Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vann i kroppen...?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-05, 18:11   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Vann i kroppen...?

Sist jeg var hjemme hos mamma og pappa, så hadde de kjøpt et ankel-"kjede" til meg. Men jeg fikk det ikke på, anklene mine var for store!

Pappa skulle prøve å sette det på meg, for jeg hadde så korte negler, også tar han rundt ankelen min, og utbryter "oi.. du har jo masse vann i kroppen!"..

Nå skal det sies at han ikke er noen lege, akkurat - men jeg kjente på mamma sine ankler, og selv om hun er en slank dame, så var det innmari forskjell.. Det gikk liksom rett inn til benet på henne, men på meg så er det liksom.. "svampete", eller hva jeg skal si.

Dette med å ha mye vann i kroppen.. hva slags ulemeper har det? Er det farlig? Ufarlig?

Hilsen funderingsmofe

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:41   #2
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Hei Mofe!!
Har du/hadde du besøk av tante rød?? Mange som får vann i kroppen da. Jeg gjorde også det, det syns på vekta for å si det sånn..
Ellers så er det mange(!!) grunner til at man kan ha vann i kroppen... Hakke lyst til å skremme deg da.. Tror du er så ung at det nok er hormonelt! (Altså enten tante rød, eller graviditet... Mange som får det når de er gravide...) Eller noe annet ufarlig.. Har en på kurset som lett får vannansamling i kroppen.. Har skjedd to ganger nå i løpet av kurset... Og det var hormonelt.. Tror nok ikke det er noe alvorlig galt med deg.. Men kanskje du bør spørre en lege hvis det ikke går bort igjen...

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:48   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hadde mensen da ja, men.. hm. Nei, sikkert bare jeg som overreagerer

Men takk for innspill!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:48   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Eller du kan ha spist endel salt, som binder vannet en stund.

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:50   #5
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hadde mensen da ja, men.. hm. Nei, sikkert bare jeg som overreagerer

Men takk for innspill!

Får du på deg fotlenka nå da? Hvis du ikke har mensen lengre lixom....

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:51   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av matgal

Får du på deg fotlenka nå da? Hvis du ikke har mensen lengre lixom....

Hey, DET var en god ide! Jeg har pakket den ned nå (driver og flytter) - men skal jammen meg prøve igjen når jeg er ferdig installert på hybelen

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 18:52   #7
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hey, DET var en god ide! Jeg har pakket den ned nå (driver og flytter) - men skal jammen meg prøve igjen når jeg er ferdig installert på hybelen

Det var lurt, da vet du om det er bedre nå... Gi beskjed da... Lurer vettu..
Lykke til med flytting!

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 20:57   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

vann i kroppen hver mandag= spist salt mat og peanøtter hver helg...knis...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 23:45   #9
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

hvordan går det?

Fikk du prøvd fotlenka igjen for å sjekke om den passa uten mensen??

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 23:46   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av matgal

Fikk du prøvd fotlenka igjen for å sjekke om den passa uten mensen??

Har ikke pakka ut alle småtinga mine enda, så nei Men tenkte på det istad!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-06-05, 23:48   #11
matgal
Medlem
 
matgal sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 39
Innlegg: 216
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av mofe

Har ikke pakka ut alle småtinga mine enda, så nei Men tenkte på det istad!

Okaj... Bare lurte..

__________________
Hilsen Matgal
-helt enkelt gal etter mat..
(og alt annet som kan spises...)
matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 19:07   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Står det hvite merker igjen på huden når du klemmer på ? Noen av oss ER bare sånn at vi har vann i kroppen bestandig..... MER vann i kroppen enn normalt mener jeg. Legene kan ikke forklare hvorfor, men sier bare "det er nok hormonelt". Jeg har hatt det sånn i 30 år jeg. Har vært til "utredning på ørten sykehus, uten at man har funnet ut av hvorfor, siden prøvene mine da liksom er "perfekte". Ankelsmykker kan jeg bare glemme, - skal jeg har noe rundt der blir det halssmykker ja !!

....og det er ikke farlig, bare fryktelig ubehagelig til tider. Spesielt når det er varmt og jeg ikke får på sko. Lekre sandaler med tynne stropper kan jeg bare glemme, da ser beina ut som innbundne rullepølser.

Og jeg har fått beskjed av legen at jeg ikke får lov å fly uten støttestrømper ! Sørg for å bevege deg mye og ligg med bena litt høyere enn resten av kroppen. Da blir det bedre. Og vær forsiktig med salt mat -og av en eller merkelig grunn hvitvin (som gjør det verre). Og drikk mye vann.

Håper det går over. Hvis det fortsetter, så ta det opp med legen neste gang.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-06-05, 19:11   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Prøvde å få på ankelsmykket nå, og det gikk ikke - like feit rundt ankelene, ja!

Det er mulig jeg bare overreagerer da, og at jeg ikke har vann i kroppen i det hele tatt. Det blir hvitt etter at jeg trykker ja, men det blir det på hånda også..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30
Vann i kroppen? smosje Fysisk og mental helse 16 20-01-05 23:12
Vann i kroppen MHM Generell diskusjon 23 03-07-04 18:48
Hagearbeid og vann i kroppen Anne Generell diskusjon 6 11-05-04 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no