Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-08, 21:13   #1
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei
Question

Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Idag har jeg spist:

Frokost: 2 små lavkarbobrødskiver med brie og litt paprika (vet at osten burde vært droppet).
Mellommåltid: Et glass biola
Lunsj: Omelett med litt fløte og skinke
Middag:kotelett og grønnsaker (brokkoli og blomkål)
Kvelds: Et oppdelt eple med litt kanel på og noen mandler

Er jeg på rett vei? Er sikkert noen av måltidene som bør justeres litt, men hvilke? Hva bør tas bort og hva bør tilføyes?

__________________
Min blogg: http://krolltoppenslille.blogspot.com/


Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 21:21   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Frodige former, her.

Idag har jeg spist:

Frokost: 2 små lavkarbobrødskiver med brie og litt paprika (vet at osten burde vært droppet). Vurder på det kraftigste å start med omelett+ grønnsaker
Mellommåltid: Et glass biola
Lunsj: Omelett med litt fløte og skinkeVekk med fløten, hvor mange egg. Du trenger 2-3 pr. måltid
Middag:kotelett og grønnsaker (brokkoli og blomkål)
Kvelds: Et oppdelt eple med litt kanel på og noen mandler Epler er godt, men ikke beste kveldsmaten. Velg å bli mett, uten sukkerinnhold helst. F.eks er middagen din en bra kvelds.

Er jeg på rett vei? Er sikkert noen av måltidene som bør justeres litt, men hvilke? Hva bør tas bort og hva bør tilføyes?

Mere grønnsaker, mye mere grønnsaker.
Personlig synes Biola smaker uææ
Yoghurt er bra. F.eks naturell+bær, eller youplet 0,0

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:11   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Synes du er på rett veg! Hvert måltid bør ha rikelig med proteiner og antioksidanter, og noe sunt fett. Frokosten din er nok den dårligste slik sett. Bare litt antioksidanter i paprikaen. Hva med å bruke masse fet fisk som pålegg, da får du både proteiner og sunt fett i ett. Makrell i tomat, sursild, røkt laks/ørret osv. Så kan du ta en gulrot og en plomme som "dessert" etter frokosten f.eks.

Et glass Biola vil ikke telle som måltid, i.o.m. det verken er proteiner, antioksidanter eller fett i det... Frukt + nøtter/mandler er suverent mellommåltid. Eller spekeskinke + frukt. Eller fortsett med Biolaglasset, og ta oppi bær + frø, og spis med skje!

Lykke til videre!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:01   #4
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Mere grønnsaker, mye mere grønnsaker.
Personlig synes Biola smaker uææ
Yoghurt er bra. F.eks naturell+bær, eller youplet 0,0

Først må jeg si tusen takk for at du tok deg tid

Jeg visste egentlig det med fløten til omeletten hehe....har gått på ketolyse så noen ting gjør man av vane, men nå er det stopp med fløte i omeletten. Jeg skal putte flere grønnsaker i omeletten: paprika, sopp osv.

Ja, har tenkt til å kjøpe meg yoghurt som er 0,1, og jeg tenkte at jeg skulle ordne noen bær til. Bringebær eller blåbær Det hørtes digg ut hehe. Eller cottage cheese og bær, det er en favoritt.

Takk for tipsene!

__________________
Min blogg: http://krolltoppenslille.blogspot.com/


Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:08   #5
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

Synes du er på rett veg! Hvert måltid bør ha rikelig med proteiner og antioksidanter, og noe sunt fett. Frokosten din er nok den dårligste slik sett. Bare litt antioksidanter i paprikaen. Hva med å bruke masse fet fisk som pålegg, da får du både proteiner og sunt fett i ett. Makrell i tomat, sursild, røkt laks/ørret osv. Så kan du ta en gulrot og en plomme som "dessert" etter frokosten f.eks.

Et glass Biola vil ikke telle som måltid, i.o.m. det verken er proteiner, antioksidanter eller fett i det... Frukt + nøtter/mandler er suverent mellommåltid. Eller spekeskinke + frukt. Eller fortsett med Biolaglasset, og ta oppi bær + frø, og spis med skje!
Lykke til videre!

Takk for tips

Jeg er dessverre ikke glad i fisk på skiva hehe, best som middag. Så da får jeg tenke på noe annet til frokost. Vurderer sterkt om jeg skal starte med omelett som frokost. Her går morningene i en fei, så kanskje jeg lager den kvelden før.

God idé angående biola, det hørtes skikkelig godt ut!
Går det fint med cottage cheese og bær også? For det er så godt.

__________________
Min blogg: http://krolltoppenslille.blogspot.com/


Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:12   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

ja, cottagecheese med og uten bær går bra.

Tenk litt mere at alle måltid skal se ut som middag. Da er du mere i fedonverdenen

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:06   #7
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Ser alle sammen her nevner bær..
Hvor kjøper dere de nå på vinteren? For de er vel frosne i butikken?
Hilsen ung å uvitende

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:13   #8
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Bær har man i fryseren, etter å ha vært kjempeflink med bærplukkeren i høst

0,1 og 0,0 fra Youplet er godt. Et anna alternativ er 250 g Yoghurt naturell, og en neve bær. Har man i litt nøtter/mandler blir det supert.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:25   #9
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

Ser alle sammen her nevner bær..
Hvor kjøper dere de nå på vinteren? For de er vel frosne i butikken?
Hilsen ung å uvitende

Dersom du ikke er så flink som runegutt med bærplukkeren så har de masse forskjellige bær i frysedisken rundt om, og i noen butikker selger de også ferske bær. Det er nok en del importerte bær det går i, men jeg synes mye av det er godt for det
hiv noen fryste bær i en blender sammen med litt biola eller yoghurt naturell og litt søtstoff for eksempel GODT

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 14:21   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Hvis biola, pass på at den er naturell.

Min favorittfrokost for tida er Cottagecheese med eplemost uten sukker (laget selv, men kan også kjøpes på helsekost), hakkede mandler eller valnøtter og kanel. Heistad aprikossyltetøy funker også veldig bra i denne.

Ellers er smoothie en bra frokost, finnes en egen smoothietråd her et sted med bra oppskrifter.

Men veldig usiker på det som blir sagt her om at hvert måltid skal se ut som en middag? Det er vel motsatt, et måltid skal være større, men resten små? Og man kan ha ett c-måltid om dagen. dvs med litt høyere GI. F.eks en neve fedon-musli i en yoplait youghurt (fint før trening).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:24   #11
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

[quote=Runegutt;611673]Bær har man i fryseren, etter å ha vært kjempeflink med bærplukkeren i høst


Ja det skjønner jeg at du har
Jeg regner med at du da ikke bor i Tromsø, da bærene her aldri rakk å modnes denne sommeren



Er forresten alle bær like bra?

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:27   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

kjøp sekker emd frosne bær på OBS eller Ica.!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:34   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

Er forresten alle bær like bra?

Bær, rå/frisk

Matvare/Tilberedt mat og retter
Næringsinnhold i 100 g spiselig vare
Vann
g
Energi
kcal
Protein
g
Fett
g
Karbohydrat(-kostfiber)
g
Kostfiber
g
Bjørnebær 86 34 0,7 0,4 6,9 5,6 Blåbær 83 42 1,0 0,9 7,5 4,6 Bringebær 87 21 1,1 0,4 3,2 4,3 Hyllebær 80 53 0,7 0,5 11,4 7,0 Jordbær 88 30 0,5 0,2 6,6 2,0 Kirsebær 83 64 0,7 0 9,0 1,1 Molter 84 45 1,6 1,1 4,4 6,0 Moreller 83 62 0,9 0,1 11,3 1,3 Rips 81 57 1,2 1,2 6,9 5,1 Solbær 79 67 1,3 1,0 7,6 5,2 Stikkelsbær 89 30 0,8 0,6 5,4 3,4 Tyttebær 83 54 0,7 0,6 7,0 3,7

Sakset herfra: http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/frukt-og-gronnt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:35   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Tabeller funket visst ikke... Følg linken i stedet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:38   #15
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Tusen takk!
Så kommer et (dumt spm kanskje) til: Hvis man kan spise bær, hva er da galt med yogert med bær i? Ser man kan spise naturell yogert, så va er forskjellen om man putter bær i selv, eller kjøper ferdig "blandet"?..

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 18:44   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av betty86, her.

Tusen takk!
Så kommer et (dumt spm kanskje) til: Hvis man kan spise bær, hva er da galt med yogert med bær i? Ser man kan spise naturell yogert, så va er forskjellen om man putter bær i selv, eller kjøper ferdig "blandet"?..

Mye av youghurt med bær inneholder MYE sukker. Noen er ok, som yoplait 0,1 (søtet med fruktose) og dobbel 0.

PS: Det finnes ikke dumme spørsmål! Jeg blir oppriktig provosert av at mange av oss jenter ser på oss selv som dumme når vi spør om ting vi ikke skjønner... hvor ofte ser du en gutt/mann si det samme?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:26   #17
betty86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 13
betty86 er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mye av youghurt med bær inneholder MYE sukker. Noen er ok, som yoplait 0,1 (søtet med fruktose) og dobbel 0.


PS: Det finnes ikke dumme spørsmål! Jeg blir oppriktig provosert av at mange av oss jenter ser på oss selv som dumme når vi spør om ting vi ikke skjønner... hvor ofte ser du en gutt/mann si det samme?


OKei, så de fra yoplait med bær, er okei?
Nei det finnes ikke dumme spm, er enig der. Men når man driver å "maser" føler man at man må unnskylde seg. Ellers i livet er jeg riktig nok ikke så forsiktig
So relax, ikke en uskyldig forsiktig jente ut i den store verden

betty86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:26   #18
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

[quote=betty86;612011]

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Bær har man i fryseren, etter å ha vært kjempeflink med bærplukkeren i høst


Ja det skjønner jeg at du har
Jeg regner med at du da ikke bor i Tromsø, da bærene her aldri rakk å modnes denne sommeren



Er forresten alle bær like bra?

Bor rett sørafor fylkesgrensa. Har ca 17Kg ferdig renska blåbær i frysn. Ja og noe jordbær. Jordbærlandet mitt er ikke spes. bra.

Duverden så mye bedre jeg trives på Fedonsk mat, enn på Ketolysematen.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 03:40   #19
annemarta
Juniormedlem
 
annemarta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rosenes by
Alder: 44
Innlegg: 18
annemarta er på en erverdig vei

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Yndlingsfrokosten min, som jeg spiser nesten hver dag er bringebær og blåbær med litt fruktose+biola naturell og cottage cheese. Kjempe godt og lettvint

annemarta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Plutselig fedon :) Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:25   #20
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Første dag på Fedon Lindberg, trenger litt hjelp!

Nu i øyeblikket trener jeg styrke på morgenen, så jeg starter dagen med karbo. I dag, litt egenkomponert suppe + en skive noralt brød.
Trening
En tallerken havregrøt og 3 egg

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til start på Fedon Lindabtn Dr Lindbergs 13 09-03-09 14:34
Første dag på Fedon Lindberg ... candyland Dr Lindbergs 14 07-09-08 00:50
Trenger litt hjelp her... cathrine Lavkarbo generelt 2 26-02-08 16:36
Trenger litt hjelp :o) cilemora Lavkarbo generelt 2 24-11-07 21:27
jeg trenger litt råd og hjelp! Siljevanilje Andre dietter 1 08-03-07 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no