Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 18:35   #1
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Overskriften er sikker feil, men her er problemet:

Det er travle dager for tiden og når jeg ikke har tid til å lage blomkålmos eller brokkoli i ulike varianter, hva kan jeg da spise i farten? Jeg får helt klart ikke i meg nok grønnsaker. Det hjelper heller ikke at det er få grønnsaker jeg liker....I tillegg til blomkål og brokkoli, liker jeg minimais, tomat, agurk, kålrot og gulrot (som har for mange karbo på Atkins)

Det er ganske mange karbo i kålrot, men jeg klarer å spise den rå. Kan jeg bruke ca 12 karbo (av mine 20 daglige) på kålrot? Det blir jo ikke mange staver, men er det mengden grønnsaker som er viktig??? Jeg får for øvrig nok fett og proteiner hver dag.

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:15   #2
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Hei

Om jeg ikke husker feil, så gir grønnsaker deg B-vitamin og fiber også. Det blir fryktelig lite igjen med 8 karb. totalt gjennom dagen delt på anbefalte varer. Jeg pleier å lage en "salatbar" i kjøleskapet. Kutter opp brokkoli, blomkål, squash, agurk, purre, ost osv. Putter hver ingrediens i en egen boks, og rører sammen en dressing av cf eller rømme, sitron, salt og pepper, og setter klar i en flaske. På travle dager kan jeg raskt plukke brokkoli, squash og blomkål og steke kjapt i panna, eller blande en salat med ønskede ingredienser. Lykke til videre fremover, håper du finner en rutine som passer for Deg

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:21   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Hei,
Ikke umulig du kan få noen gode ideer her: Grønnsaksretter og -tilbehør til middag (samletråd)

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:30   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Jeg har en skal med små tomater stående for de måltidene der jeg ikke lager varmer grønnsaker til. Hiver i meg et par ved siden av maten. Og fant snacksagurker i dag på Ica, perfekte til å ta med seg i farten. Om du liker kan du jo dele opp blomkål og spise den rå?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:34   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønnsaker - kvalitet eller kvantitet?

Poenget er nok å få i seg et variert inntak av grønnsaker for å få i seg forskjellige stoffer, så ikke enten eller, altså.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er grønnsaker bra eller ikke? prøver seg frem Spørsmål og svar 22 14-08-10 01:30
Grønnsaker-rå eller kokt? nellie Spørsmål og svar 11 24-01-08 14:19
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Rå eller kokte grønnsaker monki Generell ernæringsdebatt 11 28-03-07 23:11
Grønnsaker eller innmat - hva er best? tnutt Lavkarbo generelt 32 24-03-07 20:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no