Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Rask creme brulee?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-07, 14:21   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Rask creme brulee?

Hei! Jeg har vært på jakt etter en creme brulee oppskrift og så den som Nille har lagt inn her. Den syns jeg var ganske komplisert å lage og tok lang tid, så nå har jeg prøve min egen raske versjon!!

4 porsjoner:

3 dl fløte
2 ss splenda
10-15 vaniljedråper
2 egg
(Kan også ha vaniljestang oppi, men jeg vet ikke hvor mange karber det er i den!)

Kok opp fløte, splenda, og vaniljedråper. Ta kjelen av ovnen, la avkjøle noen minutter før du heller oppi to lett sammenvispede egg. Fyll oppi 4 creme brulee former og sett inn i ovnen i vannbad på 125 grader i ca 40 minutter. Midterste rille.

La de avkjøles en god del før de spises. Jeg har ikke sukker oppå, kun for å kutte ned på karber, men det er jo valgfritt! Hele oppskriften er vel ca 12 karber, så det blir 3 karber per porsjon. 7,5 hvis du har en teskje sukker oppå.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 17:15   #2
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee..

Har akkurat spist det!!! Serverte søsteren min en også, men hun fikk med sukkerlokk på...jeg droppa det. Smaker som helt vanlig cremebrulee!! Den er NYYYDELIG!! Kjapt å lage, og spises lunken....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 19:34   #3
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Den må jeg prøve!
Går det forresten greit med kremfløte i matlaging? Ser at den har en del mindre karbo enn matfløte.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 00:25   #4
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Hei!
Ja, bruk vanlig kremfløte. Som regel er det mindre karbohydrater i produkter det er mer fett i. Light-produkter bør unngås. Jeg bruker kremfløte i alt mulig rart.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 13-07-07, 07:54   #5
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Rask Creme Brulee?

Hørtes veldig god og lettvint ut! SKal prøve med lokk av Sukrin når jeg får ny forsendelse ....

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 19:44   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rask Creme Brulee?

Nam nam.. Dette var godt Årtnli godt!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:21   #7
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Hei!
Så f

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:23   #8
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Hei!
Så fint at du likte det!!! Jeg syns også den er veldig god! Men brukte du Splenda eller noe annet søtningsmiddel? Jeg skal prøve med Sukrin, syns Splenda har en litt bisk ettersmak.... Og så skal jeg prøve å ha i litt smelta, mørk sjokolade så blir det en slags sjokopudding.....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 21:25   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rask Creme Brulee?

Jeg brukte ca 2 ts splenda i fløten og litt på toppen etterpå Syns splenda er helt grei jeg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 17:34   #10
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Da tok jeg turen til supermarkedet. Etter å ha saumfart hele butikken fant jeg endelig denne splendaen...
Så tok jeg turen til Jernia å spurte om de hadde "noen sånne derre skåler en kunne steke dessert i som tålte steikeovn...". "Er det creme brulee former du mener?" spurte ekpeditrisen...
Så kjøpte jeg også "en plastbolle en kunne bruke til å blande mat i...", følte meg nok like utilpass i kjøkkenavdelingen som Blomsterfinn ville gjøre i verktøysavdelingen!
Vel oppskriften var enkel nok og resultatet ble kjempebra. Jeg synes det var veldig godt når det fortsatt var litt lunket. Resten havnet på kjøla og skal nytes kommende dager (så får jeg se om de holder seg så lenge).

Nå ble jeg inspirert til å forsøke andre og mer avanserte oppskrifter her inne. Kjøpte ingredienser til Nilles kyllingfajita og skal forsøke det i morgen!

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:06   #11
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.


Nå ble jeg inspirert til å forsøke andre og mer avanserte oppskrifter her inne. Kjøpte ingredienser til Nilles kyllingfajita og skal forsøke det i morgen!


Hvor fant du den? Søkte, men fant den ikke.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:11   #12
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Hvor fant du den? Søkte, men fant den ikke.

Nei jeg har problemer med søkefunksjonen jeg også, men her er tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3622
Ligger på side 14 ut i middagsoppskrifter.
Jeg skal forsøke å kutte noen få karber på den oppskriften før jeg lager den, men den ser frykterlig god ut

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:30   #13
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Nei jeg har problemer med søkefunksjonen jeg også, men her er tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3622
Ligger på side 14 ut i middagsoppskrifter.
Jeg skal forsøke å kutte noen få karber på den oppskriften før jeg lager den, men den ser frykterlig god ut


Tusen takk!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:32   #14
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Nei jeg har problemer med søkefunksjonen jeg også, men her er tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3622
Ligger på side 14 ut i middagsoppskrifter.
Jeg skal forsøke å kutte noen få karber på den oppskriften før jeg lager den, men den ser frykterlig god ut

Prøv å endre instillingene som jeg har forklart i denne tråden, da blir det sikkert lettere å søke frem gamle innlegg.


http://forum.lavkarbo.no/showthread....184#post234184

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 18:36   #15
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Prøv å endre instillingene som jeg har forklart i denne tråden, da blir det sikkert lettere å søke frem gamle innlegg.


http://forum.lavkarbo.no/showthread....184#post234184


Takk takk Lemen!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 17:52   #16
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Fy skam seg Siss1, du ødla creme brulee'en min idet du glemte å skrive i oppskriften at telefonrøret må legges av under oppvarming av fløten.
Når en svarer telefonen under oppvarming av fløte glemmer man nemlig fløten og det begynner å fosskoke. Fløteskummet ender da på plata og en får en helv**** jobb med å vaske etterpå!
Litt usikker på om jeg skal skylde på Siss1 eller den som ringte. Det som i hvert fall er sikkert er at jeg er skyldfri!

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 17:56   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Fy skam seg Siss1, du ødla creme brulee'en min idet du glemte å skrive i oppskriften at telefonrøret må legges av under oppvarming av fløten.
Når en svarer telefonen under oppvarming av fløte glemmer man nemlig fløten og det begynner å fosskoke. Fløteskummet ender da på plata og en får en helv**** jobb med å vaske etterpå!
Litt usikker på om jeg skal skylde på Siss1 eller den som ringte. Det som i hvert fall er sikkert er at jeg er skyldfri!


Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 18:00   #18
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Rask Creme Brulee?

Ha, ha, ha.......lomma mi lo!!!! Men bare skyld på meg du, jeg skulle selvfølgelig skrevet at den må passes på hele tiden!! Men jeg tenkte som så at siden de fleste av oss her inne antagligvis er "matvrak" (mener ikke å fornærme noen, altså....) og alltid på jakt etter noe godt, så lar man seg ikke affisere av en telefon midt i matlagingen!!
Men nå vet du det til neste gang, og komfyren din trengte kanskje en rengjøring allikevel....?

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 19:54   #19
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Kan også ha vaniljestang oppi, men jeg vet ikke hvor mange karber det er i den

En hel vaniljestang veier under 2g og det er kun frøene igjen i det ferdige produktet. Vaniljestanga veier fremdeles under 2g etter at vi har tatt ut frøene så her hadde det sikkert vært greit om frøene var rent sukker. Tar vi godt i å sier at frøene veien 1/10-del av vaniljestanga og at det tilsvarte rent sukker så er vi oppe i max 0,05 karber per posjon. I realiteten så vil jeg tro det er nærmere 0 enn 0.05 :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:55   #20
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Jeg har vært på jakt etter en creme brulee oppskrift og så den som Nille har lagt inn her. Den syns jeg var ganske komplisert å lage og tok lang tid, så nå har jeg prøve min egen raske versjon!!

4 porsjoner:

3 dl fløte
2 ss splenda
10-15 vaniljedråper
2 egg
(Kan også ha vaniljestang oppi, men jeg vet ikke hvor mange karber det er i den!)

Kok opp fløte, splenda, og vaniljedråper. Ta kjelen av ovnen, la avkjøle noen minutter før du heller oppi to lett sammenvispede egg. Fyll oppi 4 creme brulee former og sett inn i ovnen i vannbad på 125 grader i ca 40 minutter. Midterste rille.

La de avkjøles en god del før de spises. Jeg har ikke sukker oppå, kun for å kutte ned på karber, men det er jo valgfritt! Hele oppskriften er vel ca 12 karber, så det blir 3 karber per porsjon. 7,5 hvis du har en teskje sukker oppå.....

AH! Denne skal prøves! Jeg har laget Fedon sin med Fruktose, og syns den også er kjempegod.

Noen spm:

Bruker du hele egget? Ikke bare plommen?

Og hvor lenge setter dere den under "grillen" for å smelte sukkeret (evt fruktosen)? Jeg ødela nemlig flere porsjoner ved at den stod under grillen og begynte å foss-koke og skilte seg ble ikke noe særlig den nei...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 00:01   #21
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Bruker du hele egget? Ikke bare plommen?

Det står ikke at det kun skal brukes plommen og jeg har laget mange Flans som er en mindre fet variant i min tid og aldri kastet hviten så jeg syns at hele egget skal med.

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Og hvor lenge setter dere den under "grillen" for å smelte sukkeret (evt fruktosen)? Jeg ødela nemlig flere porsjoner ved at den stod under grillen og begynte å foss-koke og skilte seg ble ikke noe særlig den nei...

Syns den er fin som den er, men skulle jeg bruke sukker så hadde jeg kjøpt sånn flamberingssak man får på Clas.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 02:31   #22
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Rask Creme Brulee?

Ojoj..denne må testes ut!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:27   #23
Meatscience
Medlem
 
Meatscience sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Alder: 48
Innlegg: 120
Meatscience er på en erverdig vei

Sv: Rask Creme Brulee?

Et dumt spørsmål fra meg:

Hvordan gjør man det når man skal sette dette i vannbad i ovnen?? Det har jeg aldri gjort før...

Creme brulee-formene mine er forresten sånne lave som ser ut som små paiformer. Kan jeg bruke dem?

__________________


Startet mandag 3. august 2009. Er faktisk ikke overvektig lengre
i beg. av februar 2010! Jobber med ønskekiloene nå.
Meatscience er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 18:53   #24
Lykkelig
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 136
Lykkelig er på en erverdig vei

Sv: Rask Creme Brulee?

Hmm, nå har de stått inne i over 40 minutter og de er riiiimelig flytende Hva skjer??

__________________
Tilbake på vannvogna...
Lykkelig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Creme Brulee (lavkarbo) Nille Kake/dessert og snacks 8 30-05-10 19:58
Dette MÅ jeg bare dele ... SJOKOLADE-BRULEE! Siss1 Spørsmål og svar 4 02-09-08 19:34
Sjokolade-Brulee! (Mmm ...) Siss1 Kake/dessert og snacks 23 02-09-08 14:49
Créme Chèrie (kirsebærost) tess81 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-09-06 18:39
Creme fine?? Tiril77 Lavkarbo generelt 8 27-01-05 11:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no