Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Næringsinnhold i farsekebab

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-09, 16:49   #1
reodorfelgen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 9
reodorfelgen er på en erverdig vei

Næringsinnhold i farsekebab

Vet noen av dere hva næringsinnholdet er i farsekebab? Ettersom det ikke er rent kjøtt inneholder det sikkert litt karbohydrater, men hvor mye? Klart dette varierer fra sted til sted, men sånn i gjennomsnitt? Jeg lurer på om jeg med god samvittighet kan unne meg en farsekebab i ny og ned om jeg velger bort enkelte grønnsaker og kaster pitabrødet. Ellers vet jeg om et sted som selger kebab med rent kjøtt også, og det regner jeg med at jeg kan spise, men det er fint å kunne variere litt. For øvrig har jeg letet etter denne informasjonen på nettet - uten resultat. Det eneste som står er at kebab er usunt, inneholder mye fett og har et dårlig rykte, noe jeg alltid har visst veldig godt. Det er karbohydratene jeg interesserer meg mest for! For øvrig regner jeg med at det er ok å ha i seg kebabsaus, ettersom den nok inneholder desidert mest fett. Riktig? Hva er forresten Oslos beste kebabsjappe for "lavkarboholikere"?


Sist redigert av reodorfelgen : 14-06-09 kl 17:09.
reodorfelgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins ftw - håper jeg Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 16:56   #2
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Vil tippe kebabfarse inneholder ca 3 gram KH pr 100 gram.. Ren gjetning.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 20:11   #3
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Har spist en kebab avogtil - ber om å få uten mais og så kaster jeg pitaen.

Har ikke peiling på næringsinnholdet, men får ikke "karbemage" av den så da tror jeg den er grei for meg.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:49   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Men kebab er som regel stekt i billig olje, hvilket ikke er særlig bra

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 23:53   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Kan det stemme at det ikke er lov å tilsette mer enn 6% stivelse i farseprodukter? (som i f.eks pølser, kjøttkaker, karbonader, fiskepudding ol?) Mener at jeg har lest det en eller annen gang her inne. I så tilfelle så kan ikke kebabkjøttet inneholde mer enn 6 kh pr 100 gr.

__________________




Sist redigert av Lemen : 15-06-09 kl 00:13.
Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 00:06   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

fisepudding

Beklager, Lemen! Jeg kunne ikke dy meg ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 00:13   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 01:33   #8
reodorfelgen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 9
reodorfelgen er på en erverdig vei

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men kebab er som regel stekt i billig olje, hvilket ikke er særlig bra

Det er det sikkert ikke, men så er ikke dette noe jeg vil spise hver dag heller, da, bare en gang i blant . Fortsatt ingen som vet karbohydratinnholdet i farsekebab?

reodorfelgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins ftw - håper jeg Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 06:54   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Opprinnelig lagt inn av reodorfelgen, her.

Det er det sikkert ikke, men så er ikke dette noe jeg vil spise hver dag heller, da, bare en gang i blant . Fortsatt ingen som vet karbohydratinnholdet i farsekebab?

Så lenge du ikke kjenner karboinnehold i kebaben vill jeg vært litt forsiktig med inntaket, men....dette kommer jo selvføgelig ann på hvor "flink" du vil være til enhver tid :-)
Farsemat kan inneholde alt fra 1-10-15... gram karbo/100 gram vare.
En annen ting du skal være obs på er krydderet og sausen.
Krydderblandinger kan inneholde mye sukker i en eller annen form, ofte er det druesukker.
Jeg fant en god kebabsaus en gang (husker ikke navnet). Den inneholdt helt riktig mye fett, men også mye melkesukker.
Så, et kebabmåltid kan inneholde ganske mye karbo, selv om brød og mais fjernes.
Men igjen, du velger selv hvor streng du skal være mot deg selv

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 11:30   #10
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Næringsinnhold i farsekebab

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Kan det stemme at det ikke er lov å tilsette mer enn 6% stivelse i farseprodukter? (som i f.eks pølser, kjøttkaker, karbonader, fiskepudding ol?) Mener at jeg har lest det en eller annen gang her inne. I så tilfelle så kan ikke kebabkjøttet inneholde mer enn 6 kh pr 100 gr.

Jeg ser at pølsene ihvertfall har begynt å gå over til 7 karber.. (fra den vanlige 6) Skjedd iløpet av det siste halvåret. Kanskje de løsner på krava, det er jo så dyrt å lage kjøttprodukter med kjøtt i

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
kebab farse kebabsaus


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fit Day og utregning av næringsinnhold martefie Generell ernæringsdebatt 5 12-02-09 09:05
Næringsinnhold.no Søster Lavkarbo generelt 6 24-07-08 14:20
Nettside med næringsinnhold i mat sommerblomt Ketolysekuren 2 19-05-08 22:28
Ostesnitzel, næringsinnhold? beate Lavkarbo generelt 2 05-04-08 10:17
Næringsinnhold... Metalpus. Ketolysekuren 8 17-07-06 18:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no