Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-09, 20:00   #1
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Jeg sliter veldig med å finne på forskjellig mat, og da ender det med at jeg hopper over spisingen...
det er jo ikke bra, men sånn som i dag så har jeg fått i meg egg og bacon stekt i olje, til frokost, lunsjen spiste jeg den berømte ziggy polarbrød pizzaen som jeg hadde til middag i går, og når jeg kom hjem tok jeg et enkelt polarbrød og slang på smør og salami (0karb i salamien)
føler liksom at dette blir heeelt feil jeg, og at jeg ikke gjør ting riktig =S skader det om jeg får i meg mindre karber enn 15?
tok en sånn ketolysestix i sted og den var et sted mellom 10 og 50 (mørkere rosa på vei mot lilla) og jeg har drukket hvertfall 4 liter vann i dag.
må jeg ha proteiner fra kjøtt i hvert måltid?
det viktigste er vel at forbrenningen er igang?
jeg startet forresten på denne dietten på mandag ettermiddag, så jeg er nybegynner og prøver samtidig å komme meg gjennom boka.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: må bare mase litt igjen =) hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av n

Du må spise fett for å forbrenne fett!

Om du skal få i deg det du trenger av vitaminer og mineraler, er det best å ligge på ca 15 karber i døgnet og de skal komme fra grønnsaker som vokser OVER jorden (og litt løk/hvitløk)

Om du tar en titt inne på oppskriftdelen av forum så får du en masse ideer til hva man kan lage av god mat.

Eller du kan titte litt rundt i journaler (Gerds feks) å se hva folk skriver at de spiser.

På ketolyse snakker vi ikke om å holde forbrenningen i gang. Du skal spise riktig mat når du er sulten og spise til du er sånn passe mett! (Kan være uvant og vanskelig i begynnelsen)

Klart det er døgn- behovet for fett/proteiner/karber som er viktigst, men det beste er å fordele det jevnt ut over døgnet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:58   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Hvis du får i deg lite fett, blir du fortere sulten.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:32   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

Jeg sliter veldig med å finne på forskjellig mat, og da ender det med at jeg hopper over spisingen...
det er jo ikke bra, men sånn som i dag så har jeg fått i meg egg og bacon stekt i olje, til frokost, lunsjen spiste jeg den berømte ziggy polarbrød pizzaen som jeg hadde til middag i går, og når jeg kom hjem tok jeg et enkelt polarbrød og slang på smør og salami (0karb i salamien)
føler liksom at dette blir heeelt feil jeg, og at jeg ikke gjør ting riktig

Det virker som det er en vanlig erfaring at det lønner seg å "avvenne" seg så mye som mulig med brød/brøderstatninger. Mange klarer ikke å gå ned når de spiser brøderstatninger, selv om karbohydratinnholdet er innenfor grensen. Så når du har spist det til to måltider i dag, er kanskje ikke det så bra. Du trenger jo også grønnsaker. Så hvis du kan prøve å tenke annerledes enn "brød + pålegg" til frokost, lunsj og kvelds, er det fint. Vi må over på alternative løsninger.

På side 106 i boka "Slank med ketolysekuren" er det forslag til ukeplan for mat. Kanskje du skulle prøve å følge den, i den grad det er praktisk mulig for deg?

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

=S skader det om jeg får i meg mindre karber enn 15?

Ja, du skal ikke gå under 15 gram. Og de skal du primært få fra grønnsaker. Ketolysepappa Torkil skriver i boken (s. 83): "Å gjennomføre ketolysekuren uten blandede salater og varierte grønnsaker er feil og medfører ikke bare stagnasjon i vekttapet, men også risiko for forhøyelse av blodets innhold av kolesterol."

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

tok en sånn ketolysestix i sted og den var et sted mellom 10 og 50 (mørkere rosa på vei mot lilla) og jeg har drukket hvertfall 4 liter vann i dag.

Gratulerer med flott vanninntak!!!
For å få korrekt resultat skal en teste ketosen med stix om kvelden, 2-3 timer etter siste måltid. De som har greie på det hevder at det spiller ingen rolle om den er lys eller mørk, bare det er utslag.

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

må jeg ha proteiner fra kjøtt i hvert måltid?
det viktigste er vel at forbrenningen er igang?

Ketolysepappa Torkil skriver i boka (s. 83):
"Proteiner i hvert måltid er en fordel da det øker fettforbrenningen. Ha derfor skinke, bacon, ost, fisk eller fjørfekjøtt i salaten du spiser til lunsj." Så du behøver altså ikke spise kjøtt til hvert måltid, men helst proteiner!
(Deretter står det masse om enzymer og om de ulike stoffenes betydning før han skriver "Mens du er på ketolysekuren, vil ketolysetablettene sammen med bruk av varierte grønnsaker og blandede salater tilføre de nødvendige vitaminer og mineraler.")

Opprinnelig lagt inn av miss_chica, her.

jeg startet forresten på denne dietten på mandag ettermiddag, så jeg er nybegynner og prøver samtidig å komme meg gjennom boka.

Det går seg nok til etterhvert som du får erfaring.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:41   #5
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Løvetann, så bra svar!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 01:44   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Tusen takk, Lillemor!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 19:34   #7
dålsi
Medlem
 
dålsi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 270
dålsi har en fantastisk aura rundt segdålsi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer om jeg får i meg for lite fett i løpet av en dag?

Takk for flott svar! Jeg er også fersk og lurte på det samme

dålsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke sikker.....prøver ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, for lite fett, tips angående fett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite karber, hva skjer da? safran Ketolysekuren 0 31-08-07 21:46
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Her skjer det fint lite! finka Mer enn 30 kg overvekt 18 04-07-06 14:02
skjer lite på vekta.. nøtte Induksjonen 9 05-04-05 16:43
Det skjer så lite på induksjonen Minus Induksjonen 3 23-05-04 17:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no