Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Myrdet av Aspartam

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-04, 09:12   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Myrdet av Aspartam

http://www.stanley2002.org/murderbyaspartame.htm
http://www.dorway.com/badnews.html#symptoms

Overdreven amerikansk skrekkhistorie eller noe i det? Les og døm selv. Har noen på dette forumet hørt at aspartam omdannes til metanol før?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 09:20   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Aspartam er laget av metanol og to aminosyrer. Man har imidlertid ikke klart å måle noe metanol i blodet etter konsumering. Metanol kan kanskje likevel skade mageslimhinnen. Aminosyrene finnes i mat og er ikke farlige.

Jeg synes det er vanskelig å lese artikler om aspartam. Er det seriøst eller useriøst? Er det korrupt og holdes informasjon tilbake av matvareindustrien om hvor farlig det er? Er det kun skremselspropaganda fordi noen få har reagert allergisk mot aspartam?

Jeg vet ikke hvor "redd" jeg skal være aspartam. Er på vippen hele tiden. Ikke at jeg tror det er sunt på noen måte, men HVOR ille er det....?


*tusler ut på kjøkkenet og tar meg et glass iskald tab*

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:29   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

orket ikke å lese artikklene en gang for det skrives så mye rart om aspertam.

For meg er aspertam en sult trigger og det er den eneste faren jeg har merket på meg selv, har ikke myrdet noen i det siste .

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 10:31   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Herregud... Patetisk. Jeg har hørt sånne historier før men tar det ikke så altfor alvorlig.
Stevia er jo også livsfarlig nå. :dåne:
Eller, det kunne visst gjøre hannrotter sterile om de inntok mengder av det (større mengder enn et menneske klarer å spise i det hele tatt pga bitterheten), så dermed ble det trukket fra markedet. Jeg fikk nesten hysterisk latterkrampe da de sa det. Vi er omgitt av kunnskapløshet og idioti!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:08   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Har ikke peiling jeg altså , men Mat&Helse lister opp en lang rekke bivirkninger ved bruk av Apartam (har ikke rukket å lese hele artikkelen enda )

Alzheimer sykdom
Angst og depresjoner
Astma
Døvhet
Graves sykdom
Grå stær
Hodepine og hukommelsestap
Imotens hos menn
Kramper
Kreft
Kvalme
Leddsmerter
Migrene
Nervebetennelse/skader
Nummenhet
Skade på synsnerven
SLE
Svimmelhet
Søvnløshet
Takyardi (Hjerteklapp)
Talevansker
Tapt smaksans
Tinnus


Skjønner ikke helt hvordan de kommer fram til alt slikt jeg.
Endel som ligner litt på lavt-stoffskifte spør du meg

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:26   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja jeg leste det i dette nr, det som kom i går. Jeg elsker Mat & Helse og har intet annet enn den dypeste respekt for dem, men akkurat her syns jeg de overdriver litt....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-04, 11:42   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jaaaada, amerikanerne er SÅÅÅÅÅÅÅ typiske (og gjett om de blir sure når jeg sier det da !!!). Det er krisemaksimering og dobbeltmoralisme overralt !

Jeg tror nok mange reagerer på Aspartame, - allergi/allergiske reaksjoner, - men jeg tror IKKE at man dør av det !! ........vel, hvis man setter til livs flere kilo er det vel sannsynlig at man kan dø av det.... Det er slik amerikanerne er vant til å bli advart mot.
I bruksanvisningen for mikrobølgeovener står det at det ikke kan brukes til å tørke kjæledyr i !!

...verden vil bedras !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som "tåler" aspartam?? elian Lavkarbo generelt 13 07-03-05 20:44
Så jeg tåler altså Aspartam? Eller.... ?? elian Induksjonen 4 19-08-04 14:04
Vekttap, aspartam og grønnsaker.... Adelllan Vedvarende vekttap 28 04-06-04 10:24
Aspartam Kristian Lavkarbo generelt 1 20-03-04 00:20
Noen erfaringer med aspartam Silvandar Atkins kosthold 10 19-02-04 14:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no