Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Begynne på Ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-06, 14:57   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Begynne på Ketolysekuren?

Hei!

Et lite spørsmål, som vanlig så spør jeg "ekspertpanelet"her !

Jeg har ikke vært så flink med Linberg dietten min, det har gått iett med forberedelser til flyttingen til det store utland, og da går prioriteringene mine med maten ned......dessverre! Skal skjerpe meg...lover!!

Jeg har prøvd Lindberg nå et par uker, og det er masse god mat, men saken er at jeg har fått litt elveblest tilbake når jeg sluttet med Ketolysekuren. Kanskje kroppen min hadde det bedre med mindre karbs/mer fett og protein?

Hvor lenge bør jeg vente før jeg hopper på evt.en Ketolysekur igjen?

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 08:26   #2
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne på Ketolysekuren?

Begynner på Ketolysekuren igjen-får se om jeg blir bedre av elveblesten igjen.

God Jul alle sammen!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 09:57   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Begynne på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av nita58, her.

Jeg har prøvd Lindberg nå et par uker, og det er masse god mat, men saken er at jeg har fått litt elveblest tilbake når jeg sluttet med Ketolysekuren. Kanskje kroppen min hadde det bedre med mindre karbs/mer fett og protein?

Hvor lenge bør jeg vente før jeg hopper på evt.en Ketolysekur igjen?

Hei du !
Så ikke denne posten før nå.... Sorry at inge har svart deg !

Tror ikke elveblesten har så mye med andel fett/protein å gjøre, men sannsynligvis med hvilke matvarer du har spist nå som du ikke spiste på Ketolyse. Det kan rett og slett være en intoleranse for enkelte matvarer. Om du trives på Ketolyse er det bare å starte rett på, behøver ikke pause først. Siden, om du syns utvalget i matvarer etc blir begrenset, eller du nærmer deg målet ditt, kan du innføre en og en matvaregruppe, slik at du finner ut av hva som gir deg elveblesten tilbake. Atkins sin vedvarende stige er fin til det bruket. Det er matvaregrupper sortert etter GI og allergener.

Vedvarendestigen - tilbakeføring av matvarer

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:36   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Begynne på Ketolysekuren?

Hei

Av mange grunner som har med kroppens betennelsessystemer og betennelsesdempende systemer å gjøre, vil jeg anbefale deg mye fisk av ymse slag og lyst kjøtt hvis du velger ketolysekuren. Og variasjon av grønnsaker og det du har i salaten er viktig.
Tran eller annen omega III kilde vil trolig også være gunstig for din elveblest som jeg regner med er av typen "Kronisk elveblest"

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 09:19   #5
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Begynne på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Av mange grunner som har med kroppens betennelsessystemer og betennelsesdempende systemer å gjøre, vil jeg anbefale deg mye fisk av ymse slag og lyst kjøtt hvis du velger ketolysekuren. Og variasjon av grønnsaker og det du har i salaten er viktig.
Tran eller annen omega III kilde vil trolig også være gunstig for din elveblest som jeg regner med er av typen "Kronisk elveblest"

Lykke til
Torkil

Hei!

Ja det stemmer at jeg har "kronisk elveblest". Det eneste jeg reagerte på var hvetemel, men det var ikke så mye. Hudspesialisten mente kanskje det var for lite utslag for å få elveblest av. Eller's har jeg tatt flere liter blodprøver, men ikke noe å finne der heller!

Har hatt nå elveblest siden juni, og tar Cetizirin hver dag og Atarax på kvelden om det er ille. Tør ikke å slutte med Cetizirin, for da blomstrer det opp igjen. Det er ikke så ille nå, men i sommer så jeg ikke ut

Følte meg veldig vel med Ketolyse kuren, selv om ikke vekttapet har vært av det store- så gav det meg overskudd. Har t.o.m ikke vært trøtt, selv når jeg har tatt store doser antihistaminer.

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal begynne på ketolysekuren nå... Sissez Ketolysekuren 9 26-09-06 21:47
Begynne induksjonen nå eller vente? MokkMokk Lavkarbo generelt 9 21-06-06 23:25
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Ny på KetolyseKuren med ett par spørsmål. Elvis Ketolysekuren 7 23-06-05 00:51
Den ultimate dagsmenyen på Ketolysekuren?? Vilje Ketolysekuren 1 30-05-05 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no