Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starte ketolysekur 01.11.11

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 01:11   #1
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Starte ketolysekur 01.11.11

Hei Har prøvd å søke om det er en "tråd" for meg/oss som starter nå i november, men fant ingen har lyst å se om det er noen jeg kan henge meg på, eller som vil henge seg på meg trenger motivasjon og noen å sammenligne med som sitter i samme båt anyone? ;D

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 23:34   #2
slank34
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1
slank34 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei Liz! Jeg vil gjerne følge deg og samarbeide frem mot målet Jeg begynte på ketolyse april i 2010 og etter 3-4 mnd. så gikk jeg ned 14 kilo og hadde en real helseopptur! Har slitt med magen i mange år og plutselig var alle problemer borte. Jeg gikk siden over til litt mer karber, men lovde meg selv å leve lavkarbo resten av livet. Vekten holdt seg stabil i nesten ett år og i juni i år bestemte jeg meg for å gå ned de siste 5 kiloene og gikk tilbake til ketolyse. Jeg hoppet imidlertid raskt av, da jeg gikk opp i vekt?! Forstå det den som kan - dietten var akkurat den samme som i 2010. Kanskje hadde kroppen min funnet sin idealvekt? Etter dette har det imidlertid bare vært kluss og nå vil jeg gjøre et iherdig nytt forsøk. Nå ikke for å gå ned de siste fem kiloene jeg hadde satt som mål, men gå ned de 5 kiloene som kom på på 2 mnd etter røykeslutt nå i august/september... I dag drømmer jeg om det stedet jeg landet på i 2010 og SKAL klare å komme tilbake dit Hva er dine mål?

slank34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:27   #3
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei og velkommen. Du kan jo henge deg på noen av vekttrådene, som feks juleutfordringen. Det er en delmålstråd.. mange med der, både nye og gamle.
Skal legge inn lenke

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 11:28   #4
huldra99
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 46
Innlegg: 173
huldra99 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48981

__________________

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 19:47   #5
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei Slank34 Du har jo vært kjempe flink!! Gratulerer så masse med det.. De siste 5 klarer du nok fint da jeg har etter to tette graviditeter der jeg la på meg ALT for mye med første og ikke fikk slanket det vekk før jeg ble gravid igjen (:P) og røykeslutt - ca 24-25 kilo som SKAL vekk, og gjerne mer Begynte på ketolysekuren nå på tirsdag og har allerede gått ned 2,3 kilo Vet jo at det meste er vann, men er motiverende å se at det går i rette veien.. ihvertfall så er mitt mål å gå ned disse 24-25 kiloene så fort kroppen min klarer ¨å kvitte seg med de.. Har du startet?

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 19:47   #6
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Takk Huldra99 Det skal jeg sjekke ut

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:54   #7
Kokko87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I det eksotiske nord
Innlegg: 1
Kokko87 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Opprinnelig lagt inn av Liz87, her.

Hei Har prøvd å søke om det er en "tråd" for meg/oss som starter nå i november, men fant ingen har lyst å se om det er noen jeg kan henge meg på, eller som vil henge seg på meg trenger motivasjon og noen å sammenligne med som sitter i samme båt anyone? ;D

Hei!
Jeg startet nå 1.11
Har gått ned 1,5 kg allerede (jada, er klar over det nok for det meste er vann, men hurra likevel!!). Har to barn på 4 og 2 år, og etter sistemannen har jeg ikke hatt ordentlig med tid eller krefter å bli kvitt "mammakiloene". Har ca 15-17 kg for mye. Jeg har lest mye, og føler meg ok opplyst om hva jeg bedriver med. Går ok med søtsuget (tar kromtab). Men jeg er fortsatt sulten hele tiden, og alle andre skriver de er så mette. Forstår det slik at det kan være litt sånn i starten, kanskje er det søtsuget som spiller meg et lite puss? Kan jo ha noe med økt forbrenning også. Har hittil fått gått tur 30-60 min hver dag (passer meg greit nå siden jeg tydeligvis har slik treningsvegring, tur klarer jeg å rive meg løs fra sofaen å gjøre). Hadde vært fint å høre om dine erfaringer Lykke til!

Kokko87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:45   #8
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Opprinnelig lagt inn av Kokko87, her.

Hei!
Jeg startet nå 1.11
Har gått ned 1,5 kg allerede (jada, er klar over det nok for det meste er vann, men hurra likevel!!). Har to barn på 4 og 2 år, og etter sistemannen har jeg ikke hatt ordentlig med tid eller krefter å bli kvitt "mammakiloene". Har ca 15-17 kg for mye. Jeg har lest mye, og føler meg ok opplyst om hva jeg bedriver med. Går ok med søtsuget (tar kromtab). Men jeg er fortsatt sulten hele tiden, og alle andre skriver de er så mette. Forstår det slik at det kan være litt sånn i starten, kanskje er det søtsuget som spiller meg et lite puss? Kan jo ha noe med økt forbrenning også. Har hittil fått gått tur 30-60 min hver dag (passer meg greit nå siden jeg tydeligvis har slik treningsvegring, tur klarer jeg å rive meg løs fra sofaen å gjøre). Hadde vært fint å høre om dine erfaringer Lykke til!

Heisann! GRATULERER med 1,4 kilo Ja er nok mest sannsynlig vann, men allikevel så er det jo SÅ motiverende å se at det går i riktig retning.

De kiloene får du vekk hvis du ønsker Er du fremdeles sulten? Har du lest den boken "Slank med Ketolysekuren"? Jeg er heldigvis ikke sulten!! Merker jeg ikke har noe særlig matlyst eller behov.. Hva spiser du om dagene da?
Så flink du er å gå tur da! Samme her med treningsvegring, men tenkte faktisk å begynne i morgen med å bare stå opp med ungene, stelle oss å ut å gå en time hver dag. Godt for både meg og de

Jeg er KJEMPE positiv til denne kuren, startet som sagt tirsdag 01.11, da veide jeg 87 kilo, i dag veier jeg 83,2, så jeg har gått ned 3,8 kilo på de få dagene å er KJEMPE fornøyd Har vært litt svimmel, hodepine å sånn, men det forsvinner vel snart

Håper det går fortsatt rette veien for deg og

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 14:46   #9
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

mente 1,5 selvfølgelig, skrivefeil... :P

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 01:50   #10
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

DEILIG, nå har jeg gått ned 7(!!!) kilo siden 1 november. Sååå lykkelig.. Gjør ingenting om det fortsetter sånn som dette selv om jeg vet at det på et eller annet tidspunkt vil stoppe opp en stund. Men det er jo lov å håpe

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:01   #11
Joppeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 51
Joppeline er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei alle sammen!

Kan jeg få slenge meg sammen med dere videre på ferden?

Om det går, så kan jeg fortelle at jeg er 28 år, 173 høy og veier 90 kilo nå. Ønsker å gå ned til minimum 75 kilo, mer enn det er også ønskelig!

Gleder meg til å sjekke inn neste uke, forhåpentligvis med nedgang!

Joppeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 15:30   #12
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei, blir gjerne med her om jeg kan?

Jeg begynte riktignok på lav-karbo (egenkomponert men veldig Eat aktig) i slutten på September, men har hatt sprekker annen hver helg og noen ganger oftere. Så jeg føler ikke at jeg har kommet ordentlig igang egentlig.
Tenkte jeg skulle begynne på induksjonen igjen og kutte all søtningsstoffer etc, og ikke minst, IKKE sprekke, for å se om jeg går ned i vekt igjen.

Jeg begynte på lk-diett pga helsen, men merker at det å gå ned er en større motivasjonsfaktor akkurat nå

Håper det er greit at jeg slenger meg med her?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 16:12   #13
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Litt om meg:

Dame på 39år, jeg har pcos og har hatt det mer eller mindre hele livet og alle symptomer som følger denne "sykdommen", men fikk diagnosen da jeg var ca 25år. I tillegg har jeg en kronisk betennelse i kroppen som ikke er ferdig utredet, foreløpig har jeg diagnosen ulceriøs prokitt (skrives slik?) blir utredet for Lupus. Denne betennelsen kom snikende på meg for tre år siden.

Jeg veier 81,2 kg nå (veide ca 89 da jeg begynte) og vil ned til 67kg men blir også fornøyd om jeg kommer ned til 70

Etter å ha gått på sterke kortisontabletter på vinterhalvåret de siste tre årene, så har jeg mistet masse muskelmasse og kroppen føles som en stor slapp fettklump .

Da jeg fikk diagnosen pcos var jeg ikke overvektig, fikk heller ingen særlig informasjon ang dette, annet enn at jeg ikke kunne få barn. Jeg må innrømme at jeg ikke har sjenket denne sykdommen mange tanker (jeg burde selvsagt ha lest meg opp på denne den gang,,,grrrr). Etter å ha lest litt om pcos her inne begynner jeg å lure om dette er "roten" til alle mine helseproblemer .
Det er utrolig deilig å lese om andre som sliter med nøyaktig de samme tingene som jeg har opp igjennom årene, endelig en bekreftelse på hvorfor ting har vert som de har vert.
Jeg skulle ønske at legen min kunne ha informert meg litt mer den gang da jeg enda ikke hadde noen kronisk betennelsestilstand i kroppen, da kunne jeg ha gjort noe før jeg ble så dårlig!! Men men, får ikke gjort noe med det nå, annet enn å endre på ting fra nå av og gjøre det beste ut av ting.

Ble veldig mye dette , da vet dere litt hvem jeg er

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 20:34   #14
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Hei dere selvfølgelig er det greit at dere blir med bare kjekt å motiverende å ha flere å sammenligne med spennende å lese om dere!! Gleder meg til å følge fremgangen deres..! Vi klarer det vi vil!! Jeg er 165 høy, startet på 87kg 1 november og er nå nede i 80! er SÅ lykkelig. Merker på både humør og helse at dette er bra for meg er SÅ motiverende å se disse positive fremgangene.. Masse lykke til dere.. Ser frem til å lese fra dere igjen

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 00:40   #15
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Da er det nattan for meg kjenner jeg. Gleder meg til imorgen, da er det veiedag igjen .

Forrige torsdag: 81,2kg

Mat idag

Frokost: noen skiver med fløteost, kokt skinke, ruccola, agurk og en liten tomat

Lunsj: 2stk kjøttkake med smeltet fløteost, ruccola, agurk og en liten tomat. 1 kopp kaffe m/fløte

Middag: Osteknekk og 1 kopp kaffe koffeinfri kaffe m/ fløte

Vann: 2 liter


Dårlig matlyst enda etter forkjølelse med feber.

Natta alle sammen, imorgen er en ny dag med nye utfordringer

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 08:42   #16
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

God morgen.

Klarte ikke la vær å skrive her på morgenkvisten , dag 2 på den nye livsstilen, uten utskeielser.

Jeg har jo veiedag i dag, og selv med en stooor sprekk på søndag, etterfulgt av Repsils både på søndag, mandag og tirsdag (pga sår hals). Så viste vekten 80,8 kg i dag .
Jeg er veldig glad for jeg tror jeg har veid 81,2 i tre uker nå.
Dette var oppløftende!! Nå skal jeg ikke skeie ut før på julaften!! Nedtellingen har startet; 30 dager igjen til jul idag

Liz; Wow ikke dårlig å ha gått ned 7 kg på så kort tid!!

Edit: rettet en lite skriveleif :-)

__________________



Sist redigert av L@dy jojo : 24-11-11 kl 09:12.
L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:35   #17
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Liten aktivitet her inne nå.

Idag var det veiedag og vekta vist 79,4!!! Jeg er super fornøyd!!

Og ikke minst motivert for helgen igjen

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:53   #18
Liz87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10
Liz87 er på en erverdig vei

Sv: Starte ketolysekur 01.11.11

Ja tenkte på det selv så bra da!! Gratulerer.. Fremgang er en fin ting føler det står litt i ro hos meg her nå, 79,2 i dg tidlig... Går jo rette veien da, men det går tregt.. Har jo egentlig ventet på at det skulle stoppe opp litt, så får holde motivasjonen oppe enda

Liz87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starte på ketolysekur? MrMe Ketolysekuren 14 28-05-11 22:13
Ketolysekur og CLA? murmeluppa Ketolysekuren 8 02-06-08 00:12
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 15-04-08 23:45
Hva er et must når man skal starte ketolysekur? tullann Ketolysekuren 3 01-08-07 21:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no