Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-06, 08:39   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

Hvor lang tid tok det, fra du begynte med LC til du merka endringer i menstruasjon/syklus?
Håper mange vil svare. (Gjelder først og fremst pcos`ere, men også andre som har merket forskjell før og etter LC-kosthold.)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 08:49   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

Første gang jeg prøvde lavkarbo hadde jeg gått på metformin i åtte måneder, hadde fått regelmessig mens men ikke blitt gravid. Etter bare to uker på lavkarbo var lillemann på vei. Da han var ett år bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo igjen for å forberede kroppen på en ny graviditet etterhvert. Og ganske riktig, fem uker etter var jeg gravid igjen, noe uventet. Trodde ikke det gikk sååå fort!

Jeg merker virkning fort når jeg legger om kostholdet. Noen ganger har jeg fått fin syklus av metformin i forkant, og kan ikke si så mye om selve kosten.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 10:07   #3
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

i utgangspunktet så har jeg alltid hatt veldig kraftige blødninger og masse smerter. så derfor når jeg begynte på p ringen for ca ett år siden. så prøvde jeg å hoppe over mensen ca annen hver måned. fordi jeg var syk i tre dager i hver syklus. og å ha mensen annenhver eller hver tredje måned funket .

men etter jeg begyne på skikkelig lavkarbo. ikke kvasi lavkarbo sånn så før. så fikk jeg mensen uanmeldt fordi jeg trodde jeg hoppet over. så når 3 uker var gått og jeg tok i en ny ring så fikk jeg mensen uansett.

så det har lk kosthold gjort for meg. litt plagsomt. men det beviser jo bare at lk kosthold ordner opp i hormonene. gjerne i det meste laget for meg da. men men

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 11:45   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

i utgangspunktet så har jeg alltid hatt veldig kraftige blødninger og masse smerter. så derfor når jeg begynte på p ringen for ca ett år siden. så prøvde jeg å hoppe over mensen ca annen hver måned. fordi jeg var syk i tre dager i hver syklus. og å ha mensen annenhver eller hver tredje måned funket .

men etter jeg begyne på skikkelig lavkarbo. ikke kvasi lavkarbo sånn så før. så fikk jeg mensen uanmeldt fordi jeg trodde jeg hoppet over. så når 3 uker var gått og jeg tok i en ny ring så fikk jeg mensen uansett.

så det har lk kosthold gjort for meg. litt plagsomt. men det beviser jo bare at lk kosthold ordner opp i hormonene. gjerne i det meste laget for meg da. men men

Det gikk temmelig raskt, endringene, da? Uker? Eller måneder?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 12:20   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

Jeg har PCOS, og begynte med lavkarbo i mai i fjor. Hadde mensen ca to ganger pr aar foer det, men allerede paa juli, etter to mnd, fikk jeg mensen, og har hatt den regelmessig siden, med unntak av en periode foer jul i fjor hvor jeg var litt sloev med maten, men fikk den regelmessig da jeg begynte aa forkuserte paa aa spise lavkarbo igjen. Jeg har ikke vaert saa streng heller, men holdt meg til fedon/ eyton (masse fiber, og lite roedt kjoett i tilegg da)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 13:43   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

Jeg fikk mensen etter ca 3 mnd.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-06, 13:51   #7
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hvor lang tid tok det, før DU merka endringer?

nja. ca 2 måneder. avogtil gik det greit. men dog noen ganger når jeg hadde planlagt å hoppe over, og den kom allikvel og det passa så langt fra. var litt krise. men men

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no