Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Grønn te kapsler/karbblokkere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-07, 06:05   #1
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Grønn te kapsler/karbblokkere?

Hva tror vi om det?

Har lest på nett at det er vitenskapelig bevist at sånt kan "viske bort" opp til 38KH per dag. Dette var en seriøs side.
http://bestlowcarbs.com/article1004.html

Vet (og ser i forum) at det er vanndrivende med grønn te da. Så 1) har noen prøvd sånt på planlagte sprekker og blitt i ketose, og 2) hvor mye ekstra vann må jeg drikke da da? Eller er dette tett i pappen?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:11   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Grønn te kapsler/karbblokkere?

Om du søker på karboblokkere får du opp en masse tråder om dette. Men jeg kan ta hurtigsvaret/sammendraget her:

Vi anbefaler ikke piller etc her på forumet. Det finnes ingen mirakelpille/drikk som har varig effekt og som hjelper oss å ta av. Det finnes ingen snarveier. Høres det for godt ut til å være sant så er det som regel det. Det er stort sett overprisede produkter hvor reklamen juger så de tror det sjøl.

Lever du på lavkarbo kosthold er det penger ut av vinduet å kjøpe karboblokkere. De består som regel av hvit hagebønneekstrakt og flere blindtester ha vist at det ikke har noen påviselig virkning. Det funker ikke i det hele tatt for å si det sånn. Det har blitt prøvd av flere her inne og av enda flere inne på amerikanske/canadiske lavkarbo forum. Har enda ikke hørt om lavkarbere som anbefaler det eller har hatt noen merkbar virkning. Reklamen høre jo forlokkende ut, men det er jo i praksis det viser seg....

Spiser du lavfett, lavkalori med mye karber er det mulig det kan virke - men altså IKKE skikkelig lavkarbo kosthold. Det sises de skal blokke ut 38% av sukker og karbohydrater. Vi spiser jo såpass lite karber at det ikke er noen "å blokke". Kroppen vår trenger de få vi spiser.

Grønn te er hverken mer eller mindre vanndrivende enn vanlig te. Noen påstår at spesielle grønne te typer er bedre enn andre og de påberoper seg å øke forbrenning etc etc.
Grønn te eller en hvilken som helst annen te øker forbrenningen med ca. 4 %. 4 % utgjør ca. 2 kilo i året, så noen merkbar virkning har den neppe.

Her er litt mer info.


Jeg er ex te-drikker og har prøvd de fleste. OM det i det hele tatt har noen virkning er det placebo-effekten. Det eneste jeg opplevde var at jeg ble veldig våken..... I grønn te
blir bladene minimalt oksydert og beholder derfor grønn farge - men samtidig har de av samme grunn noe høyere koffein innhold enn svart te.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 18:20   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Grønn te kapsler/karbblokkere?

Takk Nille!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 17:36   #4
rebekah
Juniormedlem
 
rebekah sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 40
rebekah er på en erverdig vei

Sv: Grønn te kapsler/karbblokkere?

men sånn rent hypotetisk:

Dersom en person på lavkarbokosthold (atkins, ketolyse..etc.) skulle hatt en av de planlagte sprekkdagene som jeg ser at en del praktiserer. ELLER man har blitt invitert til middag hos svigers og planlegger en liten sprekk i den forbindelse fordi man vet at den hjemmelagede brune sausen som alt kjøttet ligger i inneholder hvetemel e.l.
ville det i så tilfelle kunne være nyttig å bruke karboblokkere i forbindelse med disse planlagte "småsprekkene"?? hadde det kunnet lurt kroppen til å ikke legge merke til sprekken?? for eksempel å ta karboblokkere på lørdag for å med god samvittighet unne seg noen tørkede aprikoser uten at det får innvirkning på ketosen?

__________________
Life isn`t about waiting for the storm to pass...
It`s about learning to dance in the rain.
rebekah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rosenrot med grønn te VioLETTa Ketolysekuren 3 26-10-07 20:48
Grønn te... Borealis Artikler 3 23-04-07 18:32
Grønn resept ... Charmtassen Lavkarbo generelt 2 20-04-06 13:13
grønn te seagirl Kosttilskudd 18 20-09-04 15:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no