Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny her og trenger noen råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-14, 17:37   #1
Stinelise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
Stinelise er på en erverdig vei

Ny her og trenger noen råd

Hei! Jeg har nettopp lest Spis deg ned i vekt med Skaldeman. Jeg er en jente på 158 og ligger på en ca 60kg. Jeg er ikke overvektig, men kunne tenkt meg å gå ned 3-4kg i fettmasse, for det er der jeg trives best. Sånn ting er nå har jeg startet å tenne fettbålet. jeg har spist etter 1:33:1 for å få nok fett. Problemet er at jeg også har lagt meg på 1600 kalorier som det står som et eksempel i boka for de som ikke er superovervektige. Jeg har ikke klart å følge den på 1600 kalorier, da jeg har vært mye mer sulten. Før spiste jeg opp til 7-800g kjøtt og 1-2kg grønnsaker og nesten ikke noe fett. Det holdt meg mett lenge, men nå som jeg skal spise såpass lite proteiner, så merker jeg veldig godt bare etter 3 timer at jeg er sulten igjen, selv om jeg spiser rikelig med fett. Frokost for meg kan være 1dl kremfløte, 100g kjøtt,1 avokado og 40g ost. jeg kan også føye til 10g cocosa som jeg steker maten i. For å ha 3 måltider per dag, som jeg skal bli mett av , må jeg spise minst 2000 kalorier daglig. Men da vet jeg ikke om jeg går ned. Det er litt derfor jeg er her også. Hva slags erfaringer har dere? Fra da jeg spise karbo, så kunne jeg ikke ligge så mye høyere enn 1600 , for da gikk jeg ikke ned. Er det annerledes med skaldemanskosten? Og nå etter denne uka, så vil jeg gå over til 1:1, for da får jeg litt mer protein, og det gjør meg kanskje mer mett også. Blir bare litt "redd" for kjenner jeg fremdeles har angst for å spise fett !!

Alle svar mottas med stor takk!! Legg gjerne ved linker også. har ikke fått tid til å søke så mye her inne enda.

Stinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 00:17   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Ny her og trenger noen råd :)

Skaldeman skriver en av sine bøker at han har opplevd å gå opp i vekt på 1000kcal, og rase ned i vekt på 4000. Så kalorier er ikke kalorier, sammensetning av måltidene har mye å si. Synes det var mye fløte og ost i kostholdet ditt, sikker på at dette er lurt?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-03-14, 07:55   #3
Stinelise
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
Stinelise er på en erverdig vei

Sv: Ny her og trenger noen råd :)

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Skaldeman skriver en av sine bøker at han har opplevd å gå opp i vekt på 1000kcal, og rase ned i vekt på 4000. Så kalorier er ikke kalorier, sammensetning av måltidene har mye å si. Synes det var mye fløte og ost i kostholdet ditt, sikker på at dette er lurt?

Takk for oppmerksomheten Nei, er ikke sikkert det er så lurt ! Og jeg merker det er en trigger også til å spise mer, så tror jeg kutter det ut nå en periode for å se om det hjelper

Stinelise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 16:22   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her og trenger noen råd

Ikke rart du får angst om du spiser en hel avokado og en dl fløte. Neida, men jeg synes det hørtes litt mye ut. Men hva vet jeg, avokadoen kan ha vært av den minste typen. Men kremfløte er det mange som ikke går ned med så den ville jeg droppa og erstattet med noe annet. Jeg ville prøvd mer protein, men det du spiste før, 800 gram høres mye ut, synes jeg. Er du redd for sultfølelsen siden du inntar så mye? Spiser du deg ubehagelig mett? Jeg også spiser kjøtt og ost i samme mengde som det du gjør nå (100 g kjøtt, 40 g ost), men jeg legger til 1 ts olje, 1 ts solsikkefrø og mye grønnsaker + 20 g avokado. Jeg inntar nå ca 500 kalorier pr måltid, da blir jeg skikkelig mett. På 300 kalorier ble jeg for tynn. Men å sammenligne er ikke lurt siden vi har forskjellige kropper. Men å sulte seg slik jeg gjorde er ikke noe vits i, for det er usunt og du vil ikke holde på med det i all evighet. Nå er tiden for å spise slik du vil gjøre også om fem år. Ta en dag av gangen og gjør det beste for kroppen din idag. Og det samme imorgen. La kroppen bestemme hvilken vekt den trives med. Det er jo den du tar vare på med spisingen. Kanskje du trenger volum også for å føle deg mett? Da kan du spise grønnsaker og drikke te til måltidet. ikke stress når du spiser. ta deg god tid. Lytt til kroppen. Moderat fysisk aktivitet skal balansere sult-og metthetsfølelse. Klarer du å skille kroppens behov fra følelsene sånn at du ikke spiser når du egentlig først og fremst er oppskaket? Jeg bare spør så du kan reflektere litt for deg selv.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som trenger smør? Kanutten Livets lyse side 12 13-12-11 10:29
Trenger noen råd her... ninasov Ketolysekuren 13 30-01-11 02:33
Jeg trenger noen ... lille74 Ketolysekuren 3 29-07-09 18:04
Trenger noen råd her ... smil! Ketolysekuren 6 25-02-09 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no