Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Vitamintillskudd under LCHF?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 15:20   #1
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Vitamintillskudd under LCHF?

Hei!
Får man i seg alle vitaminer og mineraler man trenger under LCHF? Trenger man noe vitamintillskudd av noe slag?

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:27   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: itamintillskudd under LCHF?

Spesielt dersom man lever ketogen, finnes det et utvalg man bør ta!

Se her! Du kan lese om de forskjellige litt nede på siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:52   #3
EBMTone
Juniormedlem
 
EBMTone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 19
EBMTone er på en erverdig vei

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Men om man spiser så mye karber at man ikke kommer i ketose.. da trenger man ikke tillskudd? Jeg ligger nok på mellom 10-30 til vanlig, men kanskje opp mot 40 inni mellom.

EBMTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:01   #4
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Dersom du klarer å leve lavkarbo med nok proteinrik mat trenger du ikke tilskudd. Kjøtt og fisk inneholder alt du trenger. Og - unnskyld meg Kitt - men det du linker til er bare kommersielt tull

  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 02:12   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Dersom du klarer å leve lavkarbo med nok proteinrik mat trenger du ikke tilskudd. Kjøtt og fisk inneholder alt du trenger. Og - unnskyld meg Kitt - men det du linker til er bare kommersielt tull

Det medfører ikke riktighet. Kjøtt og fisk innholder endel vitaminer, men ikke alle. Du mangler bla. C-vitamin. I tillegg kan et Ketogent kosthold gi deg endel andre mangler. Om Torkils vitaminpakke er det eneste riktige, vet jeg ikke. Har dårlig tilgang på en lab som kan analysere blodet mitt. Det jeg vet derimot er at hvis jeg ikke spiser masse magnesium når jeg lever ketogent, så får jeg masse kramper i lårene. u-gøy å hoppe rundt på soveromsgulvet midt i natten.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:14   #6
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Det medfører ikke riktighet. Kjøtt og fisk innholder endel vitaminer, men ikke alle. Du mangler bla. C-vitamin. I tillegg kan et Ketogent kosthold gi deg endel andre mangler.

Animalsk føde inneholder alle essensielle aminosyrer, og 12 av de 13 essensielle vitaminene i store mengder. Folk lever, og har levd i uminnelige tider, med god helse og uten problemer på animalsk føde alene. Karbohydrat er det eneste av de tre næringsstoffene vi overhodet ikke har behov for.

C-vitamin er unntaket, men poenget er at du trenger mye mindre c-vitamin på et lavkarbokosthold. C-vitaminmolekylet er veldig likt glukose. Det blir tatt opp i cellene ved hjelp av de samme mekanismene, og konkurrerer derfor med glukose. Det er en kamp c-vitamin alltid taper, og blir derfor skilt ut i urinen fremfor å bli nyttiggjort, såfremt blodsukkeret er høyt. Det er også årsaken til at diabetes type 2-pasienter har ca 30% mindre c-vitamin i omløp enn andre.

C-vitamin: C6H8O6
Glukose: C6H12O6

Dvs 4 ekstra hydrogenatomer, så har du glukose.

Så problemet er ikke at det er for små mengder c-vitamin i kosten, men at et høykarbokosthold fortrenger dem. For oss vanlige lavkarbere er det ikke nødvendig med tilskudd. Men det er selvfølgelig like viktig å spise variert på lavkarbo som på alle andre dietter.

Jeg har selv levd omtrent fullstendig ketogent i over to år uten noen form for tilskudd. Skulle vel hatt skjørbuk for lenge siden, men både det og alle andre mangelsykdommer glimrer med sitt fravær. Og det er vel ikke nødvendig å slanke lommeboka i samme tempo som kroppen?

Poenget er altså at hvis kroppen har nok av noe, blir du ikke sunnere av å tilføre enda mer av det samme. Vi må bli kvitt ideen om at lavkarbokosthold på noen som helst måte er mindreverdig. Lavkarbo kan være en sunn og komplett livsstil. Det er kostholdet mennesket er skapt for. Alle mytene om at vi mangler ditt og datt er basert på teori om høykarbo.


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 11:34.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:04   #7
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Dermed er vi enig, du får ikke i den C-vitaminer nok.
Så kommer vi til mineraler. Du vil mangle bla. Magnesium og muligens Calsium.
Jeg går etter et par dager i kjempekramper hvis jeg ikke spiser magnesium ved siden av.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:24   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Dermed er vi enig, du får ikke i den C-vitaminer nok

Nei, vi er ikke enige. Du får i deg mer enn nok c-vitamin med et lavkarbokosthold. Det er på høykarbodietter du trenger tilskudd.

Har ikke tenkt å gå inn i en lang diskusjon om dette. Ville bare informere om at det går helt fint å leve lavkarbo uten å kjøpe dyre tilskudd. Det handler bare om å spise variert. Ingen i vår familie tar tilskudd, og vi har svært aktive barn som driver idrett hver dag. Vi voksne er ferdig slanket for lenge siden, men lever ketogent for helsen og de gode matopplevelsers skyld. Hele familien lever altså 100% lavkarbo, og er kjernesunne. Vi mangler ingenting.


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 17:33.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:33   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Nei, vi er ikke enige. Du får i deg mer enn nok c-vitamin med et lavkarbokosthold. Det er på høykarbodietter du trenger tilskudd.

Har ikke tenkt å gå inn i en lang diskusjon om dette. Ville bare informere om at det går helt fint å leve lavkarbo uten å kjøpe dyre tilskudd. Det handler bare om å spise variert.

Får man egentlig nok c-vit?? Det er jo avhengig av hva man spiser. Kan ikke generelisere det. Går fint an å spise lavkarbo og likevel ha mangler i vitamin-/mineralverden.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:39   #10
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Får man egentlig nok c-vit?? Det er jo avhengig av hva man spiser. Kan ikke generelisere det. Går fint an å spise lavkarbo og likevel ha mangler i vitamin-/mineralverden.

Det er vel det jeg sier? At så lenge du spiser variert, har du ikke behov for tilskudd, uansett kosthold. Er klar over at mange ender på en diett bestående av egg og bacon. Da trenger du selvfølgelig tilskudd av det meste, inkludert vett og forstand og en bedre kokebok. Men det gjelder i like stor grad de som lever på pizza og cola


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 18:25.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:44   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det er vel det jeg sier? At så lenge du spiser variert, har du ikke behov for tilskudd, uansett kosthold. Er klar over at mange ender på en diett bestående av egg og bacon. Da trenger du selvfølgelig tilskudd av det meste, inkludert vett og forstand. Men det gjelder i like stor grad de som lever på pizza og cola.

Nåhh... Vis meg den perfekte ukesmenyen som ivaretar alt av mineraler og vitaminer og jeg skal tro deg, skal til og med kutte ut alt av tilskudd jeg tar bare for å bevise at du har rett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:58   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

C-vit bør tas sammen med jern for best mulig opptak. Samtidig er inntak av kalsium hemmende på jernopptaket. Det er greitt at vi kanskje inntar NOK for å kunne være balansert vitamin og mineralmessig sett. Men cluet er at flere ting er avhengig av hverandre for at det skal bli optimalt. SÅ drevet er ikke jeg.. Og sikkert mange med meg. Derfor er det kjekt å forholde seg til Andersens ketolysetabeletter som han presisrer tiden de skal inntas på. Nytter med andre ord ikke knaske lever hvis man knaske ost samtidig da bost vil redusere opptaket av jern. Dette får mange mødre beskjed om rett etter at de har født...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:01   #13
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nåhh... Vis meg den perfekte ukesmenyen som ivaretar alt av mineraler og vitaminer og jeg skal tro deg, skal til og med kutte ut alt av tilskudd jeg tar bare for å bevise at du har rett.

Haha - send meg en fullstendig detaljert fortegnelse over akkurat din kropps behov for vitaminer og mineraler i løpet av en uke, så skal jeg nok klare å sette sammen en meny

Prøv å variere med mange typer kjøtt, fisk, grønnsaker (fra begge sider av jorda - over og under), nøtter, mandler, belgfrukter osv, så er du der.

Er nesten litt overrasket at vi har overlevd som rase i så mange millioner år, så vanskelig som det tydeligvis er å få i seg den optimale ernæringen. Tror ikke det var så utbredt med tilskudd i steinalderen, ei heller at de passet på å få i seg en frukt sammen med grevlingsteken for å optimalisere c-vitaminopptaket. Det er forresten like mye c-vitamin i en paprika som i en kilo appelsiner.


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 22:17.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:03   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Haha - send meg en fullstendig detaljert fortegnelse over akkurat din kropps behov for vitaminer og mineraler i løpet av en uke, så skal jeg nok klare å sette sammen en meny

Prøv å variere med mange alle typer kjøtt, fisk, grønnsaker (fra begge sider av jorda - over og under), nøtter, mandler, belgfrukter osv, så er du der.

Det er jo det som er poenget! De færreste av oss VET hva kroppen trenger av mineraler etc. Derfor er det best med føre var.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:06   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er jo det som er poenget! De færreste av oss VET hva kroppen trenger av mineraler etc. Derfor er det best med føre var.

BTW, jeg sliter meg kaliummangel.... Kan ikke knaske brokkoli hele tiden da jeg har for høye jernlagre.... Banan kan jeg i allefall ikke spise.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:21   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

BTW, jeg sliter meg kaliummangel.... Kan ikke knaske brokkoli hele tiden da jeg har for høye jernlagre.... Banan kan jeg i allefall ikke spise.

Hvis du med føre var mener å ta tilskudd av alt mulig rart fremfor å få det naturlig gjennom kosten, er jeg flammende uenig.

Det er mulig du bruker noe vanndrivende siden du mener å ha kaliummangel. I så fall er gode lavkarbo kalsiumkilder f.eks. kål, salat, karse, oliven, spinat, blåbær, stikkelsbær, nøtter, tomat, rødbeter og selleri.


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 22:18.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:28   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Hvis du med føre var mener å ta tilskudd av alt mulig rart fremfor å få det naturlig gjennom kosten, er jeg flammende uenig.

Det er mulig du bruker noe vanndrivende siden du mener å ha kaliummangel. I så fall er gode lavkarboalternativer f.eks. kål, salat, karse, oliven, spinat, blåbær, stikkelsbær, nøtter, tomat, rødbeter og selleri.

Jeg får ikke opp kaliumnivået gjennom mat. Det nytter ikke. Et eller annet stopper opptaket. Og jeg mener ikke ha kaliummangel, jeg har det påvist og diagnostisert. OG jeg har før høye jernlagre slik at jeg IKKE skal spise mat som inneholder mye jern. Dette vet jeg for jeg har fått det påvist. Men hva med alle andre som ikke vet hvordan kroppen er sammenskrudd? Er det ikke bedre at de tar disse ketolysepillertene og har en kropp som funker? I stedet for å risikere det motsatte??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:30   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Jeg knasker alt av nøtter jeg kommer over....

Gode kaliumkilder.. Jada, vet dette. Endel av disse er gode jernkilder også...

  • Ferske og tørkede aprikoser
  • Asparges
  • Avokado
  • Bananer
  • Hvite, kokte bønner
  • Grønne bønner
  • Brokkoli
  • Cantaloupe-melon
  • Gulrøtter
  • Dadler
  • Grapefrukt
  • Sopp
  • Appelsin
  • Fersken
  • Peanøtter (naturelle)
  • Poteter
  • Svisker
  • Spinat
  • Squash
  • Solsikkefrø (naturelle)
  • Søtpotet
  • Tomat
  • Vannmelon

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:41   #19
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det ikke bedre at de tar disse ketolysepillertene og har en kropp som funker? I stedet for å risikere det motsatte??

Nei. Ketolysepillene er overhodet ikke en forutsetning for at kroppen skal fungere.


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 18:54.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:47   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Nei. Ketolysepillene er overhodet ikke en forutsetning for at kroppen skal fungere.

Har du selv erfaring om det da?? Hvorfor tar du ikke opp diskusjonen med ketolyseandersen istedet for å kritisere oss som mener å ha nytte av dem??

De to-tre hundre milligrammene jeg får ekstra av kalium gjennom disse tabelettene er nok til at jeg unngår parese. Jeg erfarte det i sommer og aldri mer. Jeg fikk nemlig i sommer beskjed om å kutte ut alle ketolysetabelettene. Rsultatet var et besøk på akutten med venstresidig fullstendig parese og hypokalemi. Kaliumtilskudd ble innsatt tvert. NÅ holder jeg kaliumen i sjakk med ketolysetabelettene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 18:54   #21
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Husk at denne tråden handlet om generelle råd i forhold til LCHF. Det blir feil å gi råd basert på spesifikke sykdommer osv. Om jeg skulle ha migrene, anbefaler jeg ikke Anervan til alle for å være "føre var". Skjønner? Og at alle tråder om lavkarbo her på forumet må ende opp i en diskusjon rundt en kommersialisert versjon kalt ketolyse er tilsvarende dumt.

Og til sist - å antyde at man havner på akutten hvis man ikke spiser ketolysepillene blir for drøyt. Og da er jeg ferdig med denne diskusjonen. Lykke til


Sist redigert av Chunky : 13-01-11 kl 19:02.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:01   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Husk at denne tråden handlet om generelle råd i forhold til LCHF. Det blir feil å gi råd basert på spesifikke sykdommer osv. Om jeg skulle ha migrene, anbefaler jeg ikke Anervan til alle for å være "føre var". Skjønner?

Å antyde at man havner på akutten hvis man ikke spiser ketolysepillene blir for drøyt. Og da er jeg ferdig med denne diskusjonen. Lykke til

Det er ikke det jeg sier heller. Det jeg mener at det ER faktisk en grunn til at ketolyseandersen anbefaler disse tabelettene. Og spør du de som tar dem vil du mest sannsynlig får til svar at de merker det ganske kjapt hvis de IKKE tar dem. Dette fordi at det er salter vi pisser ut. Krom er for sukkersuget for dem som måtte lide av det. Jeg lider IKKE av det og spiser derfor ikke krom. HVIS jeg ved lavkarbo skulle skille ut stoffer som skulle forhindre min migrene så hadde jeg såklart tatt kosttilskudd som skulle lindre det!

Jeg reagerer ikke på at DU ikke tar noe, men på at du er så bastant på at INGEN trenger ta noe. Dessuten, det finnes massevis av mat DU kan ta for å lindre migrene. Men det er ikke akkurat lavkarbo, men spis deg opp istedet for å ta medisin.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:06   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Mat for migrene Chunk

Mat mot migrene

  1. Hopp aldri over frokosten! Frokost setter fordøyelsen i sving etter nattens faste, og du får påfyll av frisk energi som holder blodsukkeret konstant.
  2. Spis hyppig! Tre-fire timer bør være maksimaal tid mellom to måltider. Vet du at det blir lengre så spis litt frukt eller ta en yoghurt med litt korn oppi. Det viktige er å holde blodsukkeret jevnt.
  3. Spis tre hovedmåltider og to mellommåltider hver dag – og pass på at måltidene er så balansert som mulig, det vil si at de både inneholder grovt brød, korn, ris eller rotgrønnsaker, proteinkilder som fisk, magert kjøtt, egg eller soya, og noe fett i form av nøtter, kaldpressede planteoljer eller litt myk margarin.
  4. Unngå store måltider med svært mye karbohydrater, slik som masse pasta uten kjøtt eller annet ved siden, eller store mengder godteri. For høyt blodsukker er heller ikke bra for migrenen.
  5. Husk også å spise grove karbohydrater før du trener, og en påfyll av karbohydrater, protein og væske etter at du har trent eller vært i aktivitet. En skive grovt brød med skinke på, samt rikelig med vann, er fint i så måte.
  6. Kosttilskudd kan også hjelpe. En multivitamin-mineraltablett som både inneholder pantotensyre, riboflavin, vitamin C og E, og magnesium kan hjelpe. Likeledes kan det være verdt å forsøke nattlysolje.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:18   #24
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Dårlig eksempel fra min side. Det er ikke meg, men min kone som har slitt med migrene. Fakta er at hun ikke har hatt et eneste anfall siden vi begynte med lavkarbo for to år siden

Håper vi fortsatt er venner. Var som jeg nevnte innledningsvis ikke meningen å lage noen stor diskusjon om dette. Jeg er visst ikke helt kompatibel med forumet om dagen

  Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 19:25   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamintillskudd under LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Dårlig eksempel fra min side. Det er ikke meg, men min kone som har slitt med migrene. Fakta er at hun ikke har hatt et eneste anfall siden vi begynte med lavkarbo for to år siden

Håper vi fortsatt er venner. Var som jeg nevnte innledningsvis ikke meningen å lage noen stor diskusjon om dette. Jeg er visst ikke helt kompatibel med forumet om dagen

Godt å ha noen å putre litt med! Jeg trengte det i dag.
Venner!! Ikke meningen å være så bastant jeg heller, jeg er bare frustrert over at jeg ikke finner den rette "nøkkelen" til god helse uten tilskudd.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 22:29
LCHF og Ketolyse Trulte42 Spørsmål og svar 2 04-09-10 19:34
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Bakglädje med LCHF Cornelia Lavkarbobøker 3 07-04-10 23:48
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no