Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Karbohydrater i vaniljeessens?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-10, 18:22   #1
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Karbohydrater i vaniljeessens?

er d mange karbohydrater i sånn vanilieessens?
tenkte det kanskje va likere å kjøpe det for å blande i kesam i stede for å kjøpe vaniliekesam.. tar jeg feil??

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:52   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Hei,
Når man lurer på næringsinnholdet i ulike matvarer/ingredienser så kan man alltids slå opp i Matvareguiden, Vanilje estrakt, på Gimsøy vanilje essens, næringsinnhold ikke oppgitt.
Det er så lite man bruker av dette at jeg kan ikke tenke meg at det blir tellbart.
Tine kesam original, Tine vanilje kesam

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:19   #3
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Det mest interessante for meg er om Tine bruker ekte vanilje i sin kesam, eller om de jukser og bruker den kunstige.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:24   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Det mest interessante for meg er om Tine bruker ekte vanilje i sin kesam, eller om de jukser og bruker den kunstige.

Hmmm... Det står faktisk vanilje på sidene til Tine og ikke vanilin (er det ikke det det pleier å stå når de har brukt kunstig vanilje?). Sende en mail og spørre kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 17:50   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Hei,
Hvor stor prisforskjell er det på vanlig og vaniljekesam? Uansett, kan ikke tenke meg at de bruker ekte vanilje – vanilje eksrakt.
Vanilje essensen som er vanligst i bruk koster drøyt 10 kr for 15 ml. Jeg kjøper vaniljeekstrakt i sverige og betaler over 70 SEK for 29 ml.

For et korrekt svar så kan det være lurt å kontakte produsenten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:22   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Hvor stor prisforskjell er det på vanlig og vaniljekesam? Uansett, kan ikke tenke meg at de bruker ekte vanilje – vanilje eksrakt.
Vanilje essensen som er vanligst i bruk koster drøyt 10 kr for 15 ml. Jeg kjøper vaniljeekstrakt i sverige og betaler over 70 SEK for 29 ml.

For et korrekt svar så kan det være lurt å kontakte produsenten.

Vaniljekesamen er kjempegod, men jeg er skeptisk til maisstivelsen og konserveringsmidlene der har i den, de andre kesamtypene er jo bare naturlige. Kanskje best å bruke den vanlige og tilsette vanilje selv på en eller annen måte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:28   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Hei,
Den vaniljeekstrakten jeg kjøper i Sverige inneholder mais sirup. Holder akkurat på å sjekke ut pris på vaniljestenger på e-bay med tanke på å lage egen ekstrakt og de sier at alle kommersielle produserte vanilje ekstrakter inneholder sukker eller mais sirup, inntil 10 %.

Hei,
Her er en liten vanilje esktrakt vs essens diskusjon vi hadde i fjor med link til hvordan man kan lage sin egen ekstrakt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:33   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Den vaniljeekstrakten jeg kjøper i Sverige inneholder mais sirup. Holder akkurat på å sjekke ut pris på vaniljestenger på e-bay med tanke på å lage egen ekstrakt og de sier at alle kommersielle produserte vanilje ekstrakter inneholder sukker eller mais sirup, inntil 10 %.

Hvordan vil det fungere å bruke frø fra vaniljestang? Altså i kesam. Det må kanskje trekke en stund for å gi smak?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 21:35   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

He,
Tror nok den må stå en stund… du kan jo lage egen vanilje ekstrakt, se link i mitt forrige innlegg. Jeg skal i alle fall gjøre ett forsøk.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 22:26   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Vil tro det er vaniljestang i Kesamen, siden det er svarte prikker i den?...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 23:01   #11
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Lag vaniljesukker selv. Kjør sukrin og en vaniljestang i kverna til stavmixer'n og hell det på et tett glass. Funker utmerket

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:20   #12
rariteten
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
rariteten er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater i vaniljeessens?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vil tro det er vaniljestang i Kesamen, siden det er svarte prikker i den?...

Det var dette jeg også tenkte. Er en god stund siden jeg sluttet å spise vaniljekesam, men mener å huske svarte prikker jeg også

__________________
Det er i motbakke det går oppover!
rariteten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljeessens Albertine Lavkarbo generelt 25 05-10-05 13:40
vaniljeessens og vaniljestang girl Lavkarbo generelt 1 18-06-05 15:35
C.C. med limeskall og vaniljeessens Marianne Kake/dessert og snacks 0 10-10-04 10:11
C.C. med vaniljeessens Marianne Kake/dessert og snacks 0 10-10-04 10:09
kan jeg bruke vaniljeessens? Iset Atkins kosthold 3 11-01-04 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no