Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-13, 10:55   #101
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Ja, jeg kjøper det i helsekost. Siden jeg bor så nærme grensa kjøper jeg det i Sverige, er noen kroner å spare på det.

Ellers er det ny dag og nye muligheter. Jeg er dårlig på å vente med å veie meg før fredag, så i dag tråkket jeg på vekta igjen. Og det formelig renner av. Har aldri opplevd maken. Alle andre ganger når jeg har begynt en kur så går det kanskje bort 1,5 - 2 kg første uka. Men jeg nærmer meg 4 ! Det er ikke det at jeg klager, men trodde ikke det var mulig, selv om det nok mest er vannvekt. Moro læll! Jeg har jo i alle fall 40 kg som bør bort, så det er fremdeles nok å ta av

Så bra!
Jeg kjenner meg litt motløs av stillstand, men jeg har verdens verste tålmodighet. Skulle helst ha gått ned i vekt i går, liksom...
Men det går seg nok til!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:09   #102
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?
tragisk å snakke om sprekk etter tre dager på ketolyse kjenner jeg

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:29   #103
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg tenkte jeg skulle forsøke å lage en nøttebunn, ha pisket krem på toppen, litt bær og litt sjokoladebider av kokesjokolade. Jeg fant en plass en oppskrift på larkarbo vaniljekrem så det kan hende litt av kremen blir byttet ut med det.


Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?
tragisk å snakke om sprekk etter tre dager på ketolyse kjenner jeg

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:55   #104
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

tenkt litt på nøtte bunn med krem å bær.. men hvordan er det visst man blander vaniljekesam å krem å en dæsj med splenda?? har aldri smakt vaniljekesam.. blir det litt som en vanilje krem da??

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 20:47   #105
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Vaniljekesam har endel karber, tror jeg.

Usj, jeg prøver å lære meg å like avokado, men det går ikke så bra. Jeg smurte en godt moden avokado ut over et nydelig lavkarbobrød/ting jeg fant på en blogg, men brekker meg bare. Så om noen har lyst på avokado, så har jeg en liggende i kjøleskapet!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 21:22   #106
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

hva gjør dere på festdager? tenker 17.mai nå da.. vi skal ha stort lag her med middag og kaffe/kaker, så jeg må bake et par kaker. å tviler på at jeg kan motstå fristelsen jeg er et svakt menneske når det kommer til kaker.. kan lett motstå godterier å sånn, men er nok det fødte kakemonster har prøvd lavkarbo alternativer, men synes ikke de er noe tess stort sett.. hva bruker dere? hva gjør dere for å "motstå"?
tragisk å snakke om sprekk etter tre dager på ketolyse kjenner jeg

Jeg har bakt suksessterte i dag! Den ser veldig god ut, og den gule kremen var supergod!!! Fant oppskriften her: http://lavkarbotips.blogg.no/1313176...tiske_kak.html

Ellers er Gerds ostekake en sikker vinner!!! (google her inne på lavkarbo.no så finner dere oppskriften!)


Jeg tenkte jeg skulle lage is også, men tror kanskje ikke jeg rekker det.....

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 22:00   #107
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Gabi, her.

Vaniljekesam har endel karber, tror jeg.

Usj, jeg prøver å lære meg å like avokado, men det går ikke så bra. Jeg smurte en godt moden avokado ut over et nydelig lavkarbobrød/ting jeg fant på en blogg, men brekker meg bare. Så om noen har lyst på avokado, så har jeg en liggende i kjøleskapet!

jeg sliter med avokado.. moser den å blander i rømme å en dæsj sitron.. spiser den med skinke eller kald (godt krydret)kylling.. det funker

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 22:06   #108
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

jeg sliter med avokado.. moser den å blander i rømme å en dæsj sitron.. spiser den med skinke eller kald (godt krydret)kylling.. det funker

Har dere som sliter med avokado sett denne tråden?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54457

Kanskje noen tips

Ellers elsker jeg å spise avokado blandet med ruccula, cherrytomater, fetaost og kyllinglår! nam! Et annet tips er sammen med krepsehaler/evt reker, kan evt skjære avokado i små biter - blande med sjømaten og helle over dressing av rømme, majones, hvitløk, løkpulver, persille, salt og pepper - snadder!!!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 06:58   #109
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Gikk på vekten i dag, klarte ikke å dy meg, og det er ned 0,6 kg siden i går!
Jada, vet at vannet slipper, men ned er ned!

Ellers så har jeg dundrende hodepine i dag. Har allerede drukket 0,5 men vann, og kommer nok til å drikke minst to liter på jobb, så det er ikke vannet det står på. Blir nok en paracet eller to for å komme meg gjennom dagen.

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 08:24   #110
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Så flott, Gabi! Jeg får håpe hodepinen gir seg med nok væskeinntak. Ellers kan det være greit å dempe det verste med paracet inn i mellom.

Har selv litt murrende vondt, har ligget der noen dager. Så jeg tenker jeg skal få tak i magnesium, siden flere sier at det hjelper.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:01   #111
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry..

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:42   #112
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry..

å minus 3 kilo xD er 4 dagen på ketolyse da.. 6 dager siden jeg virkelig gikk inn for slankinga igjen er sikkert bare vann,men er da strålende fornøyd fordet!!

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:56   #113
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

spiser dere karry?? altså krydderet.. pleier ikke å spise blandede krydder, men fikk så lyst på kyllingsalat med karry..

Ser at det er 58 (!) kh i karri, men det er pr 100 g, og du har vel ikke tenkt til å hive i deg så mye


Opprinnelig lagt inn av mettings, her.

å minus 3 kilo xD er 4 dagen på ketolyse da.. 6 dager siden jeg virkelig gikk inn for slankinga igjen er sikkert bare vann,men er da strålende fornøyd fordet!!

Så bra! Samme her Kilo er kilo...hehe

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 10:59   #114
mettings
Juniormedlem
 
mettings sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 25
mettings er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Ser at det er 58 (!) kh i karri, men det er pr 100 g, og du har vel ikke tenkt til å hive i deg så mye
SÅ masse??? men hvorfor?? leste på boksen å det er jo bare "krydder" oppi.. ikke noe sukker eller noe.. dæven det hadde jeg ikke trudd



Så bra! Samme her Kilo er kilo...hehe

digger det

__________________


mettings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 11:35   #115
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

i hvitløk og kanel er det også mye, men bruker ikke store mengdene pr gang, så jeg teller ikke dette!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 21:02   #116
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Gratulerer med dagen, folkens!
Jeg skeiet ut i dag. Det gikk så fint halve dagen, men så var det mat hos svigermor, og da ble det både lasagne og riskreem.
Er nok ute av ketose, men har allerede klatret opp igjen på hesten. Har fått en sinnsyk hodepine, verre enn den jeg hadde i går og er veldig urolig i magen. Absolutt ikke verdt det!

Men på den positive side, så gikk toget sinnsykt langt i dag, og jeg gikk hele veien! Har jo fått trim, da!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 22:10   #117
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Gratulerer med dagen alle sammen. Har ikke vært i mitt livs form i dag, men det er ok. Mat har jeg spist. Pølser, lapskaus, nøtter. Har ikke hatt noe utskjeielse, men betviler at jeg er i ketose pga lapskausen. Så sliten nå, så glad for at jeg klarte denne dagen. Nå skal pinsen nytes, håper på sol og sommervær. God helg og vær flink folkens

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 22:22   #118
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Dagen her har gått over all forventning! Hadde forberedt meg godt med lavkarbo mat til alle måltider, til og med egen rømmegrøt! Pluss kake (suksessterte) og cava med lite tilsatt sukker. Det eneste jeg unnet meg var noen få jordbær, så svært fornøyd!

Hipp hipp hurra!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 20:26   #119
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Huff, i dag har jeg følt meg fyllesyk.
Men tissa på en pinne nå tidligere, og har visst jumpet rett inn i ketose igjen, det var godt å finne ut! Gjorde det mye lettere å takke nei til kake!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 02:03   #120
Hatshepsut
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 3
Hatshepsut er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hei alle maistartere
Eg er ganske ny her på forumet. Startet på Atkins 1.mai og har gått ned ca 4,5 kilo siden den gang. Dette må være verdens beste måte å slanke seg på. Det er et mirakel å kunne spise all den deilige maten, å likevel oppleve at tallene på vekten beveger seg riktig vel.

Gleder meg til å følge dere på veien....

__________________


Hatshepsut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 12:59   #121
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Da håper jeg alle har en flott pinsehelg så langt. 17. mai gikk greit her. Jeg skeiet ut med noen jordbær. Men ingen kake eller pølser. Vi grillet hjemme. Og da hadde jeg kjøpt noen flotte kalkunfileter i Sverige. De var ferdig marinert så jeg var litt usikker på om det kunne være mye sukker i marinaden. Men jeg har holdt meg i ketose hele helga, så det er bra.

I dag er min største utfordring. Vi skal til mamma på middag, og jeg har ikke sagt til henne at jeg har begynt på Ketolyse igjen. Så det blir spennende å se hva hun serverer. Tenker jeg tar med meg en Atkins-bar i tilfelle rottefelle. Har også spist meg en god omelett nå, så jeg ikke er så veldig sulten der.

Ellers ser jeg frem mot uka. Jeg skal på kurs de tre første dagene, og der jeg skal har de en stor og fin salatbar. Så det vil være gode alternativer for meg der.

Ønsker dere alle en flott uke!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 15:27   #122
Gabi
Medlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 94
Gabi er ny på veien

Sv: Mai-startere

Gikk på vekta i dag, den viste - 1,8! Det er ikke verst med 17.mai sprekk og greier!
En liten stemme inni med roper at det burde være mer, men den prøver jeg å overse.

Gikk en lang tur med minsten i sag, og det var godt å kjenne at jeg hade kreftene i behold! Har lest så mye om slapphet og lite krefter på ketolyse, at det var godt å kjenne at det ikke er slik for meg, iallefall ikke nå!

__________________


Gabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 10:40   #123
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Jeg har satt meg et mål. -12 kg på 6 mnd, 2 kg i mnd. Jeg er livredd for å feile, for å ikke nå målet, for å miste fokus, for å bli sykere, for at dette skal stresse meg. Men jeg må ha et mål, jeg må ha noe som kan drive meg fremover når resten av livet er i ruiner på så mange vis. Det handler om å ikke gi opp meg selv når livet er hardt. Jeg tok av nesten 30 kg før jeg ble syk. Jeg ble ikke ferdig med vektnedgangen min. Fremdeles er jeg syk, men jeg blir ikke bedre av å drasse på masse ekstra fett. Håper noen vil støtte meg på veien.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 12:40   #124
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg har satt meg et mål. -12 kg på 6 mnd, 2 kg i mnd. Jeg er livredd for å feile, for å ikke nå målet, for å miste fokus, for å bli sykere, for at dette skal stresse meg. Men jeg må ha et mål, jeg må ha noe som kan drive meg fremover når resten av livet er i ruiner på så mange vis. Det handler om å ikke gi opp meg selv når livet er hardt. Jeg tok av nesten 30 kg før jeg ble syk. Jeg ble ikke ferdig med vektnedgangen min. Fremdeles er jeg syk, men jeg blir ikke bedre av å drasse på masse ekstra fett. Håper noen vil støtte meg på veien.

Du har vel kommet til rett sted for å for støtte. Lykke tilpå veien ned

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:43   #125
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Takk jeg har nok vært naiv og trodd at kg ville forsvinne like lett som de gjorde før jeg ble syk, noe jeg opplevde som veldig motiverende. Men de siste 15 kg sitter spikret gitt! Jeg tenkte alltid at jeg skulle slanke meg til jeg fant en vekt som passet for meg, og at det nok kom til å gå av seg selv til kroppen selv sa stopp, men min kropp er over 90 kg og jeg er bare 170 cm høy, så kroppen sa stopp lenge før jeg hadde tenkt.

Bloggen er også motiverende, jeg legger ut oppskrifter vi liker og da spiser vi også variert. Veldig ok. Men nå er det vekta som teller mest fremover.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 10:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no