Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kvalm

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-10, 10:40   #1
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Kvalm

Jeg er nå godt i gang med min andre uke på ketolysekuren, men jeg har et problem, jeg har vært så utrolig kvalm de siste 3 dagene. Er det vanlig og vill det gå over ?

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 10:53   #2
kråkebolla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
kråkebolla er på en erverdig vei

Sv: Kvalm

hei! jeg begynte på ketolyse på mandag. Klarte meg fint første dagen, men tirsdag følte jeg meg noe kvalm (uvant med alt fettet tenkte jeg..) natt til onsdag kom det begge veier her, og ja det går omgangssyke der jeg jobber så det er GARANTERT derfor, men nå tror hjernen min at det er pga fettet så jeg brekker meg bare ved tanken på å skulle spise så mye som en skive bacon, smør, fløte og alt annet....jeg vil så indelig klare dette her!! har utsatt å begynne i 6 uker for å lese slik at jeg følte jeg hadde nok kompetanse til å begynne, spesielt etter at jeg har lest her inne om hvor viktig det er å faktisk følge kuren.

Dette er litt på kanten av det du spør om, men jeg slenger meg på her så kanskje noen av de som har vært gjennom dette kan komme med noen gode råd....

men tilbake til ditt spm, så vil jeg anta at man fort kan føle seg litt kvalm, særlig om man har hatt et spise lite fett-kosthold tidligere....men det går nok over, har lest at man bør drikke mye farris =) masse lykke til!!

kråkebolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 10:54   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm

Litt rart at du skulle bli kvalm etter såpass lang tid! Har du økt mye på fettet de siste dagene eller spist noe du ikke pleier å spise?

Ellers går det mange varianter av omgangssyke for tiden. Alt fra litt kvalm til kommer i begge ender!

Bor du i Oslo/Ski og ikke har kokt vannet de siste dagene, så kan det komme av det!

Heller mest i retning av omgangssyke, jeg da!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:47   #4
Smiley123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Smiley123 er på en erverdig vei

Sv: Kvalm

Jeg var også ganske kvalm for noen dagen siden (har holdt på med lavkarbomat nesten en uke) og orket ikke tenke på mat, men nå er det gått over. Hang in there (og ikke tving i deg noe mat når du ikke vil ha ), så er det forhåpentligvis snart overstått.

Smiley123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 18:11   #5
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Kvalm

Opprinnelig lagt inn av Tiilda 24, her.

Jeg er nå godt i gang med min andre uke på ketolysekuren, men jeg har et problem, jeg har vært så utrolig kvalm de siste 3 dagene. Er det vanlig og vill det gå over ?


Slenger meg på her i håp om tips og råd for jeg er også veldig kvalm om dagen. Begynte på kuren forrige uke, er i ketose, går ned i vekt, drikker nok vann etc..
Det vrenger seg litt i magen her også med tanke på å innta fett, men god variasjon i maten gjør det hele litt enklere

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 18:20   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kvalm

Kvalme i begynnelsen er veldig vanlig. Hadde det selv, husker jeg. Tror mye av det er psykisk fordi vi er så hjernevasket på at fett er ekkelt og farlig. Det går over - kors på halsen! Snart snurper det seg i munnen hvis du spiser noe UTEN fett. hehe!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 08:43   #7
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: Kvalm

jeg var kvalm og dårlig i ukesvis :-)

__________________





siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 09:16   #8
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Kvalm

Jeg har også vært kvalm - men tror det var mer stappmettfølelse

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:02   #9
Tiilda 24
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 25
Tiilda 24 er på en erverdig vei

Sv: Kvalm

Takk førr alle tilbakemeldingene Kvalmen har gitt seg, heldivis Tror det skyldes mye fett og kanskje litt sukkerabstinenser?????? Spiste MYE sjokolade og annet godis før jeg starta på ketolyse Men nå er energien på vei opp og matlysten er tilbake Det er jo så mye god mat, og så mange muligheter til å prøve nye matretter at jeg blir helt satt ut Det ligger så mye spennende her på forumet at jeg sitter å leser i hvert ledige øyeblikk SUPERT

Føler ikke at jeg er på slankekur ihvertfall

Tiilda 24 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalm ... Imali Ketolysekuren 8 19-10-09 17:18
Er så kvalm ... tattoogl Ketolysekuren 4 19-08-09 12:20
Kvalm! matitt Lavkarbo generelt 5 22-01-09 15:26
Kvalm? Tussi jenta Ketolysekuren 7 19-08-07 22:07
jeg er så kvalm! millepille Atkins kosthold 5 26-03-04 09:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no