Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-08, 14:49   #1
sofiaanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4
sofiaanne er på en erverdig vei

Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Hei alle sammen!

Jeg er ny her på lavkarbo.no, og etter det jeg har lest så langt så virker dette som et kjempebra forum.

Jeg er en 20 år gammel jente som er 168 cm høy og veier 77 kg. Jeg vil så gjerne ned til 65 kg på 4 mnd, er det mulig? Har en bmi på 27.

Jeg har begynt såvidt på lavkarbodiett, men jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg har en jobb som gjør at det går minst 4 timer mellom hver gang jeg spiser. En vanlig dag kan være at jeg spiser frokost f.eks kl 09:00, deretter lunsj kl 14:00 og så middag kl 19:00. Jeg er også veldig dårlig på å finne ut hva jeg kan kjøpe, og hvor mye fett jeg kan spise osv. Jeg vet at jeg kan finne mye informasjon om dette her på denne siden, men syns det er vanskelig å finne ut av alt.

Er det derfor noen kjempesnille erfarne her som kan gi meg de råd jeg trenger for å gå ned mest mulig? Jeg kunne godt tenkt meg å gått inn i ketose, dersom noen kunne være så snill å forklare meg hvordan dette fungerer?

Tusen takk på forhånd, blir kjempe takknemlig dersom noen vil svare meg

sofiaanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:09   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Kjære deg !

Velkommen hit ! Ja, det ER et flott forum med hyggelige og hjelpsomme mennesker. Jeg har lært så mye. Jeg råder deg til å lese de forskjellige trådene som omhandler det du vil vite noe om. Søk i forumet, du

Lykke til !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:14   #3
sofiaanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4
sofiaanne er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Tusen takk Antoinette! Det er mye å sette seg inn, så det er derfor jeg lurer på hvor jeg skal starte. Går det bra å spise noe som helst karbohydrater? F.eks fullkornspasta osv, eller rugknekkebrød til frokost? Hvordan er det med posesauser og supper som en kjøper i butikken, er det bra? Da sikter jeg til helt vanlig bearnaisesaus, eller f.eks vanlig tomatsuppe?

sofiaanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:21   #4
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Om du vil 'inn i' ketosen, skal du ikke ha mer enn 15-20 karbohydrater pr. da, og da i all vesentlig grad fra grønnsaker (som vokser over jorden). Les innholdsfortegnelse på det du kjøper i butikken. Ellers kan du finne karbohydratoversikt inne på nettet. Husker ikke nå lenken, men jeg skal sjekke og komme tilbake til deg

Jeg hadde ikke lest boka til Torkil 'Slank med ketolyse' før jeg begynte, men hadde 'lest meg opp' (til en viss grad) her på forumet. Begynte med egg og bacon, laks og eggerøre, omelett, kjøtt, fisk, broccoli, salat, agurk ( en liiiten tomat ) etc hadde jeg nær sagt. Du blir mett og god !

Lykke til enda en gang!

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:23   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Sjekk denne, for eksempel:

http://www.pratekompaniet.net/forum/showthread.php?t=22

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:24   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Og her er listene:

http://www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:25   #7
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Ja her er et levende bevis på at det er mulig

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:35   #8
sofiaanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4
sofiaanne er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Ok, tusen takk igjen Antoinette! Men jeg er veldig blank på hvordan jeg kan telle karbohydrater, og vite at jeg ligger på under 20 g hver dag..?

sofiaanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 15:36   #9
sofiaanne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4
sofiaanne er på en erverdig vei

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Ja her er et levende bevis på at det er mulig

Da trenger jeg å høre din historie, Hanne!! :-)

sofiaanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:20   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Opprinnelig lagt inn av sofiaanne, her.

Ok, tusen takk igjen Antoinette! Men jeg er veldig blank på hvordan jeg kan telle karbohydrater, og vite at jeg ligger på under 20 g hver dag..?

Hei, og lykke til!

Finn ut næringsinnholdet. Det finnes en liste her. Du kan også søke her. Så bare regner du utifra mengden du spiser, og fører inn i en tabell. Samme som å telle kalorier, bare at du teller karbohydrater, ikke kalorier.

Noen bruker sider som FitDay.com til å holde oversikten. Velg Custom foods => New food, skriv inn navnet på matvaren og før inn næringsverdiene (se ovenfor). Så legger du inn alt du har spist på en dag i FitDay og lar siden kalkulere totalt karbohydrat-inntak.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 16:31   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger råd fra erfarne - 12 kilo ned på 4 måneder, er det mulig?

Det er mulig ja, jeg gikk ned 10 kg på 8 uker. Men problemet er jo at om man "bare" har en BMI på 27 så går det tregere. Jeg hadde en BMI på 44 og raste derfor ned, noe de fleste virkelig store mennesker gjør. Jo slankere man er, jo tregere pleier det å gå nedover, dessuten vet man aldri hvordan man selv reagerer med tanke på at vi har forskjellig forbrenning, insulinresistens osv. Uansett bør jo ikke målet være å gå raskest mulig ned, selv om det er fristende.

Lykke til.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
9 måneder på lavkarbo og hard trening bilringen Trening 19 09-10-08 10:25
Noen erfarne her :o) Metalpus. Ketolysekuren 8 09-06-06 15:52
11 måneder gammel gutt - 22 kilo tung! Fedonisten Nyheter / media 20 13-05-05 00:53
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no