Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-08, 17:27   #1926
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og enda - med mine 109.5 kilo så synes jeg for å være helt ærlig og med risiko for å høres fjern ut - at jeg ser ganske pen ut jeg.

Kjæresten min er ihvertfall veldig fornøyd sier han...

Det er ikke bare sylslankt som er smekkert og flott - det er lov å digge seg selv litt før man kommer dit også. Du har vært kjempeflink, du har antagelig økt levealderen din med mange, mange år og har dermed gooood tid til å ta deg en god pause nå.


Klart du er pen!!!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:30   #1927
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Takk

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:30   #1928
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeg unner ingen å slite med ED, men samtidig er jeg glad jeg ikke er den eneste som sliter. Det er tungt å gå og vite at man er flink, følger de rådene man får, men allikevell ikke går ned... Jeg veier ca det samme nå som i september da jeg startet med ED...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 17:36   #1929
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg veier ca det samme nå som i september da jeg startet med ED...

Du spøker nå???



Hvordan i alle dager kan det ha seg??? Og hvordan i alle dager har du klart å holde ut siden september???

Stor klem!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:53   #1930
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Da er jeg hjemme igjen med en 4 dagers karbo-fest på samvittigheten.

Det blir lettere å fortelle hva jeg IKKE skeiet ut med enn å fortelle om mine synder. Men gjort er gjort, spist er spist og nå er det over.
Nå skal jeg være flink frem mot sommeren og håpe vekta gir litt etter igjen.

Har lest gjennom det dere har skrevet, men orker ikke kommentere hver og en.
Nøyer meg derfor med å gi alle en stor torsdags- .

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 11:47   #1931
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ser man det ja, Robyn... vi er fler. eller jeg har en dag her og en dag der på samvittigheten da... og opp en del i vekt
men men... det er bare å ha friskt mot

Jeg her egentlig klar for skikkelig fase en igjen, siden jeg føler jeg har vært såpass ute av det... ,men herre min, det skjer jo no hele tiden.

Til helgen skal jeg bort hele helgen... hmmm... jeg kan jo spise middag... og lure meg unna de andre måltidene. prøve på det.... men alkoholen, DEN skal jeg ta... så får i håpe ikke vettet forsvinner ut med den

håper dere har det godt i sommervarmen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 12:42   #1932
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Usj, det er godt å vite at jeg i allefall ikke er alene. Jeg vil jo ikke at du skal slite heller da, men felles skjebne gir felles trøst bla bla.

I helgen hadde vi fest hjemme. Det ble sent og fuktig (drakk to hele flasker vin alene ), og det smøg seg noen chilinøtter inn i munnen utpå kvelden og.

I går ble det kebab til middag (som jeg ikke ser på som noen stor krise, kjøtt og salat), men når kjøttet og salaten var spist var jeg fortsatt sulten og jammen forsvant ikke pitabrødet og.

I dag starter jeg med blanke ark, nå MÅ jeg skjerpe meg. Onsdag skal jeg til ED legen, og tror dessverre ikke det blir mye å skryte av.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 14:06   #1933
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei hei folkens
En hilsen fra en solfylt Bergen
jeg er trøtt i dag og gidder ikke jobbe mer. Logger av og går og svømmer litt tenker jeg, så får jeg heller ta det igjen i morgen.
Klarer ikke å lese når man er så trøtt, også vet jeg at jeg MÅ bli ferdig med noe innen onsdag 4. juni, for da skal jeg presentere det for noen kollegaer.
Så det at jeg tusler nå betyr nok at jeg jobber på lørdag og søndag.
Akk - men slik kan det gå!
Er trøtt fordi jeg var hos legen og tok noen blodprøver i dag kl. 09.00, og da startet jo dagen på tom mage.
Ellers er formen bra i grunnen, kostholdet går det bra med i grunne, treningen går det bra med i grunnen, og ja, alt i alt en veldig gjennomsnittlig dag! Ganske deilig det og.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:16   #1934
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei, hei alle sammen

For en deilig dag! For en deilig morgen! For et flott kosthold!

Som dere alle skjønner har jeg juksa med maten...

Jeg har vært så sliten med bare ed mat - og i går falt jeg for fristelsen til å bytte ut en ed pakke til middag med et liiiite stykke ørret isteden.

Huhei - for en effekt!!! Den lille fiskebiten - og simsalabim. Jeg frøs ikke lenger, og kjente overskuddet komme med en gang. Har hatt såååå dårlig samvittighet for treningen i det siste - jeg har bare ikke orket å sykle - kroppen har vært tom. Så det har endt med noen rusle/joggeturer i skogen, men ikke så intense at det egentlig duger som trening for meg.

Men nåh! Etter den biten med ørret fikk jeg sove skikkelig godt i natt - spratt opp i morges og spiste to egg istedenfor sjokofrokost (ok... jeg vet at dette er juks...) Og sykla til jobben. Tre og en halv mil på raceren, det er så deiligdeiligdeilig

Nå sitter jeg her og skammer meg litt fordi det ikke er ed mat med i matboksen heller... Der ligger det en liten ørretbit til...

Planen var jo å holde meg i streng fase 1 til jeg skal til legen i morgen, men nå _måtte_ jeg trene for å trives litt også.

Også så deilig det var med mat!!!

Nå har jeg lyst til å spise kyllingfilet også snart.............

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 11:44   #1935
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

men søta!... det der er jo edmat, selv om det ikke er produkter og fase 1.
Syns du er megaflink jeg! og det derre overskuddet unner jeg deg skikkelig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 11:51   #1936
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Joa - det er det jeg sier til meg selv jeg også :-)))
Sitter her og fordøyer lunsj-ørreten og kjenner varme føtter og hender her nå... I like!

Hadde dårlig samvittighet fordi jeg er blitt helt vill etter stekt sopp også - men en liten titt i tabellen her fikk meg til å slafse i meg soppen min med god samvittighet - så da ble det ørret, sopp stekt sammen med brokkoli, sjarlottløk og hvitløk og litt salatgrønnsaker til lunsj. Giiiid - deilig!!!!

Kan ikke fatte at jeg ble så mett heller - hadde spist to sånne ørretbiter - pluss potet og saus for litt siden... Regna på kalorier og proteiner og fant ut at en ørretbit på omtrent 100 g er utrolig likt sammensatt som et ed måltid :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 11:59   #1937
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

liker entusiasmen din i dag!

Ja men, det er BRA mat, og ed måltidene er el for å få en kikk start, komme inn i det med nøye tilmålte måltider. Er jo ikke så lett å skeie ut når det er ferdig målt

Edlegen blir sikkert stolt a deg!... det er godt tenkt og gjort, mye bedre enn å miste litt motet.... slik som jeg gjorde

Men i dag har jeg kjøpt egg og sopp... nå skla jeg ha meg litt fase en med 4 produkter og en eggomelett med masse sopp en stund frem over, men med ennå en pause til helgen.. prøve å tilpasse best mulig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:06   #1938
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Du er kjempeflink synes jeg!!! Dette klarer du kjempefint!

Jeg har forresten begynt å lage sjokoladepuddingen uten den ene desilitern med vann. Da ble den GOD! Også lager jeg vaniljepuddingen med en ekstra dl vann isteden og rører den opp før jeg spiser - og vips sjokoladepudding med vaniljesaus. Det er omtrent det beste jeg vet :-)))

Også fikk jeg vite at man kan lage maten av 2 egg istedenfor pulveromelett - det blir det samme - og godere... Jeg slenger forresten oppi brokkili i panna også jeg, og bretter hele stasen rundt den. Yum :-)

Men nå er det altså legedag i morgen da... Spent på hva tallene hennes sier... Jeg har jo gått ned noen kilo, men de skulle gjerne vært flere...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:14   #1939
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

ja, det blir spennende! du får komme hit og rapportere

sjokopuddig med vaniljesaus hørtes digg ut, men jeg har ikke vaniljepuddingen jeg,.. hmm, kanskje jeg skal bestille en av det neste gang.

Nå irriterer det meg litt at det skjer noe hver helg...!! føler meg såååå motivert for ny pangstart, men alle sosialitetene er lissom litt i veien

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:16   #1940
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Du kan da være sosial fordi om du går på ed? Jeg er det jeg. Jeg bare spiser det som er lovlig og står over resten og drikker en halv liter vann til hvert vinglass så blir det ikke så mye. Går helt fint det :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:23   #1941
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du kan da være sosial fordi om du går på ed? Jeg er det jeg. Jeg bare spiser det som er lovlig og står over resten og drikker en halv liter vann til hvert vinglass så blir det ikke så mye. Går helt fint det :-)


jooo da, kan være sosial, men syns det er vanskelig å diske med produktene når jeg er på tur med andre hele helgen. Og hvis jeg spiser det lovlige av det vanlige.... får jeg lyst på mer...

Jeg snakker ikke om når det vare er ett måltid asså.... men når der er hele helger med vanligspisende folk og andre som står for maten og matlagingen.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:29   #1942
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Aha - hele helger blir litt annerledes ja.
Bunkre opp kofferten med kjeksene, nøttene og de andre greiene som ikke trenger tillaging - hvis det er tilgang på mikro så føl deg som hjemme. Pannekakene er jo gode kalde også - jeg pleier å dynke dem i kanel og bruke dem som kake...

Også kan du jo spise sjokofrokost når de andre spiser vanlig frokost?

Er bare å si det som det er - jeg pleier å si at jeg beklager at jeg ikke kan spise maten din, men du skjønner at jeg lider av alvorlig helseskadelig overvekt og er avhengig av å få akkurat det her isteden. Men det ser nydelig ut.

De fleste synes det er greit da :-)

Det kjipeste å gå forbi er egentlig hvis de har jordbær. Jeg elsker jordbær... Spiser gjerne to kurver om dagen... Sukk - nå holder jeg med til cottage cheese med tre bringebær...

Skal du ut på noe spennende turer forresten? Ferie eller bare fest og morro?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:44   #1943
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

hahaha, jeg DÆVER...

jajaja, jeg veit alt man kan gjøre. MEN... jeg syns ikke det er så LETT jeg da... myyyye lettere hjemme
menmen... sier det ikke for å syte... for det er jo ett alg man MÅ ta

Helgeturene er med forskjellige "vennegrupper" ikke så spennende. men kooooselig

I ferien er det campingvogna i stavern som gjelder. Meg selv som ordner maten og ting blir litt enklere
Men i sommer skal jeg nok grille litt,,, lakarbo med innslag av ED produkter tenker jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:53   #1944
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

heisann Smilefjes - kan ikke forstå noe annet enn at legen vil synes dette er bra! rent fysiologisk høres det jo riktig ut å ha varme i kroppen og energi og glede til å trene... Husker at jeg var skikkelig tufs en periode, og da jeg kom til legen fant vi ut at jeg spiste for lite.
Du er helt sikkert klar for å gå videre i nye faser (ikke i livet men i ed-verdenen..., eller kanskje i livet også, men det vet ikke jeg noe om)
Lykke til hos legen - blir spennende å lese rapporten.

Distrea - lykke til med alle helgene dine! Skjønner deg godt jeg. Ikke lett å leve på diett! Andre folk blir jo også så bekymret! Husker da jeg var i trondhejm, og de ble så bekymret. De skulle ha tapas - og jeg sa at det var jo ikke noe problem det!
Men det er korrekt det smilefjes sier her, bare kjør ditt eget opplegg.

Jeg har spist lunsj her, linser fra i går m løk og squash og en bit feta oppi. Namm! Og før jeg går hjem har jeg en kotelett fra i går.
Hva jeg skal ha til middag/kveldes, tja det vet jeg ikke helt - men ble inspirert av ørreten til smilefjes! Ovnsstekt ørret m brokkoli?

Skal forresten på yoga i dag - min 4. gang. Det er virkelig HARD trening, og utfordrende, men jeg merker alledere at jeg er sterkere og smidigere. I går svømte jeg.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:01   #1945
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg er så enig med det vibeke sier til deg her, smilefjes

er enig i det du sier til meg også... hehe

Vil ikke stresse heller jeg.... og jeg syns det blir stress jeg, når jeg sier jeg skal ned osv... alltid MASSE spørsmål og meninger. Så mest av alt vil jeg gjøre det minst mulig synlig
Har kjøpt fiberrik til frokost hvertfall

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:13   #1946
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hallo Vibeke :-)
Yoga er kjempedeilig da! Ligge på gulvet, ikke svett, ikke anpusten, men trene likevel så man er støl i flere dager etterpå. Helt supert og veldig godt for sjel og sinn. Jeg tar med meg en yogatime de gangene jeg har tid. Det er ikke ofte, men det gjør ikke noe. Litt er bedre enn ikkenoe. Ellers blir det jeg og sykkelen som freser rundt da.

Jeg var faktisk fritatt for gym på videregående... Nå elsker jeg å trene. er helt avhengig av å få svetta ut litt og få humøret på plass og selvtilliten til himmels...

Distrea - jeg syntes også det var kjempeekkelt å takke nei til maten jeg fikk i starten, men jeg er glad jeg gjorde det likevel. Og jeg fikk stoooor forståelse fra folk. Det vanlige er at de rundt bordet med litt komplekser blir sittende og se betuttet ned på tallerkenen sin uten ¨å kose seg med maten sin da... Men det er faktisk greit nok for meg - jeg klarer ikke å leve med å skulle hente meg inn igjen med fullt karbosug gang på gang på gang, så jeg har innsett at jeg har tatt et livsvarig farvel med karbomaten - uansett hvor jeg er. (Jeg er kjent for å være bittelitt sta innimellom etterhvert da...) Sånn må det bare være for meg. Og de fleste vertinner blir glade igjen når jeg mer enn gjerne både drikker et glass rødvin og spiser middag minus karbene.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:28   #1947
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

I dag har jeg vært hos legen igjen, og det ble en heller dyster affære. I allefall hva vekta angår.
Ned en kilo fett på halvannen måned. Må skjerpe meg nå, men jeg sliter så fælt med motivasjonen om dagen.
Hadde gått ned 3,5 cm rundt midjen, så det var jo litt mer oppmuntrende.

Tok blodprøver sist som jeg fikk svar på i dag, og alt var bra. C-peptiden hadde sunket drastisk og ligger nå på 400. Det er jo kanonbra!

Håper alt er bra med dere, jeg nyter sol og varme og håper det varer.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:46   #1948
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Robyn - ned er ned, og det er alt annet enn opp. Det er lov å ta en pause før innspurten. Stå på - dette har du vist at du greier.

Jeg var også hos legen i dag og fikk en suuuuperpositiv overraskelse.

Egentlig var jeg passe fornøyd med vekttapet. Det burde vært mer, men ok - seks kilo på en måned er vel greit nok.

Det var bare en ting.............

Jeg hadde lagt på meg to kilo med vann........ (for glad i salt, skal dempe nå....)



Men DA VAR DET ÅTTE KILO FETT BORTEVEKK!!!!!!!!!!!

Nå skal jeg spise fase 2/3 med ketogen kost og ED i skjønn forening. Jeg kunne godt bruke lenger tid ned mente hun, men jeg hadde så mye muskler at jeg nok kunne forvente å gå fort ned fortsatt. Er fordi jeg forbrenner så mye at jeg har vært så veldig frossen også. Etter litt hoderegning ser det ut til at jeg bruker rundt tre tusen kalorier per døgn - når jeg ikke ligger i skikkelig trening men bare mosjonerer. Gjett om den muskulaturen skal få kjørt seg nå som jeg skal spise mat igjen 'a?

Stå på jenter - jeg digger dette forumet. Det er så deilig å kunne dele oppturer og nedturer med noen som vet hva det handler om.

I kveld er det bringebær og cc på meg

KONGE Jeg er så glad!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:13   #1949
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sitat:

Tok blodprøver sist som jeg fikk svar på i dag, og alt var bra. C-peptiden hadde sunket drastisk og ligger nå på 400. Det er jo kanonbra!

hei Robyn - dette er jo fantastisk bra! Er jo en seier i seg selv. Ellers ser det ut til at du går ned i samme rasende kjappe tempo som meg..... Med de kiloene (eller det kiloet) er virkelig effektive kilo, og saaaakte men forhåpentlig sikkert forsvinner de.

Smilefjes - så fantastisk! 8 kg fett - det er jo vanvittig bra da! Det beviser jo bare det som legen sier til meg: Jeg må opp i muskelmasse, trene mer styrke, det er det som vil ha effekt ved siden av kostholdet.
Hvor mye muskler har du da? (Var det deg vi hadde en tråd med vedr 40 kg muskler eller noe? Også viste det seg at du har 16 kg?) Jeg klarte å bygge opp 400 gram sist gang jeg var hos legen, så jeg har nå 14 kg muskler på mine 83 kg.
Og vekta står stille, og jeg blir mindre for hver dag. Jeg merker det godt, på legger, lår, armer, magen, stumpen og ryggen. Bruker 40 - 42 i klær og siden det går såpass sakte her (tror det er derfor i alle fall) så er huden ganske så stram der jeg er blitt mindre.

Enig med deg smilefjes at formuet er fantastisk bra - er så gøy å fortelle om legebesøket til noen som virkelig skjønner dette!

Gleder meg på begges vegne!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 12:10   #1950
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Takk vibeke40 :-)

Jo, det var jeg som ikke skjønte bæret av det med musklene

Aner egentlig ikke hvorfor jeg bruker så mye kalorier når jeg ikke hardtrener - jeg sitter jo bare på rompa på jobben. Men jobber med høy-konsentrasjonsgreier da. Har merket før også at det virker som om jeg på en eller annen måte bruker mye enrgi på jobben selvom jeg ikke beveger mer enn hendene. Rart - kan hende jeg tror helt feil også.

Men jeg går ihvertfall ut at vekta til tante Sofie stemmer, så her danses det amasone-dansen fra denne nette lille frøkna på bare 180cm og 108 kilo....

Er forresten rart det der med kilo også. Kjøpt bikini forrige helg - de hadde ikke større truser enn 44 på H&M og den ene jeg ville ha hadde de bare i 42 - men de passer fint de.

Andre jeg treffer på som veier i samme området får ikke på seg de bikiniene der

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no