Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

2 spørsmål fra en fersking :)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-07, 22:04   #1
månestrålen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 51
Innlegg: 4
månestrålen er på en erverdig vei

2 spørsmål fra en fersking :)

Kan jeg stole på ketostix? Jeg har vært i ketose i 3 uker nå og veksler mellom mørk lilla og den før det. Men jeg eksperimenterer litt for å se hva jeg tåler av karber. Stripsene har ikke endret seg til tross for at jeg siste uken har inntatt 30-40 enda?

Dagskost nå er: Frokost: 2 stk ryvita med masse pålegg, 1 dobbel cortado med H-melk. Lunch: Salat med tilbehør av proteiner og meieriprodukter. Middag: Kjøtt/kylling/fisk og grønnsaker med fjordland saus som jeg har variert med. Kvelds: Smoothie av bær og kokosmelk. Jeg snacser på valnøtter og 1 rute 70% sjokolade hvis jeg blir manisk

Så lurer jeg på om noen har bestilt og prøvd disse wrapsene og proteinpastaene fra dreamfields som bestilles fra usa. Er de ok? Det står på pastan at en porsjon a 50 gr. har 42% karber men bare 5% er oppgitt som å ha innvirkning på blodsukkeret?? Skjønner ikke dette jeg, er ikke karber karber?

Håper noen har tid til å svare meg

månestrålen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mellom nyttår og jul :) Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:09   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 2 spørsmål fra en fersking :)

Hei når det gjelder katostix, så er ikke fargen avgjørende... du er i ketose om den er lys også, men er den mørk lilla er det et tegn på at du har drukket lite, så urinen din blir konsentrert.

nøtter og sjokolade har vel ikke så mye på en induksjon å gjøre (viss du er på induksjon) og kanskje ikke knekkebrød heller?

de wrapsene vet jeg ikke noe om

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:18   #3
månestrålen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 51
Innlegg: 4
månestrålen er på en erverdig vei

Sv: 2 spørsmål fra en fersking :)

Takk for svar...Jeg drikker minimum 2.5-3 liter vann per dag, egentlig mer, jeg trener 3 ganger i uken så da blir det nærmere 4 liter vann, det bør vel holde? Jeg vet at de nevnte matvarene ikke er på induksjon, men som sagt så tester jeg ut litt nå. Tenker i mitt hode at dersom jeg tåler ryvita og er i ketose så er det jo egentlig ikke vits i å holde meg unna? Jeg er en svak sjel Jeg har ikke helt bestemt meg enda om det blir et vedvarende lindberg eller om det blir harbarka ketolyse diett etterhvert..Det er det jeg vil finne ut av.

månestrålen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mellom nyttår og jul :) Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:46   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: 2 spørsmål fra en fersking :)

Da er det vel greit, du får gjøre som du selv ønsker om du er i ketose, og det er det som er planen din, så ger det vell greit... Tror lindbergs kostindusert ketose-opplegg går opp mot 40 karber pr dag, og vi tåler forskjellig

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 09:35   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: 2 spørsmål fra en fersking :)

På Dreamfields pasta er det kun fiber du kan trekke i fra (siden den er produsert og merket i USA). Resten er karber som skal telles.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 13:24   #6
månestrålen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 51
Innlegg: 4
månestrålen er på en erverdig vei

Sv: 2 spørsmål fra en fersking :)

Takk... Dette fant jeg som innhold på sidenen deres...Må ha det inn med teskje jeg da. Skal jeg holde meg unna dette fordi det har 42 karber eller er det 5? Står ikke noe om fiber, bare at man skal trekke fra 37 kontrollerte karber????

"Carb Facts - Total Carbs: 42 (-) Controlled Carbs: 37 (=) Net Digestible Carbs: 5. Now you can eat the pasta you love, without all the carbs you don't. Dreamfields pasta is the healthy way to control your digestible carbohydrate intake while still enjoying delicious, authentic premium pasta. You get all the taste and texture of your favorite pasta made with quality durum wheat semolina, but with only 5 grams of digestible carbohydrates"

Thanx

månestrålen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mellom nyttår og jul :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trekke fra antall karbohydrater ? ajn Atkins kosthold 19 10-06-06 11:56
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Masse spørsmål fra nybegynner. Fjonken Spørsmål og svar 3 02-02-06 21:25
Melerstatning fra Atkins (Bake miks) Katrine Induksjonen 2 12-10-05 22:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no