Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Makaroni ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-11, 21:41   #1
lenamora
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 2
lenamora er på en erverdig vei

Makaroni ...

jeg har gått på lavkarbo i 3 uker nå, gått ned fra 81 til 76 kg å er strålende fornøyd!!!

MEN... nå har jeg så lyst på makaroni å ost at jeg nesten dør... hva skjer da med kroppen når det plutselig kommer MAAASSSE ekle karbiser i kroppen...? å hvor lang tid bruker den på å komme seg på rett spor igjen...? flau flau over meg selv nå....

lenamora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 23:43   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: makaroni...

IKKE gjør det ! Verste sort. I verste fall blir du dårlig. Du er jo så godt i gang. Ikke bli en av de som lurer på stillstand etter utskeielser... Vær sterk !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 16:21   #3
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: makaroni...

Uff, ja, pasta savnet jeg også leeeenge ... Løsningen min ble osteknekkis, fetaost, brie - egentlig ost i alle varianter, som ga meg noe av "pasta-kosemat-følelsen". Gjerne minipizzaer på osteknekk med litt pesto, cherrytomat, sorte oliven og mozzarella på toppen. Eller squash-spaghetti i fløtesaus. Mmmm

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 19:01   #4
Falco
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 34
Falco er på en erverdig vei

Sv: makaroni...

Jeg ville ikke hevet meg på pasta etter bare 3 uker. Ville iallefall ha ventet 3 uker til.
Så kunnet du jo ha prøvd Dreamfieald pasta med bare 5 netto karbohydrater pr porsjon.

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:24   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: makaroni...

Pastagugge ja..makaroni med ost og ketchup, jeg kan nok si jeg har spist noen tonn av det.

Men du, en god erstatning for det er å strimle en squash, stek den godt, og ha i ost og tomatpure og krydder. Namnam!
Eller lag deg litt lavkarbois isteden!

Det gjelder bare å finne gode erstatninger.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 21:45   #6
lenamora
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 2
lenamora er på en erverdig vei

Sv: makaroni...

jeg gjorde deg...huff som jeg angret etterpå
jeg er til vanlig et pastavrak ja..sikkert noe av grunnen til at jeg gikk fort ned på 3 uker, men som du sier, det gjelder å finne goe alternativer å oppskritene er det maange av

lenamora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda.. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:39   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Uff, ja, pasta savnet jeg også leeeenge ... Løsningen min ble osteknekkis, fetaost, brie - egentlig ost i alle varianter, som ga meg noe av "pasta-kosemat-følelsen". Gjerne minipizzaer på osteknekk med litt pesto, cherrytomat, sorte oliven og mozzarella på toppen. Eller squash-spaghetti i fløtesaus. Mmmm

Hei Camomilla. Jeg hører mange her snakker om osteknekkis. Hvordan lages det, og hvilken ost passer best?

setter pris på tips

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:09   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei Camomilla. Jeg hører mange her snakker om osteknekkis. Hvordan lages det, og hvilken ost passer best?

setter pris på tips

Søk på osteknekkeis eller osteknekkebrød.

Ellers er det enkelt forklart osteskiver som man legger på bakepapir i mikro eller stekeovn og steker til det bobler og osten blir hard( den kan være litt myk når man tar de ut av mikro/ovn). Kavli smelteost, den i runde skiver blir fine knekkebrød og er kjappe å lage. Jeg liker de med tomat( eller var det paprikasmak), den oransje osten i allefall. Veldig god med et godt lag smør og godt kjøttpålegg og ost og masse grønt til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:26   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Søk på osteknekkeis eller osteknekkebrød.

Ellers er det enkelt forklart osteskiver som man legger på bakepapir i mikro eller stekeovn og steker til det bobler og osten blir hard( den kan være litt myk når man tar de ut av mikro/ovn). Kavli smelteost, den i runde skiver blir fine knekkebrød og er kjappe å lage. Jeg liker de med tomat( eller var det paprikasmak), den oransje osten i allefall. Veldig god med et godt lag smør og godt kjøttpålegg og ost og masse grønt til.

Tusen takk Imse, men jeg prøvde dette i mikro, med osten satte seg fast på bakepapiret, var ikke mulig å få det av, så jeg mått kaste alt. Jeg søkte på osteknekkis, men fant bare masse linker hvor folk anbefalte det, men fant ikke noen oppskrift takk for at du svarte meg

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:54   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Makaroni...

Unn deg bitte-bitte litt og nyt med 100% oppmerksomhet Eller kok squashstrimler og spis mer av det, med rømme, rå paprika og agurk og løk f.eks.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:08   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Tusen takk Imse, men jeg prøvde dette i mikro, med osten satte seg fast på bakepapiret, var ikke mulig å få det av, så jeg mått kaste alt. Jeg søkte på osteknekkis, men fant bare masse linker hvor folk anbefalte det, men fant ikke noen oppskrift takk for at du svarte meg

Sikker på at du ikke har brukt matpapir? Jeg har tabbet meg ut på det der et par ganger ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:50   #12
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sikker på at du ikke har brukt matpapir? Jeg har tabbet meg ut på det der et par ganger ...

eh... matpapir? Jeg har brukt bakepapir. Visste ikke at det var forskjell på det... må sjekke i butikken om jeg finner matpapir da takk for tipset

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:56   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: makaroni...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

eh... matpapir? Jeg har brukt bakepapir. Visste ikke at det var forskjell på det... må sjekke i butikken om jeg finner matpapir da takk for tipset

Har du brukt bakepapir, så er det nok noe annet som er problemet. Det jeg mente er at mange forveksler matpapir som det samme som bakepapir, som alt setter seg fast i ved steking.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:23   #14
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av lenamora, her.

jeg har gått på lavkarbo i 3 uker nå, gått ned fra 81 til 76 kg å er strålende fornøyd!!!

MEN... nå har jeg så lyst på makaroni å ost at jeg nesten dør... hva skjer da med kroppen når det plutselig kommer MAAASSSE ekle karbiser i kroppen...? å hvor lang tid bruker den på å komme seg på rett spor igjen...? flau flau over meg selv nå....

Dette går helt fint. Lavkarbo kan være så mangt, men den minst liberale ketogen/Atkins anbefaler ikke karbs, mens andre retninger har et friere forhold til det.

Personer i begge retninger opplever vektstagnasjon i perioder, men nåla peker stort sett enten rett frem eller nedover så lenge du ikke lar utskeielser ta overhånd.

Kos deg med makaroni and cheese du, men ikke overdriv...
Andre her vil sikkert nå kverke meg for å gi deg et slikt råd, men jeg er opptatt av at man skal kunne unne seg lykke inniblant, hvis ikke så orker du ikke leve etter et slikt kosthold veldig lenge. Det finnes vel unntak her også på de som har levt ketogent i flere år (ikke veldig mange klarer det), men majoriteten får en litt mer liberal holdning etterhvert som målet er nådd.

Jersus, ser jo nå at tråden er veeeldig gammel....hahaha. Forget my post

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:26   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Makaroni ...

Sitat:

Dette går helt fint. Lavkarbo kan være så mangt, men den minst liberale ketogen/Atkins anbefaler ikke karbs, mens andre retninger har et friere forhold til det.

Gammel tråd eller ikke Dette er løgn og fanteri. Kanskje du må lese deg opp litt?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:38   #16
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dette går helt fint. Lavkarbo kan være så mangt, men den minst liberale ketogen/Atkins anbefaler ikke karbs, mens andre retninger har et friere forhold til det.

Personer i begge retninger opplever vektstagnasjon i perioder, men nåla peker stort sett enten rett frem eller nedover så lenge du ikke lar utskeielser ta overhånd.

Kos deg med makaroni and cheese du, men ikke overdriv...
Andre her vil sikkert nå kverke meg for å gi deg et slikt råd, men jeg er opptatt av at man skal kunne unne seg lykke inniblant, hvis ikke så orker du ikke leve etter et slikt kosthold veldig lenge. Det finnes vel unntak her også på de som har levt ketogent i flere år (ikke veldig mange klarer det), men majoriteten får en litt mer liberal holdning etterhvert som målet er nådd.

Jersus, ser jo nå at tråden er veeeldig gammel....hahaha. Forget my post

Altså.... man råder ikke en som er tre uker inn i nytt kosthold med ønske om vektreduksjon å skeie ut på en slike type mat. Jeg forundrer meg litt over deg, hypah, synes du motsier deg selv nokså markant rundt omkring på uliike tråder. Kranglelysten ?

Selv om tråden er gammel kan innledningsspørsmålet være av interesse for nye brukere.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:41   #17
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Gammel tråd eller ikke Dette er løgn og fanteri. Kanskje du må lese deg opp litt?

Er det? http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/

Ok, dette er bare en side jeg pløyde gjennom, finnes hundretusenvis andre.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:46   #18
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er det? http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/

Ok, dette er bare en side jeg pløyde gjennom, finnes hundretusenvis andre.


Ja, det er det. Du bør vurdere å lese bøkene til de diettområdene du velger å omtale, feilinformasjon gjør rett og slett at du ser litt latterlig ut.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:48   #19
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Altså.... man råder ikke en som er tre uker inn i nytt kosthold med ønske om vektreduksjon å skeie ut på en slike tyåe mat. Jeg forundrer meg litt over deg, hypah, synes du motsier deg selv nokså markant rundt omkring på uliike tråder. Kranglelysten ?

Selv om tråden er gammel kan innledningsspørsmålet være av interesse for nye brukere.

langt i fra kranglevoren. Motsier ikke meg selv heller, uten at det er bevisst og sett i forhold til den som spør.

jeg kan snakke på prinsipielt, generisk grunnlag OG på et personlig grunnlag (i den grad man kan kalle det personlig). Se litt stort på det. En som har gått ned 5kg på 3 uker har all grunn til å være strålende fornøyd. Mye av dette vil selvsagt være væske i kroppen, men dog, en god vektreduksjon vil jeg si.

Om han eller hun spiser 20-150 gr kh i den porsjonen med macaroni and cheese så er hun/han fremdeles innenfor lavkarbokosthold. Og skulle vedkommende komme sågar opp i 200 gr så betyr ikke det at alt er ødelagt, men at man må beregne lengre tid. Men 5 kg på 3 uker? Det er veldig bra og lover godt. Responderer bra på kostholdet og vil antakelig fortsette slik, til tross for at man skeier ut litt.

Andre derimot som kan vise til ca 300 gram vektreduksjon på 3 uker bør nok absolutt ikke spise mac and cheese

Se helheten, ikke reglene

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:50   #20
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Ja, det er det. Du bør vurdere å lese bøkene til de diettområdene du velger å omtale, feilinformasjon gjør rett og slett at du ser litt latterlig ut.

Så en ketogen diett ansees altså ikke som en av de mer strengere retninger mht karbs innenfor lavkarb dietter?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:51   #21
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Så en ketogen diett ansees altså ikke som en av de mer strengere retninger mht karbs innenfor lavkarb dietter?


Jo det gjør det, men det betyr ikke at de ikke anbefaler karbs (som du skrev). Men dette hadde du vist dersom du leste bøkene.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:56   #22
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

langt i fra kranglevoren. Motsier ikke meg selv heller, uten at det er bevisst og sett i forhold til den som spør.

jeg kan snakke på prinsipielt, generisk grunnlag OG på et personlig grunnlag (i den grad man kan kalle det personlig). Se litt stort på det. En som har gått ned 5kg på 3 uker har all grunn til å være strålende fornøyd. Mye av dette vil selvsagt være væske i kroppen, men dog, en god vektreduksjon vil jeg si.

Om han eller hun spiser 20-150 gr kh i den porsjonen med macaroni and cheese så er hun/han fremdeles innenfor lavkarbokosthold. Og skulle vedkommende komme sågar opp i 200 gr så betyr ikke det at alt er ødelagt, men at man må beregne lengre tid. Men 5 kg på 3 uker? Det er veldig bra og lover godt. Responderer bra på kostholdet og vil antakelig fortsette slik, til tross for at man skeier ut litt.

Andre derimot som kan vise til ca 300 gram vektreduksjon på 3 uker bør nok absolutt ikke spise mac and cheese

Se helheten, ikke reglene

Uten at jeg statistisk kan belegge det, er mitt generelle inntrykk etter nokså mange måneder her på forumet at det er de som skeier ut som etterhvert sliter i forhold til vektnedgang. Kanskje blir terskelen stadig lavere for utskeielser ? Jeg er for å oppmuntre de som vurderer å skeie ut til IKKE å gjøre det. Særlig etter såpass kort tid.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:57   #23
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jo det gjør det, men det betyr ikke at de ikke anbefaler karbs (som du skrev). Men dette hadde du vist dersom du leste bøkene.

Peppa Gris: Ærlig talt, må du ha alt inn med teskje? Jeg prøver i det minste å se det gode i hva folk skriver og skjønner prinsippet med hva de sier, selv om det ordrett ikke er akkurat slik som det stod på side 14 i boka. NB!NB! Ikke ta det med side 14 i boka di, for der std det antakelig ikke det jeg nettopp skrev. Det var bare for å gi et eksempel.

Si meg, leser du alle innlegg slik fanden leser bibelen?

  Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:58   #24
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Peppa Gris: Ærlig talt, må du ha alt inn med teskje? Jeg prøver i det minste å se det gode i hva folk skriver og skjønner prinsippet med hva de sier, selv om det ordrett ikke er akkurat slik som det stod på side 14 i boka. NB!NB! Ikke ta det med side 14 i boka di, for der std det antakelig ikke det jeg nettopp skrev. Det var bare for å gi et eksempel.

Si meg, leser du alle innlegg slik fanden leser bibelen?

Nei, jeg leser innleggene for hva som står og i dine innlegg er det utrolig mange faktafeil. I tillegg er du påståelig som få, noe som utgjør en ganske dårlig kombinasjon.

Jeg lurer på hvilken glede du får av å vranglære nykommere her inne?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:00   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Makaroni ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Om han eller hun spiser 20-150 gr kh i den porsjonen med macaroni and cheese så er hun/han fremdeles innenfor lavkarbokosthold.

Nei, det er man ikke. Makaroni inngår ikke i et eneste lavkarbokosthold, så vidt meg bekjent i alle fall. Det handler langt i fra bare om antall gram karbohydrater, men i stor grad om hvor de kommer fra.
Og som det påpekes er du på veldig tynn is når det kommer til din omtale av ketogent kosthold. Og Atkins er heller ikke bare ketogent, kun spesielt i en overgangsfase, inntil man finner sitt individuelle nivå.
Greit å uttale seg om ting man vet noe om. Non?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Makaroni Anos Lavkarbo generelt 2 23-03-11 23:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no