Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-07, 23:37   #1
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Det har skjedd så mye her de siste tre dagene. Jeg ble brått veldig syk natt til lørdag, og ble hentet i ambulanse kl 11 lørdag formiddag. De fryktet hjerneblødning eller blodpropp i hjernen da jeg var så svimmel at jeg ikke kunne sette meg opp uten å besvime. Ble innlagt og alle mulige prøver ble tatt, ct og spinalpunktering bla. Av sistnevnte har jeg blitt veldig dårlig i ettertid, hvilket er veldig vanlig. Får ekstremt trykk i hode. På lørdag måtte jeg spise, for å ikke dævve. Og midt på natta hadde de kun brødskiver å tilby. Så jeg har ufrivillig sprukket og spsit tre brødskiver. Har nesten ikke spist noenting på tre dager, og det var det eneste jeg sprakk på altså, men ejg har ikke balansert mat i det heletatt. Men det jeg har spist har vært ketogen mat, men kun en til to måltider om dagen. Føler meg såpass ok at jeg har stått opp akkurat nå, ligget i seng i 2 1/2 døgn. Kom hjem fra sykehuset i går kveld. Ikke noe skummelt som feiler meg i allefall...

Blir borte herfra til jeg er helt frsik. Ordre om å ligge rett ut i tre dager, så det må jeg høre på. Bare oppe og strekker meg nå. Tok en stix i sta, den var knall lilla....

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:43   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Oj sann.... Litt av noen dager... Går det bra med deg? Vet du hva det er?

Tror du uansett skal tenke på helsa nå, og ikke stresse med maten i vertfall. Spis det du har lyst på / som blir servert Det er ovehodet ingen sprekk! Du skal komme til hektene igjen, DET er det viktigste!

Siden stixen var mørk, har du nok fått i deg for lite væske.

God bedring kjære deg... Ta vare på deg selv nå

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:48   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Oj sann.... Litt av noen dager... Går det bra med deg? Vet du hva det er?

Tror du uansett skal tenke på helsa nå, og ikke stresse med maten i vertfall. Spis det du har lyst på / som blir servert Det er ovehodet ingen sprekk! Du skal komme til hektene igjen, DET er det viktigste!

Siden stixen var mørk, har du nok fått i deg for lite væske.

God bedring kjære deg... Ta vare på deg selv nå

Takk for det...
Helsa kommer først. Det var ingenting alvorlig med meg. Kan være virus på balansenerven eller bare ett anfall av ett eller annet ufarlig. Jeg er sjekket i hue og rævva, så jeg er trygt hjemme. Men den hodepinen jeg sliter med unner je gikke min værste fiende. De jeg lå på rom med hadde samme hodepine, hun ene slet til vanlig med migrene og sa at dette var ti ganger værre og det varer ca en uke Håper bedringen min vedvarer!

Ang lite væske, jeg har drukket 3 liter Cola Zero i dag, ble anbefalt det for å få i meg koffein, eneste som hjelper mot hodepinen, ikke engang Pinex forte har tatt det...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:55   #4
Pia
Medlem
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 45
Innlegg: 61
Pia er på en erverdig vei

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Stakkars deg Håper du blir fort frisk Har hatt den hodepinen selv,etter keisersnitt og det var helt grusomt!!

Go bedring!

Pia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:00   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Uff.. Vart skikkelig skremt jeg nå...
Ja håper du blir bra fort.. Den hodepinen høres fæl ut.
Men du skal ta det med ro og stelle pent med deg selv. Og la andre ta seg av alt annet

Bra du får i deg drikke i vertfall...



Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:01   #6
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Uff a meg......så uggent!!
Men kjære deg, ikke tenk på maten nå da! Slanke seg kan man gjøre når som helst! Det viktigste nå er at du blir helt frisk!!!

Masse er og god bedring til deg fra meg!!
Pass på deg selv nå da.....

  Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 00:30   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Uff, så skummelt! Ønsker deg god bedring - ta vare på deg selv! Når du er frisk så kommer du nok fort igang med ketolysen igjen, ikke stress med det!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 01:38   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Oi, det var ekkelt! Ta vare på deg selv og slapp av.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 03:00   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Jeg bare signerer alle her over!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 08:05   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Spinalhodepine må oppleves før man forstår hvor sinnsykt vondt det er!!!

Helsa først ja og god bedring, håper du kommer deg raskt på beina igjen

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 08:22   #11
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

....Helsa først ja og god bedring, håper du kommer deg raskt på beina igjen

Signerer!!

Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 08:41   #12
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Uff...dette høres ekkelt ut ja!!!..
Håper bedringen fortsetter, og at du blir helt bra snart!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 09:50   #13
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

God bedring! Ellers signerer jeg alle de andre her: Helsa først!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 09:55   #14
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Off! MAssemasse god bedring!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 10:29   #15
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

God bedring ønskes fra meg også !!
Ta godt vare på Deg selv.

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 10:46   #16
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Masse god bedring til deg. Ikke tenke på hva du spiser og drikker nå. Helsen er viktigst ja.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 10:59   #17
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause...

Hei
Uten veldig mange opplysninger tror jeg du har hatt et tilfelle med BPPV
Benign Paroxysmal Posisjonell Vertigo.
Det kommer som lyn fra en klar himmel og skyldes et krystall løsner i det indre øre (balanseorganet) Jeg opplevde det selv i en seng på et hotell på Cuba for noen år siden. En morgen snudde jeg meg litt brått i sengen og i samme øyeblikk snurret verden rundt og jeg blev kvalm og kastet opp. Hjerneblødning ?
Ved BPPV er man uten symptomer når man er helt i ro, men den minste bevegelse medfører voldsom svimmelhet. Mange blir innlagt med mistanke om hjerneblødning. Ved hjerneblødning er symptomene konstante.

Jeg kjente litt til denne sykdom og viste jeg hadde lest noe om behandlingen (som er ekstremt enkel og effektiv) i Uposten.
Ut på formiddagen karret jeg meg ned i resepsjonen og kom på internett og fant frem til følgende artikkel:
http://www.uib.no/isf/utposten/1999nr4/utp99410.htm
Jeg instruerte min kjæreste i å gjennomføre behandlingen og blev momentant 95% frisk.
Jeg har siden benyttet denne behandling på mine pasienter med meget godt resultat. Det er en av de få behandlinger som får en til å føle seg som Lege med stort L, inn kommer en forferdelig syk pasient og ut går en glad og fornøyd pasient.

Men som sagt, kanskje det ikke var BPPV du hadde.??? Mange får diagnosen "virus på balansenerven" av leger som ikke kjenner til BPPV

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-07-07, 13:18   #18
01jun07
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 74
01jun07 er ny på veien

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Håper det går bra med deg.. God Bedring!!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfOr0eL/]
01jun07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 19:06   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Hei!!

Ønsker deg god bedring sånn på etterskudd. Fant de ut hva som feilet deg??

For ca to måneder siden var jeg på en langweekend. Det ble både vin og god mat der IKKE lavkarbo. Kom meg vel hjem, men etter noen dager våkna jeg en morgen og var megasvingstang!!!! Men jeg gikk på jobb likavel. Rett før lunsj måtte jeg bare komme meg til legen, da var jeg svingstang deluxe, hadde sikkert besvimt hvis jeg ikke hadde lagt meg ned på en undersøkelsesbenk på jobben med føttene til værs (jobber på et legekontor da, men må oppsøke andre hvis jeg blir pusk )

Fra legen jeg oppsøkte ble jeg sendt med blåbil til sykehuset, tok alle de prøvene du beskrev, MEN de fant ingenting.

Jeg ble utskrevet dagen etter med streng beskjed om å holde senga. Så sta som jeg er var det umulig, så jeg gikk på jobben som vanlig dagen etter utskrivelsen. Litt mindre svingstang da, men det gikk over.

Noen har i ettertid fortalt meg at hvis du blir megasliten fysisk og psykisk KAN man reagere slik, fikk du høre om noe slikt da??

Nå skal det sies at jeg ikke er spes glad i å reise med fly, og kanskje det var en etterdønning av det. Fikk i allefall papir på at alt er som det skal være i hodet "Jeg har noe i hodet!! Jeg har noe i hodet!!

Håper du er blitt bra igjen, for sånt er meeegaekkelt!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 19:52   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Takkfor alle lykke ønskninger og trøstende ord. Takk også til Torkil, jeg vurderte å dra til legen min og be henne ordne meg slik som du beskrev, men hun hadde ferie, og jeg er ikke svimmel mer.
Det ble en uke med en ekstrem hodepine etter ryggmargsprøven, unner ikke min værste fiende det jeg har slitt med. I tillegg måtte jeg ligge uten pute for å utjenve trykket i ryggmargen, det førte til spenningshodepine i nakke og hode som også var fra helvete. Jeg har vært ganske fortvila og deppa denne uka, men nå er endelig den gode gamle meg tilbake igjen... Etter 13 dager...

Kanutten; I epikrisen min står det at jeg har hodepine og vertigo, det er vel virus på balansenerven etter hva jeg har hørt. De fant ikke noe skummel på ct og alle prøver de fikk ut av ryggmargen var fine, så jeg er frsik som en fisk... Har tenkt på at det kan ha vært utløst av mye rart, stress, mas og både fysisk og psykisk sliten. Omtrent alle kritikere til kuren har konkludert med at det er den sin skyld, virker som mange er misunnelige på at jeg har kommet med ned i vekt, at de ikke unner meg det, liksom... Og nå øyner muligheten for at jeg bør slutte og komme meg opp i vekt igjen. Ja, sånn føler jeg at enkelte tenker. Men nei, jeg spurte leger og nevrologer på Ahus og de var sikre på at dette ikke hadde neon sammenheng med kostholdet...

Så nå er jeg frisk og om 10 timer drar vi på etterlengtet ferie!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 20:46   #21
lillekine
Juniormedlem
 
lillekine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Lillestrøm
Alder: 47
Innlegg: 37
lillekine er på en erverdig vei

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Uff så ille....
Godt og høre du er på bedringens vei...

pass på deg selv og la andre bidra litt med det....

Kose deg og slappe av i sola...( som endelig viser seg)..=)

__________________
Første dagen i ketose: 21.07.07



Sist redigert av lillekine : 20-07-07 kl 21:27. Årsak: så feil på dato for hendelse...
lillekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skal prøve ketolyse....=) Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 21:20   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Hei!!! Godt du er bedre!!! Jeg fikk, mener legene, virus på balansenerven da jeg fødte sistemann. Viruset trigges av at man er sliten. Er heeeeelt sikker på at det IKKE er kostholdet som har gjort dette med deg, jeg er blitt myyye bedre med den maten jeg spiser, det du gjør best er å tenke på deg selv

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 10:57   #23
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Hei
Jeg kan ikke dy meg. Det finnes ikke virus på balansenerven!!! OK kanskje en meget sjelden gang.
Men Benign Paroxysmal Posisjonell Vertigo (BPPV) er svært vanlig og kan helbredes med "gymnastiske øvelser" hos en lege som kan dette.

BPPV skyldes at en krystall (noen celler ) løsner i ørets likevektsorgan. Det irriterer organet og medfører voldsom svimmelhet, kvalme og evt oppkast - men kun ved bevegelse. Ligger man HELT stille er svimmelheten borte, men prøv å bevege hodet da er "helvete løs".

Jeg ser ofte BPPV i perioder med mye varme og lurer på om væskemangel kan trigge løsning av krystaller i balanseorganet (dette er en helt uvitenskaplig observasjon).

Det finnes kliniske tester (undersøkelser) som kan vise om akutt svimmelhet skyldes BPPV.

Flere leger burde kjenne denne godartede lidelse, som er svært ubehagelig for pasienten. Når man på 5 minutter helbreder pasienten, ved å manipulere krystallen til en plass i balanseorganet der den ikke generer, føler man virkelig at man er Lege!

Vennlig Hilsen
Torkil
Lege

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 11:22   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg kan ikke dy meg. Det finnes ikke virus på balansenerven!!! OK kanskje en meget sjelden gang.
Men Benign Paroxysmal Posisjonell Vertigo (BPPV) er svært vanlig og kan helbredes med "gymnastiske øvelser" hos en lege som kan dette.

BPPV skyldes at en krystall (noen celler ) løsner i ørets likevektsorgan. Det irriterer organet og medfører voldsom svimmelhet, kvalme og evt oppkast - men kun ved bevegelse. Ligger man HELT stille er svimmelheten borte, men prøv å bevege hodet da er "helvete løs".

Jeg ser ofte BPPV i perioder med mye varme og lurer på om væskemangel kan trigge løsning av krystaller i balanseorganet (dette er en helt uvitenskaplig observasjon).

Det finnes kliniske tester (undersøkelser) som kan vise om akutt svimmelhet skyldes BPPV.

Flere leger burde kjenne denne godartede lidelse, som er svært ubehagelig for pasienten. Når man på 5 minutter helbreder pasienten, ved å manipulere krystallen til en plass i balanseorganet der den ikke generer, føler man virkelig at man er Lege!

Vennlig Hilsen
Torkil
Lege


De øvelsene du forteller om leste jeg i et DET BESTE for maaange år siden, så det er jo merkelig at de ikke blir brukt hyppigere enn det det gjøres fremfor å først bruke mye tid og penger på full klinisk undersøkelse. Kan nok tenke meg at grunnen min var både dehydrering og stress, Praha er ikke nådig der nei

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 12:42   #25
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketolyse og ketosepause ...

Har ikke sett dette før, men godt du er frisk igjen nå, Kanutten!

Da jeg studerte skjedde dette som Torkil beskriver med meg. Ja, jeg fikk ikke noen behandling, det var en lørdag, og jeg var ikke syk. Jeg besvimte altså ikke som du Kanutten skriver. Bare klarte ikke å stå oppreist uten å støtte meg. Ikke før langt utpå dagen klarte jeg å komme meg litt ut for å vaske klær og handle på nærbutikken.
Fikk det en annen gang også, men da en hverdag, og mye svakere, så jeg kunne fint dra på forelesning.
Dette var ellers helt smertefritt, om enn ganske upraktisk.
Og jeg kan ikke skjønne at det er det samme du hadde, for du besvimte som om du hadde veldig lavt blodtrykk.

Og når det gjelder spinalundersøkelser: De sier på sykehuset at en skal ligge rett ut etterpå. Og det er det man skal. Så lenge de sier. For det forebygger denne hodepinen. Jeg har tatt prøven for lenge siden, og slapp heldigvis unna ettervirkningene. Selvfølgelig kan man være uheldig likevel, men man skjønner liksom ikke på forhånd hvor viktig det er!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse og Atkins sma Ketolysekuren 3 27-04-07 00:33
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no