Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Barnevogner!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 00:17   #1
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Barnevogner!

Jeg irriterer meg grønn over at enkelte personer med barnevogn bare brøyter seg vei hvor enn de går... Man må jo nesten hoppe til side for å komme unna med livet i behold I dag f.eks. var jeg på Tanum på Paléet i Oslo og tenkte jeg skulle sjekke om det var noen interessante bøker om lavkarbo. Der stod selvfølgelig en dame med barnevogn og blokkerte hele den hylla. De av dere som er kjent der vet at dette er et lite hjørne av butikken med et bord i midten, og det er ganske trangt mellom hyllene og bordet fra før, men hun hadde klart å klemme inn barnevogna akkurat der, og selv om hun så at jeg prøvde å lirke ut noen bøker av hylla tok hun ikke hintet. Rett ved siden av (én meter unna) er det masse plass som ikke brukes til noe - hvorfor kunne hun ikke sette den der? Vræææææl!!!!!

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 00:22   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Ja!!!
Jeg er livredd for å gå på grünerløkka på lørdager etter å ha prøvd å maøvrere mellom barnevognene der en gang for mye. Om man er så uheldig å gå 5-10 m foran en person med barnevogn tar de jammen meg fart og kjører inni leggen din, gjerne 2-3 fra forskjellige kanter samtidig, mens de grynter megetsigende. For de har tydeligvis kjøpt det fortauet liksom!

Og det toppet seg virkelig da de begynte å sutre over at de ikke fikk lov å sitte på restauranter med puppen ute, men ble henvist til en sofa i kjeleren!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 03:35   #3
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Barnevogner!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja!!!
Jeg er livredd for å gå på grünerløkka på lørdager etter å ha prøvd å maøvrere mellom barnevognene der en gang for mye. Om man er så uheldig å gå 5-10 m foran en person med barnevogn tar de jammen meg fart og kjører inni leggen din, gjerne 2-3 fra forskjellige kanter samtidig, mens de grynter megetsigende. For de har tydeligvis kjøpt det fortauet liksom!

Og det toppet seg virkelig da de begynte å sutre over at de ikke fikk lov å sitte på restauranter med puppen ute, men ble henvist til en sofa i kjeleren!

oi oi oi..virkelig problemer her i gården ja..

Jeg irriterer meg over alle de som ikke vil flytte seg når jeg går med en stor barnevong..men som forventer seg at jeg skal kjøre sikksakk imellom alle på gata..for de som går klarer fint å vike et skritt til siden.

Og at jeg ikke kan få mate ungen min på en cafe eller noe annet sted syntes jeg bare er tull..hva med de som slafser og eter..hoster og harker..syntes de kan gå ned i en sofa i kjelleren jeg,sammen med de som ikke takler en pupp..for oss ammende er en pupp en matstasjon..ungen må jo få mat..skjønner ikke de som syntes det er støtende jeg..

Og ikke minst..når man skal inn på en buss..hvorfor tror alle da at vi mødre klarer å løfte opp en vogn alene og inn på bussen.ingen klarer vist å lette på rompa og hjelpe til.hmmm..

ler litt for meg selv nå..morsom tråd..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 08:54   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Opprinnelig lagt inn av mertan80, her.

Og ikke minst..når man skal inn på en buss..hvorfor tror alle da at vi mødre klarer å løfte opp en vogn alene og inn på bussen.ingen klarer vist å lette på rompa og hjelpe til.hmmm..

JA!! Det der har jeg opplevd så mange ganger at det er helt utrolig. Flere ganger har til og med SJÅFØREN på bussen måttet reise seg og komme og hjelpe, fordi ingen andre gadd. Jeg blir helt matt. Med en gang en barnevogn skal inn eller ut av bussen, får plutselig folk det såå travelt med å snakke i mobiltelefonen, fikle i veska eller se en annen vei.

Det verste jeg hørte var en mann som klaget over barnevogner i seg selv og mente de burde forbys. Hvorfor kunne ikke bare mødrene har barna i bæresele? HAHA. Ja, ser virkelig for meg en baby sovende i bæresele, spesielt når det regner og blåser skikkelig, med handleposer i hver hånd. Jeg hadde dødd.

Men jeg er enig i at det er altfor mange med barnevogn som tror de eier veien og bare går på, setter vognene sine overalt der andre ikke kan komme til osv. Men det er ikke alltid så lett heller, men om jeg setter vognen min et sted den ikke burde settes, sier jeg jo alltid unnskyld når jeg flytter den. Har da normal folkeskikk!

Nå bruker jeg heldigvis ikke vogn lenger, den tiden er foreløpig forbi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:01   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Barnevogner!!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

JA!! Det der har jeg opplevd så mange ganger at det er helt utrolig. Flere ganger har til og med SJÅFØREN på bussen måttet reise seg og komme og hjelpe, fordi ingen andre gadd. Jeg blir helt matt. Med en gang en barnevogn skal inn eller ut av bussen, får plutselig folk det såå travelt med å snakke i mobiltelefonen, fikle i veska eller se en annen vei.

Det verste jeg hørte var en mann som klaget over barnevogner i seg selv og mente de burde forbys. Hvorfor kunne ikke bare mødrene har barna i bæresele? HAHA. Ja, ser virkelig for meg en baby sovende i bæresele, spesielt når det regner og blåser skikkelig, med handleposer i hver hånd. Jeg hadde dødd.

Men jeg er enig i at det er altfor mange med barnevogn som tror de eier veien og bare går på, setter vognene sine overalt der andre ikke kan komme til osv. Men det er ikke alltid så lett heller, men om jeg setter vognen min et sted den ikke burde settes, sier jeg jo alltid unnskyld når jeg flytter den. Har da normal folkeskikk!

Nå bruker jeg heldigvis ikke vogn lenger, den tiden er foreløpig forbi.

jeg må bare tilføye en ting.
man må jo ta med i beregninen at det er ikke alle som kan være med å ta i et tak. pga sykdom.

jeg har latt vær å reist meg noen ganger for å hjelpe rett å slett for jeg har for vondt og bøyer jeg meg ned for å ta opp vogna så kommer jeg hvertfall ikke opp i stående med det første.

men i min spreke ungdom da hjalp jeg masse, men det er mange år siden det

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:04   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Barnevogner!!

grrrrrrrrrrrrrrrr hvor mange ganger har jeg ikke stått i kø i en butikk med vogn,der folk bare smiter rett forbi,jeg står vist ikke i kø så lenge jeg har en vogn forran meg,utrolig logikk,hvor får dem det fra
samme når jeg skal fremover(her i verden ) folk bare presser seg på og forbi,alikevell har jeg aldri fått meg til å kjøre ned folk

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:09   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

folk bare presser seg på og forbi,alikevell har jeg aldri fått meg til å kjøre ned folk

Nei, som jeg nevte så er grünerløkka det værste stsedet sånn sett... Foreldra der er en egen rase, først meg sjøl og så meg sjøl liksom. Lurer på hvordan de unga blir når de vokser opp!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:22   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Mcfrogner: det hadde vært moro å sende deg ut med en barnevogn i Oslo sentrum Jeg tror at mange gir gass og går på fordi man er så vant til at folk nesten går ned vogna i sin travelhet.

Jeg ble skikkelig ufin en gang.. stod på sånn rullefortau fra den ene etasjen på ett varehus til en annen. Det finnes ikke heis så det var eneste muligheten. Vogna var brei og det var ikke plass til å gå ved siden av. Da kommer det en mann som tydeligvis hadde det så ufattelig travelt, presser seg forbi vogna og nesten faller i den hvor på jeg brølte: Prøver du å drepe ungen min med den feite ræva di!!!

Nå som jeg ikke bruker vogn lenger så ser jeg jo problemet med vogner som presses frem, ble faktisk påkjørt på foten av en her forleden. Og enkelte som går 4 i bredden på fortauet burde fulgt med litt mer enn å skravle seg bort.. Eller går er jo å overdrive.. De spaserer i ett svært rolig tempo og det er ikke mulig å komme forbi.

Men dette er vel omtrent som fotgjenger/sjåfør: når jeg går så kan ikke disse hersens bilførerne oppføre seg og når jeg kjører så er det bare idioter som er ute og går

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:50   #9
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Barnevogner!!

Det å bli påkjørt bakfra av en barnevogn er ikke godt! Har fått skrapet opp nedre del av legg og ankelen en gang - bare fordi jeg ikke hadde øyne i nakken!
Trixie

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 10:54   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Min mening er at:

  1. Det er ikke ok at barnevognkjørere oppfører seg dumt og ikke tar hensyn, hverken med kjøring, breinig eller okkupasjon av plass.
  2. Det er ikke ok at andre som er ute å går forventer at en barnevognkjører må gå siksakk med en tung vogn. Det er slitsomt, tungt, vanskelig og noen ganger vondt. Samt at det er større sannsynlighet for å kjøre på noen.
  3. Man hinter ikke dersom man ønsker å oppnå noe. Da sier man, unnskyld, kunne du flyttet vognen litt, jeg skulle hatt tak i noen bøker. Er man riktig hyggelig klister man på et smil i tillegg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:03   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!!

Godt sagt, Lise.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:44   #12
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Barnevogner!!

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Min mening er at:

  1. Det er ikke ok at barnevognkjørere oppfører seg dumt og ikke tar hensyn, hverken med kjøring, breinig eller okkupasjon av plass.
  2. Det er ikke ok at andre som er ute å går forventer at en barnevognkjører må gå siksakk med en tung vogn. Det er slitsomt, tungt, vanskelig og noen ganger vondt. Samt at det er større sannsynlighet for å kjøre på noen.
  3. Man hinter ikke dersom man ønsker å oppnå noe. Da sier man, unnskyld, kunne du flyttet vognen litt, jeg skulle hatt tak i noen bøker. Er man riktig hyggelig klister man på et smil i tillegg.




Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:52   #13
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Det 3. punktet skal jeg ta seriøst - jeg skal begynne å be folk flytte barnevogna!!!

This is war!! Haha

Og: Jeg har hjulpet mang en mor med å løfte barnevogna på trikken, bussen osv. Så det så!

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:59   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Det 3. punktet skal jeg ta seriøst - jeg skal begynne å be folk flytte barnevogna!!!

This is war!! Haha

Og: Jeg har hjulpet mang en mor med å løfte barnevogna på trikken, bussen osv. Så det så!

Hmm, til småhormonelle nybakte mødre? Ta med hjelm sier jeg bare!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:03   #15
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Hva skjedde med at det plutselig kom barnevogn-reklame nederst på denne siden? Er det slik det funker ja...

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 14:02   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Jupp, det er slik det funker. Skal være relevant reklame må vite.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 20:41   #17
La luna hermosa
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Barnevogner!

Jeg er en tidligere erfaren barnevogner Og vil til alle barnevogners (og eieres) forsvar si at det er nesten komplett umulig å komme rundt i en eneste butikk - for det er så innmari trangt over alt Å handle på Cubus f.eks er bare å glemme. Jeg er glad jeg ikke sitter i rullestol, -for da hadde jeg sittet i den naken...

Vennlig hilsen Luna

  Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 23:53   #18
mertan80
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 63
mertan80 er ny på veien

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av La luna hermosa, her.

Jeg er en tidligere erfaren barnevogner Og vil til alle barnevogners (og eieres) forsvar si at det er nesten komplett umulig å komme rundt i en eneste butikk - for det er så innmari trangt over alt Å handle på Cubus f.eks er bare å glemme. Jeg er glad jeg ikke sitter i rullestol, -for da hadde jeg sittet i den naken...

Vennlig hilsen Luna

hoho..sier meg sååå enig..er ikke meninga at vi med vogn skal få handla i noen som helst klesbutikker..håpløst..

og helt enig med deg lise...

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 12:25   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av La luna hermosa, her.

Jeg er en tidligere erfaren barnevogner Og vil til alle barnevogners (og eieres) forsvar si at det er nesten komplett umulig å komme rundt i en eneste butikk - for det er så innmari trangt over alt Å handle på Cubus f.eks er bare å glemme. Jeg er glad jeg ikke sitter i rullestol, -for da hadde jeg sittet i den naken...

Vennlig hilsen Luna

Syns du det er vanskelig med barnevogn, ja da skulle du prøve med tvillinvogn

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 12:59   #20
La luna hermosa
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Syns du det er vanskelig med barnevogn, ja da skulle du prøve med tvillinvogn

*Sitter her å ler*

Det har du helt rett i Godt jeg ikke var så heldig å få tvillinger da

Vennlig hilsen Luna

  Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:25   #21
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Barnevogner!

Mitt store irritasjonsmoment er alle mødrer som ikke skjønner (eller ikke vill skjønne) att en barnevogn ikke får plass mellom bordene på en uteserverig!!!!!!!!!! viss du setter en vogn i mellomgangen,hvor ska jag gå å servere då?
Der jag jobber har vi forbudt mot barnevogner!! dette pga plassmangel OG pga sikkerhet..Har vart med om en mamma som ikke ville lyssne,og skulle absolutt ha vognen inne bland bordene...En ulykke skjedde, og babyn fikk en kopp varm the over sig! Ska det behøva skje innen de skjønner alvoret, og slutter å bli sure????

MEN jag har ikke noe problemer med mødrer som ammar sine barn i restauranter men..det er ikke greit å legge barnet på bordet (inne i restauranten) og skifte bleie!!! Tenk på de ande gjestene då!

Jag ska ikke bli en sådan mamma når jag får barn..hehe

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:36   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Huff ja, jeg gikk kun på barnevognvennlige kafeer da jeg hadde vogn med meg. Jeg nekter å sette den utfor, både fordi barnet kanskje skal sove, og man kanskje har masse handleposer under, og at den kan bli stjålet, det skjer faktisk. Men jeg gikk selvsagt kun på steder med plass til vogner, som var myntet på nettopp det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 15:46   #23
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Huff ja, jeg gikk kun på barnevognvennlige kafeer da jeg hadde vogn med meg. Jeg nekter å sette den utfor, både fordi barnet kanskje skal sove, og man kanskje har masse handleposer under, og at den kan bli stjålet, det skjer faktisk. Men jeg gikk selvsagt kun på steder med plass til vogner, som var myntet på nettopp det.

Ja, då er det ju greit
Og det er ju lov å spørre, men det er så månge som blir sure når vi säger nej!!! De blir sinte, og sier att de ska gå til en annen restaurant..ja visst sier jag då, ettersom jag vet att det ikke er en eneste restaurant runt om, som barnvogner er lov

Jag elsker barn jag!! men ikke barnvogner..hehe

En annen ting er de som trur att det er greit med bedbringed mat (mcdonalds) bare pga att de har barn Vi har barnemeny asså

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:05   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Artig diskusjon!
Jeg har virkelig irritert meg over barnevogner, men da får jeg presisere at jeg bor på Grünerløkka, som har gått fra å være kunstnermekka til barnevognhelvete, og det er BARE i de tilfeller hvor fire mødre koseprater og traver i vei saaaakte og tar opp hele j'''a fortauet!! Og det er det mye av!
Men jeg irriterer meg like mye over folk som tusler i gampetempo flere sammen og sperre veien like mye!!

At noen ammer på en servering, kan jeg virkelig ikke skjønne at noen har et problem med!!! Vi blir eksponert for så mye pupp, hud og liknende i seksuellt salgbare konsepter hele tiden over alt rundt oss, at en baby som ammer moren sin er rørende befriende!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:30   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Jeg syns faktisk ikke det er nødvendig å amme ved bordet på en restaurant hvor man betaler fa 300-400 kr og oppover for et måltid. Da går man myefor opplevelsens skyld også.
At man gjør det på cafe er vel greit nok forsåvidt, men det er noe helt annet. Og når man har små barn må man ofre noe for barnets del, og kanskje også noe av livet man helst vil ha, og det er jo ikke snakk om mer enn noen måneder ammingen foregår.
Ja, barnet må ha mat, og ja, det er måten det spiser på... Men kanskje man da må la være å gå på restaurant akkurat den ene dagen fordi man har små barn syns jeg man må kunne leve med!
Man har selv (stort sett) valgt å få barnet, og da er det ting man må infinne seg med.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no