Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg trenger en ny stekepanne!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-07, 20:16   #26
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Så utrolig bra

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:17   #27
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Savner støpejernspanne jeg og, men de funker ikke på induksjonsovner, desverre...

.

Jeg bruker støpejernpanne på induksjonsplater hver dag nesten... funker kjempefint...

det var en av de få tingene jeg kunne beholde når vi fikk induksjon... bare prøv å se søpejern er magnetisk som bare det

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:34   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Så ikke det nest siste innlegget ditt, Thorwald, før nå, vi må ha skrevet samtidig

Oioi, så innmari bra, grattis med stekepanne, god som ny
Det er sikkert en veldig veldig bra stekepanne du har, og nå som du har lært deg å pleie den kan den vare i hundre år. Lærte meg et triks eller to sel her jeg gitt.
Ja, er ikke den følelsen av å kunne slide maten rundt i panna igjen rimelig herlig?
Det er som om stekepanna di er litt levende, som en plante du må stelle og være god mot, ellers forringes den og dør sakte...

Og så slipper du å bekymre deg for din likviditet i alle fall i ett henseende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:54   #29
lilletrine
Medlem
 
lilletrine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 212
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Kjøpte en tefalpanne, liten, akuratt passe til omeletter, eggerøre, wok osv. Den kostet 99 kroner på tilbud og er den beste jeg har hatt. Bedre enn en jeg kjøpte til 700 kroner!

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 20:57   #30
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

bra det ordnet seg...

Jorun jeg har sett sånn helt tynn trespade, men kommer ikke helt på hvor.... er sikker på at det er en butikkher i tr.heim som har de, så send meg en pm så kan jeg kjøpe en og sende deg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:01   #31
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Jeg har også sånn tynn tre spade.. har kjøpt den på bygdemesse i sommer.. Ett par fra røros driver å lager kurver og div kjøkken redskaper.. kan kjøpe en til deg, men det blir nok ikke før til sommer jeg ser dem igjen..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 08:36   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Jeef, og Nomma; si fra når dere ser, og gi meg prisen, så er jeg meget interessert!!
Har en lei tendens til å smelte litt etterhvert, disse usmeltelige termoplastspadene. Jeg vil kjempegjerne ha en i tre, som er på størrelse med en vanlig stekespade, og som er tynn nok til at jeg kan vippe frokostpannekaka, og egg og alt mulig rart

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:01   #33
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

skal si fra vettu
skal til byen i dag og skal stikke innom og se da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:12   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

skal si fra vettu
skal til byen i dag og skal stikke innom og se da

Kult

(Oh, savner Trondheim littegranne)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:15   #35
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Kult

(Oh, savner Trondheim littegranne)

heehe ja vi liker trondheim
sender deg en pm om jeg finner de... husker ikke helt hvilken butikk skjønner du, men jeg vet jeg har sett de

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:27   #36
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Støpejernspanna ble utsatt for nok en test i dag. Det var moderat varme, masse usaltet smør, løk, bacon i terninger og 4 egg. Kunne slide de rundt i pannen som jeg ville. De hang ikke fast. Ble perfekt stekt. Etterpå lot jeg pannen kjøle seg ned, så tok jeg tørkerull og fjernet oje og noen smårester. Deretter satte jeg den inn med ny olje, slik at den er klar til neste gang.

Dette har virkelig gjort underverker med pannen min. Den er bedre enn ny. Dette var utrolig gøy. Så om du/dere har en gammel støpejernspanne som ikke funker særlig godt. Prøv å salte, slik dette ble beskrevet tidligere i denne tråden. For deretter å olje inn. Det ble helt overlegent. Vedlikeholdet er jo ikke særlig tungvint det heller. Så denne oppskriften kan konkurrere med langt billigere panner, med belegg som løsner etter kort tid.

Siden jeg har hatt slik en overdreven fokus på stekepanner i det siste, så har jeg tekt tilbake på når jeg skaffet meg støpejernspanne. Og ganske riktig. Den ble innkjøpt til fordel for en teflonpanne som gikk i stykker.

Dette hadde jeg aldri trodd på forhånd. Så tuuuuusen takk alle sammen!!! *nyfrelst*

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:14   #37
KarlR
Nytt Medlem
 
KarlR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 56
Innlegg: 9
KarlR er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Tror du kommer til å få mange år med den panna ennå jeg, for jentene har helt rett, men husk at det tar tid å få mettet panna skikkelig igjen da!!!

Savner støpejernspanne jeg og, men de funker ikke på induksjonsovner, desverre...

.

Hei Ziggy

Jeg bruker støpejernpanne på induksjons ovn. Det fungerer utmerket.
Alle panner som er magnetisk virker. Så finn bare fram igjen panna di du.

mvh karl

KarlR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:19   #38
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av KarlR, her.

Hei Ziggy

Jeg bruker støpejernpanne på induksjons ovn. Det fungerer utmerket.
Alle panner som er magnetisk virker. Så finn bare fram igjen panna di du.

mvh karl

ehh... det er det som er problemet... etter at jeg blei fortalt at de ikke funka på induksjon, så ga jeg de bort FØR jeg prøvde de... og gjett om jeg angrer nå da jeg blei klar over det der... for den panna jeg hadde, ja den var den beste jeg noensinne har hatt!

Nå skal det ihvertfall kjøpes inn ny panne, ja... mener bestemt at det er langt sunnere med støpejernspanner enn panner belagt med teflon mv...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:10   #39
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Takker for tilbakemeldinger Thorwald, skjønner at jeg trygt kan kjøpe støpejernspanne.. for jeg trenger ny nå ganske snart.. Belegget i teflonpanna min begyner å løsne..

men jeg husker sist jeg skulle kjøpe panne, spurte jeg etter støpejernspanne men de hadde bare grill-panner..

Så alle sammen hvilket merke har dere, og hvor er den kjøpt???

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 22:53   #40
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Hvilket merke har dere, og hvor er den kjøpt???

Jeg har en Høyang Polaris. Husker ikke hvor jeg kjøpte den. Mest sannsynlig Jernia. Og nå søkte jeg også på produktet, og da åpenbarte produsentens websider seg. Der sto jo vedlikeholdstips også, samt en liste over forhandlere i Norge. Så pannen ser ut til å være i handelen fremdeles. Her er URL:
http://www.hoyangpolaris.no/web/hoyangwww.nsf/pages/DBF8ABA465646556C2256F62003CC9F6!OpenDocument&Expa nd=3

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 23:27   #41
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

jeg har også høyang polaris... tung som f*** men den er super kjøpte min på orkanger jeg da til nøsen eller hva han heter

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 08:17   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger en ny stekepanne!

Min heter Prima Cokerys og er kjøpt på Ica i Elverum (mener jeg bestemt) for ca 800 kroner for fem år siden. Men i følge min mor så har de gått over til bare teflonpanner da hun skulle kjøpe seg en lik en. Bummer!
Den kan brukes på induksjonstopp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no