt.
De aller fleste veterinærer er "sponset" av hundematprodusentene, og de blir fortalt at karbohydratrikt fòr er sunt for hunden. Statens ernæringsråd har jo sagt det samme til oss mennesker; vi "trenger" karbohydrater i kosten vår. Det selges også fòr for forskjellige raser på forskjellige alder. Tenker man dette over i naturen så skal f.eks. en unghund jakte på andre dyr enn en voksen hund og den gamle hunden skal nesten slutte å spise kjøtt og bli tilnærmet vegeterianer. Høres ikke logisk ut.
Jeg lærte det grunnleggende angående råfòring av hund av veterinær Are Thoresen. Vet ikke om dere har hørt om ham /lest om ham? Det finnes også utrolig kunnskapsrike mennesker innenfor dette emnet om man googler "BARF" eller "råfòring"
Det jeg lærte der er at hundens fordøyelsesystem er skapt for å håndtere kjøtt/fett/innmat/brusk/ben.
Tørrfòr inneholder store mengder karbohydrater og masse lite sunne tilsetningstoffer. Karbohydrater fører til at leveren jobber på overtid, og når leveren sliter vil hundens forsvarsystem slite, noe som igjen gjør den utsatt for en rekke helseproblemer.
Fedme er også blitt vanlig blant hunder, og tørrfòr er en stor synder her. Maten er komprimert og den glupske hunden gafler innpå store mengder tørrfòr. De tørre små knottene fyller jo ikke så mye i magen før de har svellet, og det skjer IKKE mens hunden spiser, men etterpå.
Tørrfòr er også som navnet sier, veldig tørt. Hunden må drikke store mengder for at maten skal svelle i magen og for at hunden skal trekke ut næring. Ofte drikker hunden / katten for lite og blir dermed mer utsatt for f.eks. galdestein, krystaller i urinen, nyresvikt, etc.
Min nå avdøde mellompuddel fikk nyresvikt på sine gamle dager. Han ble fòret på tørrfòr de første fem årene av sitt liv før jeg gikk over til råfòring. Veterinæren påstod at hunden måtte gå på et proteinfattig tørrfòr fordi nyrene hans ikke tålte proteiner. Hunden ble dårligere og dårligere. Jeg kontakter dr. Thoresen. Hunden fikk akupunktur for å styrke nyrene og jeg fikk beskjed om å kaste tørrfòret og gi hunden kjøtt og ben igjen.
Han kom seg igjen og fikk et fint siste år der han hadde topp livskvalitet og virkelig nøt livet.
Det virker jo mest naturlig at hunden skal spise proteiner og fett og minmalt med karbohydrater. Det er sunt for oss mennesker og iallefall ikke mindre sunt for hunden som er mye mer kjøttspiser enn vi mennesker er.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 14:28   #53
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Jepp, det du sier høres logisk ut og det er godt å høre at jeg ikke var på viddene. De har fått streng beskjed av dyrlegen at hunden ikke må ha fete sauser og annen fet mat. Men poteter, ris, brød og slikt var greit. Jeg rister på hodet og synes synd på hunden. Den blir foret på brødskiver med leverpostei og en haug med bein da og så tror jeg nok at han får innmat når onkel har vært på jakt.

Milten hos hunden må vel ha ca samme funksjon som hos mennesket? Ellers hadde de vel ikke kalt det milt? Så hvordan dyrlegen kan dra slutningen at hunden ikke skal ha mye fett når det er problemer med milten skjønner ikke jeg... Det er jo mulig at det er mer i sykdomsbildet til hunden enn onkelen min husket på da.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 16:53   #54
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Hvis veterinæren mener hunden skal holdes borte fra menneskemat, så er jeg enig. Vår mat er ofte proppfull med usunne ting som bl.a. masse karbohydrater, salt og krydder og ikke minst løk som er kjempeskummelt for en hund.
Men jeg ville vært bekymret for nyrene og leveren, ikke milten.
Men om hunden er foret i lang tid på menneskemat så kan det også være problemer med blodårer som har begynt å tette seg.
Brødskive med leverpostei er jo en haug karbohydrater uten noen næring for hunden (med mindre det lesses tykt med leverpostei som også ofte inneholder løk )
I gamle dager var det vanlig å fòre hunden med menneskematrester, men den gangen var faktisk vår mat noe sunnere siden maten ble laget av ekte råvarer i stedet for dagens Toro-"råvarer". Vi spiste også mye mer fett og mindre fine kjøttstykker enn vi gjør i dag, der det ofte er så fettfritt kjøtt som mulig som velges, eller alle blandingsprodukter; pølser, panetter, etc.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:02   #55
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Nå ligger hunden mn (bichon tispe 6 år) å skjelver ved siden av meg, vil helst ligge halveis oppå magen min slik at hun får press på sin mage. Hun har tydelig vondt i magen...

Hun har fått rå oksehale og v&h i en uke nå. Hun har fått spareribe tidligere men spiste ikke benet. Idag fikk hun noe grillben kjøpt på mega. Jeg finner ikke noe rester av den og lurer på om hun har svelget hele. Ka. Det være årsaken til at hun har vondt?
Hun er ikke så sterk i kjeven til å tygge harde ting..

Ellrr kan hun ha funnet noe gammelt kjøtt? Jeg tror ikke hun ha gjort det da jeg har tatt vekk det hun ikka ha spist.. Men hun har gjemt unna mat tidligere..

Uansett lurer jeg på hva jeg gjør med henne nå..

hunden min er fortsatt veeeldig hard i magen og der kommer det også bare bittelitt steinhard avføring når vi er på tur.
jeg har vært litt frista til å gå til veterinær for å få sjekka henne, men har nå slått meg til ro med at det sikkert er normalt da jeg har bytta til råforing. hun er også veldi rolig og slapp når vi er inne, men energinivået når vi er ute er det ingenting å si på.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:03   #56
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

kremt...ved nærmere ettertanke så har jeg også fått mye mindre og litt hardere avføring etter at jeg begynte med lavkarbo. sikkert helt normalt

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 17:14   #57
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Veldig normalt
Men om hunden sliter med å få bæsjen ut så er det for mye ben i kosten. Får den løs mage er det for lte ben i kosten.
For å regulere så er det supert å blande inn lettkokte og moste grønnsaker i maten.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 11:32   #58
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvis veterinæren mener hunden skal holdes borte fra menneskemat, så er jeg enig. Vår mat er ofte proppfull med usunne ting som bl.a. masse karbohydrater, salt og krydder og ikke minst løk som er kjempeskummelt for en hund.
Men jeg ville vært bekymret for nyrene og leveren, ikke milten.
Men om hunden er foret i lang tid på menneskemat så kan det også være problemer med blodårer som har begynt å tette seg.
Brødskive med leverpostei er jo en haug karbohydrater uten noen næring for hunden (med mindre det lesses tykt med leverpostei som også ofte inneholder løk )
I gamle dager var det vanlig å fòre hunden med menneskematrester, men den gangen var faktisk vår mat noe sunnere siden maten ble laget av ekte råvarer i stedet for dagens Toro-"råvarer". Vi spiste også mye mer fett og mindre fine kjøttstykker enn vi gjør i dag, der det ofte er så fettfritt kjøtt som mulig som velges, eller alle blandingsprodukter; pølser, panetter, etc.

Nei, det var ikke menneskemat dyrlegen forbød hunden. Hunden blir foret på brød og så får han ofte middagsrester, gjerne med ris eller poteter. Det var bare fettet som dyrlegen ville kutte på. Tulledyrlege.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 16:06   #59
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Halkatla: Litt tilsatt olje i foret kan hjelpe på hard mage. (Dessuten gir det veldig fin pels).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 23:16   #60
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

har kjøpt v&h nr 25. de på dyrebutikken sa at den var tillsatt lakseolje

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 18:23   #61
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Jeg begynte med råfôr til tispa mi 9 april etter å ha fått råd her.


I begynnelsen hev hun seg over maten og virkelig elsket den. Jeg blande inn litt kokte grønnsaker og hun fikk kjøttbein utenom.


Nå har det gått 1,5 uke hvor hun ikke vil ha. I begynnelsen fikk hun nr 33. Jeg har prøvd å gi henne den med laks, den med ris og nr 33. Men hun vil ikke spise noe særlig av det når hun får det.
Hun spiser en eller to bit vist hun tar noe. For et par dager siden måtte jeg dra fra henne på ettermiddagen og glemte å ta vekk maten igjen. Når jeg kom hjem 3 timer senere var enda alt i skålen.
Jeg tok oppi nytt til henne på kvelden og hun tok noen få bit.

Jeg tror hun er sulten fordi hun går rundt på kjøkkenet og omtrent slikker gulvet, noe hun ikke gjør. Hun har aldri tigget middag før men nå går hun rundt bena mine (før jeg ber henne legge seg i korga).

I går kveld hadde det gått 1,5 uke uten at hun hadde spist skikkelig og jeg ville teste henne om hun virkelig var sulten. Jeg fant fram de gamle knottene (som hun egentlig ikke liker) og hun begynte å tygge de. Så jeg tok frem en pakke våtfôr som hun heller egentlig ikke er særlig glad i og hun slukte det.


I dag ga jeg henne nr 33 igjen.
Det kunne se ut som hun "prøvde" å spise fordi hun gikk bort, tok en bit. Kom tilbake til meg og kikket på meg og logrer. Halen går mellom bena, hun går tilbake tar en bit til og kommer tilbake til meg, går å legger seg litt går tilbake og prøver en bit til.
Det er noe som ikke er helt riktig..
Jeg fant fram de gamle knottene og to typer vårfôr fra tidligere, men hun var ikke så interessert i det heller. Så tok jeg stekt kylling fra middagen og la inn et par biter under knottene, under nr 33 og under vårfôret.
Hun brukte nesen og dyttet vekk det andre og spiste kyllingbitene.


Hva gjør jeg nå?
Jeg har prøvd å være "streng" i 1,5 uke og ikke gi med på v&h men hun vil ikke ha det. Hun har heller ikke fått mye ben fordi da spiser hun mindre (har jeg erfart fra tidligere nå jeg startet)

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 19:57   #62
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Har hun gått en og en halv uke uten å spise noe som helst?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 22:37   #63
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Har hun gått en og en halv uke uten å spise noe som helst?

Noen bit her og der av den med kylling og den med laks.. Pluss noen rå kyllingvinger.. Samt den gamle våtforet i går.

Hun er helt fin i form så jeg tror ikke hun er syk.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 14:08   #64
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

hunden min har også nesten slutta å spise. hun spiser ikke hver dag og det er skjelden hun spiser opp maten sin hvis hun spiser. jeg bruker nr 25. men jeg har trodd at den dårlige appetitten kom av varmen?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:03   #65
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Nå er jeg fryktelig streng med hundene; spiser de ikke maten, så får de ikke noe annet i det hele tatt. De aller fleste hunder vil gjerne ha kjøttbein av ymse slag i stedet for det samme dag ut og dag inn.
Våre to får av og til dager de ikke er sultne (det hender med oss tobeininger også). Er ikke maten spist innen 15 minutt, så setter jeg den i kjøleskapet og tar den frem til neste måltid.
Tispa vår får av og til noen fjortis-tendenser rundt løpetiden. Da hender det hun går tre fire dager uten å spise, men etter det er det full gass i matskåla igjen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:24   #66
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Nå er jeg fryktelig streng med hundene; spiser de ikke maten, så får de ikke noe annet i det hele tatt. De aller fleste hunder vil gjerne ha kjøttbein av ymse slag i stedet for det samme dag ut og dag inn.
Våre to får av og til dager de ikke er sultne (det hender med oss tobeininger også). Er ikke maten spist innen 15 minutt, så setter jeg den i kjøleskapet og tar den frem til neste måltid.
Tispa vår får av og til noen fjortis-tendenser rundt løpetiden. Da hender det hun går tre fire dager uten å spise, men etter det er det full gass i matskåla igjen.

Hvor mange "måltider" gir du de?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 23:26   #67
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvor mange "måltider" gir du de?

Snuppa vår har mat tilgjengelig hele tiden, og det funker veldig greit

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 00:00   #68
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Mine spiser frokost og kvelds. Ca 1/4 del av dagsporsjonen og så får de resten om kvelden. Da har de fått skikkelig mosjon og slappet av, og da smaker maten visst myyyye bedre.
Kjøttbeina får de etter at vom og hundemat er fortært om kvelden.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:52   #69
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Snuppa vår har mat tilgjengelig hele tiden, og det funker veldig greit

Tørr fôr eller V&H?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:24   #70
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Hund på lavkarbo

Dere som forer V&H, kan dere gi meg eksempler på priser? Vi foret tidligere på NP, men det ble fryktelig dyrt på våre to hunder! Dermed bar det tilbake til tørrforet Merker at jeg er inspirert til å forsøke råforing igjen nå, særlig når jeg vet det jeg vet etter å ha lest denne tråden...

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:18   #71
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Hund på lavkarbo

det koster vel ca 350-400 kr for 20 kg blokk med vom og hundemat. Vi kjøper 200 kg om gangen i Trøgstad fra de som produserer det og betaler da bare 1500 kr= 150 kr for 20 kg, billig billig

Alle hundene våre blir foret på vom og hundemat hele livet, om vi har oppdrettet dem selv så er valpene vandt til "valpegrøt" fra de er små av Vi anbefaler også valpekjøpere å fore på dette foret.
Om de blir harde i magen har vi litt linfrø i, eller koker opp grønnsaker som de får i foret sitt.

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:25   #72
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LilleFly, her.

Om de blir harde i magen har vi litt linfrø i, eller koker opp grønnsaker som de får i foret sitt.

Hva når det motsatte er problemer, da?
Her er det ikke snakk om å bli hard i magen, men så til de grader set motsatte!
Vi snakker rottis med svært ømtålelig mage her, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:40   #73
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva når det motsatte er problemer, da?
Her er det ikke snakk om å bli hard i magen, men så til de grader set motsatte!
Vi snakker rottis med svært ømtålelig mage her, altså!

Får han NOE som helst utenom? Hvis han gjør det- Så hadde jeg kuttet ut alt utenom foret og sett om det bedret seg noe, eventuelt suplert med noe Zoolac i noen dager for å se om tarmbakteriene kom i balanse da

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:56   #74
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LilleFly, her.

Får han NOE som helst utenom? Hvis han gjør det- Så hadde jeg kuttet ut alt utenom foret og sett om det bedret seg noe, eventuelt suplert med noe Zoolac i noen dager for å se om tarmbakteriene kom i balanse da

Han spiser bare Eukanuba Sensitive digestion nå og det går helt fint. Han holdt på å dø av tarmbetennelse for halvannet år siden og har etter det ikke tålt så mye som en spiseskje V&H uten å bli dårlig i magen og promper så gubben rømmer stua.
Prøvde i fjor å gi kun V&H, men da var vi rett tilbake til sprutdiare av en annen verden. Zoolac har da ingen virkning, han må få hestekur med prednisolon for å bli bra igjen.
Tenkte kanskje du hadde litt erfaring med den siden også. Vil jo helst gi han "ordentlig" mat. Gårdshunden vår spiser og tåler nemlig absolutt alt han får, så det spiller ingen rolle for han hva vi forer dem med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:41   #75
LilleFly
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 128
LilleFly er på en erverdig vei

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Han spiser bare Eukanuba Sensitive digestion nå og det går helt fint. Han holdt på å dø av tarmbetennelse for halvannet år siden og har etter det ikke tålt så mye som en spiseskje V&H uten å bli dårlig i magen og promper så gubben rømmer stua.
Prøvde i fjor å gi kun V&H, men da var vi rett tilbake til sprutdiare av en annen verden. Zoolac har da ingen virkning, han må få hestekur med prednisolon for å bli bra igjen.
Tenkte kanskje du hadde litt erfaring med den siden også. Vil jo helst gi han "ordentlig" mat. Gårdshunden vår spiser og tåler nemlig absolutt alt han får, så det spiller ingen rolle for han hva vi forer dem med!

Aaw stakkars. Tarmbetennelsen høres ganske alvorlig ut! Akkurat det har jeg ingen erfaring med, jeg vet kunn om hunder med leverproblemer, store hudproblemer osv som har gått over til vom og hundemat og levd betraktelig bedre- Men tarmbetennelse har jeg aldri vært borti!

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no