Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Betakaroten - blir du brunere?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-07, 01:29   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Det funker fantastisk som forebyggende mot soleksem og for å få en penere jevnere brunfarge ja. Min mann er svært plaget av soleksem, men han får det ALDRI lenger etter at han begynte å ta betakaroten, samme om han glemmer å smøre seg eller er ekstra lenge i solen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 01:34   #27
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

studie lånet mitt kommer på fredag- da er det løp og kjøp for meg! sliter sånn med soleksem.. er allerede angrepet jeg... argh.... men prøver alt!!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 07:30   #28
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

hvor lenge kan jeg forvente før resultat? da snakker jeg faktisk om soleksemet... bryr meg ikke om jeg blir brun eller hvit eller grønn for den saks del- bare jeg blir kvitt soleksemet....

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 07:41   #29
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

hvor lenge kan jeg forvente før resultat? da snakker jeg faktisk om soleksemet... bryr meg ikke om jeg blir brun eller hvit eller grønn for den saks del- bare jeg blir kvitt soleksemet....

Akkurat hvor lang tid det tar, tør jeg ikke gjette på. Avhenger vel litt av grad av soleksem....(JEG ville startet med dobbel eller trippel dose...)
Likeledes har jeg latt meg fortelle, at omega 3 sammen med betakarotenet, gir enda bedre effekt.....
Lykke til!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 07:43   #30
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg blir ihvertfall oransje.....

Oftest vises oransjefargen først i håndflaten. Blir du gulaktig der, trapp ned på dosen..så slipper du å bli oransje all over!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 07:51   #31
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Akkurat hvor lang tid det tar, tør jeg ikke gjette på. Avhenger vel litt av grad av soleksem....(JEG ville startet med dobbel eller trippel dose...)
Likeledes har jeg latt meg fortelle, at omega 3 sammen med betakarotenet, gir enda bedre effekt.....
Lykke til!

får soleksem bare av en solstråle... stygt å se på! blir sprø... men er redd for å bli oransj.... men omega 3 kan jeg prøve sammen med betakarotenet ja...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:24   #32
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

får soleksem bare av en solstråle... stygt å se på! blir sprø... men er redd for å bli oransj.... men omega 3 kan jeg prøve sammen med betakarotenet ja...

Som sagt, følg med håndflatene...de er de første så blir oransje...om du dobler dosen de første 2 ukene, er det neppe fare for at du blir "gulerot-ish"

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 15:10   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

hvor lenge kan jeg forvente før resultat? da snakker jeg faktisk om soleksemet... bryr meg ikke om jeg blir brun eller hvit eller grønn for den saks del- bare jeg blir kvitt soleksemet....

Hvis du blir grønn håper jeg du tar før og etter bilder!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 15:19   #34
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Så bra at det er noen andre som har lurt, for dette har jeg tenkt på de siste to somrene, men det har blitt for seint å begynne. Nå tror jeg at jeg skal gjøre alvor av det i tide .

Jeg synes det høres bra ut å få litt jevnere og mer varig brunfarge, jeg er tilhenger av å være naturlig brun om sommeren (uten å overdrive) og naturlig bleik om vinteren ... Og det er jo sunt å få i seg betakaroten. Naturlig solbeskyttelse, i motsetning til (vanlig) solkrem, som er full av kjemiske stoffer som trekkes inn i indre organer sånn *svupp*

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 09:04   #35
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

får soleksem bare av en solstråle... stygt å se på! blir sprø... men er redd for å bli oransj.... men omega 3 kan jeg prøve sammen med betakarotenet ja...

Har du prøvd Marja Entrich sin "Biobrun" ? Finne i faktor 10 og 15 og det er mange som har blitt hjulpet av den. Soleksem *vips* borte vekk ! Sto et lang artikkel om dette i Mat & Helse i forfjor/fjor en gang.

De har den hos Life helsekost butikker i allefall !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:14   #36
sunbeam
Medlem
 
sunbeam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 235
sunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snillsunbeam er virkelig snill

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Selvbruningskremen fra MD som du får kjøpt hos hudpleiere funker helt fantastisk, og man får naturlig brunfarge - og ikke oransje. Koster litt mer, men det er verdt det! Koster sikkert ikke mer enn hele sommeren på betakaroten-piller kanskje, uten at jeg vet hva de koster :-) Ikke får man rynker av den heller

sunbeam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (inspirert av atkins) Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 11:54   #37
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Betakaroten=solbeskytter?
Hjelper den for føeflekker også? jeg får ganske lett føflekker av typen som vokser, og jeg liker dem absolutt ikke!! i tillegg bor jeg i australia for tiden, og holder meg så mye unna sola jeg kan, for jeg er ganske så livredd den! (igjen pga. føflekker..) så jeg går jo rundt å er likbleik, noe som ser litt merkelig ut her borte... kanskje betakaroten hadde vert noe for meg?
Hjelper den mot føflekker også..noen som veit?

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 12:02   #38
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Har du prøvd Marja Entrich sin "Biobrun" ? Finne i faktor 10 og 15 og det er mange som har blitt hjulpet av den. Soleksem *vips* borte vekk ! Sto et lang artikkel om dette i Mat & Helse i forfjor/fjor en gang.

De har den hos Life helsekost butikker i allefall !

det høres kjempe bra ut! skal innom life etterpå og sjekke.... for jeg er litt for skeptisk til betakaroten... har ikke sååå lyst å bli oransj... eneste jeg vil er å bli kvitt soleksemet... for jeg merker at medisinen phenamin ikke hjelper noe særlig... men samtidig har det ikke gått mer enn to dager med den... men skal prøve biobrun

tusen takk for rådet, nille!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:38   #39
Maxmilia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3
Maxmilia er på en erverdig vei

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Er du plaget av soleksem hjelper Betakaroten veldig. Jeg får det veldig lett på brystet (hverken særlig pent eller deilig). Hadde den første sommeren min med Betakaroten i fjor, begynte i god tid før solen kom frem og fikk ingen soleksem, fargen min ble også veldig fin, ingen oransj undertone.

Forresten så bruker jeg også solfaktor 30 i ansiktet og brystet, men det hjelper ikke alene, så også i sommer kombinere jeg det med Betakaroten.

Maxmilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:58   #40
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg har brukt betakaroten denne gangen før jeg dro til Tyrkia. Begynte 5-6 uker før, og fortsatte der nede. Tok 1 kapsel om dagen.
Jeg pleier å få små blemmer i sola etter jeg forbrant meg skikkelig for 8 år siden. Disse kom ikke! Jeg er helt lys, så jeg blir også fort brent selvom jeg bruker høy faktor. Kom inn etter den første dagen med sol og var skuffa over lite farge. Men det var bare det at jeg hadde blitt brun istedetfor rød . Ble ikke brent på 14 dager med unntak av 1 dag. Da lå jeg uten solfaktor Men dagen etter var det borte!

Det ble en lang avhandling, men jeg skal hvertfall aldri dra til syden uten betakaroten igjen! Regner med jeg kommer til å ta det hver sommer, selvom jeg bare skal være hjemme.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bokhvete - jeg blir veldig glad for raskt svar Nille Frokost og kveldsmat 8 24-05-07 20:12
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 10:41
Blir det krig nå da??? Fedonisten Generell ernæringsdebatt 7 06-05-04 03:19
jeg blir så forbannet på bedrevitere Iset Atkins kosthold 8 27-02-04 10:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no