Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Det går så treeeigt!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-05, 12:10   #1
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Det går så treeeigt!

Hei mine 'over 30 kgs'- venner Kanskje noen av dere kan gi meg gode råd...

Jeg synes nemlig det går så innmari treigt! Jeg har mange kilo igjen (kanskje tom 20 kg) som jeg godt kan miste, men nå når jeg cirka er halvveis så går det så seint! Jeg gjør ikke ting så ulikt som før (synes jeg selv) og de som leser dagboka mi vet at jeg ALDRI skeier ut og ligger på et lavt kh tall (cirka 20 hver dag +-). Men likevel så går jeg ned bare 1 kg i mnd'en kanskje.

Siden mars har jeg gått ned ca 5 kg og det er i mine øyne treigt! Spes når jeg gjør ting 'riktig'... Det er jo greit at det går sakte nedover, men litt raskere hadde vært bedre. Iallefall 2 kg i måneden...

Jeg står veldig lenge stille per måned og den kiloen jeg går ned går 'plutselig' av meg på en uke (uten at jeg gjør noe spes), også står det stille igjen....

Huff, jeg blir ikke klok på dette selv og vurdere mange måter og fikse dette på... Så langt har jeg kommet opp med dette:

  1. Spise MER mat, men ikke forhøye kh inntaket
  2. Kutte alt av søtningsmiddel (gjort dette før men hadde ingen effekt. Prøver likevel igjen)
  3. Prøve en 'kickstart' feks, spise litt pizza en kveld og se om det hjelper
2 er innført allerde og 1 prøver jeg å gjennomføre så godt jeg kan (ikke så lett i denne varmen) Nr 3 er jeg mer usikker på og tør ikke dette helt...

Jeg skjønner godt om det hadde gått treigt hvis jeg bare hadde hatt 5 kg igjen, men jeg har 15-20 kg og det er mye....
Er det noen andre som opplever det samme som meg?

Litt frustrert bare

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:25   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Når jeg står på et sånt platå så hjelper det betraktelig å øke karbene. Hva om du faktisk forsøker nr. 3 en kveld, og spiser litt mer karbohydrater? Har lest her inne hvordan du best kan gjøre det. Kroppen kan venne seg til karbohydratnivået du ligger på nå, og en endring kan gjøre godt. Så går du tilbake til det nivået du er vant til etterpå?

  Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:30   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hvor mye aktivitet er du i? Mange opplever at vekten raser ned igjen når de begynner å trene. Styrke øker forbrenningen ganske bra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:38   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Ja jeg lurer jeg Albertine... Er så redd også.. for å 'ødelegge'

Jeg er i aktivitet cirka hver dag... en rask gåtur, litt pilates eller annen form for aktivitet... Prøvde det her for en mnds tid (med masse sykling, gåing osv), men det hjalp ikke i det hele tatt...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:45   #5
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

hei du

for det første.. jeg er fremdeles ikke overbevist over at du har så mange kg å ta av.. jeg har sett bilder, og du ser normal ut for meg..

men.. om det er slik du sier, så har vi vel omtrent like mange kg å ta av..
jeg merker akkurat det samme som du sier, jeg (tror jeg iallfall) gjør alt "riktig", men likevel så går det så utrolig treigt. jeg er det samme lenge, og så plutselig går det en kg i løpet av ei uke.

jeg har jo prøvd å kutte ned på meieriprodukter og nøtter, men jeg kan ikke si noe sikkert om dette virker. for når jeg plutselig går ned, så har jeg igrunn spist normalt med meieriprodukter, nøtter og kunstige søtstoffer.
for min egen del så tror jeg vel strengt tatt at jeg er nødt til å trene mer for å gå mer ned. samtidig som jeg må spise nok. jeg går eller løper hver dag, og det virker som det setter fart i ting. det jeg må passe på er bare at jeg må drikke nok.

jeg kan ikke si det sikkert, men jeg føler faktisk at jeg går ned mer når jeg drikker mye vann. broren min sier feks at han drikker rundt 10 liter om dagen.. han prøver faktisk å drikke mindre.. men så er han mye større enn meg da(høyere og tyngre, men MYE bedre trent), og han trener 1-2 ganger om dagen.

jeg tror at jeg og broren min er ganske like når det gjelder hva som virker på kroppen. vi har litt samme type bygning. bare at han har trent og spist riktig i mange år, slik at han er i veldig god form. han går en del kamper i thaiboksing og kickboksing internasjonalt. han sier at han har lest veldig mye om kosthold, og han spiser vel et slags lindberg-kosthold. han spiser karbohydrater helst i form av havregryn og nøtter + litt lavkarbo-brød, men ellers er det mye proteiner. mye seibiff, seikaker og tunfisk feks, og proteinpulver. han har jo gått ned i vekt til kamper og sånt, og jeg spurte han om han syntes det var vanskelig å gå ned. han sa: nei, ikke i det hele tatt. det er enkel matematikk. spis mindre enn det du forbruker. det stemmer vel ikke hundre prosent med lavkarbo-filosofien, men jeg tror kanskje at det har noe for seg med meg iallfall. jeg tror vel egentlig at jeg kanskje har spist litt mye i perioder, selv om jeg ikke har spist så mye karbohydrater. og så skal det vel sies at han strengt tatt lever på et lavkarbokosthold generelt.

det han sier også er at han spiser mest karbohydrater til frokost, og lite til kvelds. jeg har begynt å bare spise kokte egg til kvelds nå. tror det funker, men vet ikke.. han næringsmiddelfyren som bodde i kollektivet mitt en stund, sa også det samme, at man burde spise karbohydratene så tidlig så mulig på dagen.

jeg vet ikke om du får noe ut av dette, jeg... jeg sliter som sagt sjøl.. skulle gjerne hatt noen gode/sikre råd.. men men.. vi får følge med hverandre
lykke til iallfall


silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:49   #6
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

ops...

jeg starta å skrive når ingen hadde svart
vel.. enig med albertine, man kan prøve å spise litt mer karbo.. men kanskje tidlig på dagen i stedet for kvelden? bare en tanke.. tror ikke du kommer til å ødelegge noe. du bruker kanskje bare noen ekstra dager på å komme i ketose igjen.
og ja til trening! både styrketrening som gjør at du får muskler.. og det er jo i musklene forbrenningen foregår. OG kondisjonstrening der du har høy puls og forbrenner..
og når du trener må du jo regne med at du blir litt tyngre når du får mer muskler..

siljevanilje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:55   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Det å spise mer mat tror jeg neppe går. Du spiser vel til du er mett allerede? Så fortsett å spis den mengden mat som du gjør. Men kanskje du kan øke karbotallet litt. Jeg regner med at du har satt deg grundig inn i hvor mange karbo pr. dag du ligger på og du vet dette nøyaktig. Det er veldig viktig. Kanskje du kan spise mer grønnsaker og bær og kanskje litt nøtter og mørk sjokolade av og til.

Ellers så tror jeg kanskje du spiser litt for mye "feil" mat? "Sunt" snop f.eks.? Snop med lite karbohydrater må ikke spises for mye av. Sukkerfritt er ikke så ufarlig som det høres ut. Det samme gjelder lettbrus som kan gjøre at du spiser mer enn hvis du ikke hadde drukket lettbrus. Lettbrus kan gjøre at du spiser mer kalorier enn kroppen trenger.
Men jeg vet jo ikke hva du spiser. Correct me if I'm wrong.

En annen ting er meieriprodukter. Spiser du mye av det? Det kan forhindre vektnedgangen. Jeg fikk meg ihvertfall en AHA-opplevelse da jeg kuttet ut fløte og ost.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 12:56   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Grunnen til at jeg sier at karbene bør spises på kvelden er at man lett får et karbosug hvis man spiser mye på en gang. Spiser man dem om kvelden sover man seg gjennom dem... Men du kan også øke karbomengden ørlite grann i la oss si en uke, og da gjerne legge dem til frokosten. Kanskje i form av et halvt eple, eller litt havregryn eller noe sånt?

  Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 13:02   #9
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Takk for råd Silje! Det med lite kh på kvelden det har jeg hørt for lenge siden, og faktisk prøvd å unngå så mye kh da. Men jeg kan jo fokusere på det igjen, og feks alltid spise 2 egg på kvelden. Lurt! Thank you!

Ja jeg får begynne å trene mer...det er vel eneste løsninga...

Jeg vet du sliter, men det som er så rart med meg er at det liksom stopper opp for meg når jeg er kommet halvveis! Jeg var jo så godt igang...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 13:11   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Det å spise mer mat tror jeg neppe går. Du spiser vel til du er mett allerede? Så fortsett å spis den mengden mat som du gjør. Men kanskje du kan øke karbotallet litt. Jeg regner med at du har satt deg grundig inn i hvor mange karbo pr. dag du ligger på og du vet dette nøyaktig. Det er veldig viktig. Kanskje du kan spise mer grønnsaker og bær og kanskje litt nøtter og mørk sjokolade av og til.

Ellers så tror jeg kanskje du spiser litt for mye "feil" mat? "Sunt" snop f.eks.? Snop med lite karbohydrater må ikke spises for mye av. Sukkerfritt er ikke så ufarlig som det høres ut. Det samme gjelder lettbrus som kan gjøre at du spiser mer enn hvis du ikke hadde drukket lettbrus. Lettbrus kan gjøre at du spiser mer kalorier enn kroppen trenger.
Men jeg vet jo ikke hva du spiser. Correct me if I'm wrong.

En annen ting er meieriprodukter. Spiser du mye av det? Det kan forhindre vektnedgangen. Jeg fikk meg ihvertfall en AHA-opplevelse da jeg kuttet ut fløte og ost.

Jeg ligger fra ca 15 til 25 kh per dag, alt ettersom...Har aldri fulgt nøyaktig kh tall per dag. Tja jo jeg spiser jo til jeg er mett, men jeg er ofte sulten før jeg begynner å spise. Og det er kanskje rart siden alle her er i ketose (og jeg også) og aldri blir sulten. Det blir jeg... så derfor tenker jeg at jeg må spise mer (eller oftere).

Snop spiser jeg sjeldent! Ytterst sjeldent. Brukte splenda hver dag på cc, men det har jeg kuttet ut. Drikker heller ikke brus eller saft så jeg tror ikke det er der prob ligger.

Meieriprod er jo noe anent. Kan jo kutte cc helt. Spiser en del ost, men ikke særlig mye fløte/rømme i det hele tatt. Kanskje jeg må kutte ost... Det er rart det da, jeg har spist mye ost helt siden starten. Kan det være det plutselig???

Takk for råd donjuan

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 13:12   #11
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Grunnen til at jeg sier at karbene bør spises på kvelden er at man lett får et karbosug hvis man spiser mye på en gang. Spiser man dem om kvelden sover man seg gjennom dem... Men du kan også øke karbomengden ørlite grann i la oss si en uke, og da gjerne legge dem til frokosten. Kanskje i form av et halvt eple, eller litt havregryn eller noe sånt?

Ja kan prøve det... er redd for å reagere på 'korn' så kanskje heller i form av et halvt eple

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 13:37   #12
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Takk for råd Silje! Det med lite kh på kvelden det har jeg hørt for lenge siden, og faktisk prøvd å unngå så mye kh da. Men jeg kan jo fokusere på det igjen, og feks alltid spise 2 egg på kvelden. Lurt! Thank you!

Ja jeg får begynne å trene mer...det er vel eneste løsninga...

Jeg vet du sliter, men det som er så rart med meg er at det liksom stopper opp for meg når jeg er kommet halvveis! Jeg var jo så godt igang...

ja, men kan det ikke være fordi du nærmer deg målet? jeg er redd du må gjøre mer for å overbevise meg for at du virkelig har 15kg mer å ta av.
og jeg synes egentlig at det høres litt ekstremt ut at du skal øke med et halvt eple.. føler egentlig at der er litt kokko at det skal ha noen innvirkning.. nå må jeg jo innrømme at jeg ikke spiser frukt.. men det er likevel litt rart at man ikke skal kunne spise et halvt eple av og til. jeg spiser jordbær av og til nå, og har ikke noe dårlig samvittighet for det..
jeg har et prosjekt nå der jeg prøver å drikke mer.. du kan jo gjøre det samme? så får vi se? hehe..
vel.. jeg veide meg i dag tidlig.. da var jeg 93,6 igjen , og 24 i fettprosent og 57 i vannprosent.. det er ganske fint synes jeg om det er riktig da.. men vekta er iallfall rett.. hehe..

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 13:38   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Du har vært utrolig flink PrincessMe!
Ser du har fått masse gode råd allerede.
Sikkert ingen trøst for deg, men jeg er også en treg slanker!
Jeg som er mye eldre enn deg, kan vel lettere akseptere at det går tregt? Jeg er glad for enhver nedgang! For meg har det gått litt i rykk og napp og til tider har jeg stått stille, ja endog gått opp i vekt.
Jeg har forsøkt å endre på intervallene,- fra 4 til 3 måltid, men spiser til jeg er mett. Ingen mellomåltid,- vanligvis! Drikke myyyye vann! Reduserer på karbohydratene fra melkeproduktene og saltmengden,- samt øke karbohydratene fra varierte grønnsaker og øke aktiviteten. (trim om morgenen er det beste.) Synes alt dette har satt litt fart på vektnedgangen igjen. Det viktigste har hele tiden vært å være i ketose.
Jeg holder meg borte fra Ryvita, men tar en sjelden gang et klibrød. Er forsiktig med nøtter,- det er kjempegodt og sunt, men inneholder endel karbohydrater og kalorier! Spiser en lettis av og til (burde lage isen selv ), men holder meg helt borte fra snop,-men husk å få i deg nok fett!
Håper dette kan være til litt hjelp for deg også! Gi i alle fall ikke opp kampen! Kiloene forsvinner, om enn langsommere enn du håper!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 14:12   #14
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Tja jo jeg spiser jo til jeg er mett, men jeg er ofte sulten før jeg begynner å spise. Og det er kanskje rart siden alle her er i ketose (og jeg også) og aldri blir sulten. Det blir jeg... så derfor tenker jeg at jeg må spise mer (eller oftere).

Det er normalt å spise når man blir sulten. Og alle blir jo sultne. Kroppen må jo si ifra når den vil ha mer mat. Hvor mange måltider spiser du hver dag da?

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Meieriprod er jo noe anent. Kan jo kutte cc helt. Spiser en del ost, men ikke særlig mye fløte/rømme i det hele tatt. Kanskje jeg må kutte ost... Det er rart det da, jeg har spist mye ost helt siden starten. Kan det være det plutselig???

Takk for råd donjuan

Jeg spiste lavkarbo med meieriprodukter og gikk ned i vekt som vanlig, men så stoppet det opp plutselig. Og jeg skjønte ingenting. Men da jeg kuttet m. produkter så gikk jeg ned igjen. Så jeg ville forsøkt dette. Jeg tror nok også at jeg hadde gått ned raskere hvis jeg hadde kuttet dette helt i begynnelsen.
Men du kan jo først prøve å kutte ned ikke ut og se om det hjelper.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 15:21   #15
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av silje

ja, men kan det ikke være fordi du nærmer deg målet? jeg er redd du må gjøre mer for å overbevise meg for at du virkelig har 15kg mer å ta av.
og jeg synes egentlig at det høres litt ekstremt ut at du skal øke med et halvt eple.. føler egentlig at der er litt kokko at det skal ha noen innvirkning.. nå må jeg jo innrømme at jeg ikke spiser frukt.. men det er likevel litt rart at man ikke skal kunne spise et halvt eple av og til. jeg spiser jordbær av og til nå, og har ikke noe dårlig samvittighet for det..
jeg har et prosjekt nå der jeg prøver å drikke mer.. du kan jo gjøre det samme? så får vi se? hehe..
vel.. jeg veide meg i dag tidlig.. da var jeg 93,6 igjen , og 24 i fettprosent og 57 i vannprosent.. det er ganske fint synes jeg om det er riktig da.. men vekta er iallfall rett.. hehe..

silje

Jeg nærmer meg IKKE målet! Det er helt sant! Låra mine er virkelig fæææle og store og 'dissete'... så jeg lover! Jeg slanker meg ikke ned til 50 kg, men havner (forhåpentligvis) ganske mange kilo over det. Jeg vil helst ikke si vekta mi, men med en BMI på rundt 30 så lover jeg deg at det er mye og ta av. Det ser bare ikke sånn ut av bildene (jeg vet)...

Ja jeg får joine på ditt 'drikk-mer' prosjekt tror jeg.. spes i denne varmen.

Komkari - Takk, glad det finnes fler av oss treige Ja, vet jo kiloene forsvinner, men blir litt frustrert når jeg gjør alt så riktig bare

Don - Jeg spiser hvertfall 4 måltider hver dag, frokost, lunsj,middag og kvelds. Og av og til et mellom måltid mellom lunsj og middag... Du har rett, jeg får kutte meieriprod og se om det hjelper...

Etter GODE råd fra mange av dere her tenker jeg litt mer sånn:

  1. Kutt ned på meieriprod på et minimum, IKKE cc, enten litt ost/fløte/rømme per dag, men bare en av delene og lite
  2. Drikke enda mer vann
  3. Minimalt med KH på kvelden
  4. Aktivitet hver dag
  5. Spise min. hver 4 time
  6. Få i meg nok fett (udo's choice hver dag + olje på salaten)
  7. Ikke spise nøtter
Takk dere
Jeg håper dette virker... Får gå inn for det nå, men det blir nok litt halvhjerta til ferien er over...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 15:23   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Lykke til, PrincessMe!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 15:25   #17
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Takk mofe-mi

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 15:34   #18
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

oi.. wow... har du en bmi på nærmere 30? det er jo helt vilt!

men husk at den lyver av og til da.. med noen ekstra kg grenser min bror mot fedme.. selv med en fettprosent på 14,8!!

vel, uansett.. lykke til.. jeg følger med

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 16:03   #19
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Joda jeg har kraftig beinbygging, det vet jeg, så den er vel ikke så gærn egentlig. Men likevel den er ca 30 og det er mye... Men med -15 kg til så er jeg under 25 på BMI og det vil jeg (ca 24 i bmi tror jeg)...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 17:34   #20
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Takk takk

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 17:44   #21
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Etter GODE råd fra mange av dere her tenker jeg litt mer sånn:

  1. Kutt ned på meieriprod på et minimum, IKKE cc, enten litt ost/fløte/rømme per dag, men bare en av delene og lite
  2. Drikke enda mer vann
  3. Minimalt med KH på kvelden
  4. Aktivitet hver dag
  5. Spise min. hver 4 time
  6. Få i meg nok fett (udo's choice hver dag + olje på salaten)
  7. Ikke spise nøtter

Hei . Lykke til, jeg er i samme båt. Men nå har jeg justert protein-inntaket mitt, skal teste det i 2 uker. Hjelper ikke det, 'tjuvlåner' jeg oppskriften din.

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-07-05, 19:24   #22
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Hvordan justert protein inntaket ditt? Kanskje det er det jeg må tenke på...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 11-07-05, 08:33   #23
Gine
Medlem
 
Gine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 52
Innlegg: 326
Gine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt liktGine er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Hvordan justert protein inntaket ditt? Kanskje det er det jeg må tenke på...

Man skal vel ha 1g til 1,5g protein pr kg kroppsvekt pr dag? Vel, jeg har bomma med beregningene . Trodde proteinpulveret var tyngre, trodde det var mer skinke i pakka enn det var osv....

__________________




Gine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-Fedon-blodtype-mix med allergiske tilpasninger Svar med sitat
Gammel 11-07-05, 13:19   #24
RuneN
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 53
Innlegg: 5
RuneN er på en erverdig vei
Smile

Hei !

Ser du strever med å gå videre ned. Jeg har selv vært over 90 kg med mine 174 cm over havet :-). Jeg har selv strevd med å komme ned i vekt. Har forsøkt jojo-slanking og endte opp med å trene i stedet. Har endret kosthold flere ganger og har faktisk blitt lett nok (kanskje litt for lett). Er nå 76 kg og håper den skal stige igjen i form av mer musklatur på kroppen samtidig som fettprosenten skal ned.

Over til tipsene:
Kjør en uke med mindre enn 20 gr aktive karbohydrater pr dag

Så gå over til makroernæringssyklus
2 dager med mindre enn 60 gr aktive karbohydrater pr dag
Den tredje dagen spiser du mindre enn 20 gr aktive karbohydrater frem til de 2 siste måltidene for dagen. I disse 2 siste måltidene så trykker du ned på 60 gr eller helst mer stivelseskarbohydrater (potet, brød, ris, pasta m.v), men unngår fett og protein.
Så kommer det 3 dager med mindre enn 60 gr aktive karbohydrater pr dag
Deretter 1 dag lik den tredje dagen.

Hormonell intelligent trening
Styrketrening med vekter og kardiotrening. Del opp treningen slik at den ikke trener de samme muskelgruppene hver gang. En kan f.eks dele opp kroppen i underkropp og overkropp. Damer blir ikke store av styrketrening, de blir smal og fin (såfremt de ikke bruker anabole steroider eller testosterontilførsel). Lønner seg å engasjere en personlig trener for å vise riktig utførelse av øvelsene (slik at du unngår skader)
Det er nok å trene 30-45 minutt styrke pr dag, men da skal en trene hardt og intensivt. Husk å drikke proteinshake med litt fløte og olivenolje i. Hold deg langt unna raske karbohydrater som enkelte absolutt mener er eneste for for rask energi.
2 av de dagene du ikke trener styrke trener du i f.eks 15-20 minutt med intervalltrening. Oppvarming 5 minutt (rolig jogg). Deretter løpe i 1 minutt, hvile i 1 minutt. Gjenta 4 ganger.

Husk! Målet er ikke å gå ned i vekt, målet er å gå ned i fettprosent og få litt definerte muskler (som fører til enda høyere forbrenning). Om en amputerer en fot vil man gå ned i vekt, men fettprosenten vil være lik. Så ikke se så nøye på vekta. Fettprosenten vil bli normal i løpet av et år eller to (kanskje før) hvis du er svært overvektig. Normal som i tynn :-)

Trening før frokost på tom mage er bare for sukkerbrennere. Det heter seg at en forbrenner mer fett med slik rolig kardio på opptil 90 minutter. Det er altså sant for de som er sukkerbrennere. For de som er fettbrennere er dette helt feil. De forbrenner fett 24 timer / 7 dager i uken :-)

Kjører du kostholdet som er nevnt ovenfor er det viktig å spise seg mett slik at forbrenningen stiger. Du skal også spise en god del fett, hvis ikke tror kroppen det er hungersnød og den gjør alt den kan for å lagre fettet.

Håper dette kan hjelpe deg også.

RuneN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Natural Hormonal Enhancement Svar med sitat
Gammel 13-07-05, 11:38   #25
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Oj! Denne må jeg tygge litt på RuneN....

Men det var en fin "oppskrift", selv om jeg synes det høres veldig mye ut med 60 kh og innføring av pasta/ris/potet! Er så innmari redd for å 'ødelegge' deg jeg har klart til nå...

Tusen takk for innspill
*lagrer RuneNs innlegg i bakhodet*

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no