Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Pizzaknekkis

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 17:47   #1
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei
Thumbs up

Pizzaknekkis

I dag har jeg hatt deilig pizza med nydelig bunn. Oppskrift? Nannahs knekkebrød!

Hadde på aïoli, cheddar, spekeskinke, litt mer cheddar, oregano, pepper og lek. Mmmmmmm! Servert med deilig salat og enda litt mer aïoli og jalapeños. Stekt midt i ovnen på maks varme i 5 minutter.

Anbefales på det varmeste! Skal lage ny knekkisladning i kveld og da skal jeg lage litt større "flak" til pizza. Kjapt, enkelt og godt!


Hmm...skriveleif i overskrift...

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 21:14   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Pizzaknekkis

Heldt botnen godt saman? Eg prøvde også ein gong, med mi eiga knekkebrødoppskrift, ganske lik Nannah si oppskrift. Men eg synest det vart veldig blautt og heldt dårleg saman... Men kanskje Nannah si fungerer betre!

Er overskrifta ok no?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 06:59   #3
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Pizzaknekkis

Takk for retting!

Ja, bunnen var helt intakt og t.o.m. sprø. Vi lager italiensk pizza som jo har en tynn og supersprø bunn. Denne var ikke like sprø, men likevel den beste pizabunnen jeg har prøvd hittil (og vi har pizza hver fredag).

Cluet er muligens at jeg puttet dem rett inn i en glovarm ovn etter at jeg hadde ferdig dandert dem?

Uansett, best pizzabunn so far!

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 08:10   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Pizzaknekkis

Det var ferdiglagde knekkebrød du brukte, ikke bare deigen eller en delvis stekt deig? Dette høres interessant ut.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 08:36   #5
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Pizzaknekkis

Ja, ferdige.

Har ny ladning i ovnen for senere bruk nå. En plate med vanlig str på knekkebrødene, og en langpanne fordelt delt i fire.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 10:01   #6
Luguber
Juniormedlem
 
Luguber sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 24
Luguber er på en erverdig vei

Sv: Pizzaknekkis

Jeg bruker ofte Nannahs knekkebrød til å lage varme "ostesmørbrød", det fungerer utmerket Fransk løksuppe servert med varme osteknekkiser (med litt sennep på!) ved siden av smaker nyyydelig!

__________________
Si la qualité était facile à trouver, il ne serait pas de qualité
Luguber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Still searching... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no