Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Baby fikk burger!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-09, 15:51   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Baby fikk burger!

Tv 4 akkurat nå , så fikk en baby hamburgere av sin mor! Jeg ble helt sjokka.


__________________



Sist redigert av aslaug : 05-08-09 kl 16:05.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:40   #2
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Baby fikk burger!

Hvor gammel var babyen da? Hvis den var over 6 mnd er ikke jeg sjokka i hvertfall. Kjøtt og brød er ikke det verste man kan gi en baby.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:46   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Baby fikk burger!

Jeg blir mer sjokka over boller og wienerbrød...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 19:48   #4
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Babyen var 4 mnd, født inn i en famiie som levde på junkfood, det var et amerikansk program.
Bestefaren til babyen lå på sykehus fordi han var Usas tykkeste mann, men Babyen fikk jo bare den maten resten av familien spiste hele tiden

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:21   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Dette høres kjent ut, var det disse menneskene?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=gr%F8nnsaker

Min sønn på 16 mndr kan godt få hamburgere, men ikke akkurat hver dag og helst med hjemmelaget brød rundt. Han foretrekker burgeren uten brød da, så det er jo greit. Men nå er det litt forskjell på 4 mndr og ett år da, og lever man på junk er det jo bare trist.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 20:51   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Hei Iset! Så programmet på TV4 i dag, men ser nå at det har vært vist tidligere på Tv Norge."Half Ton Dad" het programmet.
Hvis du blar litt her , så finner du det tror jeg.Tenker på hvordan det gikk med han etter han kom hjem?
http://www.tvnorge.no/searchSite?sea...ng=kilo&page=3

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:08   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Huff det er så trist. Hvorfor lar de det egentlig gå SÅ langt før de blir operert? Jo større man er jo større er risikoen for komplikasjoner. 400 kg tung, man burde jo lagt seg under kniven for hvertfall 200 kilo siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:28   #8
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Uff, ja det er trist, men det er nok ingen enkle løsninger.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 21:58   #9
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Baby fikk burger!

Jeg også så det! Jeg reagerte egentlig ikke så hardt på den burgeren.. jo litt, men.. jeg reagerte aller mest på pommes frites'en. Fordi den er så hardt salta, og da kan babyen bli veeeldig sjuk. Så små barn tåler ikke så mye salt.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 08:06   #10
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien
Angry

Sv: Baby fikk burger!

sorry for ordbruket , med foreldre som gir barna sukker og hvit mel til hvert måltid alene , eller med en pølse mellom hvit loff er jævlige freldre. rett og slett. stakkar barna. og vet dere hva noe av det værste er?

når barna kommer i 14-15 års alderen begynner de og tenke på hvordan de ser ut , og skal slanke seg.. har noen vært innom " www.ung.no " ? der spør barn daglig om hvordan de kan slanke seg, og om det er greit og slanke seg ved g kaste opp etter hvert måltid, bare spise frokost , sove hele dagen , bare drikke vann , bare spise " slankesuppe " .. og det værste er at deres siste settning altid er :" eller MÅ vi trene? " ...


barn idag sliter. det er foreldrenes sin feil. de har kraftige , og sjulte spiseforstyrrelser. hvorfor? hadde de vokst opp med sunn mat, og lært seg sunne vaner , hadde de ikke det. skulle ønske en pose boller ikke var like tiljenglig , og bare kostet 12kroner.

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 09:29   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.


barn idag sliter. det er foreldrenes sin feil. de har kraftige , og sjulte spiseforstyrrelser. hvorfor? hadde de vokst opp med sunn mat, og lært seg sunne vaner , hadde de ikke det. skulle ønske en pose boller ikke var like tiljenglig , og bare kostet 12kroner.

Jeg skjønner hva du mener men synes du overforenkler litt her og legger litt for mye skyld på alle foreldre. Spiseforstyrrelser er som regel ikke grunnet i ernæring, det er grunnet i psykiske traumer og lignende. En vond barndom, et eller flere overgrep, vonde kommentarer osv. Det skal ikke så mye til før man bikker over og er på en negativ vei. For min del handlet det aldri om dårlige vaner hjemmefra, vi hadde faktisk sunn mat hjemme og spiste sjelden godteri. Men barndommen min ellers var jævlig, og jeg utviklet spiseforstyrrelser.

Når det gjelder sykdom og slikt derimot, er jeg helt klar på at svært mye kommer fra et mer eller mindre dårlig kosthold og at mange barn er ukonsentrerte og trøblete og sliter på skolen pga. det. Og det er trist.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 09:44   #12
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner hva du mener men synes du overforenkler litt her og legger litt for mye skyld på alle foreldre. Spiseforstyrrelser er som regel ikke grunnet i ernæring, det er grunnet i psykiske traumer og lignende. En vond barndom, et eller flere overgrep, vonde kommentarer osv. Det skal ikke så mye til før man bikker over og er på en negativ vei. For min del handlet det aldri om dårlige vaner hjemmefra, vi hadde faktisk sunn mat hjemme og spiste sjelden godteri. Men barndommen min ellers var jævlig, og jeg utviklet spiseforstyrrelser.

Når det gjelder sykdom og slikt derimot, er jeg helt klar på at svært mye kommer fra et mer eller mindre dårlig kosthold og at mange barn er ukonsentrerte og trøblete og sliter på skolen pga. det. Og det er trist.

Jeg signerer denne, jeg vokste også opp med et sunt kosthold, men utvikla spiseforrstyrrelser pga psykiske belastninger i ungdommen. Sliter den dag i dag jeg, men har sf på et akseptabelt nivå som jeg kan leve med, ikke minst fordi jeg har lagt om til lavkarbo etter 30 år på lavkalori.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:04   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Baby fikk burger!

Hvordan definerer man egentlig at man har spiseforstyrrelser grunnet overvekt og ikke undervektig? Man mener vel ikke at alle overvektige har spiseforstyrrelser?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 13:21   #14
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hvordan definerer man egentlig at man har spiseforstyrrelser grunnet overvekt og ikke undervektig? Man mener vel ikke at alle overvektige har spiseforstyrrelser?

Hva er spiseforstyrrelser?
Spiseforstyrrelser handler om å bruke mat og kontroll av mat som midlertidig løsning på forskjellige livsproblemer. I IKS har vi denne generelle definisjonen:
Man har en spiseforstyrrelse når tanker, følelser og handlinger i forhold til mat, kropp og vekt går utover livskvalitet og fungering i hverdagen.
Det finnes ikke noe absolutt punkt for når vanlig opptatthet av ernæring og helse glir over i et forstyrret forhold til mat, kropp og følelser. Det er en glidende skala fra nyttårsslankeren via personen med et problematisk forhold til mat og til en fullt utviklet spiseforstyrrelse.
Det unaturlige forholdet til mat, kropp og vekt er symptom på følelsesmessige og personlige problemer. Å overspise, sulte, kaste opp og tvangstrene brukes bevisst eller ubevisst i forsøk på å unngå problematiske og uoversiktlige tanker og følelser


Årsaker
Årsakene til at noen utvikler en spiseforstyrrelse er sammensatte.

Psykologiske og sosiale faktorer ligger ofte til grunn for et senere misbruk av mat.
Kulturelle faktorer som slankepress, sykelig magert kvinneideal og kvinneroller i stor endring må ses som sentrale mht. å utløse et misbruk.
Matmisbruk er et symptom på følelsesmessige konflikter. Å overspise, sulte, kaste opp og tvangstrene brukes bevisst eller ubevisst i et forsøk på å skyve vekk problemer som man ikke klarer å løse på andre måter.

Dette er tatt fra iks sine nettsider.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:44   #15
carbz
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 23
carbz er på en erverdig vei

Sv: Baby fikk burger!

Jeg syns ikke det er så sjokkerende at en baby får smake på en hamburger, egentlig. Det som derimot er oppsiktsvekkende er at denne familien utelukkende lever på fastfood =/ Særlig mtp farens helsetilstand! Men fattigdom og uvitenhet er en farlig kombinasjon...

carbz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 09:42   #16
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Det det var nok babyens vanlige kosthold tror jeg på linje med resten av familiens. Det var det som sjokkerte meg.

Ellers så leste jeg et eller annet sted at at i Usa er det billigere å kjøpe fastfood til familien enn å kjøpe råvarer for å lage måltider selv, Så egentlig er ikke det så rart at mange gjør det. Jeg har aldri spist på McDonald sjøl(spiser ikke kjøtt), men kjenner mange unge som elsker den type mat og kunne spist det hver dag!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 10:08   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Har du ALDRI spist på McDonalds? Hæ? Aldri, ikke EN gang? Det klarer jeg nesten ikke å tro. Jeg spiste endel der som veggis, men jeg spiste enten fisk eller vegetarburger (kunne få burgerbrød med ost og grønnsaker inni), eller bare pommes frites. Huff. Men jeg liker godt junkfood og spiser det av og til. Nå er ikke Maccern min favoritt da, men jeg er desverre ekstremt glad i pommes frites. Og kyllingsalaten på Maccern er sinnssykt god.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 10:27   #18
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har du ALDRI spist på McDonalds? Hæ? Aldri, ikke EN gang? Det klarer jeg nesten ikke å tro. Jeg spiste endel der som veggis, men jeg spiste enten fisk eller vegetarburger (kunne få burgerbrød med ost og grønnsaker inni), eller bare pommes frites. Huff. Men jeg liker godt junkfood og spiser det av og til. Nå er ikke Maccern min favoritt da, men jeg er desverre ekstremt glad i pommes frites. Og kyllingsalaten på Maccern er sinnssykt god.

Nei det er helt sant! Når jeg hadde småbarn så pleide mannen min å dra med dem til Ski en gang i blant for at de skulle få gå på "makkern" som de kalte det.
ÅÅÅÅ nå fikk jeg jammen lyst på kyllingsalat!!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 10:40   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Da må du snart ta din første Mac-tur og prøve den. :knegg: Neida, men den er veldig god synes jeg. Mannen pleier å spise den når vi er der, siden han spiser veldig lite karbohydrater. Jeg ender stort sett opp med en Happy Meal til meg selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:21   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Jeg har spist på Maccern tre ganger, alle ganger ufrivillig ...
Men jeg kan vel telle på to hender hvor mange ganger jeg har spist burger, også, faktisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 19:42   #21
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baby fikk burger!

Hei!!
Jeg har to barn som begge var kjempeglad i junkmat når de var yngre, grandiosa, burgere, pommes frites, puffa ris med masse sukker og melk osv osv.
Det var ikke lett bestandig syns jeg, å få i de sunn mat.
Nå når de er voksne har de fått en mer sofistikert smak heldigvis!

Har to stebarn som fortsatt er "hekta" på grandiosa og Makkern.
Og kjæresten min elsker Grandiosa med litt pynt oppå, tenk det er det beste han vet!!!Men nå blir det ikke Grandiosa på en stund, fordi han skal prøve lavkarbo. (han har bedt om det selv).

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 22:21   #22
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei!!
Jeg har to barn som begge var kjempeglad i junkmat når de var yngre, grandiosa, burgere, pommes frites, puffa ris med masse sukker og melk osv osv.
Det var ikke lett bestandig syns jeg, å få i de sunn mat.
Nå når de er voksne har de fått en mer sofistikert smak heldigvis.

dette var som og lese om min yngste sønn han ar omtrent vokst opp på sånn mat,,men jeg fikk aldri i han brød ,og ei heller puffa ris og sånt,han ville helst ha tre varme måltider om dagen,,,og han var tynn som ei sill
så begynte han utdanninga si ,, flyttet på hybel ,,og da var økonomien dårlig ,så begynte han og spise brød ,,, han føyk opp ti kilo på under et halvår
så jeg er helleig overbevist om at brød ikke er bra

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:51   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Spiseforstyrrelser er som regel ikke grunnet i ernæring, det er grunnet i psykiske traumer og lignende. .

Det er vel også en forenkling og en generalisering? Jeg fikk spiseforstyrrelser rett og slett fordi ikke kroppen reagerte slik den burde på det jeg spiste, altså at jeg ikke ble tynn selv om jeg spiste som lege og helsesøster sa Ble ikke tynn av å spy heller da, så det er sagt...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

(kunne få burgerbrød med ost og grønnsaker inni),

Det kalte vi "Moelven" der jeg kommer fra, etter ei fra Moelven som ikke spiste karbonada i burgeren Var forøvrig en veldig populær rett på det lokale gatekjøkkenet ved vgs...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:58   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kalte vi "Moelven" der jeg kommer fra, etter ei fra Moelven som ikke spiste karbonada i burgeren Var forøvrig en veldig populær rett på det lokale gatekjøkkenet ved vgs...

Haha, hva er det med de lokale variantene? På Sams Gatekjøkken i Trysil så var det en rett som het russebrød, oppfunnet av en trysilruss for mange herrens år siden; En baguett skjært opp omtrent som pølsebrød med maaasse skinke og ost og noe som minnet om italiensk salat på toppen. Det var fyllematen sin, det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 00:21   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Baby fikk burger!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er vel også en forenkling og en generalisering? Jeg fikk spiseforstyrrelser rett og slett fordi ikke kroppen reagerte slik den burde på det jeg spiste, altså at jeg ikke ble tynn selv om jeg spiste som lege og helsesøster sa Ble ikke tynn av å spy heller da, så det er sagt...

Nei det synes jeg ikke. Jeg skrev ikke at spiseforstyrrelser alltid grunner i psykiske årsaker, men at de oftest gjør det, og det var det jeg lærte da jeg gikk i terapi og det er det jeg har forstått på de jeg kjenner til med spiseproblemer. Oftest har det psykiske årsaker, men det kan også komme av feilernæring ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Olje til baby Mum 4 2 Barns kosthold 13 08-04-12 21:05
Evil eye baby nalana Livets lyse side 0 07-01-08 08:33
Arabisk burger, Hot. Labomba Middag 1 30-07-07 17:07
Baby rose magdalena Livets lyse side 2 03-06-04 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no