Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Hjelp jeg skal lage kake ... lavkarbo

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-06, 23:33   #1
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill
Cool

Hjelp jeg skal lage kake ... lavkarbo

Jeg er abselutt ingen kløpper på bake eller lage kake, jeg kan egentlig ikke lage noe annet enn en saftig Brownie kake som er langt unna lavkarbo.

På mandag om en uke skal jeg i ilden, og jeg har allerde begynt å grue meg... Sønnen har bursdag og jeg har planlagt å lage en lavkarbo kake - som også jeg kan spise som jeg skal servere på famile sammenkomsten...kanskje en saftig ostekake med splenda og nøttebund?? Men så har jeg aldri i mitt liv lagd en ostkake og trenger virkelig noen gode råd og en oppskrift som er idiotsikker.....Gjerne veldig steg for steg..

Noen som kan hjelpe?

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 23:47   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Kan ikke gi noen idiotsikker oppskrift, men har du kikket på Nilles Key Lime Cheesecake? Det er flere oppskrifter her inne også vet jeg.

Jeg lagde en improvisert ostekake med søtstoff for et par år (!) siden, med malte mandler blandet med smør som bunn. Den ble litt flat og litt løs i konsistensen, men folk syntes faktisk den var god (sa de da ). Det er ikke lett å gå feil med ostekake Kan ikke bli annet enn godt med såååå mye digg i...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 23:48   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Finner du ikke oppskrift her da ?
Det ligger jo haugevis av dem i forumet du er inne i nå. Det er bare å plukke det.

Lavkarbo Smuldrepai (Raspberry Almond Crumb cake)

Nydelig brownie-kake!

Fedons utsøkte ostekake

Dødsgod sjokoladekake med to sorter nøtter

Key Lime Cheesecake

Og dette er bare noen av dem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 23:58   #4
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Joda det er nesten alt for mange oppskrifter på forumet, og jeg blir redd og får prestasjonsangst! Ostekake elsker jeg, men jeg har aldri turt å prøve siden det ser så vanskelig ut (selv ikke med karbo)

I noen av oppskriftene står fruktose, men jeg vil bruke splenda, da blir jeg liksom ekstra redd for da må jeg bytte ut noe i en oppskrift som fungerer.

Bare litt-hyperventilering- panikk-over-tanken-på-å-lage-skummel-kake

Nille: av de du oppga der, hvem vil du si er lettest?

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 00:07   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Daisys kake, Smuldrepaien og Key Lime er lettest syns jeg. Sistnevnte kan lages med sitrongele også. Og Fedons er også lett. Jeg har skrevet hva jeg har skiftet ut i oppskriften helt nederst i oppskriften.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 02:11   #6
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Anbefaler smuldrepaien på det varmeste. Enkel, saftig og knallgod. Småttisene på to og fem elsket det også! Et tips for å få den litt "søtere" er å bruke 100 gram lett bringebærsyltetøy i stedet for friske bær- (jeg brukte noras "hjemmelagde" og regnet ut at det "bare" ble 1.2 mer karbo pr stykke. (Jeg spiste bare et av åtte, og da var et stykke ca 6,2) Jeg brukte natreen i deigen, men skal prøve med Splenda neste gang. Hvis jeg får tak i) Den var i alle fall usannsynlig døg! Skal gjentas. Lykke til med bakingen. Heia, heia!

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 04:08   #7
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Anbefales på sterkeste... Men er nok mest for voksne pga den mørke sjokoladen.

Nå sist brukte jeg 70% bringebærsjokoladen til Freia Premium som glasur - Nydelig...mmm

Skal prøve appelsinvarianten senere oxo.

Lykke til !!

  Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 05:40   #8
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Jeg har laget Key Lime Cheesecake - og den var veldig lett å lage - og kjempegod på smak (det lille jeg fikk smakt da - jeg klarte å miste min i gulvet før jeg skulle servere den - så det var DEN kaken ). Neste gang jeg lager skal jeg ha på gelelokk også!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 13:06   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Tusen takk for innspill!

Jeg har nå bestemt meg for å prøve på Key lime ostekaken... Tror jeg prøver uten gelelokk, det er med slike ting jeg er dømt til å misslykkes.

Fortsettelse følger..

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 14:28   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Fatter ikke hvorfor du er så redd? Det er da bare å prøve. Og går det skjeis så prøv på ny. Det er sånn du lærer. Og husk at ingen dauer av en litt skakk kake. Med mindre du hiver noe giftig oppi der da..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 15:06   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Ostekake er vel den enkleste kaken det er mulig å lage, eller?
Tror neppe det finnes enklere kaker hehe. Det er jo bare å mikse og hive i form og avkjøle.

Her er min ostekake, denne er utrolig god:

Nøttebunn eller kjeksbunn (nøttebunn er jo mer lavkarbo da)

1 pk Confecta lime-gele
1 boks rømme
1 pk kremfløte
1 pk Philadelphiaost
Søtstoff etter smak

Lag bunnen (feks Nilles bunn til Key- Lime-kaken) og ha den i en rund kakeform. Sett i kjøleskapet.

Kok geleen med halv mengde vann. Avkjøles uten å stivne.
Pisk kremfløten nesten stiv, ha i rømme og ost. Hell i geleen mens mikseren går. Smak til med søtstoff.

La alt bli mikset sammen til en glatt fin røre. Hell det i formen og sett i kjøleskapet til den stivner, ca 3-4 timer.

Du kan lage gelelokk av 1 pk Confekta lime- eller ananas-gele (du kan ha ananasgele i kaken også, istedetfor lime, har ikke prøvd selv men det høres digg ut). Kok den med halv mengde vann, avkjøl og hell oppå den stivnede kaken mens den er i formen. La det stivne i kjøleskapet.

Eller du kan pynte kaken med frukt/bær. Jeg pynter den ofte med kiwi og grønne druer eller frosne skogsbær, har tatt bilde av to slike kaker jeg har bakt:




Lykke til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-04-06, 15:19   #12
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Takk for oppskrift Iset

Wow de kakene så flotte ut!
Jeg er bare så redd for ostekake, siden jeg alltid har trodd det er så vanskelig...

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 21:10   #13
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Hei alle sammen, jeg må takke for kake oppbakking

For på søndag laget jeg verdens beste Nille-Iset oste kake!
Nilles nøttebunn med mandler og valnøtter, Iset sin fun ligth gele med kremost, fløte og kesam og Confecta gelelokk av ananas!!

Jeg hadde en slik ostekake form fra tupperware (som bare drar av kanten) og det ble rett og slett perfekt!

Eneste ulempe er at vi ca har 1/3 del igjen og den blir nok delt av meg og min mann i kveld.....

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 23:54   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Så bra!!!

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 00:10   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Dette gikk jo strålende! Litt mindre bakeredd nå eller?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 00:14   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

GRATULERER MED DIN FØRSTE OSTEKAKE!!!!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 00:23   #17
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

*ler*

Ja men jeg gruet meg virkelig, jeg trodde liksom det var mye vanskeligere
Eneste problemet var at det var litt for godt, nå er det stor fare for at jeg lager ostekake igjen

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 00:48   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Var ikke ironisk altså , syntes det var tøft gjort av deg jeg, å kaste deg ut i noe du var nervøs for å ikke få til samtidig med alt det andre du skulle ordne. Til og med med gelélokk!

Stooor

Mmmm...det er godt med ostekake ja... tror jeg skal la meg inspirere av deg og lage en snart jeg også

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 00:52   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Jeg er også redd for å gjøre noe jeg ikke har gjort før.

Og sånn, når jeg først er her. Jeg lurte på om kanskje det går an å lage seg et lavkarbo-kake-kosthold? Sånn at man kan spise kake hele tiden, og få i seg alle vitaminene og mineralene, og alle de gode fettstoffene, OG alle proteinene, ++?

Synes det hadde vært innmari praktisk, altså.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 08:01   #20
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

mofe's kakediett.. Den kjøper jeg.. ! Når kommer boka?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 18:43   #21
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Mofe det hadde vært noe for meg! En kake diett - jeg kunne egentlig (nesten) bare ha levd på kaker og andre søte saker.

I kveld skal jeg forresten lage ostekake til 17 mai. Det blir NilleIsets ostekake (kombinasjon av kakene deres) og oppskriften blir da som følger:

NilleIsets ostekake
Ostekrem
3 dl kesam 1%
225 gr (1 beger + litt til) kremost naturell light
1 boks kremfløte
1 dråpe vanilje essens
Gele laget av 1,5 dl funlight mystery saft (tropisk ananas smak) 1 dl vann og 5 gelatinplater

Bunn: ( måtte øke litt for å dekke bunnen i formen min)
125 gr Mandler
1 ss splenda
125 gr valnøtter
60 gr smør

Gelelokk:
Confecta lime gele

Jeg bruker også tupperware ostekake form, og da går det som en lek (ja jeg har huset mer enn fullt med TW ettersom jeg er gammel forhandler og salgsleder )

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!

Sist redigert av Melania : 16-05-06 kl 21:14.
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 21:23   #22
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

litt sånn krise på gang her, jeg skal bake ostekake til i morra men glemte kremfløte erre muuuli sier bare jeg

men jeg har philadelphia ost, kesam og rømme .....

kan jeg få litt nødhjelp her nå ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 21:37   #23
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Ja da jeg tror det går helt ok å bytte ut fløte med rømme (krem), men nå er ikke jeg noen ekspert altså

Jeg var jo så redd for ostekake, men som alle sa så er det egentlig lett - jeg tror de skal litt til å misslykkes uansett hva du bruker i oppskriften.

You go girl!

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 21:42   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nøtta

litt sånn krise på gang her, jeg skal bake ostekake til i morra men glemte kremfløte erre muuuli sier bare jeg

men jeg har philadelphia ost, kesam og rømme .....

kan jeg få litt nødhjelp her nå ?

Litt seint kanskje, men siden kremfløten i de fleste ostekaker skal piskes stiv og det ikke går an å piske rømme (som forresten smaker helt annerledes enn kremfløte) tor jeg nok ikke at det vil funke.

Men nå har du vel forsøkt ? Rapporter da !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-06, 22:53   #25
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp jeg skal lage kake....lavkarbo

hei nei har ikke fosøkt enda .... blir vel en liten nød tur ned på 7/11 tenker jeg !

ellers blir det sukkerfri gele med bringebær og mørk sjokkis samt nøtter ! satser alt på en "sukkerfri" 17 mai, første gang i mitt liv

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp! tullann Lavkarbo generelt 3 11-01-09 08:41
Hjelp - skal lage bryllupskake! Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-07-08 16:59
Hjelp! Skal lage pannekaker med mix fra Dialife ... Chia Ketolysekuren 19 28-09-07 10:28
kake hjelp !!!!!!!!!!!!! nøtta Oppskrifter 1 28-02-06 10:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no