Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 18:38   #101
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg har veiedag i dag, og da viste vekta 87,1 kg!! Det vil si at jeg har 2,1 kg igjen til jeg har gått ned 20 kg!! Det er jo målet mitt før jul!

Er jo helt utrolig bra!! Så flink du er!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 18:48   #102
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

så gøy at mange blir med!! nå må vi være flinke å motivere hverandre, og dette kan vel være en skravletråd også, eller?

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 18:51   #103
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg startet på fredag, og venter fortsatt spent på å komme i ketose.... Stixen er stadig fin og utslagsløs. Og vekta viser samme tall, 72,8.... Får vel være tålmodig, denna kroppen slipper ikke så lett nei!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 18:57   #104
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hm....nå er vi maaange. Kult! Tror det til sammen er maaaange hundre kilo som skal gås ned før jul

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 19:02   #105
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Såklart kan man skravle på denne tråden!
Jeg KLARER ikke å holde meg når helge kommer!
SVARTE FAEN!!! - For å si det pent..

Nå er det nok! Dette MÅ ta slutt!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 19:35   #106
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Helgen er et helvete for meg og! Fatter ikke at de to, eller 2,5 dagene er vel mer riktig, skal skape så mange problemer! Alt frister da!!! Jeg får luske inn her og få motivasjon eller skam for og være den eneste som ikke går ned noe..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:03   #107
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

OPP over 3 kg på disse to dagene som har gått..
Jeg setter foten ned èn gang for alle. jeg SKAL få kontroll over meg selv. En lørdag er ikke noe annerledes enn en jævla mandag!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:07   #108
Kirsebæret
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 16
Kirsebæret er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Takk Heaven, Mamz, Sjanten og Mankell! Koslig med litt cheering!

Har jo ikke presentert meg, så tenkte å gjøre det litt kort!
Begynte å lese her på forumet 9. aug. Da var jeg rett og slett møkk lei av kiloene. I sommer veide jeg nesten like mye som jeg gjorde da jeg var gravid for 3,5 år siden... Og slikt kan man ikke ha noe av? La på meg 30 kilo når jeg gikk med jenta, vanskelig svangerskap med bekkenløsning, og MANGE unnskyldninger for å stappe i seg.Uff. Tenkte at det ville forsvinne med ammingen...men har funnet ut at det kreves litt egeninnsats og!
Så etter å ha lest et døgn her inne satte jeg i gang! Og det angrer jeg ikke på! Har nå gått ned 9,5 kilo på 9 uker!!! (og stått BOM stille på -7 de siste tre ukene). Tror det hjalp å bli med på denne utfordringen, for i morges hadde virkelig løsnet

Syns alle her er så flinke, og motiverende! Dette klarer vi!

__________________


Kirsebæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egen versjon Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:19   #109
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Kirsebæret: er det ikke godt når det løsner litt, godt å være i gang igjen ...ja, dette skal vi klare

Stå på dere

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:20   #110
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Dette klarer dere. til dere som savner noe godt i helgen, så finnes det mange deilige oppskrifter herinne. Jeg har spesielt lagt min elsk på Brownies, som er full av fett og minimalt med karbo, og smaker bare namnam. Jeg lager en liten langpanne som jeg kutter opp i biter og fryser ned i en boks, har matpapir mellom bitene, så tar jeg opp et par stykker i helgen, pisker en klatt krem til og nyyyterDet hjelper på motivasjonen og kunne kose seg en gang iblandt.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:26   #111
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Koser meg med pisket krem/m noen bringebær i helgene( ellers å..... ) + et par sjokoladebiter (kakao 70%) el. baconsvor det er da mye godt vi har lov å spise ......fant jeg ut etter hvert, og vekta går jo nedover den


Sist redigert av mamz : 11-10-10 kl 20:43.
mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:27   #112
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Dette klarer dere. til dere som savner noe godt i helgen, så finnes det mange deilige oppskrifter herinne. Jeg har spesielt lagt min elsk på Brownies, som er full av fett og minimalt med karbo, og smaker bare namnam. Jeg lager en liten langpanne som jeg kutter opp i biter og fryser ned i en boks, har matpapir mellom bitene, så tar jeg opp et par stykker i helgen, pisker en klatt krem til og nyyyterDet hjelper på motivasjonen og kunne kose seg en gang iblandt.

Nam, brownies!! Lyst til å dele oppskriften med meg og sikkert noen til...?

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:31   #113
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Nam, brownies!! Lyst til å dele oppskriften med meg og sikkert noen til...?

Seffers her er linken til oppskriften:http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=brownies

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:32   #114
csusegg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3
csusegg er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg er med!!

Har som mål å ikke kjøpe ny kjole til jul, og da må jeg fortsatt ned ca 7kg. Får kjolene på, men det er ikke særlig vakkert å se på å heller ikke så veldig behagelig. Dette klarer vi fint

Christina

__________________


csusegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:37   #115
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hehe... problemet mitt er ikke og finne lovlige koseting egentlig, er mer at jeg inniblant koser meg så iiinnmari mye!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:39   #116
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

OPP over 3 kg på disse to dagene som har gått..
Jeg setter foten ned èn gang for alle. jeg SKAL få kontroll over meg selv. En lørdag er ikke noe annerledes enn en jævla mandag!

Du - oppgang over to dager måler vi ikke La det gå noen dager så har du skrelt de av deg igjen. En helg er vel stort sett da vi alle innimellom snubler - i alle fall så er alt mye vanskeligere for de fleste av oss når helga kommer. Mer sosialt, færre rutiner og de man har sklir lettere ut...

StineH - vi heier på deg, DU skal også ned 7 kilo til jul

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:41   #117
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hehe... problemet mitt er ikke og finne lovlige koseting egentlig, er mer at jeg inniblant koser meg så iiinnmari mye!

Ja det kan jo være et problem ja hihi. Jeg prøver meg på skikkelig selvdisiplin, for jeg skal jo ut av ketosen engang og over på lavkarbo, så da får jeg liksågodt legge om livsstilen nå, og øve meg i selvdisiplin. Er glad for den lille kosen jeg kan få, og det føles kjempegodt når jeg klarer det og.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:42   #118
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hvor mye skade gjør egentlig vin, om man passer seg og er flink med maten og andre ting man stapper i seg? (Tenker tørre typer selvfølgelig)

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:45   #119
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hvor mye skade gjør egentlig vin, om man passer seg og er flink med maten og andre ting man stapper i seg? (Tenker tørre typer selvfølgelig)

Nå vet jeg ikke helt hva som gjelder for din type kostfilosofi, men på Ketolysekuren kan man kose seg med 1 til 2 glass (tørr)vin en gang i blandt.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:48   #120
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

...ja er vel her det ryker for meg i helgene... får prøve og legge inn noen flere hvite helger, men det er ikke lett for en sosial person med svak vilje..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:49   #121
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Klarer meg fint i helgene, siden oppstart 24.mai 2010 har jeg et par ganger bare vært sjesken Utrolig nok, for jeg høvla nedpå ALT jeg kunne få i meg før altså..
Skal jeg på beslk har jeg alltid med meg en pose cashewnøtter eller en bacongull i veska. Sær som jeg er :P Til og med kommet på middagsbesøk med medbrakt salat og kun spist denne jeg altså..

Vin derimot er noe jeg gjerne kunne tenke meg et glass av, men får meg ikke til å drikke det nå. Lovet meg selv å ikke bli fanatisk, men gud hjelpe meg så fanatisk jeg har blitt...

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 20:55   #122
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Klarer meg fint i helgene, siden oppstart 24.mai 2010 har jeg et par ganger bare vært sjesken Utrolig nok, for jeg høvla nedpå ALT jeg kunne få i meg før altså..
Skal jeg på beslk har jeg alltid med meg en pose cashewnøtter eller en bacongull i veska. Sær som jeg er :P Til og med kommet på middagsbesøk med medbrakt salat og kun spist denne jeg altså..

Vin derimot er noe jeg gjerne kunne tenke meg et glass av, men får meg ikke til å drikke det nå. Lovet meg selv å ikke bli fanatisk, men gud hjelpe meg så fanatisk jeg har blitt...

Sånn er jeg å, nå har jeg bestemt meg, så da står jeg for det tar gjerne med noe i veska når jeg skal bort på besøk.....var hos søstra mi forrige uke, hun hadde smurt boller og laget en kake, men jeg hadde med baconsvor og en 70% sjokolade, og hun ble sååå skuffet da....menmen....hun og barna spiste da Skal bli kvitt de ekstra irriterede kiloene en gang for alle!! ...og vin liker jeg heldigvis ikke

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 10:51   #123
litago35
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Hei, så sannelig skal jeg hive jeg med også! Har laaang vei til endelig mål, men gleder meg over hvert gram som forsvinner ut av kroppen!!! Dette skal vi klare!!!7kg mindre til jul, juuppiii!

  Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 11:45   #124
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

velkommen Litago35! Godt vi er flere

nå har jeg kommet i gang igjen. Kjenner det på kroppen at jeg spiser mindre karbo nå. Har vondt i hodet og er litt slapp, men kom meg på trening Sto på elipsemaskinen og trente litt styrke etterpå. Holdt ikke ut så lenge som jeg hadde håpet på, men kom meg nå hvertfall i vei Ble litt satt ut av de kjekke mannfolka å vettu

Nå er det dusjings og så skal jeg kose meg med en goood omelett

Gleder meg til å veie meg på mandag! Håper å ha gått ned litt

ha en super dag folkens!

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 12:23   #125
nlerka
Medlem
 
nlerka sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 77
nlerka er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Har bare ett lite spørsmål ang. mosjon! Når dere startet med dietten deres (noen på ketolyse kanskje) trente dere intensivt? eller trente dere i det hele tatt?

__________________


nlerka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt sammen? StineH Mer enn 30 kg overvekt 341 07-10-10 10:54
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med aniaan Generell diskusjon 7 27-09-10 20:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no