Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-04, 09:46   #1
apple
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sa jeg stillestående? Hva med opp i vekt!!!

Nå er jeg kjempefortvilet! Har vært tro mot induksjonsmaten og mener jeg holder meg innenfor. Allikevel viser vekten i dag at jeg har gått opp en halv kilo! Jeg som ventet på et wooosh! Så går det opp i stedet.
Jeg er nå på min tredje uke, og har fulgt induksjonskostoholdet også i uke tre, men netton etter siste uker er altså en halv kilo pluss!
Det merkelige er at det var akkurat her det stoppet opp sist jeg var på en slankekur også....selv om det da var en standard lavenergikur.

Jeg har hele tiden drukket kaffe med suketter, de to første ukene gikk jeg jo ned, så hvorfor ikke nå?
Jeg har hele tiden spist mye ost og gjør det fortsatt.
Jeg har hele tiden fått i meg fett i form av olivenolje og en liten smørklatt på middagen for smakens skyld.
Jeg har hele tiden skvisa litt lime på salaten.
Mengden salat er kanskje det jeg har slurvet med....Litt mer nå enn i begynnelsen?
Har ikke rørt brød, poteter, ris, pasta eller godteri!
Spiser kun rent kjøtt, men har den siste uken begynt å spise stekt kjøttdeig med godkjent krydder på. Kjøttdeigen er det jo litt, men altså veldig lite KH i.

Hjelp meg, jeg er lei meg jeg nå, altså!

  Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 09:48   #2
apple
Gjest
 
Innlegg: n/a

Glemte å si at stixen er litt merkelig om dagen. Er lys rosa med sterkere mørke rosa flekker innimellom, er vel i ketose da?

  Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 10:00   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Du venter på "The woosh fairy" du også? (Som Nille så fint kaller det )

At du spiser for mye grønnt skal du ikke tenke på, for det skal litt til å spise for mye der så lenge du bare spiser salat. Det eneste tipset jeg kan gi deg er å bytte ut kaffen med vann fram til det løsner, eller i allefall gjøre en forandring enten i maten du spiser eller i aktivitet, om du går tur nå så kan du prøve å svømme for eksempel. Eller begge deler, fisk og svømming 3 dager i uken...

Det viktigste er å holde ut!

Om det er her du "alltid" stopper så har du nok kansje nådd en slags grense for kroppen din, når jeg nådde min "Hit men aldri lengre" grense så tok det vel 2 uker før vekten viste lavere tall. Men innen for disse 2 ukene skjedde det enorme forrandringer i kroppen. Kjente at kroppen ble formet på en måte...

Jeg venter på wooshet selv jeg nå... Ikke kjekt å vente...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 10:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ikke fortvil Apple !! Det er helt naturlig å stå stille eller ha varierende vekt (opp/ned et par kilo) en periode. Kroppen din prøver bare å finne ut av hva som skjer. Du har spist riktig !! Kroppen erstatter fettet du mister med vann fordi den er "redd" for å sulte. Når den etter en stund finner ut at den får nok mat, "slipper" den vannet den har lagret i fetteellene som erstatning for fettet du forbrenner. Da er det gort mulig du mister mer en halvkiloen du har gått opp. Noen har mistet så mye som 3 kilo over natten.

Om du trener legger kroppen også vann rundt musklene som "beskyttelse" for skaden musklene får når du trener. Etterhvert blir muskelen helet og vannet slippes. Jeg har vært flink med øvelsene mine denne uka. Akkurat nå står vekten stille, eller dvs.opp et kilo denne uka. Men centimeterne forsvinner. Uten noe særlig vekttap har jeg gått ned fra str 44 før sommerferien til str 40 nå. Jeg har funnet et kjekt dataprogram på internet (www.mybodycomp.com) , som basert på mål og vekt sier jeg hadde lagt på meg 1 kg i muskelmasse og IKKE fett denne uken. Fettprosenten går ned og det er hva som betyr noe !! Jeg veier og måler en gang pr uke.

Så ikke vær lei deg, - og IKKE gå i fella med å spise mindre, da blir kroppen overbevist om at den vil sulte og slipper iallfall ikke vannet enda. (been there, done that, wore that T-shirt !)

Og JA, har du utslag på stixen, uansett farge, så er du i ketose !!

Lykke til videre og smør deg med tålmodighet !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-04, 11:25   #5
apple
Gjest
 
Innlegg: n/a

Å takk!

Tusen takk for info og oppmuntring!
Jeg gir herved ikke opp!!!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no