Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som har boka "Lavkarbomat på få minutter"?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-05, 19:00   #1
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Noen som har boka "Lavkarbomat på få minutter"?

I den er en oppskrift på burgere med rødløk og i samme "Måltid" en råkostsalat med bl.a.gulrot tror jeg, og dressing av majones og sennep og litt til. Skulle gjerne hatt de oppskriftene... Noen?

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 08:58   #2
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

*dytter*

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 09:08   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Jeg har jeg har - men har ikke tid til å legge inn noe nå. Får se i løpet av helga. Fortsett å dytt da - så jeg ikke glemmer det.


__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 11:18   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Burger med råkostsalat

Burger:
50 g hakket rødløk
225 g karbonadedeig
Salt og nykvernet pepper
Olivenolje til pensling
35 g halvfet ost i skiver (ca. 2 skiver)
4 ts dijonsennep

Bland løk og kjøttdeig. Krydre med salt og pepper. Lag 2 burgere, stek på middels sterk varme i 5 minutter. Snu og legg en skive ost på toppen. Stek i 3 minutter til. Smør sennep på toppen og server. Rekker til 2 porsjoner.
En porsjon: 188 kalorier, 28 g protein, 2,5 g karbohydrat, 7 g fett (3,5 g mettet) 72 mg kolesterol, 0,5 g fiber.

Råkostsalat:
2 ss majones av soya-eller olivenolje
2 ss hvit eddik
4 ts dijonsennep
3/4 ts kunstig søtningsmiddel
Salt og nykvernet pepper
4 skiver rødløk
450 g ferdig oppskåret kål-og gulrotblanding
2 middels store tomater i skiver

Bland sammen majones, eddik, sennep og kunstig søtningsmiddel i en bolle. Krydre med salt og pepper. Tilsett kål, gulrot og løk og bland godt. Tilsett mer salt og pepper om nødvendig. Fordel det på 2 tallerkener og legg tomatskivene ved siden av. Rekker til 2 porsjoner.
En porsjon: 260 kalorier, 3,5 g protein, 16 g karbohydrat, 20 g fett (3 g mettet) 23 mg kolesterol, 7 g fiber.

Fin bok, syntes jeg. Den er på tilbud nå til 125 kroner. Jeg har kjøpt den i forrige uke.
Unnskyld at jeg kom deg i forkjøpet, Fedonisten!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 11:19   #5
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Jeg vil vite hvordan burgeren holder seg sammen uten egg... Jeg har alltid lært at man må ha egg i for at det ikke skal dette fra hverandre...

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 11:57   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sitat:

Jeg vil vite hvordan burgeren holder seg sammen uten egg... Jeg har alltid lært at man må ha egg i for at det ikke skal dette fra hverandre...

Hm, har ikke prøvd denna oppskriften sjøl... stemmer at når jeg lager kjøttkaker, så har jeg i egg. Men ikke alltid. Iblant litt melk og potetmel (i gamle dager!) og det gikk fint. Synes å huske at jeg har lest at det blir mer smak hvis man ikke blander og sper karbonadedeigen for mye. Den rene kjøttsmaken skal komme fram bedre. Det er vel bare å være forsiktig når burgerne skal snues, og bruke en stor glatt stekespade?

Nå må jeg innrømme at jeg har kjøpt nesten bare billig-kjøttdeig. Tror jeg skal prøve denne med karbonadedeig og gå fram helt etter oppskriften, så får jeg se hvordan det går. Må bli ferdig med influensaen først. Halsen min kjenner ikke noe særlig til smak nå.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 12:42   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Jeg vil vite hvordan burgeren holder seg sammen uten egg... Jeg har alltid lært at man må ha egg i for at det ikke skal dette fra hverandre...

Osten holder dem sammen tenker jeg....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 15:55   #8
Pinne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 29
Pinne er på en erverdig vei

Tusen takk, mam!

Jeg har laget dette før, da med bok lånt på biblioteket. Deigen holder seg rett og slett sammen av seg selv.... ikke noe problem. Det gjorde den hvertfall de to gangene jeg har laget det! Skikkelig god og saftig burger blir det også!

Pinne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Gingo baloba mofe Kosttilskudd 1 03-01-05 07:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no