Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-10, 13:54   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

Har notert alt jeg spiser i noen uker nå, og syns det er veldig interessant! Jeg starta på rundt 50g karbo daglig, men ser nå (etter alle de flotte oppskriftene her inne) at jeg uten egentlig å planlegge det ligger på et gjennomsnitt med 20 g karb pr dag. Jeg har ikke lest noen bøker, og har heller ikke fulgt noe kostprogram til nå, heller følt meg litt frem selv på hva jeg og kroppen min føler er ok.

Den siste uka har jeg da spist
onsdag 1542 kcal - P 85g - K 25g - F 112g
torsdag 1828 kcal - P 72g - K 17g - F 149g
fredag 1528 kcal - P 95g - K 31g - F 102g
lørdag 1596 kcal - P 86g - K 13g - F 124g
søndag 1737 kcal - P 90g - K 22g - F 133g
mandag 1483 kcal - P 68g - K 17g - F 116g
tirsdag 1506 kcal - P 77g - K 17g - F 115g

Når jeg er såpass lavt på karbo regner jeg med at fettmengden burde være høyere? Proteinmengden syns jeg er vanskelig å få ned. Veier 65kg, så har lest her at jeg burde ha ca 65g protein daglig, stemmer det?

Jeg gikk ned 4,5kg de første 5 ukene, kunne tenke med 6 kg til før jeg var helt fornøyd.

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette innegget, men noen som vil mene noe som helst? Har vurdert å skaffe meg denne ketolyseboken, men har ikke komt så langt enda. (Noen som har en brukt å selge? regner med det er mange i omløp her inne. hehe)

Takker ellers for et flott og lærerikt forum!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

Hva spiser du? Det har mest betydning, samt at du går ned, trives og føler velbehag


Du kan jo legge ut en tråd i sofakroken om noen skal selge ketolysebok.

Jeg kommer aldri til å kvitte meg med min

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:49   #3
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

Karbene kommer for det meste fra hjemmelagede knekkebrød (av frø og kjerner) samt grønt, brokkoli, blomkål, salat. Proteiner fra egg og kjøtt. Fettet kommer fra seterrømme, smør, kjøtt og ost. Da har jeg dekka det jeg spiser i løpet av en dag. + te med cocosa *går å lager meg en kopp* jeg bruker svært lite kunstig søtning, ikke daglig hvertfall.

Jeg føler absolutt velbehag. Spretter opp om morningen, og er opplagt hele dagen. huden er akkurat like glatt som den var rett etter halvannen times bodyscrubb på spa. I can live with that! Vekta står stille akkurat nå, men noen dager kan vel neppe kalles noe platå, får smøre meg med tolmodighet! hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:53   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

Tror du er på rett vei jeg

Og platå; det er når vekta har stått bom stille i mer enn 4 uker

Vekta kan variere fra dag til dag,stå stille, allt etter vanninntak, salt, hormoner, stress osv.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:58   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

men er fettmengden ok, eller burde den være høyere? Den er nå på gjennomsnittlig 120g daglig.

Ja, det med platåer har jeg forstått, var litt ironisk det der. Om jeg så står stille i en måned eller mer blir jeg oppgitt altså!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst å mene noe om det jeg spiser?

He he

Jeg har aldri regna på fettinntaket. Jeg spiser meg mett til hvert måltid og vet at viss jeg blir fort sulten igjen, så er det et tegn på for lite fett i maten. Da passer jeg bare på å øke litt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her? Atkinsmadde Spørsmål og svar 30 26-01-10 20:12
Noen som har lagt ut alt hva de spiser pr. dag? gamlasnyeliv Lavkarbo generelt 9 24-08-09 21:17
Hva skjer med vekta om man spiser alt man har lyst på en dag? miss_chica Ketolysekuren 10 21-01-09 23:24
Noen som har lyst å selge sin reviderte utgave av ketolyseboka? Iset Ketolysekuren 22 08-09-06 19:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no