Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-09, 20:55   #51
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?

Tror jeg hadde lagd en variant av lavkarbo, som jeg kunne forsyne meg med. Og vanlig til de andre.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 21:10   #52
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

tihi, syns du vi skravler mye

Nei, men syns det er synd ikke flere er med og drar opp innelggstallet i den tråden

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 23:14   #53
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Da er jeg tilbake etter hyttetur i helga!kosa oss masse,ogd fine plastkortet mitt ble brent:P

Skeia ikke ut, men sto påvekta når jeg kom hjem og jeg hargått opp
har vært lite vann egentlig..
skal se i morgen da, på morgnen.. selv om veiedagen ikke er før tirsdag..

vi skravles

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 23:55   #54
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Hææææææææææææhæhæhæhæhæ!!!

Jeg støtta hendene til ryggen nå nettopp, og jeg kjenner jeg har fått mindre valk! Hiihihihi *fnise*

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 00:01   #55
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Lå i badekaret og slappet av i ettermiddag, og plutselig la jeg merke til at magen ikke lenger stikker så høyt opp av vannet *fnis* . Rart å legge merke til slike ting, for jeg bruker ikke å se på meg selv i speilet en gang - suser kjapt forbi hver morgen for å sjekke håret før jeg sprinter på jobb

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 08:50   #56
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

hhahahah, jeg og har fått midre ryggvalker d er så hæli!

MEN, sto på vekta og den viste 108,5 så nå skal jeg ha minimalt med meieriprodukter, mindre proteiner, mer vann, og null søtning.. dette går ikke Vil jo ikke gå opp.. miste motet helt, og vokse meg diger atter en gang er mitt værste mareritt!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 09:47   #57
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

ikke gi deg! stå på en periode nå og så skal du se dine "ryggvalker" er jo mindre og da vet vi jo alle hva det tyder på

så dette greier du!!!!!!!!!!

jeg lurer på en liten ting: har ikke hatt mens siden 7 uker siden er det så mye kluss som skjer med hormonene våre på detta her? syns det frustrerende og plagsomt! hehe

jeg har vert og borra hull på morningen i dag og nå går bedøvelsen ut AU!
HATER tannlegen!

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 10:12   #58
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

mye skrive feil på meg nå.. litt bedugget av bedøvelsen?

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:41   #59
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Er det noen som er lærere/lærere to be her? i såfall:

Gratulerer med dagen!

I dag er verdens internasjonale lærerdag, så i dag skal man feire og klappe seg selv og lærerkollegaen på skuldra!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:54   #60
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Akkurat no fekk eg sinnsjukt lyst på ostekake! Mandag - lavkarboostekakedag? Tja

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 18:19   #61
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Vekta mi viste null nedgang i dag den.. Men men
Klarte faktisk å spise omelett til lunsj i dag da Og ble kjempemett, så ble ikke snavlings på meg i dag. Veldig godt Nettopp laga oss tacogryte til middag, og er nok en gang stappmett Vente på at maten siger litt ned, så blir det en tur på ellipsen etterpå

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 18:42   #62
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

takk for oppmuntrende ord!

Jeg skal melde meg inn i spenst igjen gleder meg! jeg var kjempeflink til å trene før jeg ble samboer :P har seg d da du ?? Legen anbefalte meg d faktisk, droppe kiro og begynne der i stedenfor :P men blir d dumt å slutte med kiro.. føler d er litt ekkelt å si i fra :S

I dag har jeg spist 2 egg, 5 skiver bacon( sånn tykke biter vettu), til middag hadde vi ytrefile med brokkoli, salat, creme fraich med soltørkede tomater(kjøpt i sverige, NAMM), og littebitt peppersaus. stappmett!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:00   #63
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Jeg sitter her og drømmer om den sukkerfrie sjokoladen som ligger i kjøleskapet.....men jeg er flink og spiser IKKE! Men guri som den frister!!!!
Kan jo selvfølgelig kaste den - men vet av erfaring at det jeg ikke har hjemme har jeg bare ENDA MER lyst på....... hi hi

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:06   #64
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

null treningslyst akkurat nå er såååå trøtt
sambo ligger på sofan og snorker nå... hmm.. Nei, nå SKAL jeg gå å skifte så jeg får trent litt!!!

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:06   #65
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

God kveld!

Vi har vært utpå hele dagen, skaffet briller til lille Dokka( får de om ei uke) på 2 1/2 år, henet noe diverse på byggmiks og en svær pall med takshingel til broren/søstrene til mannen... Vi ( dvs lille Dokka) har stor bil og har lov å kjøre stor henger, så vi blir satt på slike oppgaver... Pakka med shingel veide visst 1200kg...
Så besøkte vi tantene/søstrene og fikk hjelp til å spise opp noen muffins vi hadde med i dåp i går.

Og Fedon funker for meg, i allefall denne uka, for nå har jeg gått ned i ca 1/2kg denne uka og har kost meg med bønne/linser og rugsprø( 2 om dagen) og massevis av grønnsaker jeg før har hatt restriksjoner på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:07   #66
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hææææææææææææhæhæhæhæhæ!!!

Jeg støtta hendene til ryggen nå nettopp, og jeg kjenner jeg har fått mindre valk! Hiihihihi *fnise*

hehehehe.. det har jeg også merka..

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 19:58   #67
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

null treningslyst akkurat nå er såååå trøtt
sambo ligger på sofan og snorker nå... hmm.. Nei, nå SKAL jeg gå å skifte så jeg får trent litt!!!


håperdu fikk trene bra! skal rocke litt jeg nå

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:33   #68
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og Fedon funker for meg, i allefall denne uka, for nå har jeg gått ned i ca 1/2kg denne uka og har kost meg med bønne/linser og rugsprø( 2 om dagen) og massevis av grønnsaker jeg før har hatt restriksjoner på.

Fedon funket for meg også, har gått "motsatt" vei av deg, men av samme grunn. Man blir litt lei, å det er det godt å kunne variere litt på hva man spiser. Blir helt svett av å lese journalen din, forresten (har ikke lest alt.. Har bare vært her inne i nesten to uker.. ) Har stor respekt for de som takler tre unger, på en gang. Samtidig med egen sykdom, hus etc., så bøyer jeg meg i støvet for det du får til! Godt at kiloene løsnet igjen, kan jeg tenke meg! Flink er du.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:51   #69
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

håperdu fikk trene bra! skal rocke litt jeg nå

Jepp, det ble en halvtimes tid. Magen var så full av taco at jeg ble kvalm
Lengre økt i morra Har rockering jeg også. Kommer dessverre så sjelden på at jeg faktisk har den

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 21:57   #70
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

må en snar tur innom å si hei Har vært på foreldremøte i barnehagen og skal egentlig se på Akutten. Men jeg har blitt avhenging og må innom å lese litt om dere!

Kipt Imse, men stor bil er vist ensbetydene med at man må stille opp for alle (alltid). Mannen har lastebil, men nå har vi blitt flinke til å si nei! Og folk forstår heldigvis det

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:00   #71
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Jepp, det ble en halvtimes tid. Magen var så full av taco at jeg ble kvalm
Lengre økt i morra Har rockering jeg også. Kommer dessverre så sjelden på at jeg faktisk har den

Rockering sier dere.....hmmm tror jeg bestilte meg en i fjor vår. Den står montert i skapet.....sikkert full av støv. Kanskje jeg skal finne frem den jeg også

Foresten så har ryggvalkene min også blitt minde * I like* .

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:15   #72
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Rocking er moro (altså de få rundene jeg klarer før den detter ned, og jeg må heise den opp igjen ) Noen som sa at øvelse gjør mester?? hehe

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:22   #73
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Uff, jeg tror jeg ga opp...for jeg var ingen mester....men i morgen skal den få lov å lufte seg fra sakpet *tror jeg* Kanskje det går lettere uten så mange ryggvalker

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:32   #74
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Uff, jeg tror jeg ga opp...for jeg var ingen mester....men i morgen skal den få lov å lufte seg fra sakpet *tror jeg* Kanskje det går lettere uten så mange ryggvalker

eller større sjanse for at den deiser i gulvet, for har ingenting å henge seg fast i??

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 22:43   #75
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

eller større sjanse for at den deiser i gulvet, for har ingenting å henge seg fast i??

gjenstår å¨se i morgen. Jeg lover å rapportere

natta!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no