Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 09:06   #1
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sjokolade

Heisann alle sammen

Må si at dette forumet er fantastisk bra på alle måter for oss som vil kvitte seg med litt kg. Meg selv starta for ca en mnd siden med ketogen mat. Har siden den dagen stort sett lest meg til alt jeg lurer på av ting og tang her inne. Jeg er i siget og har gått ned 9 kg så da er jeg halveis til "målet"
Etter en tøff første periode på ca 10-12 dager, mye hodepine og kroppen skrek konstant etter karbo, snacks etc så ga jeg nesten opp. Men jeg ble beroliget av mange her inne som skrev at dette går over og joda det gikk over. Trives med dette nå og har ingen store problemer med å takle hverdagen. Var egentlig litt skeptisk da jeg har en hard fysisk krevende jobb men det ser ut som det bare slår positivt ut. Men jeg er fremdeles skeptisk på ting som jeg kunne tenkt meg litt av feks en lørdagskveld. Har kune drukket vann og kaffe nå en mnd, ikke rørt noe av sukkerfri brus, saft etc. Hører en del drikker cola zero her inne men er fremdeles meget skeptisk til dette og jeg lurer på om det er grunn til og være det? Si 2 glass på lørdag.

Kunne tenkt meg ett bra svar på Zreo gåten pluss denne her : (sjokolade som inneholder 52g karbis,

Sukkerfri Hvit Sjokolade
Vekt: 75 g

I alle våre sjokolader har vi erstattet sukker med Maltitol, som er et naturlig
søtningsstoff som utvinnes av korn. Maltitol gir betydelig lavere energi enn sukker, er tannvennlig, glutenfritt og har ingen farlige bivirkninger.


Ingredienser: Søtstoff (maltitol), kakaosmør, tørrmelk, inulin, emulgator (soyalecitin) og aroma (vanillin).

MIN. 26 % KAKAOINNHOLD
Næringsinnhold pr. 100 g: Energi 461kcal, Protein 5 g, Karbohydrat 59 g (hvorav sukkerarter 9 g og sukkeralkoholer 50 g), Fett 32 g.

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 09:18   #2
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade

Sukkealkoholene trekkes fra, så denne sjokoladen inneholder 9 karbohydrater på 100 g.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 09:32   #3
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade

Akkurat takk skal du ha for ett bra svar. Da kan en nok spise en bit i ny og ned. Har sittet å sett litt på lavkarbo-torget.no og sukkerfritt.com å der er det jo en del fornuftige greier. Men hva med cola zero da? Er mange meninger om den inne her ser jeg. Pepsimax er mere fy men jeg klarer ikke forstå annent enn at cola zero også er fy? Kunne vært greit å ta ett glass på helg etter en uke med 30-40 liter vann
Kan nå komme med en knalloppskrift som jeg bruker en del her samtidig her da på panetter som er kjekke/kjempegode både som frokost, lunsj og kveldsmat :
Vil du lage flere kan selvfølgelig dette dobbles etc

3 egg
2 dl raspet ost
1/3 boks kesam
Bittelitt finhakket purre
Pepper
Salt

Skill eggehviten fra plommen, bland plommene, osten, kesam, purre, salt, pepper fint sammen med en gaffel. Pisk eggehviten til den er stiv og bland alt fint sammen til en røre. Legg 6 fine klatter på stekepapir og stek i 20 min på 175 grader. Kjempegodt med litt skinke etc

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 09:51   #4
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade

Asså, jeg drikker pepsi max hver dag. ikke så mye som før, men et glass eller 2. Så tror ikke det gjør noe om du tar et glass eller 2 i helgene. Men det der er det mye diskusjoner om, og jeg er ikke erfaren nok til å svare.
Men 9 kilo på en måned er jo helt fantastisk.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade 70% + Muskat Lavkarbo generelt 239 24-10-14 11:38
Sjokolade Dååris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-08-10 19:58
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Sjokolade Bigmamma Lavkarbo generelt 2 06-11-06 10:51
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no