Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanskelig med regningen altså

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-09, 19:00   #1
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Vanskelig med regningen altså

Jeg synes det er vanskelig å klare å følge med på hvor mange karber og hvor mye fett o.l. jeg får i meg per dag.
F.eks. i dag:
Jeg spiste 3 spielegg til frokost stekt i masse olje, til lunch hadde jeg resten av salaten jeg hadde i går kveld, altså med isbergsalat (blir ca 1/4 da, bitte litt agurk (kanskje 2 cm), en halv eske skinkebiter, 4 sukkererter, og ca 1 neve med revet ost. Til middag var vi hos noen venner å spiste kalkun. Spiste 2 ganske store stykker kalkun, bitte litt stuffing, og brokkoli og blomkål og saus laget på sky og smeltet smør med bitte litt mel og med fløte i.

snaks nå nettopp: 10 osteskiver.

er dette bra eller dårlig?? Hjelp meg!

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 19:31   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Vanskelig med regningen altså

Det er dessverre bare en måte¨å finne ut dette på.
Veie og regne ut - siden karbene oppgies i gram og ikke i cm.
Skjønner? Dette er ikke for å være vanskelig - men det blir helt umilig for noen andre å være eksakt her.
Agurk varier båd i tykkels og vekt, så skal du ha kontroll - så må du veie.
Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 21:53   #3
AnnChristin
Juniormedlem
 
AnnChristin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordland
Innlegg: 37
AnnChristin er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Hei... jeg veier absolutt ingen ting av maten jeg fører i meg, og jaggu går jeg ned alikevel... Men jeg skyr jo karbissene, så det funker for meg

Takk og lov.

__________________


AnnChristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:21   #4
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

jeg må kjøpe vekt i morra

tusen takk! jeg prøver å spise masse fett og lite karb, men er redd jeg kommer under 15. noen som vet hvor mye fett de regner det er i et egg??
vet det er mer i plomma enn i eggehviten. men vet ikke hvor mye. og at det er 0,9 g kbh per egg?

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 22:27   #5
~Buble~
Juniormedlem
 
~Buble~ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo-traktene
Innlegg: 45
~Buble~ er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Jeg bruker å føre det inn på et eget skjema på diett.no!
Der kan du også legge inn egne matvarer med rett karboinnhold.....sånn slipper jeg og regne selv og har alt jeg har spist på et sted og dermed full kontroll!!!

__________________
1. Delmål - 105 kg NÅDD 26.8. 2. Delmål - 99,9 kg



~Buble~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.... Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 00:13   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig med regningen altså

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

Jeg synes det er vanskelig å klare å følge med på hvor mange karber og hvor mye fett o.l. jeg får i meg per dag.
F.eks. i dag:
Jeg spiste 3 spielegg til frokost stekt i masse olje, til lunch hadde jeg resten av salaten jeg hadde i går kveld, altså med isbergsalat (blir ca 1/4 da, bitte litt agurk (kanskje 2 cm), en halv eske skinkebiter, 4 sukkererter, og ca 1 neve med revet ost. Til middag var vi hos noen venner å spiste kalkun. Spiste 2 ganske store stykker kalkun, bitte litt stuffing, og brokkoli og blomkål og saus laget på sky og smeltet smør med bitte litt mel og med fløte i.

snaks nå nettopp: 10 osteskiver.

er dette bra eller dårlig?? Hjelp meg!

Først og fremst, dropp å steke ting i olje, olje tåler varme dårlig, bruk smør. Kaldpresset olivenolje kan du helle over salaten din.
Prøv å variere grønnsakene mer. Verken isberg eller agurk er særlig matnyttig, og består av veldig mye vann.
Det er mange flere grønnsaker å velge mellom, og bedre alternativer til salat, som ruccola, lollo og hjertesalat.
Tomater kan være godt i salat, det samme med løk.

Når det kommer til å telle karber, så er det ikke så mye fix fax egentilg. Bare vei karboholdig mat og regn ut. Bruk matvaretabellen som finnes her inne på forumet. Det er lurt å få det inn i fingrene i starten.

Pass ellers på å få i deg nok fett, og drikk nok vann. Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:12   #7
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Opprinnelig lagt inn av ~Buble~, her.

Jeg bruker å føre det inn på et eget skjema på diett.no!
Der kan du også legge inn egne matvarer med rett karboinnhold.....sånn slipper jeg og regne selv og har alt jeg har spist på et sted og dermed full kontroll!!!

Denne var jo helt genial!!

men, så igjen, kan jeg spise litt gulerot på kvelden eller noe frukt for å komme opp i riktig anntall karber? for jeg er bare på 10 omtrent...

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:18   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig med regningen altså

Opprinnelig lagt inn av mizzzzy, her.

Denne var jo helt genial!!

men, så igjen, kan jeg spise litt gulerot på kvelden eller noe frukt for å komme opp i riktig anntall karber? for jeg er bare på 10 omtrent...

Her vi jeg være så streng å si nei Gulrot til nød, men frukt Man skal tenke på hvor karbene kommer fra. Frukt har fruktsukker i seg og det er nesten like ille som sukker.

Det er ikke skadelig eller krise om du ikke får i deg 15-20 karber en dag i blandt. Men viss det er et problen å komme opp i nok karber daglig, må du fylle på med mere grønnsaker til måltidene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:30   #9
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Her vi jeg være så streng å si nei Gulrot til nød, men frukt Man skal tenke på hvor karbene kommer fra. Frukt har fruktsukker i seg og det er nesten like ille som sukker.

Det er ikke skadelig eller krise om du ikke får i deg 15-20 karber en dag i blandt. Men viss det er et problen å komme opp i nok karber daglig, må du fylle på med mere grønnsaker til måltidene

ok da, så streng du er! hehehe, neida, det er jo derfor jeg spør.
for fett og proteiner har jeg nok av idag, men ikke karb. og jeg er stumett. det var derfor jeg tenkte på gulrot. hehe.

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 19:37   #10
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Om man sliter med å komme opp i nok antall karber per dag, er det så ille å spise en gulrot på kvelden for å få nok karber i seg? Så lenge det ikke overstiger grensen...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:00   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig med regningen altså

Viss dere sliter hver dag med å få i dere nok karber, så anbefaler jeg å heller velge grønnsaker som vokser over jorden (pga stivelsen) som har mer karber i seg. F.eks. rød paprika i stedet for grønn, bytte ut agurk med tomat for eksempel

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:17   #12
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss dere sliter hver dag med å få i dere nok karber, så anbefaler jeg å heller velge grønnsaker som vokser over jorden (pga stivelsen) som har mer karber i seg. F.eks. rød paprika i stedet for grønn, bytte ut agurk med tomat for eksempel

Joda, men jeg er jo så kresen! liker ikke papirka, løk, mais, tomat, squash, avokado, jeg er dønn kjedelig rett og slett. Liker kinakål, isbergsalat, brokkoli, bitte litt blomkål, agurk, gulrot, sukkererter, aspargis
vel det er vel det. Så kjedelig er jeg.

Men tenkte det var bedre enn å ta litt av andre ting i allefall. Kanskje jeg kan spise litt sukkererter heller? det vokser over jorden??

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:19   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vanskelig med regningen altså

Sukkererter vokser over jorda Men det er forskjellige typer har jeg lest her... Sukkererter liker ikke jeg Så det har jeg ikke satt meg inn i

Velge det du liker og bruk mer av det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:26   #14
mizzzzy
Medlem
 
mizzzzy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 103
mizzzzy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelig med regningen altså

tusen tusen tusen takk for SUPER hjelp! hadde aldri klart denne kuren uten forumet og god hjelp fra alle dere kloke hoder!

__________________



mizzzzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ja ... Jeg er altså ei av de nye, ja EDnybegynner Eurodiett 41 02-10-10 22:41
Den rare kroppen, altså ... savannah Ketolysekuren 6 08-05-08 19:13
Dette er BRA altså! gullahar Ketolysekuren 10 27-03-08 14:40
Jeg og den matten altså... *arg* *Mette* Ketolysekuren 3 25-09-07 22:49
Er litt frusterert altså!! Elisabet Ketolysekuren 32 26-03-05 10:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no