Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva kan gå galt, og hvorfor?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-07, 21:06   #1
Large99
Juniormedlem
 
Large99 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Kongsvinger
Alder: 51
Innlegg: 11
Large99 er på en erverdig vei
Question

Hva kan gå galt, og hvorfor?

Heisann!

Lurte på om noen vet hva som kan gå galt ved ketose/ketolyse?
Og da mener jeg FRYKTELIG galt. Altså ikke om man ikke går ned i vekt, men hva som rett og slett kan være farlig.
Og hva som kan være årsaker til at det går galt.

Har bl.a. hørt om ketoacidose.

__________________
Large99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 21:45   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan gå galt, og hvorfor?

Ketoacidose får du ikke ved å gå inn i ketose, det er to forskjellige tilstander som har helt forskjellige årsaker.

Her er et par tråder om emnet:

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=ketoacidose

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ht=ketoacidose

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 22:43   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan gå galt, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Large99, her.

Heisann!

Lurte på om noen vet hva som kan gå galt ved ketose/ketolyse?
Og da mener jeg FRYKTELIG galt.


Hmm, tja, hva kan gå galt ved hvilken som helst annen kostholdsomlegging da? Som f.eks grete roede?
Stort sett vitaminunderskudd vil jeg tro. Forskjellen er vel at man i motsetning til mange andre kurer kan kommer "i skade for" å få jevnere blodsukker og derfor føle seg mer opplagt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 00:23   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hva kan gå galt, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Large99, her.

Heisann!

Lurte på om noen vet hva som kan gå galt ved ketose/ketolyse?
Og da mener jeg FRYKTELIG galt. Altså ikke om man ikke går ned i vekt, men hva som rett og slett kan være farlig.
Og hva som kan være årsaker til at det går galt.

Har bl.a. hørt om ketoacidose.

Det som kan skje er at du får en bedre kropp å leve i + at du går ned i vekt - uten å sulte deg. Du mister også bare fett på kroppen (i motsetning til lavkalorikurer der du mister muskler i tillegg), også får man større muskler av lavkarbo over tid. Du blir mere opplagt også.

Det kan da ikke være så galt?

Derimot hvis du går ned mye i vekt og plutselig går over til ditt tidligere kosthold kan det gå galt. Da går du opp vekt, styggfort.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:56   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan gå galt, og hvorfor?

I boken slank mad ketolysekuren finner du referanser til store (flere tusen) vitenskaplige artikler om dette emne. De professorene som har gått igjennom over 2500 artikler finner ingen grunn til å advare mot kurer som bygger på kostindusert ketose. Det anbefales visse kosttilskudd ( ketolysetablettene er skreddersydd til dette)
Er du normalt frisk risikerer du ingenting.
Lykke til
Torkil




Opprinnelig lagt inn av Large99, her.

Heisann!

Lurte på om noen vet hva som kan gå galt ved ketose/ketolyse?
Og da mener jeg FRYKTELIG galt. Altså ikke om man ikke går ned i vekt, men hva som rett og slett kan være farlig.
Og hva som kan være årsaker til at det går galt.

Har bl.a. hørt om ketoacidose.

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser? JEDI Spørsmål og svar 40 29-11-06 12:58
Hvorfor kan jeg ikke spise gele?? shady Lavkarbo generelt 11 22-09-06 08:38
Noen her som går på Atkins som kan legge liste over hva de spiser de forskjelige dag? Aadna Spørsmål og svar 4 11-08-06 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no