Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 21:40   #3926
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

YndlingsBentemi Takk for masse godord og støtte, det betyr kjempemasse at jeg kan "tømme gørra" her, og jeg føler jeg får så masse positiv energi at det i seg selv kan løfte humøret mitt betraktelig opp!
Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik? Hun bare gav meg en hjertegod klem og masse ros, og det gjør godt på en dag som dette.
Fint å føle seg verdifull når man har forutsetninger som konstant trykker en ned.

Glad i deg, Bentemor.

Tøm alt du vil her inne du - så godt at vi kan støtte hverandre på alle måter! Glad i deg også skjønne Pruttis

Tror mamman din er kjempeglad og kjempetakknemlig - og samtidig tror jeg hun er utrolig stolt av deg, vennen! Som mamma kan jeg fortelle deg at det er ingenting som gir en mamma mer lykke enn se at ungene blir flotte, gode, selvstendige og hjelpsomme mennesker, det er det beste i verden, det skal jeg love deg. Ja, hun er selvfølgelig er hun glad for hjelp, men i tillegg gjør stoltheten over å se hva du får til, henne lykkelig langt inne i sjelen Ta det til deg du!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:56   #3927
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Føler med deg i nav-tullet Pruttis!!! Jeg har vært langtidsbruker av NAV selv, pga ME i flere år...Først når jeg begynte å bli så frisk at jeg kunne gjøre noe igjen fikk jeg oppleve et NAV med velvilje. Nå har jeg derimot fått velvilje så det holder....full sponsing av skolegang + + +....så det veier nesten opp for all motgangen jeg ble møtt med da jeg var for dårlig til å gjøre noe.
Håper du får det du skal snart!!! *krysse fingre*

Må dele noe jeg fant på helsekosten i dag, Fiberknas!! Fra Den gode baker med kun 1g karber pr 100g Har spist flere med blåskimmelost nå i kveld, og datteren min ville smake, spiste 3-4 stk med kremost m/pepper, og hun syntes det var kjempegodt!
Dette kan man sikkert lage selv også!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:18   #3928
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Må dele noe jeg fant på helsekosten i dag, Fiberknas!! Fra Den gode baker med kun 1g karber pr 100g Har spist flere med blåskimmelost nå i kveld, og datteren min ville smake, spiste 3-4 stk med kremost m/pepper, og hun syntes det var kjempegodt!
Dette kan man sikkert lage selv også!

Takk for tipset, de så gode ut Foksy. Ligner litt i innhold på de knekkebrødene jeg baker, ser jeg, og sønnen min elsker de knekkebrødene. Jeg må jo være litt forsiktig med frø og nøtter jeg da, men når jeg skal over på mer generell lavkarbo etterpå, regner jeg med å spise mer slikt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:43   #3929
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Takk for tipset, de så gode ut Foksy. Ligner litt i innhold på de knekkebrødene jeg baker, ser jeg, og sønnen min elsker de knekkebrødene. Jeg må jo være litt forsiktig med frø og nøtter jeg da, men når jeg skal over på mer generell lavkarbo etterpå, regner jeg med å spise mer slikt

Må du være forsiktig av en annen grunn enn karber?? Disse er det jo nesten ikke karber i

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:03   #3930
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hellu -
takk til dere som ønsker god ferie, koselig! Jeg er bare innom her for å titte litt, si hadet så lenge. Skulle egentlig begynne å pakke, men så tenkte jeg å gå på yr.no å sjekke hvor mange grader det er nede der. Og så ramlet jeg inn her. Hehe! ALT for å ikke begynne å pakke. Bare noen timer igjen til avreise nå.
Gleder meg jo som en helt til å komme fram, men gruer til alt det som skal skje først. Pakke, kjøre til Gardemoen, sjekke inn, vente, fly, buss osv. Tror jeg kommer til å sove en uke. Kjenner godt at jeg har jobbet for mye denne uken, - når selv en sydentur framstår som et maraton er det på tide å ta ferie...

Skal ikke syte. Skulle jo si hadet, ønske dere en fin uke. Lykke til med hussalg Sanna, slipp ned skuldrene Bente, god bedring til Foksy, pass på deg selv og ta deg tid til å se malingen tørke Pruttis, kos deg med kjæresten Appelsinen og nyt barna Peppsine. Ønsker dere alle en god helg og en "lett" uke!!

Stor klem fra meg!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:27   #3931
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hellu -
takk til dere som ønsker god ferie, koselig! Jeg er bare innom her for å titte litt, si hadet så lenge. Skulle egentlig begynne å pakke, men så tenkte jeg å gå på yr.no å sjekke hvor mange grader det er nede der. Og så ramlet jeg inn her. Hehe! ALT for å ikke begynne å pakke. Bare noen timer igjen til avreise nå.
Gleder meg jo som en helt til å komme fram, men gruer til alt det som skal skje først. Pakke, kjøre til Gardemoen, sjekke inn, vente, fly, buss osv. Tror jeg kommer til å sove en uke. Kjenner godt at jeg har jobbet for mye denne uken, - når selv en sydentur framstår som et maraton er det på tide å ta ferie...

Skal ikke syte. Skulle jo si hadet, ønske dere en fin uke. Lykke til med hussalg Sanna, slipp ned skuldrene Bente, god bedring til Foksy, pass på deg selv og ta deg tid til å se malingen tørke Pruttis, kos deg med kjæresten Appelsinen og nyt barna Peppsine. Ønsker dere alle en god helg og en "lett" uke!!

Stor klem fra meg!

Kjempeklem og deilig deilig ferie til deg - nyt hvert minutt - å se å sett i gang med pakkingen nå

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:39   #3932
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God tur, vennen. Kos deg med lekre klær og smoothe legger

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:44   #3933
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Må du være forsiktig av en annen grunn enn karber?? Disse er det jo nesten ikke karber i

Problemet er nok at jeg må ligge så veldig lavt på karbene, helst så lavt som mulig, så jeg bruker dem stort sett på grønnsaker + litt fløte/rømme, spiser jeg bakevarer med nøtter, frø ell, så må jeg ned på grønnsakene den dagen, og det tror jeg ikke er så bra Men unner meg litte granne av og til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:58   #3934
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Problemet er nok at jeg må ligge så veldig lavt på karbene, helst så lavt som mulig, så jeg bruker dem stort sett på grønnsaker + litt fløte/rømme, spiser jeg bakevarer med nøtter, frø ell, så må jeg ned på grønnsakene den dagen, og det tror jeg ikke er så bra Men unner meg litte granne av og til

Ja, det skjønner jeg. Men disse veier rundt 8g pr stk, så om du spiser 5 stk så har du 0,4g karber totalt Det er jo litte granne bare

Gooood tur Nysgjerrig Nok, så..gå og pakk nå!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:46   #3935
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Ja, det skjønner jeg. Men disse veier rundt 8g pr stk, så om du spiser 5 stk så har du 0,4g karber totalt Det er jo litte granne bare

Gooood tur Nysgjerrig Nok, så..gå og pakk nå!

Oi - så lite, hmmm hvordan får de det til mon tro - da må de prøves i alle fall. Skal sjekke helsekosten min neste gang jeg er der

Nå er det natta tid her,
sove godt alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 09:53   #3936
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!

Jeg har mandel og kokosbrødet mitt i ovnen nå. Datteren min kommer hit til sen frokost / tidlig lunch, så da skal vi alle kose oss med spekemat, røkelaks, eggerøre, ost og nystekt brød. Bortsett fra bankingen til en polsk arbeider er det fremdeles rolig morgenstund. Te med cocosa og kaffe er inntatt. Blir vel minst en kaffekopp til før mat tenker jeg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 10:20   #3937
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen Ned 600 gram fra i går; 97,0

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 10:37   #3938
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen Ned 600 gram fra i går; 97,0

Herlig!!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 11:25   #3939
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen! Ønsker dere alle en fin dag!

Jeg har mandel og kokosbrødet mitt i ovnen nå. Datteren min kommer hit til sen frokost / tidlig lunch, så da skal vi alle kose oss med spekemat, røkelaks, eggerøre, ost og nystekt brød. Bortsett fra bankingen til en polsk arbeider er det fremdeles rolig morgenstund. Te med cocosa og kaffe er inntatt. Blir vel minst en kaffekopp til før mat tenker jeg

Jeg har også prøvd et mandel/kokosbrød.
Det ble dønn tørt og flatt og jæ....
Kanskje ikke samme oppskriften?

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 11:26   #3940
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen Ned 600 gram fra i går; 97,0

Flotters, Prutten.
der ser du! Funker bare du vil!

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 11:26   #3941
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg ser lyset i tunnelen! Herlig.
Mamma ønsket smake på Møllerens lavkarbobrød. Jeg har det nå i ovnen, men er så skeptisk at det fins ikke ord. Det lukter heller ikke godt.
Blir litt veiing av brødskiven og utregning før jeg setter tennene i det. Men prøve må hun

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 12:03   #3942
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen alle sammen! Da er jeg våken og påkledd igjen. Det ble seint i går kveld, og jeg bevilget meg en lørdag morgen (les: formiddag) i senga. Det er sjelden jeg gjør det, for jeg føler jeg må utnytte fridagene. Men siden vi skal bort i kveld så tenkte jeg at det var både lurt og forebyggende mot mogrene, som også kommer når jeg "snur" litt på døgnet.

Håper da endelig at Nysgjerrig kom seg av gårde, med minst en bikini i veska? Stor sett mer trenger hun vel ikke?

Fosky; i morgen er din store dag! Jeg håper indelig formen er bedre og du når målet ditt med å løpe 10 km. Jeg så du har hatt ME, og det setter morgendagen i et helt annet perspektiv: det er rett og slett imponerende!

Synd det skar seg med NAV Prutti, og at du også Foksy har dårlig erfaring. Hva som er årsaken til at dere har problemer vet jeg ikke, men jeg har arbeidet i NAV en kort periode, og kan iaf bekrefte at folk jobber ræva av seg for at folk skal få det de skal ha til rett tid. Klart det finnes noen råtne egg i en så stor organisasjon som NAV, og noen møter dessverre disse eggene i en sårbar situasjon. Men erfaringen min er at de aller aller fleste som jobber der gjør så godt de kan - og vel så det, og så er det systemet som hindrer dem eller fører til forsinkelser. Det kan være sein postgang, det kan være at papirene er kommet men ikke registrert inn ennå pga stor mengde. Det kan være annet også. Men ikke døm NAV nord og ned vær så snill; det fortjener ikke de som jobber der. Jeg har stor respekt for dem, og synes det er imponerende at de greier å stå i en slik jobb med så mange utfordringer.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mamma er så glad, hun gråt en skvett i stad når jeg hang opp et bilde, for jeg tror hun så all den praktiske kunnskapen hun har gitt meg som aleneforsørger - at jeg anvender den og min kreativitet (som begrenser seg til skriving, ordlegging og interiør/dekorering) for henne som en takk for alt hun har gitt. Er det feil å tenke slik?

Nope Pruttis; det er ikke feil å tenke sånn. Som mamma selv er det å se slik du beksriver nå, en bekreftelse på at en har fått det til, at en har lyktes. Og som alenemor må det være dobbelt tilfredsstillende. Bente har også svart på dette ser jeg, og jeg signerer hennes innlegg i tillegg.

Mitt kokosbrød ble også tørt Sanna; og jeg brukte oppskriften til Bente.

Ost og kjeks i går kveld var glimrende etter to dager med 35-40 g proteiner. God og mett var jeg da jeg la meg. I dag tenker jeg å ta resten av den suppa, så kan jeg spise ekstra av rent kjøtt og ost i kveld.

Så bra vekta di viser nedgang Pruttis; på min har pila gått litt opp siden i går. Så fra og med i morgen så velger jeg denne varianten av veiing:


  Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 12:48   #3943
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Frokost-oppsummering.

Jeg har bakt lavkarbobrødet til Møllerens.
Det smakte ikke særlig fantastisk, og minte meg sterkt om sagspon.
Her er næringsinnholdet:
pr 100 gram brød pr helt brød (300 gram) pr brødskive (ca 20 gram)
P: 5,9 17,7 1,18
K: 12,9 38,7 2,58
F: 10,6 31,8 2,12

I forhold til mine kokoslapper...:
Næringsinnhold per lapp:
Fett: 9,55 gram
Protein: 2,67 gram
Karboh.: 0,77 gram

...og frokostmuffins:
Næringsinnhold for 12 muffinser – for 6 muffinser
Fett: 14,25 g – 28,5 g
Protein: 8,21 g – 16,43 g
Karbo: 1,31g – 2,63 g

så holder jeg meg ennå til at brødet var både bortkastet og en skuffelse i smak.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:10   #3944
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God tur Nysgjerrig nok (men du er kanskje langt avgårde allerede )

I dag morges fant jeg fram vekta som står hos kjæresten. Den viste det samme som forrige gang jeg veide meg. Men nå hadde jeg litt vått hår, var fullt påkledd og hadde spist frokost. Yay! Måledag er uansett på mandag. Både gruer meg og gleder meg. Håper jeg har krympa!

Jeg hadde egentlig tenkt til å prøve møllerens lavkarbobrød, men nå mistet jeg helt lysten på å prøve. Takk for advarselen Prutti.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 16:54   #3945
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sanna, her er det Mandel og kokosbrødet jeg lager, blir saftig og godt til meg. Vet ikke helt hvor lenge jeg steker det, men stikker i det når jeg ser det begynner å se ferdig ut. Må lages i 1,5 l form

Mandel og kokosbrød
-4 egg
- 1/2 boks seterrømme
- 1 ss smeltet smør
- 1 dl fløte
- 30 g valnøtter, grovt hakket
- 60 g kokosmel
- 75 g mandelmel
- litt salt
- 1 ss fiberhusk
- 2-3ts bakepulver


1. Visp egg til eggedosis
2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
3. Bland det tørre og ha i det våte,
det blir en ganske tjukk masse.
4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

Dollsine:
Kokosloffen min blir også saftig, ikke tørr, hvis det er den Cornelias kokosloff du mener....
Kos deg masse i kveld med alle de tingene du føler deg trygg på at er ok å spise, men la bare vær å ta noe du er usikker på - ikke verd det synes jeg, ikke noe poeng å spise noe for å være høflig
Og du - jeg synes du skal droppe veiing fram til veiedag fredag, ikke lag noe vektstress med å veie hver dag. Så ser vi hva vekta viser da og går den ikke nedover finner vi noen justeringer sammen

Pruttis: Deilig at vekta går nedover, jenta mi!
Greit at noen testet det brødet. Det skal jeg IKKE prøve med andre ord! Neste gang jeg handler på Lavkarbohuset skal jeg kjøpe med brød derfra, så skal jeg gi dere rapport på det - flott når noen har testet ett eller annet at vi poster det synes jeg, så slipper vi gjøre de samme feilene alle sammen

Appelsin: Det betyr nok at vekta har gått litt ned det ja, håper du ser det på målene

Jeg har hatt en kosedag med datteren min. Nå begynner det å nærme seg middagstid, så jeg skal til å lage lavkarbo pizzabunn fra lavkarbohuset. gleder meg til mat i dag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 18:59   #3946
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk for oppskriften.
Det var nok den jeg brukte.
Men lurer på om jeg av gammel vane brukte strøkne skjeer med bakepulver.
Får prøve toppede neste gang og steike litt kortere tid.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:20   #3947
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg har også prøvd det lavkarbobrødet fra Møllerens, syntes det smakte veldig godt jeg da.. Men det er for mange karber for meg som fremdeles skal gå ned i vekt. Har store planer om å spise det når jeg er ferdig med vektnedgang...så smaken er nok delt

Men nå har jeg kjøpt sånn ferdigpakke med pizzabunn fra helsekosten nå, etter tips fra deg Bente, men det er kanskje ikke samme produsent..? Min heter Pizza á la Adamo fra Adams fitness food. 4.12g karber pr 100g ferdig vare. Har ikke prøvd den ennå, men jeg gleder meg!!!

Ja, Dollsine...med en bakgrunn som ME-syk i flere år er det ganske stort at jeg skal løpe 10 km...det er også en grunn til at jeg VIL presse meg gjennom det, for jeg vet at jeg er frisk nok, bare ikke trent nok Uansett hvordan tiden blir så vil jeg føle det som en seier fordi jeg har gjennomført.. Sånn sett er det ganske fint å ha vært syk, skal lite til før jeg føler en seier, hihi.

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:23   #3948
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Stek det slik du ellers steker en kake - stikk i den og se om den er ferdig, det gjør alltid jeg uansett hva som står i oppskriften, kan jo være så veldig stor forskjell på ovner, og det er like ille å steke for lenge som å steke for kort.
Hever seg ikke så mye, men jeg synes den blir ganske saftig da. Mer kake konsistens enn brød konsistens, men slik er det jo med alle lavkarbo brød.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 19:28   #3949
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, Foksy, samme bunnen som jeg lager. Det er litt styr å smøre den deigen utover, men resultatet blir bra altså. Ikke som hvetedeig selvfølgelig, men definitivt bedre enn alle andre lavkarbobunner jeg har prøvd.
Anbefaler deg å forsteke bunnen, selv om det står at det ikke er nødvendig, jeg synes mitt resultat ble best da. Lykke til

Har akkurat spist den og er god og mett og fornøyd

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:15   #3950
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen. Ønsker dere alle en fin dag!

Veldig stille her inne i går kveld, ser ut som jeg fortsetter å skavle bare med meg selv
Håper dere hadde en koselig lørdagskveld alle sammen. Spent på hvordan det gikk med deg i selskap, Dollsinemor.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no