Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 18:49   #1
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Neste uke tenker jeg å kjøre noen runder med psmf, nå har jeg vært ganske slapp med kostholdet de siste par ukene (selv om jeg har levd lavkarbo), så nå skal jeg kjøre litt hardt for å se resultater. Jeg har en kropp som alltid har hatt muskler, men også fett oppå dette. Fettprosenten har jeg aldri klart å forandre noe på, men nå skal det bli andre boller (ingen boller altså).

Tenker å kjøre strengt psmf i ukedagene, og ha spisedag hver 7./10.dag.
Har handlet inn et lass med kyllingfilleter, tunfisk og torsk, samt masse deilige grønnsaker. Nå er det ingen unnskyldning! Motivasjontalk til meg selv

Noen som har lyst å henge seg på? Artig om vi hadde vært flere som ville prøve seg!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 19:56   #2
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Oj, akkurat det jeg trengte nå

Jeg har første dagen med psmf i dag, og henger gjerne på her hvis det er flere som gjør det samme
Min søster og jeg skal kjøre to uker psmf som jumpstart på en mer permanent livsstilendring, og jobbe for å få en mer konstruktivt oppbygning av treningen vi driver med. En time BodyPump og litt ellipsemaskin i løpet av uka er liksom ikke helt nok...

Maten i går og i natt (jeg jobber nattevakter) var kyllingfilét i ovnen med masse krydder, ertestuppe (beskrivelse følger) og salat med noen dråper mango/chillidressing.

Maten i dag og i natt blir stekt karbonadedeig med hakkede tomater og jalapeno-saus, samt salat-rester fra i går.

Har ikke planlagt noe spisedager før de to ukene er omme og jeg skal slippe litt på tøylene, 17/5 blir nok den dagen jeg koser meg med litt godt av forskjellig slag. Vi får se hva som frister når tiden kommer.

Jeg henger veldig gjerne med her de første to ukene, så kan vi støtte og oppmuntre hverandre! Og kanskje også dele oppskrifter og triks for matlagingen. Jeg kommer nok til å fokusere på å planlegge det neste døgnets måltider hver dag etter frokost, så jeg slipper å tenke på hva jeg har lyst på og ende med å gå for noe ufornuftig

Ertestuppe:
En erte-rett du kan lage enten som ertesuppe eller som ertestuing:

Dump en hel boks med hermetiske erter (ikke tørkede) i en liten kjele, og kok opp. Jo lenger du la den koke, desto tykkere blir den. For suppe, tilsett litt vann. Krydre med løkpulver, hvitløkspulver, salt, pepper og masse tørket estragon. Når den er ferdig kokt, ta den av platen og la stavmikseren gjøre sine underverker, og VISP:
Ertestuppe.

Om-nom-nom

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 20:07   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Neste uke tenker jeg å kjøre noen runder med psmf, nå har jeg vært ganske slapp med kostholdet de siste par ukene (selv om jeg har levd lavkarbo), så nå skal jeg kjøre litt hardt for å se resultater. Jeg har en kropp som alltid har hatt muskler, men også fett oppå dette. Fettprosenten har jeg aldri klart å forandre noe på, men nå skal det bli andre boller (ingen boller altså).

Tenker å kjøre strengt psmf i ukedagene, og ha spisedag hver 7./10.dag.
Har handlet inn et lass med kyllingfilleter, tunfisk og torsk, samt masse deilige grønnsaker. Nå er det ingen unnskyldning! Motivasjontalk til meg selv

Noen som har lyst å henge seg på? Artig om vi hadde vært flere som ville prøve seg!

Oj! så morro! Masse lykke til! følger du psmf med høykarbodag 1xuka så garanterer jeg lønn for strevet r har i perioder brukt psmf sjøl,med veldig gode resultater

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 20:08   #4
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Neste uke tenker jeg å kjøre noen runder med psmf, nå har jeg vært ganske slapp med kostholdet de siste par ukene (selv om jeg har levd lavkarbo), så nå skal jeg kjøre litt hardt for å se resultater. Jeg har en kropp som alltid har hatt muskler, men også fett oppå dette. Fettprosenten har jeg aldri klart å forandre noe på, men nå skal det bli andre boller (ingen boller altså).

Tenker å kjøre strengt psmf i ukedagene, og ha spisedag hver 7./10.dag.
Har handlet inn et lass med kyllingfilleter, tunfisk og torsk, samt masse deilige grønnsaker. Nå er det ingen unnskyldning! Motivasjontalk til meg selv

Noen som har lyst å henge seg på? Artig om vi hadde vært flere som ville prøve seg!

Blir med et par uker jeg også, har et par kg jeg vil ned.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 21:13   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Jeg har holdt på med psmf i noen uker allerede, jeg skal ned i fettprosent

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 21:44   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Mill, er ertesuppe med masse erter ok på denne dietten da? Trodde man skulle være veldig forsiktig med karbohydratene da,jeg. Bare salat.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:33   #7
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Tjohei så gøy at flere blir med! Jeg får besøk i helgen, og ettersom jeg var ute og danset i natt har jeg ikke orket å starte idag. Derfor starter jeg først neste uke, men kommer da sterkt tilbake!

Gleder meg til å høre om fremgang for alle sammen

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 02:05   #8
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Mill, er ertesuppe med masse erter ok på denne dietten da? Trodde man skulle være veldig forsiktig med karbohydratene da,jeg. Bare salat.

Alt med moderasjon, trikset er å vite hva du putter i munnen
Du trenger ikke spise 2-300 gr. erter, men kanskje 100 gr., hvilket er 7,7 karber per 100 gr.. Det blir ganske mektig med ertestuppe, så 100 gr. kan fint holde.
Den kan sikkert også spes ut med fløte eller rømme for smakens skyld, men det blir fort MYE kalorier. Bruk heller derfor masse krydder for å få masse smak

Her:
http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/
står det mye fint om psmf for de som lurer

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 06:24   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

er rimelig sikker på at om du hadde lagt frem ertesuppe som psmf-vennlig der inne, ville du ikke få godkjent. Erter er en belgfrukt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:02   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Mill, her.

Alt med moderasjon, trikset er å vite hva du putter i munnen
Du trenger ikke spise 2-300 gr. erter, men kanskje 100 gr., hvilket er 7,7 karber per 100 gr.. Det blir ganske mektig med ertestuppe, så 100 gr. kan fint holde.
Den kan sikkert også spes ut med fløte eller rømme for smakens skyld, men det blir fort MYE kalorier. Bruk heller derfor masse krydder for å få masse smak

Her:
http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/
står det mye fint om psmf for de som lurer

kanskje du skulle gjøre det selv, fordi jeg ser ingen erter der

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:44   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Her går det i kylling, tunfisk,karbonadedeig, torsk og grønnsaker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:40   #12
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Da er det bare å skippe ertestuppa

I dag er det karbonadedeig og salat på frokostmenyen (spiser dagens første måltid i skrivende stund), før jeg skal på butikken og finne ut hva jeg skal spise det neste døgnet.
Kyllingfilét, salat og CC, tenker jeg. Eller kanskje sopp og spinat-panne?

Kommer til å bli en tøff kveld:
Jeg holder på med siste innspurt på masteroppgaven min, og hadde virkelig trengt et glass vin i kveld som belønning for gjennomført arbeidsøkt :P
Men nei, ingen vin!

Nakkeskinnet er behørlig tatt tak i, så nå er det bare å tenke på noe annet når fristelsene kommer

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:18   #13
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Å! skulle ønske jeg satt der med tunfisken og kyllingfilleten med dere! Jeg må dog vente kanskje helt til ONSDAG med dette, for får mine foreldre på besøk til Paris, så føler ikke jeg kan gå på restaurant med dem og spise kyllingfillet og agurk

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:33   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Tider endrer seg.... Også angående psmf... SLIK var tankene om det for et år siden...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 11:16   #15
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Så, hvordan er det med dere?

Her har det vært CC til frokost, og vann. Masse vann.
Kjenner at jeg er på vei inn i ketose, og hodepinen letter noe hvis jeg holder meg godt hydrert!

Vekt har foreløpig (på 2,5 døgn) gått fra 87,2 til 85,1, og dét skal jeg ikke klage på! Selv om det er mest vann, selvfølgelig, så kjennes deg godt å se vekta telle nedover

Ha en deilig torsdag, alle sammen!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:21   #16
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Så bra! Skal du ha noe oppkarbing? Jeg klør i fingrene etter å få bli med på onsdag! Selv om jeg vet det blir helt j#%{*.

Noen forresten som kan sende meg næringsfordelingen i norsk cc?

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:36   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Næringinnholdet i cc er, 96kcal,prot 13g,kh 1,5, 4,3g fett
(Dette er pr 100g)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:11   #18
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Så bra! Skal du ha noe oppkarbing? Jeg klør i fingrene etter å få bli med på onsdag! Selv om jeg vet det blir helt j#%{*.

Noen forresten som kan sende meg næringsfordelingen i norsk cc?

Jeg hadde ikke tenkt på begi meg ut på noen oppkarbing, i og med at dette bare er et drøye to ukers prosjekt før jeg skal over på et mer ¨normalt¨ kosthold.
Foreløpig går det overraskende bra med deg. Dundrende kaloriunderskudd og ketose, litt slapp, men har heldigvis stillesittende arbeid om dagen. Blir verre når jeg skal på jobb til helga...

Håper du koser deg i Paris! Bor du fast der?
Var der for et par år siden med min kjære, og ruslet gatelangs i timesvis! Spiste deilig mat og drakk vin chaud og lette etter La Brasserie Dauphine (http://www.trussel.com/maig/foord2.htm), men det var dessverre borte.
Paris er deilig!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 20:19   #19
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Jeg har bodd her fra 1.januar! Studerer et semester her. Det er ganske fantastisk ja, vandrer ut på tur og oppdager nye spennende gater hele tiden. Kanskje ikke den ideelle byen for en lavkarboer, men jeg klarer med fint! Er blitt veldig kreativ på kjøkkenet, og de utenlandske vennene mine elsker baksten

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 00:05   #20
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Jeg har bodd her fra 1.januar! Studerer et semester her. Det er ganske fantastisk ja, vandrer ut på tur og oppdager nye spennende gater hele tiden. Kanskje ikke den ideelle byen for en lavkarboer, men jeg klarer med fint! Er blitt veldig kreativ på kjøkkenet, og de utenlandske vennene mine elsker baksten

Hehe, herlig!
Jeg har egentlig aldri prøvd meg på noe særlig lavkarbobakst... Kanskje jeg skal gi det et forsøk når jeg er ferdig med dette prosjektet her?
Godt å høre at du klarer å holde på de gode vanene i Paris!
Fantastisk å ta et semester utenlands, det er det eneste jeg angrer på at jeg ikke gjorde når jeg tok syklepleien, en praksisperiode i Afrika. Noen klassevenninner gjorde det, og opplevelsene dere var helt uten sidestykke! Det får bli i mitt neste liv

Foreløpig får det holde med det året min kjære og jeg planlegger å ta i Tyskland! Ett å i Bayern for å gjøre noe helt annet enn jobbene vi har nå, bare fordi vi kan! Jeg gleder meg!

Tilbake til psmf:
Jeg har trent i dag, for første gang på psmf.
Ikke stort eller tungt, men jeg har løpt noen intervaller på mølla, og jeg har trent bryst/mage/rygg. Ikke på høyeste intensitet, men jeg kjenner at jeg har brukt kroppen. Og det gikk egentlig overraskende bra!
Hele dette psmf-prosjektet går lettere enn jeg trodde det skulle gjøre!
Maten er god, jeg er ikke sulten, og jeg har alt gått ned over 2 kilo.

Faaaabelaktig!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 09:54   #21
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Så deilig! Det er herlig når ting går over forventning

Et år i Tyskland høres jo super spennende ut, det er slike ting jeg vil finne på når jeg en gang får meg mann og jobb.

Bare en ting, man skal visst være meeeget forsiktig med kondisjonstrening på psmf, kroppen har så stort energiunderskudd at den ikke får restituert seg slik den skal.. Den tar da energien fra glykogenlagerene rundt de indre organene. Man skal trene fullkroppsprogram 3*45 minutter i uken, men kondisjonstreningen skal man ikke bry seg om. Korte gåturer i snakketempo er ok.

Har jeg lest i forumet på fitnessbloggen hvertfall

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:13   #22
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Kjørt PSMF på reise nå siden onsdag og frem til i dag. Kun kylling, kjøtt og masse grønnsaker som angitt.
Ufattelig kjedelig kosthold, men effektivt.
Jeg har ikke akkurat veldig mye å ta av fra før da jeg nok er skrapet for å være en normal kar. Fettprosent på 22% i dag med en BMI på rundt 22 tror jeg? (170cm og 66,9kg).
Uansett så gikk jeg ned 0,6 kg på de 3 dagene. Ikke slapp, ikke dårlig, men ser selv at underhudsfett forsvinner, særlig rundt magen og hoftene mine da.

Så at denne kuren fungerer er det ikke noe tvil om nei. Ikke er den veldig usunn heller ift eksvis sulteforing, pulver osv. Men, å gå på denne i mer enn en uke for min egen del, nei det trenger jeg ikke, men hadde jeg hatt behov for det så ville jeg definitivt valgt denne kuren et par tre fire uker for å få en durabelig nedgang på kortest mulig tid.

  Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 13:16   #23
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Kjørt PSMF på reise nå siden onsdag og frem til i dag. Kun kylling, kjøtt og masse grønnsaker som angitt.
Ufattelig kjedelig kosthold, men effektivt.
Jeg har ikke akkurat veldig mye å ta av fra før da jeg nok er skrapet for å være en normal kar. Fettprosent på 22% i dag med en BMI på rundt 22 tror jeg? (170cm og 66,9kg).
Uansett så gikk jeg ned 0,6 kg på de 3 dagene. Ikke slapp, ikke dårlig, men ser selv at underhudsfett forsvinner, særlig rundt magen og hoftene mine da.

Så at denne kuren fungerer er det ikke noe tvil om nei. Ikke er den veldig usunn heller ift eksvis sulteforing, pulver osv. Men, å gå på denne i mer enn en uke for min egen del, nei det trenger jeg ikke, men hadde jeg hatt behov for det så ville jeg definitivt valgt denne kuren et par tre fire uker for å få en durabelig nedgang på kortest mulig tid.

enig her ja har i perioder kjørt psmf, og merker tydelig at særlig magefett forsvinner. Eneste ulempen er at det i lengden blir tørt og kjedelig med maten. Ellers en super boost på å skvise fett% ned!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 18:57   #24
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Men er det noen av dere kvinner som har merket noe på lår og rompefettet? Det er jo (logisk nok) det som forsvinner sist, men det er det jeg vil redusere på

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 19:34   #25
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Så deilig! Det er herlig når ting går over forventning

Et år i Tyskland høres jo super spennende ut, det er slike ting jeg vil finne på når jeg en gang får meg mann og jobb.

Bare en ting, man skal visst være meeeget forsiktig med kondisjonstrening på psmf, kroppen har så stort energiunderskudd at den ikke får restituert seg slik den skal.. Den tar da energien fra glykogenlagerene rundt de indre organene. Man skal trene fullkroppsprogram 3*45 minutter i uken, men kondisjonstreningen skal man ikke bry seg om. Korte gåturer i snakketempo er ok.

Har jeg lest i forumet på fitnessbloggen hvertfall

Har lest det samme jeg også, og kommer ikke til å utfordre tredemølla igjen før jeg er ferdig! Ja, det funka, men jeg kan nok ikke anbefale å være småsvimmel/susete i hodet i 9 kilometer i timen når det venter en hard vegg bak deg hvis du tryner! :P

Men er ikke glykogenlagrene tomme uansett, siden jeg er i ketose? (Lilla stix
og dårlig ånde: Check :P ) Eneste jeg har opplevd med å trene kardio i ketose tidligere, er at alt er tyngre... Er ikke støl eller sliten i dag, og kunne fint ha gjort det samme igjen i dag.

Gleder meg masse til Tyskland!
Lurte litt på om jeg skulle prøve å få meg jobb på bryggeriet i den byen vi skal flytte til, kanskje lære tyskerne noe om hvordan brygge microbrygg? Overraskende nok kan de svært lite om øl i Tyskland!

Forresten: Ned enda 0,4 kilo!
Hurra for kræsj-kur som funker!
Har ikke registrert noe spesiell plass hvor kiloene har blitt borte. Jeg har også noen kilo på lår og rumpe som gjerne kunne ha blitt borte, men jeg har også veldig lyst til at ryggputene skal bli borte... Vil så gjerne ha en glatt silhuett med ¨trange¨ klær på!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppkarbing andreasoe Trening 29 07-02-11 08:50
Oppkarbing BlirFjong Spørsmål og svar 4 06-06-10 20:15
Oppkarbing Kanutten Fysisk og mental helse 2 04-10-07 21:51
Oppkarbing før SB? Ariel Lavkarbo generelt 2 21-02-07 22:45
Ang oppkarbing Germ Lavkarbo generelt 4 29-08-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no