Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-05, 17:46   #1
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien
Question

Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Mulig denne ikke er lagt riktig, men jeg lurer på: Kan man spise for mye mat på Atkins? Jeg tenker på for mye kjøtt/kylling/fisk/egg? Bør man spise små måltider?

På forhånd takk!

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 18:12   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

man kan alltid spise formye.. men tror ikke du kommer til å klare det..
spiser du riktig klarer du ikke SÅ mye mat..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 18:22   #3
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Opprinnelig lagt inn av Helene

man kan alltid spise formye.. men tror ikke du kommer til å klare det..
spiser du riktig klarer du ikke SÅ mye mat..

Oki!
Takk for svar!

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 18:36   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Spørs hva du mener med "atkins" da. Om du mener induksjonsperioden - så vil du under ketose, miste mye av sultfølelsen. Mange spiser for lite under induksjonen. Så det skal endel jernvilje til for å spise for mye mens man er i ketose - mener jeg.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 19:37   #5
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Opprinnelig lagt inn av mofe

Spørs hva du mener med "atkins" da. Om du mener induksjonsperioden - så vil du under ketose, miste mye av sultfølelsen. Mange spiser for lite under induksjonen. Så det skal endel jernvilje til for å spise for mye mens man er i ketose - mener jeg.

Ja... Jeg ordla meg kanskje litt knapt her. Det var vel mest induksjonsperiden jeg tenkte på. Jernvilje har jeg visst ikke mye av, så da har jeg sikkert ikke noe å bekymre meg over når det gjelder å spise for mye i denne perioden.

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 20:02   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Opprinnelig lagt inn av bride2be

Kan man spise for mye mat på Atkins? Jeg tenker på for mye kjøtt/kylling/fisk/egg? Bør man spise små måltider?

Det er alltid mulig å spise for mye mat, men det er heller skjeldent på Atkins - som de andre har svart her..... Du blir mindre sulten enn før. Det er bedre å spise mange små måltider enn noen få store. Da holder du forbrenningen i gang også. Du skal uansett aldri la det gå mer enn 6 våkne timer mellom måltidene.

Men det er aller viktigst å spise NOK - å ikke spise for lite. Du skal ha i deg 20 karber pr dag - og de skal hovedsaklig bestå av grønnsaker. (Det er lite karber i kjøtt/kylling/fisk og egg). Alle hovedmåltider bør bestå av proteiner, fett og antioksidanter, - dvs kjøtt/fisk/kylling/egg, en fettkilde (den du steker i eller har over maten/grønnsakene, dresing, olje etc) OG grønnsaker. Passer du på det kan du vanskelig gjøre noe feil iallefall !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-10-05, 04:15   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

I min Atkinsbok står det noe sånt som at man skal spise så mye som hjertet begjærer, spiser man mer enn hjertet begjærer skal en ikke skylde på dietten om en ikke går ned.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 10-10-05, 04:39   #8
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Opprinnelig lagt inn av Kristian

I min Atkinsbok står det noe sånt som at man skal spise så mye som hjertet begjærer, spiser man mer enn hjertet begjærer skal en ikke skylde på dietten om en ikke går ned.

Jag har inte läst Atkins själv, men det var en ganska bra formulering. Fast jag skulle vilja säga att du ska äta så mycket som magen begär. Du ska lära dig att lyssna på magen. "Själen sitter i magen", säger japanerna.

Det är magen som har rätt och hjärnan som har fel.

Sten Sture
- som levt i "induktionsfas" i tre år...

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 00:15   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Det er ikke det minste problem for meg å spise for mye, på introen må jeg hele tiden passe på kjenne etter om jeg virkelig trenger mer mat ellers fyller jeg på til jeg holder på å sprekke. Med så energi tett mat som vi spiser så er ikke det særlig lurt. Jeg har lært meg til å spise til jeg ikke er sulten og stoppe der. Hvis jeg spiser til magen sier stopp så blir det alt for mye mat.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 03:35   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Om det er i hodet, magen eller hjertet at matlysten sitter det vet ikke jeg, men av og til føler jeg for å putte noe i munnen selv om jeg ikke er sulten, dette er helst om kvelden når jeg er sliten og trett. Da er det lett å ty til frukt eller noe usunt som går lett ned.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 10:42   #11
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Om du er sulten på kvelden, ta deg litt snacks...

les på snacks tråden

75% sjokolade
atkins sjokolade

osv

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 18:32   #12
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Tror mange kjenner seg igjen i den der at vi putter noe i munnen selv om vi ikke er sulten... Det er en av de vanene vi helst skal bli kvitt, men om det ikke er fullt av karber, er det heldigvis ikke riktig like "farlig."

Atkins sier i boken at det er viktig å venne seg til å si "Jeg kunne spist mer, men jeg gjør det ikke." Vi er så vant til å overspise så vi blir stappmette. Det blir man jo hvis man spiser høykarbomat! Det er lettere når man spiser riktig. Da kan man spise seg mett, ikke overmett.

Men det var lettere på induksjonen enn det er nå ... Sultfølelsen kommer tilbake, den - og det er da man må bruke det man har lært for ikke å tabbe seg!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 19:23   #13
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Tusen takk for svar, alle sammen!
Jeg er kjempeimponert over deres engasjement, og iver etter å svare t.o.m. en nykommer som meg!

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-10-05, 19:27   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins)

Leste om en på Atkins (fra hjemmesiden hans, suksesshistorier) som spiste som en hest uten å tenke på mengder, han gaflet i seg alt han ville, hvor mye han ville, men han raste ned i vekt. Nå er det vel ikke akkurat det Atkins anbefaler, men på mange funker det jo allikevel. Jeg kan også stappe innpå til jeg ikke klarer stå oppreist, men vekten raser allikevel. Nå gjlr jeg jo ikke det til hvert måltid da hehe.
Kanskje det er individuelt slik som med søtstoff? Ikke vet jeg..

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 09:55
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no