Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

trenger gode råd - går ikke ned nok...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-06, 15:13   #1
bikini
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 50
bikini er på en erverdig vei
Unhappy

trenger gode råd - går ikke ned nok...

Hei (har skrevet nesten detsamme innlegget på feil sted; på generell ernæring...beklager at jeg roter, første innlegg!)

har nå vært inne og lest på lavkarbo.no i et par måneder for å få hjep med å bli kvitt "kosemagen" som har plaget meg siden ungdommen (nicken "bikini" er meghet ironisk i øyeblikket...). I dag - endelig - meldte jeg meg inn. Først vil jeg si at det er imponerende at det finnes et slik fora, siden i hvert fall ikke jeg liker å diskutere vekt etc. hjemme eller med venner. Jeg har to jenter selv (slanke, foreløpig) som jeg helst ikke vil at skal oppfatte at det er et "tema", derfor er jeg - utad - fornøyd med min "myke kropp". Inni meg, derimot, har jeg aldri vært det, og skjønte ikke før jeg begynte å lese om Lindbergh at mitt s.k. "sunde kosthold" aldeles ikke var det! Kiloene kom sigende selv om jeg i årevis hatt rykte blandt venninnene om å ha nærmest ekstreme holdninger (var veldig opptatt av økomat og er fremdeles typen "ikke brus, ikke snop i uka, helst hjemmelaget mat m mye frukt og grønt"), og nye klær måtte kjøpes hele tiden. I tillegg har hud og hår har alltid vært tørre, tørre, tørre...

SÅ - nå har jeg siden februar begynt å spise mye mindre karboh. + trene noen ganger i uken (litt pilates, og en aerobictime i uken). Og, joda, kroppen blir jo strammere, men vekten har stagnert på - 2 kg. Da var det stopp! Må tilføye at jeg har tillatt meg å drikke litt vin, og spise mer karbo i helgene, slik at ikke dette opplegget mitt skal påvirke familien så mye. I går begynte jeg på Atkins introkur, etter at jeg bommet dagen før med en stor fruktsalat til frokost. Status idag, 2 dagen: ikke sulten, men har en skrekkelig hodepine. Men ketostixen viste bare på lyseste rosa igår, og da leste jeg at jeg ikke burde ha spist nøtter (en håndfull) eller koppen med heistadgelé med krem til dessert igår. Eller tar det uansett noen dager å komme i ketose?

Det jeg virkelig savner er min ene kaffe latte om morgenen, og lille espressokopp om e.m.!!! Dessuten synes jeg at god mat (som jeg jo syns jeg får nok av...) ikke er detsamme i helgen uten et glass rødvin. Sukk. Men, jeg registrerte at Ketolysekuren tillater noe av dette - er det noen som kan si om et glass vin/dag/helgen og en latte er godkjent? Eller må kaffen være svart (det går det og...)

Lurer også på om det er flere som meg..som ikke ser særlig overvektige ut med klær på, fordi jeg har slanke bein og r smal rundt hofter/rumpe...men som bærer en liten "tønne" mellom bryst og hofter, som alltid er i veien!!! Den må bort (10-12 kg har jeg regnet ut...) - jeg skal ha på meg bikini i sommer!

mvh
"bikini" ???

bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 17:44   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: trenger gode råd - går ikke ned nok...

mange som har den kroppsformen ja. Selv er jeg mer pæreformet...
Uansett, velkommen hit. Jeg er lindberger med innslag av Atkins oppskrifter. Der tillates både kaffe, latte og litt vin og mørk sjokkis.. MEN; alle er vi forskjellige. noen trenger bare å kutte ut hovedfienden hvitt mel, sukker og stivelse og går ned, mens andre må slite med pinlig nøyaktighet i hva de spiser og drikker. Du kan jo prøve da? Kutt ut kaffe, lightprodukter, søtstoff og nøtter en uke eller to og se hva som skjer? Noen må kutte på melkeprodukter også.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 19:17   #3
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: trenger gode råd - går ikke ned nok...

Luringen gir deg et veldig godt svar

Jeg kan bare legge til at for meg tar ting tid, så det er små steg - et av gangen og til sammen blir mange små steg et stykke på vei. Ikke gi opp, har du et feilsteg så fortsett dagen etter og du vil stadig rykke nærmere målet.

Lykke til

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 19:48   #4
bikini
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 50
bikini er på en erverdig vei

Sv: trenger gode råd - går ikke ned nok...

Hei igjen,

sååååå hyggelig å få svar allerede etter så kort tid! Det hjelper på motivasjonen, å vite at jeg ikke e den ende der ute...Selv om jeg ikke sliter med stor overvekt, og aldri har, er det forferdelig frustrerende å ha overvekten så urettferdig fordelt..alt på magen (og litt ryggen og, kommet sakte sigende...). Har akkurat kommet hjem etter en bursdagspicknick i gode venners lag, og da var jeg flink og spiste ingen kaker, drakk ingen vin eller champagne som de andr hadde med...spiste bare min egen lavkarbosalat m mye fetaost og spekeskinke, og tok et jordbær til dessert. Men moro var det ikke å bare sitte å se på. Tok ikke en gang kaffekopp...

Så nå sitter jg her igjen og leser oppmunttrende ord, mens jeg spiser et bit vellagret Jarlsberg...

Takk for oppmuntring og råd, luringen og melania - oppløftende å høre at noen tillater latte (ellers drikker jeg ikke melk, altså...)og litt vin..sier jo ikke nei til litt mørk sjokkis heller (hehe).Er veldig glad i den nye mørke appelsinsjokoladen...men den er sikkert for søt for dette opplegget?

Vil bare si til deg, melania:Stå på, ...imponerende vekttap - du er flink!!! (har du vært i ketose, eller holder det med mindre karber for deg?)

bikini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg generelt, ketolysekuren når jeg må! Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 21:11   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: trenger gode råd - går ikke ned nok...

Jeg er på Ketolyse og drikker bøttevis med kaffe og melk hver dag.. men det fungerer på meg Du må som de andre sier, rett og slett prøve deg frem og se hva som virker. Jeg slet med det samme og fikk råd om å kutte ut barer, lightbrus og andre ting med sukkererstatning og det var det som skulle til

Jeg drikker gjerne ett glass vin i helgen og er ikke villig til å gi opp den lille kosen det er

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-05-06, 22:16   #6
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: trenger gode råd - går ikke ned nok...

Jeg er langt unna ketose, og så lenge jeg går ned så går jeg ikke til strengere tiltak. Jeg drikker forresten minst 1-2 kaffe latte (lettmelk) pr dag...

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no